Miten hallitukseen vaikuttaa se, jos VR pysäyttää junaliikenteen ensi torstaina?
Ei mitenkään. Pelkästään tavallisille ihmisille tehdään kiusaa. Minulla ei ole yhtään sympatiaa tällaisia poliittisia lakkoja kohtaan.
Kommentit (45)
Minä olen valmis kulkemaan kimppakyydillä kunhan Orpo saadaan tilille tästä!! Neuvottelu yhdessä työntekijäpuolen kanssa ei ole liikaa pyydetty.
Minulla on junalippu tuolle päivälle, että pääsen jouluksi kotiseudulle. Kiitos vaan jos en pääse. Minulla ei ole varaa ostaa enää uutta junalippua.
Valtakunta seisahtuu, verotulot vähenevät, hallituksen on pakko todeta, että kansa ei niele mitä tahansa.
Vailla omaa autoa olevat ovat usein vasemmistolaisia. He joutuvat kärsimään, kun SAK nyt hyökkää demokratiaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on junalippu tuolle päivälle, että pääsen jouluksi kotiseudulle. Kiitos vaan jos en pääse. Minulla ei ole varaa ostaa enää uutta junalippua.
Juku. Ehkä ensi vaaleissa mietit tarkkaan, kannattaako äänestää oikeistoa sieltä oikeimmalta laidalta.
Todennäköisesti ei mitenkään. Tarkoitus on suututtaa kansa painostamaan äänestämään kansanedustajia ja sitä kautta vaikuttaa. Taas tätä pelailua.
No onneksi on liput varattu just torstaille ja perjantaille... Ei se VR muutoinkaan toimi.
Vasemmisto on ollut ennenkin valmis kaatamaan laillista hallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juku. Ehkä ensi vaaleissa mietit tarkkaan, kannattaako äänestää oikeistoa sieltä oikeimmalta laidalta. Lakkoilevia ja muille kansalaisille kiusaa tekeviä kommareita ei ainakaan kannata äänestää.
Eikö SAK ymmärrä, ettei se hallitus junilla matkustele?
Vierailija kirjoitti:
Pystyt varmasti vaihtamaan sen toiselle päivälle. Tosi ikävä juttu silti
Joo en arvosta.Onko noilla ay liikkeillä ollut mitään konkreettista ehdotusta?Siis sellaista jossa tuottavuus kasvaa ja työntekijälle pienempi harmi?
Putin rustaa kiitoskirjettä Elorannalle.
Yksi lakkojen tarkoitus on tietenkin myös se, että se ärsyttää kansalaisia, kun yhdenkin päivän lakko, aiheuttaa suurelle määrälle työssäkävijöitä, koululaisille, opiskelijoille, asiakkaille, ja yrittäjille, melkoisen määrän ongelmia.
Näin saadaan ihmiset hallitusta vastaan. Hallitus saa lisää negatiivista julkisuutta, mielipide tiedustelussa hallitus saa huonoja arvisteluja.
Tällä on vaikutusta, pitkän päälle. Ainakin srvissa vaaleissa.
Voi aiheuttaa ristiriitoja hallituksen sisälläkin.
Olisi hyvä jos kaikki matalapalkka alat menisivät lakkoon samana päivänä. Keittiöt ravintolat kahvilat päiväkodit koulut hoitajat avustajat kaupat jne keitä tulevat leikkaukset eniten koskevat. Ne kun koskevat eniten työssäkäyviä ainakin pk seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyt varmasti vaihtamaan sen toiselle päivälle. Tosi ikävä juttu silti
Maksaa 5€ ja mahdollisen hinnanerotuksen, jos sen päivän lippu on kalliimpi. Ja kiitos VR:n dynaamisen hinnoittelun, uusi lippu voi maksaa vaikka 120€.
Vierailija kirjoitti:
Yksi lakkojen tarkoitus on tietenkin myös se, että se ärsyttää kansalaisia, kun yhdenkin päivän lakko, aiheuttaa suurelle määrälle työssäkävijöitä, koululaisille, opiskelijoille, asiakkaille, ja yrittäjille, melkoisen määrän ongelmia.
Näin saadaan ihmiset hallitusta vastaan. Hallitus saa lisää negatiivista julkisuutta, mielipide tiedustelussa hallitus saa huonoja arvisteluja.
Tällä on vaikutusta, pitkän päälle. Ainakin srvissa vaaleissa.
Voi aiheuttaa ristiriitoja hallituksen sisälläkin.
Ei taida kansa uskoa, että uhri on syyllinen. Ammattiliitoista tullaan eroamaan kiihtyvään tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto on ollut ennenkin valmis kaatamaan laillista hallitusta.
Keskustalainen pääministeri Sipilä, kaatoi itse oman
hallituksensa.
Myös vasemmistohallituksia on kaatunut.
Edustajat ajelevat takseilla tai miniseteriautoilla, joten heille lienee ihan sama, kulkeeko koko maassa mitään joukkoliikennettä yhtenä päivänä tai koskaan sen jälkeenkään.