Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihmnen haluaa viinat kotiinkuljetettuina

Vierailija
24.06.2026 |

?

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuttavapiiristä kaksi huumeisiin kuollutta, alle 20 v ikäisinä. Toinen oli hetken sekakäyttäjänä aiemmin. Toinen joi väkeviä ja aloitti huumeet koska niistä ei kuulemma tule krapulaa.

Molemmat olivat lähtöisin perheistä joissa alkoholi oli suuri tabu, alkoholista puhuttiin vain pahaa ja sitä pelättiin eikä perheet ajaneet edes Alkojen ohi ettei lapset näe pahamaineista viinakauppaa. Eivät käyneet Ruotsin laivoillakaan lasten ollessa pieniä tai teini-iässä koska siellä alkoholijuomapullot olisivat kilisseet hyllyillä, joten tietenkin näiden mielenkiinto nousi tuon myötä, kokeilut alkoivat ja lähti lapasesta aika nopeasti.

Tuossa on usein taustalla se että lähisuvussa on ollut joku rasittava alkoholisti, joka on tuottanut harmia läheisilleen.

samoin absolutistit jatkaa sitä harmin tekoa läheisilleen. Tuomitsemalla, puhumalla muista pahaa, pelottelemalla ja painostamalla omia lapsiaan alkoholin kirouksesta. Tietysti lapset kiinnostuu ja aloittavat alkon ja muun läträämisen joskus jopa ennen ikätovereitaan.

Minulle on tuttava saarnannut absolutismin kiroista, kun olen kertonut hänelle alkoholin terveysriskeistä. Suvussani alkoholismi on ollut etenkin miesten kirous. Absolutisti en kuitenkaan ole.

Vierailija
102/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiireinen, esimerkiksi ruuhkavuosien työ- ja lapsiperherumbassa on kätevää jos juomat saa ruokien lisäksi kotiovelle eikö tarvitse aikatauluttaa tuntien ostosreissua sitä varten.

Äkkiähän sitä töistä tullessa kauppaan piipahtaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset sekä muut tekopyhät kaappijuopot. Rotait sekä rehtorit.

Vierailija
104/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona voin vastaanottaa pullon lyhyesti krapulapäivänä jollon  kunto ei riitä alkoon asti.

Kiitos kun saan juoda rauhassa.

Tilauksesta toimitukseen on vähintään 24 tuntia. Haa, haa...

Vierailija
105/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa raahata Alkosta viinipullollisia meidän ystäväpiirin viinimaistelu-illallisille ja juhlajuomia meidän juhlatilaisuuksiin, sekä gourmet-viikonloppuruokiamme varten, joten hyvä että saa laajempaa valikoimaa tilattua muualta EU:sta jatkossa. Kuljetuksineen, ettei tarvitse Alkojen parkkipaikoilla tungeksia.

Et jaksa? Oletko tarkistanut veriarvosi?

Vierailija
106/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut, kokkareet sekä muut fassarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisteja ei alkoholin saanti aikaisemminkaan haitannut, kuljetuksen  hoiti trokarit tai romanit. Kuljetus laki tulee vähentämään rattijuoppojen määrää kun ei tarvitse humalassa tai krapulassa lähteä ajamaan Alkoon.

Vierailija
108/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen määrä ihan outoja kommentteja alkoholisteista ja laiskoista.

Onko ruoan kotiinkuljetuksellakin tilaava laiska ja ylensyövä. 

Olen ajatellut, että näillä kotiinkuljetuksilla helpotetaan kiireisen ihmisen elämää. Ja kun kaikilla ei ole autoakaan. Itselläni ei ole autoa, niin voisin kuvitella, että jos pitäisin jotkut juhlat ja tarvitsisin vaikka parikymmentä viinipulloa, niin olisi ihan kiva saada niille kotiinkuljetus.

Eri ihmisillä on niin erilaiset elämät. Jotkut eivät koskaan pidä juhlia, joissa tarvittaisiin 20 viinipulloa tai suuret määrät ruokaa. 

Jos esim. äiti ja isä hankkivat ruoat ja juomat vain lapsilleen ja itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita rauhoittua nyt vähän. Moni meistä muista kykenee kohtuukäyttöön, vaikket sinä siihen pysty. 

