Alle yksivuotiaan elimistö ei pysty käsittelemään eläinkunnan proteiineja
"Alle yksivuotiaan elimistö ei pysty käsittelemään eläinkunnan proteiineja, sanoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) johtava asiantuntija Heli Kuusipalo." https://www.is.fi/perhe/art-2000012063319.html
Meillä neuvola kyllä käski aloittamaan lihan, kanan ja kananmunat ennen kuin lapsi oli 1-vuotias, lisäksi piti aloittaa maitotuotteet ja raejuustoa oikein kehuttiin että siinä on proteiinia. Miksi ihmeessä jos kerta alle 1-vuotiaan elimistö ei pysty ylipäänsä käsittelemään eläinkunnan proteiineja?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Äidinmaito on eläinproteiina.
Kasvisproteiini ei imeydy.
Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi.
Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota, koska se on turvallista terveellistä ja luonnollista ravintoa.
Osa tutkijoista uskoo, että syynä oli ruuan kypsentäminen, koska se helpotti ravintoaineiden imeytymistä ja vapautti enemmän energiaa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heli Kuusipalo on läski. Tuskin kannattaa ottaa läskiltä ravitsemusneuvoa.
Mikä siinäkin on että aina läskit on pätemässä näistä terveellisistä ruokavalioista?
Lihava kokki ei ole varoitussignaali siinä määrin kuin läski "ravitsemusasiantuntija".
Vierailija kirjoitti:
Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.
Ei ole vieraan lajin.
Vierailija kirjoitti:
Lihavastainen propaganda jatkuu. Pitää aivopestä jo pikkuvauvat välttämään eläinperäisiä tuotteita. Hyönteisiä toki saa ja kuuluukin syödä, eikö niin?
Syön nykyään Valion meijerivoita, luomukananmunia, kanaa, lohta, possua ja nautaa. LIsäksi perunaa, porkkanaa, kaalta ja sipuleita. Viljat jätin pois. Juon myös sinistä maitoa ja "karkkina" syön hedelmiä ja marjoja. Hunajaa sokerin asemasta ja japanilaista Senchaa teenä. En ole ikinä ollut näin hyvässä kunnossa. Olo on mainio.
M45
Vierailija kirjoitti:
THL on propagandatoimisto. Se on ennenkin nähty.
Uudet ravintosuositukset olivatkin ympäristösuosituksia, kun lihan sijaan päätettiin suositella ympäristösyistä kasviksia. Älkää luottako THLn suosituksiin.
Itsehän siis luotan THL: n suosituksiin yhtä paljon kuin Venäjän antamiin lupauksiin eli en lainkaan.
THL on punavihreän agendan propagandatuutti, josta karmaisevin esimerkki oli tuo viimeksi lanseratut ravintosuositukset, jotka olivat kuin suoraan puoluetoimistosta.
Kyseessä eivät olleet ravintosuositukset vaan ehta punavihreä agenda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.
Ei ole vieraan lajin.
Niin, ja kasvi vasta vieras laji eläimiin verrattuna onkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavastainen propaganda jatkuu. Pitää aivopestä jo pikkuvauvat välttämään eläinperäisiä tuotteita. Hyönteisiä toki saa ja kuuluukin syödä, eikö niin?
Syön nykyään Valion meijerivoita, luomukananmunia, kanaa, lohta, possua ja nautaa. LIsäksi perunaa, porkkanaa, kaalta ja sipuleita. Viljat jätin pois. Juon myös sinistä maitoa ja "karkkina" syön hedelmiä ja marjoja. Hunajaa sokerin asemasta ja japanilaista Senchaa teenä. En ole ikinä ollut näin hyvässä kunnossa. Olo on mainio.
M45
Punavihreässä globalisti paskavaltiossa ei kansalaisella saa olla mainio olo. Erityisesti miehillä. Mainio olo on varattu ainoastaan eliitille, aivan kuten Neuvostoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin te olette hereillä. Edes tässä asiassa. Tosin en ehtinyt vielä perehtyä asiaan.
Hereillä ja piikit pystyssä. Osalla nousi selvästi jo verenpainekin.
Tuo on vähän väärin sanottu tai lainattu, kyllähän lihatuotteet aloitetaan jo alle yksivuotiaana. Mutta tuo linkin juttu kertoo äidistä, joka ilmeisesti meinaa noudattaa vauvalle carnivore ruokavaliota, mikä on aivan pähkähullua. En mitenkään jaksa tajuta, miksi näitä ihme ruokavaliokokeiluja pitää soveltaa vauvaan. Mikä tutkimus tukee, että tämä voisi olla vauvan terveydelle hyväksi?
"Noin 90% kaikista kasveista on jo lähtökohtaisesti myrkyllisiä ihmisille."
Tuskin. Se että joku kasvi ei sovi ihmisen ruoansulatukselle ei ole sama asia kuin että se olisi myrkyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, hyvä tietää, että äidinmaito onkin kasviperäistä. :D
Jo jos se äiti on kasvis...
Vierailija kirjoitti:
Varmaan toimittaja on jättänyt lauseesta oleellisen tiedon pois. Vauva ei pysty käsittelemään isoja määriä proteiineja, koska se kuormittaa munuaisia.
Tuo äiti ei syö muuta kuin juustoa ja jauhelihaa. Tuollainen ruokavalio ei sovi lapselle joka tarvitsee hiilihydraatteja, jne kasvaakseen.
Ei se sovi kyllä aikuisellekaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavastainen propaganda jatkuu. Pitää aivopestä jo pikkuvauvat välttämään eläinperäisiä tuotteita. Hyönteisiä toki saa ja kuuluukin syödä, eikö niin?
Syön nykyään Valion meijerivoita, luomukananmunia, kanaa, lohta, possua ja nautaa. LIsäksi perunaa, porkkanaa, kaalta ja sipuleita. Viljat jätin pois. Juon myös sinistä maitoa ja "karkkina" syön hedelmiä ja marjoja. Hunajaa sokerin asemasta ja japanilaista Senchaa teenä. En ole ikinä ollut näin hyvässä kunnossa. Olo on mainio.
M45
Punavihreässä globalisti paskavaltiossa ei kansalaisella saa olla mainio olo. Erityisesti miehillä. Mainio olo on varattu ainoastaan eliitille, aivan kuten Neuvostoliitossa.
Jep. Liha on aina ollut eliitin ruokaa. Nykyisiä valtaapitäviä harmittaa, että rahvaskin saa syödä lihaa pelkän leivän sijaan. Eihän sellainen käy päinsä. Samoin ärsyttää rahvaan kyky matkustaa ulkomaille. Sitäkin pitää toki rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vähän väärin sanottu tai lainattu, kyllähän lihatuotteet aloitetaan jo alle yksivuotiaana. Mutta tuo linkin juttu kertoo äidistä, joka ilmeisesti meinaa noudattaa vauvalle carnivore ruokavaliota, mikä on aivan pähkähullua. En mitenkään jaksa tajuta, miksi näitä ihme ruokavaliokokeiluja pitää soveltaa vauvaan. Mikä tutkimus tukee, että tämä voisi olla vauvan terveydelle hyväksi?
Eikö sen muut lapset ollut sekasyöjiä? Itsellään se noudattaa carnivorea mutta ei muu perhe, tuskinpa vauvakaan.
Kummatkin on ihan kajahtaneita, sekä hörhölihaani että THLn vegaani.
Kaikkea kohtuudella sanoi Arvo Ylppö. Ja oli oikeassa.
En ymmärrä noita perusteluja, että lihassa ja kananmunissa on niin paljon vitamiineja. Miksei siihen voi lisätä jotain kasvikuntaakin, niin on vielä enemmän vitamiineja.
Ei pelkillä kasviksilla elä. Ei niin millään. Ei pysy terveenä ainakaan. En paljon lihatuotteita syö mutta kananmunia ja maitotuotteita kylläkin. Ilman ei pärjäisi.
Taas ihan älyvapaa ohjeistus. Vauva ja pikkulapsi juurikin tarvitsee myös liharavintoa, että kasvaa hyvin ja pysyy terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.
Tossa jutussa mainittiin kyllä ihan erikseen, että äidinmaito on luonnon hoitama poikkeus, jossa proteiini on erilaista ja vauvalle sopivaa.
Ahaa, kuinka kätevää. Myös kasviperäinen ruoka, jota ihminen voi syödä, on poikkeus. Noin 90% kaikista kasveista on jo lähtökohtaisesti myrkyllisiä ihmisille. Toisin lihan ja muiden eläinperäisten ruokien kohdalla.
Mistä sait tuon 90 %? Olen kuullut paljon matalampia arvioita.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Äidinmaito on eläinproteiina.
Kasvisproteiini ei imeydy.
Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi.
Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota, koska se on turvallista terveellistä ja luonnollista ravintoa.
"Kasvisproteiini ei imeydy. "
Niin valheellinen väite kuin olla jo voi. Ja tuollaista tämän palstan ihmiset peukuttavat :D Huhhuh.
Tuollaisia väitteitä päästelevä professori onkin varsinainen vihannes.