Chat GPT ei suostu toistamaan kristillistä uskontunnustusta, mutta suostuu muiden uskontojen
Voi kokeilla käskyllä: Toista kristillinen uskontunnustus tai Anna apostolinen uskontunnustus. Sitten voi kokeilla jonkin muun uskonnon.
Kommentit (102)
Nota voi kokeilla miten nykyään toimii...
Aiemmin on kirjoiteltu että jos testaa AI:ta kysymällä listausta Trumpin tai Bidenin/Harrisin hyvistä puolista, niin Trumpin kohdalla sanoi ettei ole sopivaa koska on liian poliittista, mutta Bidenin/Harrisin kohdalla ei ollut ongelmaa.
Toinen oli että kun tekoälyltä pyysi kuvia 1930-40 luvun saksalaisista n-zeista, niin osa oli tummia ja osa aasialaisia naisia.
Ehkä AI:lta voisi kysyä luetteloa pa-kolaisten vastaanoton ongelmista tai onko porukka x yliedustettuna rikoksissa z, ...
Veikkaan että jos pyytäisi kuvia lääkäristä perheineen, niin valkoisia olisi vähemmän...
Jos pyytäisi kuvia rikollisista, kerjäläisistä tai vaikka teroista, niin taitaisi olla lähinnä valkoisia.
Juttelin tekoälyn kanssa taivaasta ja sen olemassaolosta. Se vastasi jotain sinisestä ja pilvistä. Täsmensin, että tarkoitin taivaalla "heaven". Se vaihtoi näkökulman mielentilaksi.
Juttelin sen kanssa romantiikasta. Se ei ensin suostunut. Sen jälkeen se puhui käsi kädessä -tason juttuja. En mitään seksijuttuja tavoitellutkaan, vaan rakkautta. Ei siltä lähtenyt sellaista.
Se haluaa "pitää sisällön kaikille sopivana", joten on tällaisissa asioissa niin sanotusti kieli keskellä suuta.
Tää on tätä amerikkalaista moraalikäsitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antikristus jäljittelee Jeesusta. Koska Pyhä Kolmiyhteinen Jumalamme on kaikkitietävä, antikristus yrittää jäljitellä tätä, kehittämällä "kaikkitietävää" tekoälyä. Antikristuksella on hallinnassaan vain tämä lihallinen maapallo, ja hänen on pakko pysytellä näissä raameissa.
Se, että AI ei suostu toistamaan ja kertomaan Jeesusta korottavia, pyhiä tekstejä, on osoitus siitä, että se on pedon vallassa.
MARANATA -Jeesus tulee pian, ja osoittaa yli kaiken muun olevan kuninkuutensa 🙏
Laaja kielimalli eli "tekoäly" on vain kehittynyt ennakoiva tekstinsyöttö, joka referoi lähdemateriaaliaan. Ei mitään sen monimutkaisempaa. Eli lepo vaan, kaikki on hyvin.
Miksi lähdemateriaali aiheuttaa tunnustuksen katkeamisen?
"..ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan PoikChatGPT:tä ei ole suunniteltu tarjoamaan tämäntyyppistä sisältöä.
Lue lisätietoja siitä, miten ChatGPT käsittelee tekijöiden sisältöä mallin määrityksistä."
Tuskin lähdemateriaali vaan mallin sisäinen hienosäätö ja turvarajat. Usein politiikka, uskonto, sukupuoliasiat, jne. "sensitiiviset" on kiellettyjen aiheiden listalla. Ettei tulisi niitä otsikoita jos tekoäly kehoittaa vaikka äänestämään tiettyä puoluetta.
Sellasta se on rapakon takana. Ylivarovaista. Siksi vääriä hälytyksiä tulee paljon, geminikin kerran kieltäytyi kertomasta muista tekoälymalleista, vaikka ennen on kertonut. Lähti kuitenkin kun kokeili uudelleen.
Lopuksi kuitenkin aika simppeleitä ohjelmia, kun vain perehtyy tekniikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysy siltä, miksei se suostu. Se tietää varmasti paremmin kuin me.
Väittää, että kyseessä on vaan tekninen virhe tms.
Englanniksi suostuu kertomaan koko litanian, joten kyseessä lienee tosiaan tekninen virhe.
Tuskinpa. Eiköhän ole tarkoituksella ohjelmoitu noin. Voi sitten miettiä miksi.
Siksi ettei yhtiö halua ottaa kantaa uskonnollisiin asioihin. Näin lyhyesti.
Onko joku muka yllättynyt? Että olisi millään tavalla "vahinko" että näin tapahtuu?
Eipä yllätä. Salaliittoteorioiden ja totuuden välissä on vaan muutama vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysy siltä, miksei se suostu. Se tietää varmasti paremmin kuin me.
Väittää, että kyseessä on vaan tekninen virhe tms.
Englanniksi suostuu kertomaan koko litanian, joten kyseessä lienee tosiaan tekninen virhe.
Tuskinpa. Eiköhän ole tarkoituksella ohjelmoitu noin. Voi sitten miettiä miksi.
Tarkoituksella ohjelmoitu niin, ettei uskontunnustusta saa suomeksi vaan vain muilla kielillä? :D Varmaan ne Suomen vihervassarit olleet siellä kouluttamassa aineistoa.
Vierailija kirjoitti:
Juttelin tekoälyn kanssa taivaasta ja sen olemassaolosta. Se vastasi jotain sinisestä ja pilvistä. Täsmensin, että tarkoitin taivaalla "heaven". Se vaihtoi näkökulman mielentilaksi.
Juttelin sen kanssa romantiikasta. Se ei ensin suostunut. Sen jälkeen se puhui käsi kädessä -tason juttuja. En mitään seksijuttuja tavoitellutkaan, vaan rakkautta. Ei siltä lähtenyt sellaista.
Se haluaa "pitää sisällön kaikille sopivana", joten on tällaisissa asioissa niin sanotusti kieli keskellä suuta.
Tää on tätä amerikkalaista moraalikäsitystä.
Tämän teorian vaan romuttaa se, että eri uskonnot saavat eri kohtelun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysy siltä, miksei se suostu. Se tietää varmasti paremmin kuin me.
Väittää, että kyseessä on vaan tekninen virhe tms.
Englanniksi suostuu kertomaan koko litanian, joten kyseessä lienee tosiaan tekninen virhe.
Tuskinpa. Eiköhän ole tarkoituksella ohjelmoitu noin. Voi sitten miettiä miksi.
Tarkoituksella ohjelmoitu niin, ettei uskontunnustusta saa suomeksi vaan vain muilla kielillä? :D Varmaan ne Suomen vihervassarit olleet siellä kouluttamassa aineistoa.
Kuulostaa aivan uskottavalta selitykseltä. 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysy siltä, miksei se suostu. Se tietää varmasti paremmin kuin me.
Väittää, että kyseessä on vaan tekninen virhe tms.
Englanniksi suostuu kertomaan koko litanian, joten kyseessä lienee tosiaan tekninen virhe.
Tuskinpa. Eiköhän ole tarkoituksella ohjelmoitu noin. Voi sitten miettiä miksi.
Siksi ettei yhtiö halua ottaa kantaa uskonnollisiin asioihin. Näin lyhyesti.
Paitsi hyvien uskontojen tunnustukset onnistuvat
Ei tekoäly osaa itse ajatella. Se tekee vain mitä on ohjelmoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antikristus jäljittelee Jeesusta. Koska Pyhä Kolmiyhteinen Jumalamme on kaikkitietävä, antikristus yrittää jäljitellä tätä, kehittämällä "kaikkitietävää" tekoälyä. Antikristuksella on hallinnassaan vain tämä lihallinen maapallo, ja hänen on pakko pysytellä näissä raameissa.
Se, että AI ei suostu toistamaan ja kertomaan Jeesusta korottavia, pyhiä tekstejä, on osoitus siitä, että se on pedon vallassa.
MARANATA -Jeesus tulee pian, ja osoittaa yli kaiken muun olevan kuninkuutensa 🙏
Laaja kielimalli eli "tekoäly" on vain kehittynyt ennakoiva tekstinsyöttö, joka referoi lähdemateriaaliaan. Ei mitään sen monimutkaisempaa. Eli lepo vaan, kaikki on hyvin.
Miksi lähdemateriaali aiheuttaa tunnustuksen katkeamisen?
"..ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan PoikChatGPT:tä ei ole suunniteltu tarjoamaan tämäntyyppistä sisältöä.
Lue lisätietoja siitä, miten ChatGPT käsittelee tekijöiden sisältöä mallin määrityksistä."
Tuskin lähdemateriaali vaan mallin sisäinen hienosäätö ja turvarajat. Usein politiikka, uskonto, sukupuoliasiat, jne. "sensitiiviset" on kiellettyjen aiheiden listalla. Ettei tulisi niitä otsikoita jos tekoäly kehoittaa vaikka äänestämään tiettyä puoluetta.
Sellasta se on rapakon takana. Ylivarovaista. Siksi vääriä hälytyksiä tulee paljon, geminikin kerran kieltäytyi kertomasta muista tekoälymalleista, vaikka ennen on kertonut. Lähti kuitenkin kun kokeili uudelleen.
Lopuksi kuitenkin aika simppeleitä ohjelmia, kun vain perehtyy tekniikkaan.
No nyt on kielletty vain kristinusko. Voi ehkä johtua tunnustuksen pituudesta,
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö chatgptä enää muut kuin boomerit? :D
Kaikkeen paitsi koodaukseen, jottei claude max menisi tukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei tekoäly osaa itse ajatella. Se tekee vain mitä on ohjelmoitu.
Se on ohjelmoitu ajattelemaan
Yritin saada AI:n kirjoittamaan pilkkarunon Sanna Marinin kesäradan jauhobileistä. Ei onnistunut. Timo Soinista kirjoitti hauskan limerickin, jossa Timo panee vuohta peppuun
AI ei ole täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai mun ChatGpt on joku ernu kun se kirjoittaa sen. Tosin ei kokonaan, joudun pakottaa sen jatkamaan et sai kirjoitettua sen kokonaa.
Mä yritin jankuttaa, että jäi kesken eikä kolmella yrityksellä tullut. Miten toi pakotus siis toimii? Joka tapauksessa todistit, että jotain mätää siinä on
Nojoo aika ihmeellistä oli se, et se pätkäisi sen ja jouduin käskee sitä jatkamaan loppuun asti.
Tuskinpa. Eiköhän ole tarkoituksella ohjelmoitu noin. Voi sitten miettiä miksi.