Alle yksivuotiaan elimistö ei pysty käsittelemään eläinkunnan proteiineja
"Alle yksivuotiaan elimistö ei pysty käsittelemään eläinkunnan proteiineja, sanoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) johtava asiantuntija Heli Kuusipalo." https://www.is.fi/perhe/art-2000012063319.html
Meillä neuvola kyllä käski aloittamaan lihan, kanan ja kananmunat ennen kuin lapsi oli 1-vuotias, lisäksi piti aloittaa maitotuotteet ja raejuustoa oikein kehuttiin että siinä on proteiinia. Miksi ihmeessä jos kerta alle 1-vuotiaan elimistö ei pysty ylipäänsä käsittelemään eläinkunnan proteiineja?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Äidinmaito on eläinproteiina.
Kasvisproteiini ei imeydy.
Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi.
Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota, koska se on turvallista terveellistä ja luonnollista ravintoa.
Osa tutkijoista uskoo, että syynä oli ruuan kypsentäminen, koska se helpotti ravintoaineiden imeytymistä ja vapautti enemmän energiaa käyttöön.
Miten se kypsentäminen vaikuttaa kasveihin? Kerro tarkemmin mitä tarkoitat.
Ihminen on eläin. Äidinmaito on pelkkää rasvaa ja eläinproteiinia.
Syötävät kasvikset on ihmisille ihan jees kun ne kypsennetään kunnolla. Mutta nopeiten ja helpoiten meidän elimistö pilkkoo silti aminohappoja. Olemmehan merestä lähtöisin ja eniten syöneet eläinproteiineja. Sitten ruvettiin pureskelemaan hedelmiä kun piti kiivetä puuhun. Sieltä tultiin alas ja aloitettiin lihan metsästäminen ja aikanaan myös kypsentäminen. Tämä oli kaikista ratkaisevin tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL on propagandatoimisto. Se on ennenkin nähty.
Uudet ravintosuositukset olivatkin ympäristösuosituksia, kun lihan sijaan päätettiin suositella ympäristösyistä kasviksia. Älkää luottako THLn suosituksiin.
Itsehän siis luotan THL: n suosituksiin yhtä paljon kuin Venäjän antamiin lupauksiin eli en lainkaan.
THL on punavihreän agendan propagandatuutti, josta karmaisevin esimerkki oli tuo viimeksi lanseratut ravintosuositukset, jotka olivat kuin suoraan puoluetoimistosta.
Kyseessä eivät olleet ravintosuositukset vaan ehta punavihreä agenda.
Uudet ravintosuositukset tehtiin 10 naisen ja yhden miehen asiantuntemuksella THLssä. Voitte arvata että pieleen meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Äidinmaito on eläinproteiina.
Kasvisproteiini ei imeydy.
Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi.
Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota, koska se on turvallista terveellistä ja luonnollista ravintoa.
Osa tutkijoista uskoo, että syynä oli ruuan kypsentäminen, koska se helpotti ravintoaineiden imeytymistä ja vapautti enemmän energiaa käyttöön.
Miten se kypsentäminen vaikuttaa kasveihin? Kerro tarkemmin mitä tarkoitat.
Kypsentäminen pehmittää kasvisolun seinämiä. Eli kama sulaa helposti vatsassa. Ihmisen kyky kypsentää ruokaa on merkittävää meidän kehityshistoriassa. Eipä ole hevi-osastolta koskaan tullut vatsanpuruja. Ja lihaakin syön joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Äidinmaito on eläinproteiina.
Kasvisproteiini ei imeydy.
Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi.
Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota, koska se on turvallista terveellistä ja luonnollista ravintoa.
Osa tutkijoista uskoo, että syynä oli ruuan kypsentäminen, koska se helpotti ravintoaineiden imeytymistä ja vapautti enemmän energiaa käyttöön.
Miten se kypsentäminen vaikuttaa kasveihin? Kerro tarkemmin mitä tarkoitat.
Se rikkoo kasvien soluseinät ja tuhoaa antiravinteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heli Kuusipalo on läski. Tuskin kannattaa ottaa läskiltä ravitsemusneuvoa.
Mikä siinäkin on että aina läskit on pätemässä näistä terveellisistä ruokavalioista?
Lihava kokki ei ole varoitussignaali siinä määrin kuin läski "ravitsemusasiantuntija".
Lihava kokki on merkki siitä että se on nautiskelija ja osaa valmistaa hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Syötävät kasvikset on ihmisille ihan jees kun ne kypsennetään kunnolla. Mutta nopeiten ja helpoiten meidän elimistö pilkkoo silti aminohappoja. Olemmehan merestä lähtöisin ja eniten syöneet eläinproteiineja. Sitten ruvettiin pureskelemaan hedelmiä kun piti kiivetä puuhun. Sieltä tultiin alas ja aloitettiin lihan metsästäminen ja aikanaan myös kypsentäminen. Tämä oli kaikista ratkaisevin tekijä.
Uskot oikeasti, että ihmiset ovat "merestä lähtöisin"? Mielenkiintoista.
Kyllä syömisestä on tehty vaikea asia jo vauvasta lähtien. Onneksi meidän kasvava ikääntyvien ryhmä ei tiennyt muuta kuin, että syödä pitää kaikki lautaselta oli mitä oli. Suurin osa aktiivisia terveitä vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötävät kasvikset on ihmisille ihan jees kun ne kypsennetään kunnolla. Mutta nopeiten ja helpoiten meidän elimistö pilkkoo silti aminohappoja. Olemmehan merestä lähtöisin ja eniten syöneet eläinproteiineja. Sitten ruvettiin pureskelemaan hedelmiä kun piti kiivetä puuhun. Sieltä tultiin alas ja aloitettiin lihan metsästäminen ja aikanaan myös kypsentäminen. Tämä oli kaikista ratkaisevin tekijä.
Uskot oikeasti, että ihmiset ovat "merestä lähtöisin"? Mielenkiintoista.
Elämä on lähtöisin merestä.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.
Ei ole vieraan lajin.
Aminohapot on samanlaisia riippumatta eläimestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.
Tossa jutussa mainittiin kyllä ihan erikseen, että äidinmaito on luonnon hoitama poikkeus, jossa proteiini on erilaista ja vauvalle sopivaa.
Lukeminen on liian vaikeaa ja lukemisen ymmärtäminen vielä vaikeampaa. Helpompi vaan liha öyh!
Äiti kuitenkin nisäkäs joka ruokkii lasta 9 kuukautta kohdussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Äidinmaito on eläinproteiina.
Kasvisproteiini ei imeydy.
Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi.
Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota, koska se on turvallista terveellistä ja luonnollista ravintoa.
Osa tutkijoista uskoo, että syynä oli ruuan kypsentäminen, koska se helpotti ravintoaineiden imeytymistä ja vapautti enemmän energiaa käyttöön.
Suurin osa tutkijoista on tuota mieltä. Ja se on myös arkeologisten todisteiden valossa näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Äidinmaito on eläinproteiina.
Kasvisproteiini ei imeydy.
Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi.
Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota, koska se on turvallista terveellistä ja luonnollista ravintoa.
"Kasvisproteiini ei imeydy. "
Niin valheellinen väite kuin olla jo voi. Ja tuollaista tämän palstan ihmiset peukuttavat :D Huhhuh.
Kasvisruoista tuli varoitus
Ruokaviraston mukaan kasvipohjaisempi ravinto parantaa ruokavalion laatua, mutta voi tuoda myös ongelmia.
Ruokaviraston mukaan ravintoaineiden saannissa havaittiin kuitenkin puutteita A- ja D-vitamiinin, tiamiinin (B1-vitamiini), riboflaviinin (B2-vitamiini) sekä naisilla myös folaatin ja raudan osalta.
Nuorilla naisilla raudan saanti saattaa jäädä vähäiseksi, sillä siirtymäruokavalioissa rauta on pääasiassa heikommin imeytyvää ei-hemirautaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4b82e325-1410-4e69-bd4c-b1149535e9d0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.
Ei ole vieraan lajin.
Aminohapot on samanlaisia riippumatta eläimestä.
Proteiiniketjut ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.
Tossa jutussa mainittiin kyllä ihan erikseen, että äidinmaito on luonnon hoitama poikkeus, jossa proteiini on erilaista ja vauvalle sopivaa.
Proteiinit on proteiineja. Täsmälleen samoja aminohappoketjuja ne on alkuperästä riippumatta. Jos on vaikka lysiini nimistä proteiinia niin ei sillä ole merkitystä ruoansulatuksen näkökulmasta onko se eläinperäista, kasviperäistä tai vaikka kemistin laboratoriossa tekemää. Lysiini on lysiiniä ihan kuten kaikki H2O on vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.
Ei ole vieraan lajin.
Aminohapot on samanlaisia riippumatta eläimestä.
Proteiiniketjut ei.
On ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.
Ei ole vieraan lajin.
Aminohapot on samanlaisia riippumatta eläimestä.
Proteiiniketjut ei.
Ruoansulatus pilkkoo kaikki proteiiniketjut yksittäisiksi aminohapoiksi. Koska ei keho käytä ravinnosta monimutkaisia proteiiniketjuja mihinkään. Keho valmistaa niistä yksinkertaisista aminohappojen "rakennuspalikoista" yhdistelemällä tarvitsemansa.
Väite ei voi pitää paikkaansa, koska eläinproteiinit on kuitenkin samanlaisia riippumatta eläimestä. Proteiinit on kemiallisia yhdisteitä joiden alkuperää ei voi päätellä yhdisteestä.
Tämä osoittaa että THL tuottaa valheita. Miten THL on väitteen tutkinut?