Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persu Rydman leikkaa invaliideilta, kuuroilta, sokeilta, sotaveteraaneilta, vanhuksilta ja vammaisilta

Vierailija
24.06.2026 |

HS kysyi viideltä suurelta sosiaali- ja terveysalan järjestöltä, miten ne ovat varautuneet avustusten leikkauksiin ja kiistanalaisiin, Rydmanin linjaamiin vuoden 2027 avustuskriteereihin.

 


https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012096080.html

Kommentit (242)

Vierailija
121/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa: voitte aina kostaa tämän äänestämällä vasemmistoa. Vasemmistopuolueet ovat aina pitäneet marginalisoitujen ryhmien puolia. Työttömien, sairaiden ja veteraanien asia on aina oikeasti merkinnyt vasemmistolle.

Yhdessä oikeiston pahuutta vastaan, ääni vasemmistolle. Älkää kuunnelko mitään pelottelua ja höpinöitä Neuvostoliitosta ja punakaarteista. Näitä ei ole enää olemassakaan.

Vasemmistosta ei ole mitään hyötyä enää duunareille. Ovat ihan myyneet aattensa.

ÄLÄ PUHU PASKAA.   PURRA JA ORPO HEIKENSI DUUNAREIDEN  TYÖOLOT  MONINKERTAISESTI  IRTISANOMISINEEN YM.....SIITÄ ALKOI PERSUJEN ALAMÄKI  TULI HEILLEKKIN NÄLKÄ. PURRAN PÄLLEKKÄIDLDIKKAUKSISTA YM....SAATANA.  👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹

Vierailija
122/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotaveteraanit alkaa olemaan loppu, miljoonien omaisuus järjestöillä eikä nämä muutamat saa sieltä mitään vaikka niillä rahoilla hoitaisi heidät 24/7 kotiin. Heitä on jäljellä noin 600 

Järjestöt on testamentanneet maanpuolustustyölle? Pitäisi ainakin ennen kuin seuraava vasenhallitus ryöstää ne muuttoon. Siihen niitä ei takuulla ole lahjoitettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rydmanin leikkauslistalla ovat nämä STEAn avustuksia saavat

 

Suomen Syöpäyhdistys ry (ja alueelliset syöpäyhdistykset)

Suomen Sydänliitto ry

Mielenterveyden keskusliitto ry (sekä MIELI Suomen Mielenterveys ry)

Suomen Diabetesliitto ry

Allergia-, Iho- ja Astmaliitto ry

Muistiliitto ry

Mannerheimin Lastensuojeluliitto ry (MLL)

Ensi- ja turvakotien liitto ry

Pelastakaa Lapset ry

Parasta Lapsille ry

Väestöliitto ry

Vanhustyön keskusliitto ry

Eläkeliitto ry

Suomen Senioriliike ry

EHYT Ry (Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry)

A-klinikkasäätiö

Suomen Punainen Risti (SPR) (erityisesti ystävätoiminta, nuorten turvatalot ja kriisivalmius)

Kriisinhallintakeskukset ja Sininauhaliitto

Invalidiliitto ry

Kehitysvammaliitto ry

Kuurojen Liitto ry ja Näkövammaisten liitto

Autismiliitto ry

KAIKILTA NÄILTÄ JOTTA PERSUJEN JA KOKOOMUKSEN WITTTUPASCAT SAISIVAT JAELLA TOISILLEEN VERONALENNUKSIA!! MAANPETTUREIDEN TOIMINTAA!!!

Vierailija
124/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MUISTAKAA TÄMÄ PERSUJEN HÄRSKIYS  LEIKATA VAMMAISILTA, INVSLIIDEITA, SOKEILTA, KUUROILTA.   Tämä on järkyttävää.  👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Lisäksi syöpäpotilaat, Mielenterveys  kuntoutujat , köyhät , opiskelijat, vanhukset.    TÄMÄ SAATANA MUISTETAAN  VAALEISSA. 👿👿👿👿👿👿

Vierailija
125/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että leikkaa mitä leikkaa. Tuntuu vahvasti siltä, että leikkaa oikeasta paikasta vassareiden ulinasta päätellen.

Ymmärrätkö että tutkimuksesta leikkaaminen on omiin muroihin kusemista?

Ei ole. Kysyin tätä puolisolta ja kertoi että on myös paljon turhaa. 

Nykyään ei juurikaan. Jos aikoo saada rahoitusta niin tutkimussuunnitelman on oltava asiallinen.

Onko kynsistudiotutkimus valmistunut?  Olemme aivan onnettomina odotelleet tuota pelastusta. 

Vierailija
126/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan juuri pyruittiin säilyttämäön sen kohtaavan työn, eli niiden vammaisten ja invalidien yms rahoitus. Leikkaus kohdistui yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. 

Leikkauksen suuruus oli jo päätetty, tämä päätös vain täsmensi, mistä se leikkaus otetaan. Jotta ei tarvitsisi ottaa niiltä sairailta ja vammaisilta, piti ottaa enemmän lobbareilta.

PERSUT LEIKKAAVAT WAMMAISILTA JA VETERAANEILTA NIINKUIN NE RYSSSSIENN HYVÄKSI TYÖSKENTELEVÄT MAAANPETTTURIT JOITA OVAT!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ovat nyt nelisen vuotta kusseet pää-äänestäjäjoukkoaan suoraan suuhun.

Taitaa olla ensi vaaleissa tukalat olot.

Vierailija
128/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa: voitte aina kostaa tämän äänestämällä vasemmistoa. Vasemmistopuolueet ovat aina pitäneet marginalisoitujen ryhmien puolia. Työttömien, sairaiden ja veteraanien asia on aina oikeasti merkinnyt vasemmistolle.

Yhdessä oikeiston pahuutta vastaan, ääni vasemmistolle. Älkää kuunnelko mitään pelottelua ja höpinöitä Neuvostoliitosta ja punakaarteista. Näitä ei ole enää olemassakaan.

Vasemmistosta ei ole mitään hyötyä enää duunareille. Ovat ihan myyneet aattensa.

ÄLÄ PUHU PASKAA.   PURRA JA ORPO HEIKENSI DUUNAREIDEN  TYÖOLOT  MONINKERTAISESTI  IRTISANOMISINEEN YM.....SIITÄ ALKOI PERSUJEN ALAMÄKI  TULI HEILLEKKIN NÄLKÄ. PURRAN PÄLLEKKÄIDLDIKKAUKSISTA YM....SAATANA.  👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹

Purra ei toteuttanut yhtään vaalilupaustaan äänestäjilleen.  PERKELLE ETTÄ OLEN PETTYNYT PERSU.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen että näistä järjestöistä on varaa leikata, ehkä enemmänkin kuin nyt on tarkoitus. Se että järjestön nimessä mainitaan vanhus, vammainen tai nuori ei automaattisesti tarkoita sitä että edes enemmistö tämän järjestön saamasta rahoituksesta todella menee ihmisten elämän parantamiseen. Järjestöjä on lukuisia melko lailla päällekkäisiäkin joissa monessa on omat pilipalipaperinpyörittäjänsä. Järjestöjen ei pitäisi olla suojatyöpaikkoja.

Vierailija
130/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wille leikkaa ja puhdistaa järjestörälssiä, jotta toiminta olisi enemmän avustettava painoitteista avustajapainottuisuuden sijaan. Nyt ensi järjestörälssi aisoihin, jonka jälkeen varmistetaan avustettavien hyvinvointi ja oikeudenmukainen hoito. Järjestörälssiltä turhat pois ja se mitä heille jätetään niin siitä osa avustettaville.

Onko perssuomalainen oppinut uuden sanan, kun sitä on idolit toitottaneet pari viikkoa? Olette pelkkiä lampaita ja sopuleita, jotka uskoo kaiken jota nämä idolinne suoltaa. Tyhmää porukkaa, idioottia suorastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että leikkaa mitä leikkaa. Tuntuu vahvasti siltä, että leikkaa oikeasta paikasta vassareiden ulinasta päätellen.

Veteraaneilta leikkaaminen oikein? Siltä porukalta joka taisteli verellään sinullekin oikeuden suoltaa tuota paskaasi?

Otetaan esimerkki eli liiton omaisuus voi olla 50 miljoona tai 100 miljoonaa. Ovat erittäin rikkaita. Eivät tarvitse mitään koska rahaa on. Tyhmähän sä olet niin kuin moni muukin.

Mietitkö kuka kuppaa nekin rahat? Varmasn kerätään vaikka yhtään veteraania ei enää ole hengissä.

Syö paskaa r y s s ä n h u o r a

5/5

Vierailija
132/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MUISTAKAA TÄMÄ PERSUJEN HÄRSKIYS  LEIKATA VAMMAISILTA, INVSLIIDEITA, SOKEILTA, KUUROILTA.   Tämä on järkyttävää.  👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Lisäksi syöpäpotilaat, Mielenterveys  kuntoutujat , köyhät , opiskelijat, vanhukset.    TÄMÄ SAATANA MUISTETAAN  VAALEISSA. 👿👿👿👿👿👿

Rauhoitu. Paljonko olet saanut itse, ja paljonko järjestön toimitsijat? Vapaaehtoinen auttaminen pitäisi järkeistää toisella tapaa. Pyöritykseen ei saisi mennä leijonan osaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät vassarit itkee, kun oikeasti pitää jostain leikata. Ja sitten kun nämä itkee, niin mennään henkilökohtaisuuksiin ja haukutaan kaikki muut (ketkä ymmärtää nämä leikkaukset) Tyhmiksi, lyhyiksi, pedofiileiksi, työttömiksi ja jumaleissön vaikka miksi......En ole yhtäkään fiksusti kirjoitettua valitusta, ilman karkeata kielenkäyttöä, tälläkään palstalla nähnyt vasemmistolaisilta. 

Vierailija
134/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MUISTAKAA TÄMÄ PERSUJEN HÄRSKIYS  LEIKATA VAMMAISILTA, INVSLIIDEITA, SOKEILTA, KUUROILTA.   Tämä on järkyttävää.  👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Lisäksi syöpäpotilaat, Mielenterveys  kuntoutujat , köyhät , opiskelijat, vanhukset.    TÄMÄ SAATANA MUISTETAAN  VAALEISSA. 👿👿👿👿👿👿

WITUNN PETSUMAANPETTURIT!!! TEKIVÄT TYÖTTÖMIÄKIN JO 90-LUVUN LAMAAN VERRATTAVAN MÄÄRÄN! WITYNN MAANPETTURIT!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näen että näistä järjestöistä on varaa leikata, ehkä enemmänkin kuin nyt on tarkoitus. Se että järjestön nimessä mainitaan vanhus, vammainen tai nuori ei automaattisesti tarkoita sitä että edes enemmistö tämän järjestön saamasta rahoituksesta todella menee ihmisten elämän parantamiseen. Järjestöjä on lukuisia melko lailla päällekkäisiäkin joissa monessa on omat pilipalipaperinpyörittäjänsä. Järjestöjen ei pitäisi olla suojatyöpaikkoja.

Samaa mieltä. Minustakin järjestöt on ihan sopiva leikkauskohde. En ole koko elämäni aikana hyötynyt muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta järjestökentästä mitenkään.

Vierailija
136/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wille leikkaa ja puhdistaa järjestörälssiä, jotta toiminta olisi enemmän avustettava painoitteista avustajapainottuisuuden sijaan. Nyt ensi järjestörälssi aisoihin, jonka jälkeen varmistetaan avustettavien hyvinvointi ja oikeudenmukainen hoito. Järjestörälssiltä turhat pois ja se mitä heille jätetään niin siitä osa avustettaville.

Onko perssuomalainen oppinut uuden sanan, kun sitä on idolit toitottaneet pari viikkoa? Olette pelkkiä lampaita ja sopuleita, jotka uskoo kaiken jota nämä idolinne suoltaa. Tyhmää porukkaa, idioottia suorastaan.

Rälssi se on vasemmistollakin. Tyhmät duunarilampaat ja ohjaksia käyttelevä vasemmistorälssi. 

Vierailija
137/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se puna vihreä pelle kirjoittaa Ryydman leikkaa setalta eikä sota veteraaneilta! Pelle voi olla hiljaa! 

Vierailija
138/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettiikö kukaan persu miltä puolueen tulevaisuus näyttää, vai ajatellaanko siellä vain omaa napaa?

 

Että vielä sotaveteraaneiltakin leikataan. Sitä ei Kekkosen aikana tehty. 

Joo o. Ja mitä niille sotaveteraanijärjestöjen miljoonaomaisuuksille on tapahtunut? Jaetaanko ne jäljellä olevien viiden sotaveteraanin kesken?

Sotaveteraaneja on elossa n 600 hlöä ikää lähemmäs 100v. Jakakaa järjestön/järjestöjen omaisuus nyt kokonsisuudessaan heille niin pärjäävät yltäkylläisesti loppuelämänsä.

Vierailija
139/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näen että näistä järjestöistä on varaa leikata, ehkä enemmänkin kuin nyt on tarkoitus. Se että järjestön nimessä mainitaan vanhus, vammainen tai nuori ei automaattisesti tarkoita sitä että edes enemmistö tämän järjestön saamasta rahoituksesta todella menee ihmisten elämän parantamiseen. Järjestöjä on lukuisia melko lailla päällekkäisiäkin joissa monessa on omat pilipalipaperinpyörittäjänsä. Järjestöjen ei pitäisi olla suojatyöpaikkoja.

VAMMAISILTA JA SAIRAILTA LEIKKAAVAT PETTURIPASCAPERSUT!!!

Vierailija
140/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajien rahat pois vasemmistolaisten heppakerhoilta. Tästä mä tykkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä