On kyllä masentavaa tajuta, että koko loppuelämä menee köyhänä
Eikä ole edes teoreettista mahdollisuutta vaikkapa matkustaa ennen eläkkeelle pääsemistä, jolloin saa vähän enemmän rahaa ja on mahdollisuus säästää.
Sitä odotellessa sitten, enää 22 vuotta jäljellä!
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Oletko halvaantunut vai mistä moinen?
Työnantajien mielikuvissa olen ilmeisesti halvaantunut, kun en pääse edes työhaastatteluihin enää.
Ap
Pitää vaan mennä päivä kerrallaan.
Niin kauan kuin et tarvitse yksityisiä lääkäripalveluita ja olet terve, ongelmasi on ihan vaan pääkopasta kiinni.
Myy omaisuutesi ja lähde reissaamaan jonnekiin intiaan. Näe ja koe elämää. Suomessa vaan masentuu.
Ymmärrän. Muillakin samoja haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Miten te muut kestätte tätä?
Ap
Hyvin. Mulla on läheiset, koti, harrastukset ja terveys tallella. Se on jo aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus sinulla on?
Ammattikoulu, amk ja avoimen yliopiston opintoja.
Ap
Saapi nähdä saatko eläkettä tai kuinka paljon sitä enää silloin jaetaan
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus sinulla on?
Onko mahdollisuutta uudelleenkouluttautua, ilmeisesti työttömyyskorvauksen ehtoja ollaan sorvaamassa uusiksi kouluttautumisen suhteen. Entä ulkomaille muutto, lähimaihin?
Olisiko aloittajan mahdollista kouluttautua alalle, joka työllistää paremmin? Ja / tai etsiä töitä muualta kuin Suomesta?
Esimerkiksi moni ihan perinteinen duunariammatti työllistää edelleen hyvin, koska mm. rakentamisessa tarvitaan osaajia aina. Rakennusfirmat saisivat tosin suosia kotimaista osaamista enemmän ja sivuuttaa alihankkijat, jotka työllistävät virolaista tms. työvoimaa. Sähköasentajista tuntuu olevan pula, mutta myös muut LVIS-osaajat saavat helposti töitä. Ja tekemällä pitkää päivää voi päästä helposti paremmille ansioille kuin monet akateemiset.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aloittajan mahdollista kouluttautua alalle, joka työllistää paremmin? Ja / tai etsiä töitä muualta kuin Suomesta?
Esimerkiksi moni ihan perinteinen duunariammatti työllistää edelleen hyvin, koska mm. rakentamisessa tarvitaan osaajia aina. Rakennusfirmat saisivat tosin suosia kotimaista osaamista enemmän ja sivuuttaa alihankkijat, jotka työllistävät virolaista tms. työvoimaa. Sähköasentajista tuntuu olevan pula, mutta myös muut LVIS-osaajat saavat helposti töitä. Ja tekemällä pitkää päivää voi päästä helposti paremmille ansioille kuin monet akateemiset.
Mulla on fyysinen rajoite, joka estää suurimman osan kaikista duunaritöistä. Valitettavasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus sinulla on?
Onko mahdollisuutta uudelleenkouluttautua, ilmeisesti työttömyyskorvauksen ehtoja ollaan sorvaamassa uusiksi kouluttautumisen suhteen. Entä ulkomaille muutto, lähimaihin?
Olen miettinyt ulkomaille muuttamista, mutta ei sitäkään oikeasti voi tehdä pennittömänä. Tai voi, mutta se on kyllä todella vaarallista, jos ei ole minkäänlaista puskuria suojana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Myy omaisuutesi ja lähde reissaamaan jonnekiin intiaan. Näe ja koe elämää. Suomessa vaan masentuu.
Entäs sen jälkeen kun kaikki on tuhlattu. Ompa hyvä neuvo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus sinulla on?
Ammattikoulu, amk ja avoimen yliopiston opintoja.
Ap
Kokeile hakea ulkomaille töihin. Jos tuntuu vaikealta nykyään on amk korkeakouluissa työnhaku ja urasuunnittelu kursseja avoimen puolellakin.
Suomessa ei arvosteta korkeastikoulutettuja ammattilaisia millään alalla.
Oletko halvaantunut vai mistä moinen?