Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihmnen haluaa viinat kotiinkuljetettuina

Vierailija
24.06.2026 |

?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samanlainen joka tilaa ruuatkin .

Ja näitähän en voi käsittää?!😡

Maailmassa on varmasti paljon sellaista, mikä menee sulta yli hilseen.

Vierailija
82/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monen lapsen kotiolot huononevat tämän päätöksen johdosta. Sääliksi käy. 

Meillä on juotu viinejä siitä lähtien kun olin pieni lapsi ja isä oli töissä Espanjassa ja Italiassa, joten koko perhe asui molemmissa vuosia. Eikä siinä mitään ihmeellistä ole. Etelä-Euroopan maissa jopa ala-asteikäiset lapset saneet aina hakea viinit marketista, kun ne menee kotona aikuisten käyttöön, ja lapset saa viiniä vedellä laimennettuna jotta tottuvat ruokajuomaan. Siksi ulkomailla pidetään viiniä ruokajuomana eikä sitä yhdistetä päihdekokeiluihin eikä mihinkään kauhean "jännään", eikä siellä humalluta vaikka muutama lasi menisi illallisen aikana. En minäkään juo muuten kuin ruuan kanssa silloin tällöin, en pystyisi juoda viihdemielessä enkä ilman aterioita. Eikä niillä etelän eikä Keski-Euroopankaan ihmisillä ole koskaan sydän- ja verisuonitauteja eikä syöpiä, elävät terveinä kun syövät ja juovat hyvin eivätkä nipota kaikesta ja kaikista, eivätkä kyttää mitä muut tekee :) Eikä ne ole ylipainoisia, kuten suomalaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi laki on voimassa eikä se enää muutu vaikka te täällä sanoisitte mitä.

Se, että eduskunta on lain äänestyksessä hyväksynyt, ei vielä tarkoita, että kyseinen laki olisi heti voimassa. Lain voimaantuloa voidaan myös lykätä tai se voidaan kokonaan kumota.

Vierailija
84/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka minä täällä Keski-Euroopassa. Viikon ruokatilauksen mukana tulee näppärästi myös juotavat sieltä kaupasta: mehut, limut, oluet ja viinit. Ei tarvitse itse kantaa. 

Vierailija
85/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ihmnen, joka on rapjouppo

Sanoo raitistunut alkoholisti

Vierailija
86/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka haluaa halvemmalla ulkomailta . Suomessa jos hinnat laskisi tulisi enemmän verorahoja mutta kun ei niin ei , enemmin sitten saavat tilata muualta .

Suomalaiset vie hitosti juhlajuomiensa verorahoja Viroon, koska halvempaa. Silti Suomessa nostellaan vaan alkoholiveroja, mikä toisaalta viestii siitä että tässä maassa on todella paljon huumeiden käyttäjiä, niin teinejä kuin nuoria aikuisia ja se ikäänkuin sallitaan. Nuorten huumekuolemat ovat nousussa, etenkin vuodesta 2019 Katiskavyyhdin paljastumisen jälkeen kun jakelivat teepussituksen näköisiin pakkauksiin laitettuina festareilla. Festareiden järjestäjät ovat olleet huolissaan huumeiden lisääntyneestä käytöstä, alkopulloja ei enää niin paljon näe kuin aiemmin, mutta silti enemmän sekaisin olevia tyyppejä, huumeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuttavapiiristä kaksi huumeisiin kuollutta, alle 20 v ikäisinä. Toinen oli hetken sekakäyttäjänä aiemmin. Toinen joi väkeviä ja aloitti huumeet koska niistä ei kuulemma tule krapulaa.

Molemmat olivat lähtöisin perheistä joissa alkoholi oli suuri tabu, alkoholista puhuttiin vain pahaa ja sitä pelättiin eikä perheet ajaneet edes Alkojen ohi ettei lapset näe pahamaineista viinakauppaa. Eivät käyneet Ruotsin laivoillakaan lasten ollessa pieniä tai teini-iässä koska siellä alkoholijuomapullot olisivat kilisseet hyllyillä, joten tietenkin näiden mielenkiinto nousi tuon myötä, kokeilut alkoivat ja lähti lapasesta aika nopeasti.

Vierailija
88/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiliikunta vähenee, jos ostokset kannetaan kotiin. Ennen käveltiin Alkoon, nyt tarvitsee vain istua kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuttavapiiristä kaksi huumeisiin kuollutta, alle 20 v ikäisinä. Toinen oli hetken sekakäyttäjänä aiemmin. Toinen joi väkeviä ja aloitti huumeet koska niistä ei kuulemma tule krapulaa.

Molemmat olivat lähtöisin perheistä joissa alkoholi oli suuri tabu, alkoholista puhuttiin vain pahaa ja sitä pelättiin eikä perheet ajaneet edes Alkojen ohi ettei lapset näe pahamaineista viinakauppaa. Eivät käyneet Ruotsin laivoillakaan lasten ollessa pieniä tai teini-iässä koska siellä alkoholijuomapullot olisivat kilisseet hyllyillä, joten tietenkin näiden mielenkiinto nousi tuon myötä, kokeilut alkoivat ja lähti lapasesta aika nopeasti.

Tuossa on usein taustalla se että lähisuvussa on ollut joku rasittava alkoholisti, joka on tuottanut harmia läheisilleen.

Vierailija
90/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkiliikunta vähenee, jos ostokset kannetaan kotiin. Ennen käveltiin Alkoon, nyt tarvitsee vain istua kotona.

Kuka nyt ylihintaisesta, surkeavalikoimaisesta Alkosta viitsii mitään ostaa? Kun Italiasta, Ranskasta, Espanjasta, Portugalista ja Saksasta voi tilata suoraan viinitiloilta ja keskusvarastoilta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuttavapiiristä kaksi huumeisiin kuollutta, alle 20 v ikäisinä. Toinen oli hetken sekakäyttäjänä aiemmin. Toinen joi väkeviä ja aloitti huumeet koska niistä ei kuulemma tule krapulaa.

Molemmat olivat lähtöisin perheistä joissa alkoholi oli suuri tabu, alkoholista puhuttiin vain pahaa ja sitä pelättiin eikä perheet ajaneet edes Alkojen ohi ettei lapset näe pahamaineista viinakauppaa. Eivät käyneet Ruotsin laivoillakaan lasten ollessa pieniä tai teini-iässä koska siellä alkoholijuomapullot olisivat kilisseet hyllyillä, joten tietenkin näiden mielenkiinto nousi tuon myötä, kokeilut alkoivat ja lähti lapasesta aika nopeasti.

Tuossa on usein taustalla se että lähisuvussa on ollut joku rasittava alkoholisti, joka on tuottanut harmia läheisilleen.

Isä vetänyt kännipäissään äitiä lättyyn tai muuta vastaavaa.

Vierailija
92/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona voin vastaanottaa pullon lyhyesti krapulapäivänä jollon  kunto ei riitä alkoon asti.

Kiitos kun saan juoda rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolla ei ole joko aikaa tai halua käydä kaupoissa, tai ei ole autoa, jolla kaikkea kuskaisi.

Aina ei tarvitse olla suurkuluttaja, minusta se on outoa edes ajatella niin. Tiedän esim. monta, jotka tilaavat wc-ja talouspaperit kotiinkuljetuksella. Eivät he niiden papereiden överikäyttäjiä ole, vaan eivät vaan kävellen halua raahata niitä isoja paketteja, kun aina on muutakin kannettavaa.

Vierailija
94/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuttavapiiristä kaksi huumeisiin kuollutta, alle 20 v ikäisinä. Toinen oli hetken sekakäyttäjänä aiemmin. Toinen joi väkeviä ja aloitti huumeet koska niistä ei kuulemma tule krapulaa.

Molemmat olivat lähtöisin perheistä joissa alkoholi oli suuri tabu, alkoholista puhuttiin vain pahaa ja sitä pelättiin eikä perheet ajaneet edes Alkojen ohi ettei lapset näe pahamaineista viinakauppaa. Eivät käyneet Ruotsin laivoillakaan lasten ollessa pieniä tai teini-iässä koska siellä alkoholijuomapullot olisivat kilisseet hyllyillä, joten tietenkin näiden mielenkiinto nousi tuon myötä, kokeilut alkoivat ja lähti lapasesta aika nopeasti.

Tuossa on usein taustalla se että lähisuvussa on ollut joku rasittava alkoholisti, joka on tuottanut harmia läheisilleen.

samoin absolutistit jatkaa sitä harmin tekoa läheisilleen. Tuomitsemalla, puhumalla muista pahaa, pelottelemalla ja painostamalla omia lapsiaan alkoholin kirouksesta. Tietysti lapset kiinnostuu ja aloittavat alkon ja muun läträämisen joskus jopa ennen ikätovereitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

👋 Olen full sobriety 

vakaumukseen sitoutunut. 

Ei pala ikäneito-Pirkolla edes kessu/kukkalajike jointti.

👉Joten ~ ei kosketa minua. 

 

🍷🍾🍷

HS Viinikriitikon valinta

kesän'26 parhaaksi hanavalkoviiniksi

on vivahteikas, ryhdikäs

Wongraven Morgenstern Riesling

Saksasta, hinta 41,69/3 litran pänikkä.

 

'Hyvän happorakenteen ansiosta 

viini on erityisen oiva kumppani 

savulohelle.' Näin spesialisti lausuu

arviossaan [lyhyt lainaus] ja kehuu

varhaispottujen kanssa tarjottavien

kesäkalojen, grillatun lohen ja kanan

{+ sitruuna + oliiviöljy} puhkeavat kukkaan

Wongraven seuranaan. x

Vierailija
96/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käymätön vassari.

Vierailija
97/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona voin vastaanottaa pullon lyhyesti krapulapäivänä jollon  kunto ei riitä alkoon asti.

Kiitos kun saan juoda rauhassa.

Viinaa saat kotiisi vaikka 10 litraa.

Mutta jos haluaisit kahvin kanssa polttaa Savukkeen. Sitä et saa!

Sairasta.

Vierailija
98/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someinfluensserit. Sama porukka joka wolttaa ruokaa 2-3tonnin edestä kuukaudessa! 

Vierailija
99/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat juopot 

Vierailija
100/112 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomista lisää tiedossa  Suomeen. Edes kaupassa jakseta käydä. Surkeaa! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä