Millainen ihmnen haluaa viinat kotiinkuljetettuina
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monen lapsen kotiolot huononevat tämän päätöksen johdosta. Sääliksi käy.
Meillä on juotu viinejä siitä lähtien kun olin pieni lapsi ja isä oli töissä Espanjassa ja Italiassa, joten koko perhe asui molemmissa vuosia. Eikä siinä mitään ihmeellistä ole. Etelä-Euroopan maissa jopa ala-asteikäiset lapset saneet aina hakea viinit marketista, kun ne menee kotona aikuisten käyttöön, ja lapset saa viiniä vedellä laimennettuna jotta tottuvat ruokajuomaan. Siksi ulkomailla pidetään viiniä ruokajuomana eikä sitä yhdistetä päihdekokeiluihin eikä mihinkään kauhean "jännään", eikä siellä humalluta vaikka muutama lasi menisi illallisen aikana. En minäkään juo muuten kuin ruuan kanssa silloin tällöin, en pystyisi juoda viihdemielessä enkä ilman aterioita. Eikä niillä etelän eikä Keski-Euroopankaan ihmisillä ole koskaan sydän- ja verisuonitauteja eikä syöpiä, elävät terveinä kun syövät ja juovat hyvin eivätkä nipota kaikesta ja kaikista, eivätkä kyttää mitä muut tekee :) Eikä ne ole ylipainoisia, kuten suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Uusi laki on voimassa eikä se enää muutu vaikka te täällä sanoisitte mitä.
Se, että eduskunta on lain äänestyksessä hyväksynyt, ei vielä tarkoita, että kyseinen laki olisi heti voimassa. Lain voimaantuloa voidaan myös lykätä tai se voidaan kokonaan kumota.
No vaikka minä täällä Keski-Euroopassa. Viikon ruokatilauksen mukana tulee näppärästi myös juotavat sieltä kaupasta: mehut, limut, oluet ja viinit. Ei tarvitse itse kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihmnen, joka on rapjouppo
Sanoo raitistunut alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka haluaa halvemmalla ulkomailta . Suomessa jos hinnat laskisi tulisi enemmän verorahoja mutta kun ei niin ei , enemmin sitten saavat tilata muualta .
Suomalaiset vie hitosti juhlajuomiensa verorahoja Viroon, koska halvempaa. Silti Suomessa nostellaan vaan alkoholiveroja, mikä toisaalta viestii siitä että tässä maassa on todella paljon huumeiden käyttäjiä, niin teinejä kuin nuoria aikuisia ja se ikäänkuin sallitaan. Nuorten huumekuolemat ovat nousussa, etenkin vuodesta 2019 Katiskavyyhdin paljastumisen jälkeen kun jakelivat teepussituksen näköisiin pakkauksiin laitettuina festareilla. Festareiden järjestäjät ovat olleet huolissaan huumeiden lisääntyneestä käytöstä, alkopulloja ei enää niin paljon näe kuin aiemmin, mutta silti enemmän sekaisin olevia tyyppejä, huumeista.
Tiedän tuttavapiiristä kaksi huumeisiin kuollutta, alle 20 v ikäisinä. Toinen oli hetken sekakäyttäjänä aiemmin. Toinen joi väkeviä ja aloitti huumeet koska niistä ei kuulemma tule krapulaa.
Molemmat olivat lähtöisin perheistä joissa alkoholi oli suuri tabu, alkoholista puhuttiin vain pahaa ja sitä pelättiin eikä perheet ajaneet edes Alkojen ohi ettei lapset näe pahamaineista viinakauppaa. Eivät käyneet Ruotsin laivoillakaan lasten ollessa pieniä tai teini-iässä koska siellä alkoholijuomapullot olisivat kilisseet hyllyillä, joten tietenkin näiden mielenkiinto nousi tuon myötä, kokeilut alkoivat ja lähti lapasesta aika nopeasti.
Arkiliikunta vähenee, jos ostokset kannetaan kotiin. Ennen käveltiin Alkoon, nyt tarvitsee vain istua kotona.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuttavapiiristä kaksi huumeisiin kuollutta, alle 20 v ikäisinä. Toinen oli hetken sekakäyttäjänä aiemmin. Toinen joi väkeviä ja aloitti huumeet koska niistä ei kuulemma tule krapulaa.
Molemmat olivat lähtöisin perheistä joissa alkoholi oli suuri tabu, alkoholista puhuttiin vain pahaa ja sitä pelättiin eikä perheet ajaneet edes Alkojen ohi ettei lapset näe pahamaineista viinakauppaa. Eivät käyneet Ruotsin laivoillakaan lasten ollessa pieniä tai teini-iässä koska siellä alkoholijuomapullot olisivat kilisseet hyllyillä, joten tietenkin näiden mielenkiinto nousi tuon myötä, kokeilut alkoivat ja lähti lapasesta aika nopeasti.
Tuossa on usein taustalla se että lähisuvussa on ollut joku rasittava alkoholisti, joka on tuottanut harmia läheisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Arkiliikunta vähenee, jos ostokset kannetaan kotiin. Ennen käveltiin Alkoon, nyt tarvitsee vain istua kotona.
Kuka nyt ylihintaisesta, surkeavalikoimaisesta Alkosta viitsii mitään ostaa? Kun Italiasta, Ranskasta, Espanjasta, Portugalista ja Saksasta voi tilata suoraan viinitiloilta ja keskusvarastoilta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuttavapiiristä kaksi huumeisiin kuollutta, alle 20 v ikäisinä. Toinen oli hetken sekakäyttäjänä aiemmin. Toinen joi väkeviä ja aloitti huumeet koska niistä ei kuulemma tule krapulaa.
Molemmat olivat lähtöisin perheistä joissa alkoholi oli suuri tabu, alkoholista puhuttiin vain pahaa ja sitä pelättiin eikä perheet ajaneet edes Alkojen ohi ettei lapset näe pahamaineista viinakauppaa. Eivät käyneet Ruotsin laivoillakaan lasten ollessa pieniä tai teini-iässä koska siellä alkoholijuomapullot olisivat kilisseet hyllyillä, joten tietenkin näiden mielenkiinto nousi tuon myötä, kokeilut alkoivat ja lähti lapasesta aika nopeasti.
Tuossa on usein taustalla se että lähisuvussa on ollut joku rasittava alkoholisti, joka on tuottanut harmia läheisilleen.
Isä vetänyt kännipäissään äitiä lättyyn tai muuta vastaavaa.
Kotona voin vastaanottaa pullon lyhyesti krapulapäivänä jollon kunto ei riitä alkoon asti.
Kiitos kun saan juoda rauhassa.
Sellainen, jolla ei ole joko aikaa tai halua käydä kaupoissa, tai ei ole autoa, jolla kaikkea kuskaisi.
Aina ei tarvitse olla suurkuluttaja, minusta se on outoa edes ajatella niin. Tiedän esim. monta, jotka tilaavat wc-ja talouspaperit kotiinkuljetuksella. Eivät he niiden papereiden överikäyttäjiä ole, vaan eivät vaan kävellen halua raahata niitä isoja paketteja, kun aina on muutakin kannettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuttavapiiristä kaksi huumeisiin kuollutta, alle 20 v ikäisinä. Toinen oli hetken sekakäyttäjänä aiemmin. Toinen joi väkeviä ja aloitti huumeet koska niistä ei kuulemma tule krapulaa.
Molemmat olivat lähtöisin perheistä joissa alkoholi oli suuri tabu, alkoholista puhuttiin vain pahaa ja sitä pelättiin eikä perheet ajaneet edes Alkojen ohi ettei lapset näe pahamaineista viinakauppaa. Eivät käyneet Ruotsin laivoillakaan lasten ollessa pieniä tai teini-iässä koska siellä alkoholijuomapullot olisivat kilisseet hyllyillä, joten tietenkin näiden mielenkiinto nousi tuon myötä, kokeilut alkoivat ja lähti lapasesta aika nopeasti.
Tuossa on usein taustalla se että lähisuvussa on ollut joku rasittava alkoholisti, joka on tuottanut harmia läheisilleen.
samoin absolutistit jatkaa sitä harmin tekoa läheisilleen. Tuomitsemalla, puhumalla muista pahaa, pelottelemalla ja painostamalla omia lapsiaan alkoholin kirouksesta. Tietysti lapset kiinnostuu ja aloittavat alkon ja muun läträämisen joskus jopa ennen ikätovereitaan.
👋 Olen full sobriety
vakaumukseen sitoutunut.
Ei pala ikäneito-Pirkolla edes kessu/kukkalajike jointti.
👉Joten ~ ei kosketa minua.
🍷🍾🍷
HS Viinikriitikon valinta
kesän'26 parhaaksi hanavalkoviiniksi
on vivahteikas, ryhdikäs
Wongraven Morgenstern Riesling
Saksasta, hinta 41,69/3 litran pänikkä.
'Hyvän happorakenteen ansiosta
viini on erityisen oiva kumppani
savulohelle.' Näin spesialisti lausuu
arviossaan [lyhyt lainaus] ja kehuu
varhaispottujen kanssa tarjottavien
kesäkalojen, grillatun lohen ja kanan
{+ sitruuna + oliiviöljy} puhkeavat kukkaan
Wongraven seuranaan. x
Vierailija kirjoitti:
Kotona voin vastaanottaa pullon lyhyesti krapulapäivänä jollon kunto ei riitä alkoon asti.
Kiitos kun saan juoda rauhassa.
Viinaa saat kotiisi vaikka 10 litraa.
Mutta jos haluaisit kahvin kanssa polttaa Savukkeen. Sitä et saa!
Sairasta.
Someinfluensserit. Sama porukka joka wolttaa ruokaa 2-3tonnin edestä kuukaudessa!
Lihomista lisää tiedossa Suomeen. Edes kaupassa jakseta käydä. Surkeaa!
Maailmassa on varmasti paljon sellaista, mikä menee sulta yli hilseen.