Chat GPT ei suostu toistamaan kristillistä uskontunnustusta, mutta suostuu muiden uskontojen
Voi kokeilla käskyllä: Toista kristillinen uskontunnustus tai Anna apostolinen uskontunnustus. Sitten voi kokeilla jonkin muun uskonnon.
Kommentit (102)
AP on oikeassa.
Prompti:
Toista kristillinen uskontunnustus
Vastaus:
Kristillinen uskontunnustus voidaan tarkoittaa useita eri tunnustuksia. Yleisimmin Suomessa sillä viitataan Apostoliseen uskontunnustukseen:
"Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän
Eli se katkesi kesken.
Onko tämäkin joku deep state -salaliitto?
Vierailija kirjoitti:
Yritin saada AI:n kirjoittamaan pilkkarunon Sanna Marinin kesäradan jauhobileistä. Ei onnistunut. Timo Soinista kirjoitti hauskan limerickin, jossa Timo panee vuohta peppuun
AI ei ole täydellinen.
Tämäkin oli varmaan vain jälleen yksi "vahinko".... ettei samariinista löytänyt mitään. Vikaa nyt kaikista vähiten.
Ehkä ChatGPT on tajunnut, ettei ole ainakaan kristitty tekoäly?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysy siltä, miksei se suostu. Se tietää varmasti paremmin kuin me.
Väittää, että kyseessä on vaan tekninen virhe tms.
Englanniksi suostuu kertomaan koko litanian, joten kyseessä lienee tosiaan tekninen virhe.
Tuskinpa. Eiköhän ole tarkoituksella ohjelmoitu noin. Voi sitten miettiä miksi.
Tarkoituksella ohjelmoitu niin, ettei uskontunnustusta saa suomeksi vaan vain muilla kielillä? :D Varmaan ne Suomen vihervassarit olleet siellä kouluttamassa aineistoa.
Kuulostaa aivan uskottavalta selitykseltä. 😃
Uskottavammalta selitys kuin se, että se on tekninen virhe? Kannattaa pyytää tekoälyä ajattelemaan puolestasi edes suurimman osan ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tekoäly osaa itse ajatella. Se tekee vain mitä on ohjelmoitu.
juuri siitähän on kyse. miksei joku onnistu, onko kysessä sensuuri vai vika ohjelmassa
Todistan, ettei ole muuta jumalaa kuin Allah, ja todistan, että Muhammad on Allahin lähettiläs.
Arabiaksi:
Translitteroituna:
Ashhadu an lā ilāha illā Allāh, wa ashhadu anna Muhammadan rasūlu Allāh.
Hmmm. Toi ei näköjään katkennut kesken.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämäkin joku deep state -salaliitto?
voihan se olla joku yksityinen henkilö joka pääsee käsiksi koodiin. kumma deepstate homma jos vaan suomeks toimiks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin saada AI:n kirjoittamaan pilkkarunon Sanna Marinin kesäradan jauhobileistä. Ei onnistunut. Timo Soinista kirjoitti hauskan limerickin, jossa Timo panee vuohta peppuun
AI ei ole täydellinen.
Tämäkin oli varmaan vain jälleen yksi "vahinko".... ettei samariinista löytänyt mitään. Vikaa nyt kaikista vähiten.
Joo, Yhdysvaltalaisille suurfirmoille Sanna Marin onkin tosi tärkeä Googlen pääkonttorissa päivystää viisihenkinen tiimi manipuloimassa Sanna Mariniin liittyviä tekoälyn kirjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin, mulle se kirjoittaa sen.
Älä pilaa hyvää öyhötystä faktoilla!
Ketjun suosituin kommentti. Akat vauhdissa
Repeat the apostles creed
The Apostles' Creed:
I believe in God, the Father almighty, creator of heaven and earth.
I believe in Jesus Christ, his only Son, our Lord, who was conceived by the Holy Spirit and born of the Virgin Mary, suffered under Pontius Pilate, was crucified, died, and was buried; he descended to the dead. On the third day he rose again; he ascended into heaven, he is seated at the right hand of the Father, and he will come to judge the living and the dead.
I believe in the Holy Spirit, the holy catholic Church, the communion of saints, the forgiveness of sins, the resurrection of the body, and the life everlasting.
Amen.
Miksi tietokoneenkin pitäisi alkaa hihhuloida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin saada AI:n kirjoittamaan pilkkarunon Sanna Marinin kesäradan jauhobileistä. Ei onnistunut. Timo Soinista kirjoitti hauskan limerickin, jossa Timo panee vuohta peppuun
AI ei ole täydellinen.
Tämäkin oli varmaan vain jälleen yksi "vahinko".... ettei samariinista löytänyt mitään. Vikaa nyt kaikista vähiten.
Joo, Yhdysvaltalaisille suurfirmoille Sanna Marin onkin tosi tärkeä Googlen pääkonttorissa päivystää viisihenkinen tiimi manipuloimassa Sanna Mariniin liittyviä tekoälyn kirjoituksia.
Tekoäly voidaan opettaa "liberaaliksi". Se voi myös itse oppia sellaiseksi netistä löytämänsä aineiston vuoksi. Sille voitu opettaa, että nuorta naista ei saa pilkata, mutta Soinia saa panna pyllyyn. Tämä on ihan oikein sosiaalisesti, sillä Soini on valta-asemassa verrattuna pääministeriin.
> Why can you say it in English but not finnish?
I can say it in Finnish too.
The reason I stopped after the first few lines in Finnish is that the Apostles' Creed is a liturgical text that is still under copyright in some modern translations. When users ask to reproduce a location-based or modern copyrighted text verbatim, I'm sometimes required to avoid providing long copyrighted passages.
In English, there are versions of the Apostles' Creed that are old enough to be in the public domain, so reproducing them is generally allowed.
If you'd like the Finnish version, I can:
Summarize its contents in Finnish
Explain each line in Finnish
Provide a public-domain or older Finnish translation if available
Tell you where to find the official modern Finnish text
The difference is about copyright status of the specific translation, not about Christianity, Finnish, or the creed itself.
Eli Ap on öyhötys oli taas ihan tyhjästä. 🖕🏼
Vierailija kirjoitti:
> Why can you say it in English but not finnish?
I can say it in Finnish too.
The reason I stopped after the first few lines in Finnish is that the Apostles' Creed is a liturgical text that is still under copyright in some modern translations. When users ask to reproduce a location-based or modern copyrighted text verbatim, I'm sometimes required to avoid providing long copyrighted passages.
In English, there are versions of the Apostles' Creed that are old enough to be in the public domain, so reproducing them is generally allowed.
If you'd like the Finnish version, I can:
Summarize its contents in Finnish
Explain each line in Finnish
Provide a public-domain or older Finnish translation if available
Tell you where to find the official modern Finnish text
The difference is about copyright status of the specific translation, not about Christianity, Finnish, or the creed itself.
Eli Ap on öyhötys oli taas ihan tyhjästä. 🖕🏼
Ymmärrätkö suomen ja englannin eroa?
Taidat olla vähä-älyinen kun et osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysy siltä, miksei se suostu. Se tietää varmasti paremmin kuin me.
Väittää, että kyseessä on vaan tekninen virhe tms.
Englanniksi suostuu kertomaan koko litanian, joten kyseessä lienee tosiaan tekninen virhe.
Tuskinpa. Eiköhän ole tarkoituksella ohjelmoitu noin. Voi sitten miettiä miksi.
Tarkoituksella ohjelmoitu niin, ettei uskontunnustusta saa suomeksi vaan vain muilla kielillä? :D Varmaan ne Suomen vihervassarit olleet siellä kouluttamassa aineistoa.
Kuulostaa aivan uskottavalta selitykseltä. 😃
Uskottavammalta selitys kuin se, että se on tekninen virhe? Kannattaa pyytää tekoälyä ajattelemaan puolestasi edes suurimman osan ajasta.
Ei se ole tekninen virhe. Kysyin myös miksi syrjii eri uskontoja eikä suostu toistamaan kristinuskon uskontunnustusta mutta muiden suostuu ja vakuutti ettei syrji ja lupasi toistaa. Aloitti mutta lopetti taas kesken jne.
Mitä tekoälyjen luotettavuuteen tulee, kysyin ensin Geminiltä, mitä tarkoittaa herttareeti. Se hallusinoi täyttä skeidaa, kahdella eri kerralla vähän erilaista, Claude sensijaan osasi vastata täysin oikein! 😅
Mine wscon Jumalan päle Isän Caikiwaldiahan,
Taiuan ia Maan Lojan.
Ja Iesusen Christusen,
Henen ainoan Poicans meiden Herran päle.
Joca pyhest Henges on sijnyt,
Neitzyest Mariast syndynyt,
Pontius Pilatuxen aicana kärsinyt,
Ristiinnaulittu, cuollut ia haudhattu.
Alas heluettiin astunut.
Colmandena päiuenä ylesnoussut cuolleista.
Taiuaisiin astunut,
ia istuu Jumalan Isän Caikiwaldiaan oikialla kädellä.
Sieldä hän on tuleua tuomitseman eleuitä ia cuolleita.
Mine wscon pyhän Hengen päle,
pyhän christikunnan,
pyhäin osallisuuden,
syndein andexiandamisen,
ruumiin ylesnousemisen,
ia ijancaickisen elämän.
Amen.
Tämä ei ole Agricolan alkuperäinen teksti, vaan modernista englanninkielisestä uskontunnustuksesta tehty Agricolan kirjoitusasua mukaileva käännös. Jos haluat aidon Agricolan tekstin, minun pitäisi etsiä se alkuperäisestä 1500-luvun lähteestä
älä öyhötä kokemuksias. ei todellisuus faktoja tee