Vierailija
110/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viinojen nettikauppalaki säädettiin siksi että ne jotka tilaavat ulkomailta viinaa saavat nyt laillisesti tilata ja jättää verot maksamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko viinojen nettikauppalaki säädettiin siksi että ne jotka tilaavat ulkomailta viinaa saavat nyt laillisesti tilata ja jättää verot maksamatta.

Ja Alkosta kotiinkuljettaminen piti sallia juuri sen ulkomaisen nettikaupan sallimisen takia. Vaikka kukaan ei tilaisi Alkosta viinaa kotiin.

Vierailija
112/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomana voisin luvitella tilaavani kotiin alkoholia, jos olisi isommat juhlat tulossa. 

Paljonkohan tuo kotiinkuljetus mahtaa maksaa. Alkosta siis. Ruokakaupan kotiinkuljetushinnat tiedänkin jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkuluttaja?

Vierailija
114/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti tässä on se, että ihmisten kuuluu elää maailmassa jossa he ihan itse saavat valita käyvätkö itse viinakaupassa, tuodaanko alkoholi heidän kotiovelleen vai ovatko tyystin juomatta.

Mikään palavasilmäinen satuolentoja totena pitävä "kristitty" ei sitä päätä!

 

Muualla maailmassa muuten supermarketeista saa alkoholia siinä kuin muutakin tavaraa eikä siinä ole mitään ihmeellistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun leikataan sotepalveluista ja arkipyhistäkin pitäisi luopua, niin onko alkoholin kotiinkuljetus tarkoitettu jotenkin kompensoimaan noita muita muutoksia.

Vierailija
116/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti tässä on se, että ihmisten kuuluu elää maailmassa jossa he ihan itse saavat valita käyvätkö itse viinakaupassa, tuodaanko alkoholi heidän kotiovelleen vai ovatko tyystin juomatta.

Mikään palavasilmäinen satuolentoja totena pitävä "kristitty" ei sitä päätä!

 

Muualla maailmassa muuten supermarketeista saa alkoholia siinä kuin muutakin tavaraa eikä siinä ole mitään ihmeellistä...

Maassa maan tavalla.

Vierailija
117/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt että tämä on varsinkin kokoonmuksen toive että kotiinkuljetus mahdollistuu. Eli ehkä semmoinen ihminen

Vierailija
118/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti tässä on se, että ihmisten kuuluu elää maailmassa jossa he ihan itse saavat valita käyvätkö itse viinakaupassa, tuodaanko alkoholi heidän kotiovelleen vai ovatko tyystin juomatta.

Mikään palavasilmäinen satuolentoja totena pitävä "kristitty" ei sitä päätä!

 

Muualla maailmassa muuten supermarketeista saa alkoholia siinä kuin muutakin tavaraa eikä siinä ole mitään ihmeellistä...

Maassa maan tavalla.

Heh, se maan tapa on ollut kymmeniä vuosia juurikin tuo ärsyttävä holhous. :D

Ei kelpaa! 

Vierailija
119/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen määrä ihan outoja kommentteja alkoholisteista ja laiskoista.

Onko ruoan kotiinkuljetuksellakin tilaava laiska ja ylensyövä. 

Olen ajatellut, että näillä kotiinkuljetuksilla helpotetaan kiireisen ihmisen elämää. Ja kun kaikilla ei ole autoakaan. Itselläni ei ole autoa, niin voisin kuvitella, että jos pitäisin jotkut juhlat ja tarvitsisin vaikka parikymmentä viinipulloa, niin olisi ihan kiva saada niille kotiinkuljetus.

Eri ihmisillä on niin erilaiset elämät. Jotkut eivät koskaan pidä juhlia, joissa tarvittaisiin 20 viinipulloa tai suuret määrät ruokaa. 

Jos esim. äiti ja isä hankkivat ruoat ja juomat vain lapsilleen ja itselleen.

Kyllä jotkut siinäkin tilanteessa käyttävät kotiinkuljetusta. On se jonkun nelihenkisenkin perheen viikon ruoat ja juomat aikamoinen kantolasti, jos ei autoa ole.

Vierailija
120/123 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken kun oli kaupoissa niin pahat juhannusruuhkat ettei parkkiin mahtunut, niin voisin hyvin kuvitella itse tilaavani niin ruuat kuin juomat joskus kotiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän