Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei juma Petteri ja Riikka jytkyttivät ennätykselliseksi saadun työllisyyden taas koronakriisitasolle !

Vierailija
24.06.2026 |

https://yle.fi/a/74-20233062

Työllisyysaste jatkoi toukokuussa 2026 alenemistaan korona-ajan tasolle.

Viinikan mukaan työllisyysasteen trendi on ollut tällä tasolla viimeksi alkuvuonna 2021, jolloin oltiin vielä toipumassa koronapandemian aiheuttamasta notkahduksesta.

Myös työttömien määrä Suomessa kasvoi toukokuussa suurimmilleen tällä vuosituhannella, kertoo Tilastokeskus.

Työttömiä 15–74-vuotiaita oli toukokuussa 376 000, mikä on suurin määrä sitten vuoden 1998. Viime vuoden toukokuussa työttömiä oli 308 000.

Myös 15–74-vuotiaiden kausitasoittamaton työttömyysaste nousi korkeimmilleen 2000-luvulla. Työttömyysaste oli nyt 12,7 prosenttia, kun se vuotta aiemmin oli 10,5 prosenttia.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ne 100 000  työpaikkaa on?

Sohvan alla piilossa varmaan.

Vierailija
82/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaistyölläkö persupetrit kuvittelee työttömyyden laskevan ja Suomen nousevan. Ootte te yksiä pellejä 😂

 

Kokoomus ja kepujohtoisella politiikalla VM arvuutellut talouskasvua 17 vuodessa yli 50 mrd euroa yläkanttiin poliittisesti ruiskukkavärittyneiden lasiensa takaa samalla paskalla leikkauspolitiikalla joka nosti BKT:ta vain 4% 2008-2019 menetetyllä porvarivuosikymmenellä, muissa Pohjoismaissa BKT kasvoi 14-22% samassa ajassa. Orpon oikeistokaudella luku nousee varmaan yli 60 miljardiin euroon. Nyt talousoikeistoresepti ja oikeiston veropipulismi vaihtoon sekä uudet lääkkeet tilalle!

Suomessa tosin ei ole minkäänlaista oikeistoa, eikä edes oikeistopolitiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä nykyhallitusken puolustelijoita vaivaa? Kaikki valtiontalouden tilastot huutaa pelkkää negatiivista ja te täällä näitä puolustelette? Miksi ihmeessä? 
Vai tuntuuko se oma virhearvio liian vaikealta myöntää edes itselleen? 

Ei se, että menee paskasti todista, että opposition voimin menisi paremmin. Yleisen talousymmärryksen mukaan menisi paskemmin. Ei oikeastaan voida osoittaa tän hallituksen vakavasti pahentaneen tilannetta, joskin varmasti olisivat voineet leikata enemmän.

No ei varmaan todista, mutta tämä hallitus ei ole päässyt edes tavoitteitaan kohti, vaan jopa ajautuneet kauas, kauas niistä. 
Kyllähän se kertoo, että joko ne tavoitteet ovat olleet pelkkää valhetta tai sitten tavoitteiden asettelu on täysin pielessä ja osaamatonta joka todella huolestuttava asia myös. 
Ja varsinkin kun kaikki olleet politiikassa jo vuosia, että pitäisi olla toimintatavat ja faktat tiedossa. 

Vierailija
84/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei muka kannata =))

Oikeiston veropopulismi tuhoaa Suomen taloutta.

Vuoden 2016 kokonaisveroasteella 8-10 mrd euroa enemmän verotuloja vuodessa eli hallituskaudessa 32-40 mrd euroa vähemmän velanottoa ja hyvinvointipalveluiden leikkauksia.

Kärsikö joku muka oikeasti vuonna 2016 kauheasta verotuksesta 😱

..ainakin yhteiskunnan rahoituspohja oli paljon, paljon vankemmalla pohjalla.

Juu, ja ALV-kulutustasaverotus on OrpoPurran oikeistokaudella viety tappiin. Yleinen ALV EU:n toisiksi korkein 25,5% toisen äärioikeistopersustania Orbanin Unkarin jälkeen. Joten sitä ei voi nostaa.

Suomessa yrittämisen ja omistamisen verotus 7-10 mrd euroa vuodessa alle EU-tason, joten siitä voi aloittaa..ei ole meinaan taloutta pääomapiirien veroalet nostaneet..päin vastoin.

Herää. Suomessa ei ole ollut kunnollista talouskasvua 18 vuoteen. 

Suomessa on paljon korkeampi ansiotulojen  verotus kuin esim. Ruotsissa, Saksassa  tai Virossa.

 

Ottaisin mallia kaikesta Ruotsista. Ruotsalaiset osaavat hoitaa taloutta koska ministeriksi laitetaan koulutettuja ja päteviä ihmisiä.

Ruotsissa jopa demarit asettivat valtiovarainministeriksi ja pääministeriksi ekonomiksi kouluttautuneen Magdalena Anderssonin jolla oli taloustieteen jatko-opintoja Harwardissa ( mieskin taloustieteen professori)  ja joka toimi Ruotsin veroviraston varajohtajana ennen ministeriksi ryhtymistään.

 

Suomessa pääministeriksi tarjotaan SAK-mies Lindtmannia jonka ensimmäiseksi työkseen pitäisi vapauttaa työmarkkinat, eli poistaa irtisanomissuoja ja rajoitata lakko-oikeutta.

Entinen betoniauton kuljettaja Lindtman ei valitettavasti ole pätevä kääntämään Suomen talouden suuntaa. 

Etsikää demarit joku koulutettu taloustietilijä pääministeriksi jos haluatte voittaa vaalit.

Ai osaaks se koulutettu taloustieteilijä sitten hoitaa hommat kotiin niinku kokoomus, että työttömyys senkun lisääntyy ja velka senkun kasvaa?

Marinin tyttöhallituksen aikaan saamaa velkaantumiskierrettä ei korjata yhden eikä kahdenkaan hallituksen aikana. 

Sen tulee vielä Lindtmankin huomaamaan.

Orpo on kaikkien taloustutkimusten mukaan jo onnistunut saamaan talouden suunnan käännettyä. Ei ryssitä tätä hyvää alkua palaamalla vanhoihin huonoihin tapoihin.

"Tällä hallituskaudella valtaa on siirtynyt työmarkkinaosapuolilta hallitukselle. Elinkeinoelämän keskusliiton (EK) toimitusjohtaja Jyri Häkämies on ollut tyytyväinen, sillä porvarihallituksen päätökset ovat olleet elinkeinoelämän mieleen."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hakamies-seuraava-hallitus-tuskin-k…

Vierailija
85/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei muka kannata =))

Oikeiston veropopulismi tuhoaa Suomen taloutta.

Vuoden 2016 kokonaisveroasteella 8-10 mrd euroa enemmän verotuloja vuodessa eli hallituskaudessa 32-40 mrd euroa vähemmän velanottoa ja hyvinvointipalveluiden leikkauksia.

Kärsikö joku muka oikeasti vuonna 2016 kauheasta verotuksesta 😱

..ainakin yhteiskunnan rahoituspohja oli paljon, paljon vankemmalla pohjalla.

Juu, ja ALV-kulutustasaverotus on OrpoPurran oikeistokaudella viety tappiin. Yleinen ALV EU:n toisiksi korkein 25,5% toisen äärioikeistopersustania Orbanin Unkarin jälkeen. Joten sitä ei voi nostaa.

Suomessa yrittämisen ja omistamisen verotus 7-10 mrd euroa vuodessa alle EU-tason, joten siitä voi aloittaa..ei ole meinaan taloutta pääomapiirien veroalet nostaneet..päin vastoin.

Herää. Suomessa ei ole ollut kunnollista talouskasvua 18 vuoteen. 

Suomessa on paljon korkeampi ansiotulojen  verotus kuin esim. Ruotsissa, Saksassa  tai Virossa.

 

Ottaisin mallia kaikesta Ruotsista. Ruotsalaiset osaavat hoitaa taloutta koska ministeriksi laitetaan koulutettuja ja päteviä ihmisiä.

Ruotsissa jopa demarit asettivat valtiovarainministeriksi ja pääministeriksi ekonomiksi kouluttautuneen Magdalena Anderssonin jolla oli taloustieteen jatko-opintoja Harwardissa ( mieskin taloustieteen professori)  ja joka toimi Ruotsin veroviraston varajohtajana ennen ministeriksi ryhtymistään.

 

Suomessa pääministeriksi tarjotaan SAK-mies Lindtmannia jonka ensimmäiseksi työkseen pitäisi vapauttaa työmarkkinat, eli poistaa irtisanomissuoja ja rajoitata lakko-oikeutta.

Entinen betoniauton kuljettaja Lindtman ei valitettavasti ole pätevä kääntämään Suomen talouden suuntaa. 

Etsikää demarit joku koulutettu taloustietilijä pääministeriksi jos haluatte voittaa vaalit.

Ai osaaks se koulutettu taloustieteilijä sitten hoitaa hommat kotiin niinku kokoomus, että työttömyys senkun lisääntyy ja velka senkun kasvaa?

Marinin tyttöhallituksen aikaan saamaa velkaantumiskierrettä ei korjata yhden eikä kahdenkaan hallituksen aikana. 

Sen tulee vielä Lindtmankin huomaamaan.

Orpo on kaikkien taloustutkimusten mukaan jo onnistunut saamaan talouden suunnan käännettyä. Ei ryssitä tätä hyvää alkua palaamalla vanhoihin huonoihin tapoihin.

Naisia tytöttelevät ihmiset ovat kyllä alinta pohjasakkaa. Niin noloja tyyppejä ettei mitään rajaa. 

Niin. Pilluhallitus se oli. Eihän ne mitään tyttöjä olleet, vaan aikanaisia.

Koska nykyhallituksessa on yhtä paljon naisia, vain vanhempia, niin tämä on kai sitten vaihdevuosihallitus. 

Vierailija
86/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä nykyhallitusken puolustelijoita vaivaa? Kaikki valtiontalouden tilastot huutaa pelkkää negatiivista ja te täällä näitä puolustelette? Miksi ihmeessä? 
Vai tuntuuko se oma virhearvio liian vaikealta myöntää edes itselleen? 

Ei se, että menee paskasti todista, että opposition voimin menisi paremmin. Yleisen talousymmärryksen mukaan menisi paskemmin. Ei oikeastaan voida osoittaa tän hallituksen vakavasti pahentaneen tilannetta, joskin varmasti olisivat voineet leikata enemmän.

No ei varmaan todista, mutta tämä hallitus ei ole päässyt edes tavoitteitaan kohti, vaan jopa ajautuneet kauas, kauas niistä. 
Kyllähän se kertoo, että joko ne tavoitteet ovat olleet pelkkää valhetta tai sitten tavoitteiden asettelu on täysin pielessä ja osaamatonta joka todella huolestuttava asia myös. 
Ja varsinkin kun kaikki olleet politiikassa jo vuosia, että pitäisi olla toimintatavat ja faktat tiedossa. 

No toi on totta, mutta enemmän kai politiikassa maan tapa. Lisäksi sodan, korkojen ja aiemman ylirakentamisen vaikutukset voineet yllättää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei muka kannata =))

Oikeiston veropopulismi tuhoaa Suomen taloutta.

Vuoden 2016 kokonaisveroasteella 8-10 mrd euroa enemmän verotuloja vuodessa eli hallituskaudessa 32-40 mrd euroa vähemmän velanottoa ja hyvinvointipalveluiden leikkauksia.

Kärsikö joku muka oikeasti vuonna 2016 kauheasta verotuksesta 😱

..ainakin yhteiskunnan rahoituspohja oli paljon, paljon vankemmalla pohjalla.

Juu, ja ALV-kulutustasaverotus on OrpoPurran oikeistokaudella viety tappiin. Yleinen ALV EU:n toisiksi korkein 25,5% toisen äärioikeistopersustania Orbanin Unkarin jälkeen. Joten sitä ei voi nostaa.

Suomessa yrittämisen ja omistamisen verotus 7-10 mrd euroa vuodessa alle EU-tason, joten siitä voi aloittaa..ei ole meinaan taloutta pääomapiirien veroalet nostaneet..päin vastoin.

Herää. Suomessa ei ole ollut kunnollista talouskasvua 18 vuoteen. 

Suomessa on paljon korkeampi ansiotulojen  verotus kuin esim. Ruotsissa, Saksassa  tai Virossa.

 

Ottaisin mallia kaikesta Ruotsista. Ruotsalaiset osaavat hoitaa taloutta koska ministeriksi laitetaan koulutettuja ja päteviä ihmisiä.

Ruotsissa jopa demarit asettivat valtiovarainministeriksi ja pääministeriksi ekonomiksi kouluttautuneen Magdalena Anderssonin jolla oli taloustieteen jatko-opintoja Harwardissa ( mieskin taloustieteen professori)  ja joka toimi Ruotsin veroviraston varajohtajana ennen ministeriksi ryhtymistään.

 

Suomessa pääministeriksi tarjotaan SAK-mies Lindtmannia jonka ensimmäiseksi työkseen pitäisi vapauttaa työmarkkinat, eli poistaa irtisanomissuoja ja rajoitata lakko-oikeutta.

Entinen betoniauton kuljettaja Lindtman ei valitettavasti ole pätevä kääntämään Suomen talouden suuntaa. 

Etsikää demarit joku koulutettu taloustietilijä pääministeriksi jos haluatte voittaa vaalit.

Ai osaaks se koulutettu taloustieteilijä sitten hoitaa hommat kotiin niinku kokoomus, että työttömyys senkun lisääntyy ja velka senkun kasvaa?

Marinin tyttöhallituksen aikaan saamaa velkaantumiskierrettä ei korjata yhden eikä kahdenkaan hallituksen aikana. 

Sen tulee vielä Lindtmankin huomaamaan.

Orpo on kaikkien taloustutkimusten mukaan jo onnistunut saamaan talouden suunnan käännettyä. Ei ryssitä tätä hyvää alkua palaamalla vanhoihin huonoihin tapoihin.

Naisia tytöttelevät ihmiset ovat kyllä alinta pohjasakkaa. Niin noloja tyyppejä ettei mitään rajaa. 

Niin. Pilluhallitus se oli. Eihän ne mitään tyttöjä olleet, vaan aikanaisia.

Koska nykyhallituksessa on yhtä paljon naisia, vain vanhempia, niin tämä on kai sitten vaihdevuosihallitus. 

Mummovaippahallitus🤭🤭

Vierailija
88/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ne 100 000  työpaikkaa on?

Sohvan alla piilossa varmaan.

Eli samassa paikassa kuin Petteri aina, kun toimittajat haluaisi esittää hankalia kysymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaistyölläkö persupetrit kuvittelee työttömyyden laskevan ja Suomen nousevan. Ootte te yksiä pellejä 😂

 

Kokoomus ja kepujohtoisella politiikalla VM arvuutellut talouskasvua 17 vuodessa yli 50 mrd euroa yläkanttiin poliittisesti ruiskukkavärittyneiden lasiensa takaa samalla paskalla leikkauspolitiikalla joka nosti BKT:ta vain 4% 2008-2019 menetetyllä porvarivuosikymmenellä, muissa Pohjoismaissa BKT kasvoi 14-22% samassa ajassa. Orpon oikeistokaudella luku nousee varmaan yli 60 miljardiin euroon. Nyt talousoikeistoresepti ja oikeiston veropipulismi vaihtoon sekä uudet lääkkeet tilalle!

Suomessa tosin ei ole minkäänlaista oikeistoa, eikä edes oikeistopolitiikkaa.

Onpas!

 

Oikeistolaisen politiikan keskeisiä pilareita ovat:

Markkinalähtöisyys: Yksityisen omistusoikeuden, vapaan kilpailun ja markkinoiden ohjausvoiman korostaminen. Tavoitteena on luoda suotuisa toimintaympäristö yrityksille ja talouskasvulle. 

Julkisen talouden kurinalaisuus: Pyrkimys pitää verotus maltillisena ja valtionvelka kurissa. Tämä tarkoittaa usein julkisten menojen karsimista tai tehostamista.

 

 Mutta nämäkin Orpo sössi.

Vierailija
90/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on talouskasvua ja pörssikurssit nousussa niin me opportunistit porskutetaan työttömyydestä huolimatta. 

Jeepäjee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei muka kannata =))

Oikeiston veropopulismi tuhoaa Suomen taloutta.

Vuoden 2016 kokonaisveroasteella 8-10 mrd euroa enemmän verotuloja vuodessa eli hallituskaudessa 32-40 mrd euroa vähemmän velanottoa ja hyvinvointipalveluiden leikkauksia.

Kärsikö joku muka oikeasti vuonna 2016 kauheasta verotuksesta 😱

..ainakin yhteiskunnan rahoituspohja oli paljon, paljon vankemmalla pohjalla.

Juu, ja ALV-kulutustasaverotus on OrpoPurran oikeistokaudella viety tappiin. Yleinen ALV EU:n toisiksi korkein 25,5% toisen äärioikeistopersustania Orbanin Unkarin jälkeen. Joten sitä ei voi nostaa.

Suomessa yrittämisen ja omistamisen verotus 7-10 mrd euroa vuodessa alle EU-tason, joten siitä voi aloittaa..ei ole meinaan taloutta pääomapiirien veroalet nostaneet..päin vastoin.

Herää. Suomessa ei ole ollut kunnollista talouskasvua 18 vuoteen. 

Suomessa on paljon korkeampi ansiotulojen  verotus kuin esim. Ruotsissa, Saksassa  tai Virossa.

 

Ottaisin mallia kaikesta Ruotsista. Ruotsalaiset osaavat hoitaa taloutta koska ministeriksi laitetaan koulutettuja ja päteviä ihmisiä.

Ruotsissa jopa demarit asettivat valtiovarainministeriksi ja pääministeriksi ekonomiksi kouluttautuneen Magdalena Anderssonin jolla oli taloustieteen jatko-opintoja Harwardissa ( mieskin taloustieteen professori)  ja joka toimi Ruotsin veroviraston varajohtajana ennen ministeriksi ryhtymistään.

 

Suomessa pääministeriksi tarjotaan SAK-mies Lindtmannia jonka ensimmäiseksi työkseen pitäisi vapauttaa työmarkkinat, eli poistaa irtisanomissuoja ja rajoitata lakko-oikeutta.

Entinen betoniauton kuljettaja Lindtman ei valitettavasti ole pätevä kääntämään Suomen talouden suuntaa. 

Etsikää demarit joku koulutettu taloustietilijä pääministeriksi jos haluatte voittaa vaalit.

Ai osaaks se koulutettu taloustieteilijä sitten hoitaa hommat kotiin niinku kokoomus, että työttömyys senkun lisääntyy ja velka senkun kasvaa?

Marinin tyttöhallituksen aikaan saamaa velkaantumiskierrettä ei korjata yhden eikä kahdenkaan hallituksen aikana. 

Sen tulee vielä Lindtmankin huomaamaan.

Orpo on kaikkien taloustutkimusten mukaan jo onnistunut saamaan talouden suunnan käännettyä. Ei ryssitä tätä hyvää alkua palaamalla vanhoihin huonoihin tapoihin.

Naisia tytöttelevät ihmiset ovat kyllä alinta pohjasakkaa. Niin noloja tyyppejä ettei mitään rajaa. 

Niin. Pilluhallitus se oli. Eihän ne mitään tyttöjä olleet, vaan aikanaisia.

Koska nykyhallituksessa on yhtä paljon naisia, vain vanhempia, niin tämä on kai sitten vaihdevuosihallitus. 

Ei, kyllä tämä nykyinen on kulihallitus.

Vierailija
92/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei muka kannata =))

Oikeiston veropopulismi tuhoaa Suomen taloutta.

Vuoden 2016 kokonaisveroasteella 8-10 mrd euroa enemmän verotuloja vuodessa eli hallituskaudessa 32-40 mrd euroa vähemmän velanottoa ja hyvinvointipalveluiden leikkauksia.

Kärsikö joku muka oikeasti vuonna 2016 kauheasta verotuksesta 😱

..ainakin yhteiskunnan rahoituspohja oli paljon, paljon vankemmalla pohjalla.

Juu, ja ALV-kulutustasaverotus on OrpoPurran oikeistokaudella viety tappiin. Yleinen ALV EU:n toisiksi korkein 25,5% toisen äärioikeistopersustania Orbanin Unkarin jälkeen. Joten sitä ei voi nostaa.

Suomessa yrittämisen ja omistamisen verotus 7-10 mrd euroa vuodessa alle EU-tason, joten siitä voi aloittaa..ei ole meinaan taloutta pääomapiirien veroalet nostaneet..päin vastoin.

Herää. Suomessa ei ole ollut kunnollista talouskasvua 18 vuoteen. 

Suomessa on paljon korkeampi ansiotulojen  verotus kuin esim. Ruotsissa, Saksassa  tai Virossa.

 

Ottaisin mallia kaikesta Ruotsista. Ruotsalaiset osaavat hoitaa taloutta koska ministeriksi laitetaan koulutettuja ja päteviä ihmisiä.

Ruotsissa jopa demarit asettivat valtiovarainministeriksi ja pääministeriksi ekonomiksi kouluttautuneen Magdalena Anderssonin jolla oli taloustieteen jatko-opintoja Harwardissa ( mieskin taloustieteen professori)  ja joka toimi Ruotsin veroviraston varajohtajana ennen ministeriksi ryhtymistään.

 

Suomessa pääministeriksi tarjotaan SAK-mies Lindtmannia jonka ensimmäiseksi työkseen pitäisi vapauttaa työmarkkinat, eli poistaa irtisanomissuoja ja rajoitata lakko-oikeutta.

Entinen betoniauton kuljettaja Lindtman ei valitettavasti ole pätevä kääntämään Suomen talouden suuntaa. 

Etsikää demarit joku koulutettu taloustietilijä pääministeriksi jos haluatte voittaa vaalit.

Ai osaaks se koulutettu taloustieteilijä sitten hoitaa hommat kotiin niinku kokoomus, että työttömyys senkun lisääntyy ja velka senkun kasvaa?

Marinin tyttöhallituksen aikaan saamaa velkaantumiskierrettä ei korjata yhden eikä kahdenkaan hallituksen aikana. 

Sen tulee vielä Lindtmankin huomaamaan.

Orpo on kaikkien taloustutkimusten mukaan jo onnistunut saamaan talouden suunnan käännettyä. Ei ryssitä tätä hyvää alkua palaamalla vanhoihin huonoihin tapoihin.

Orpon laitaoikeistohallitus on tehnyt enemmän tuhoa kuin tytöt ikinä, ihan ilman koronaa.

Suomessa ei ole koskaan ollut oikeistohallitusta, saatika laitaoikeistolaista.

Suomessa on parhaillaan 1 9 3 0-luvun jälkeen o ikeistolaisin hallitus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaistyölläkö persupetrit kuvittelee työttömyyden laskevan ja Suomen nousevan. Ootte te yksiä pellejä 😂

 

Kokoomus ja kepujohtoisella politiikalla VM arvuutellut talouskasvua 17 vuodessa yli 50 mrd euroa yläkanttiin poliittisesti ruiskukkavärittyneiden lasiensa takaa samalla paskalla leikkauspolitiikalla joka nosti BKT:ta vain 4% 2008-2019 menetetyllä porvarivuosikymmenellä, muissa Pohjoismaissa BKT kasvoi 14-22% samassa ajassa. Orpon oikeistokaudella luku nousee varmaan yli 60 miljardiin euroon. Nyt talousoikeistoresepti ja oikeiston veropipulismi vaihtoon sekä uudet lääkkeet tilalle!

Suomessa tosin ei ole minkäänlaista oikeistoa, eikä edes oikeistopolitiikkaa.

Onpas!

 

Oikeistolaisen politiikan keskeisiä pilareita ovat:

Markkinalähtöisyys: Yksityisen omistusoikeuden, vapaan kilpailun ja markkinoiden ohjausvoiman korostaminen. Tavoitteena on luoda suotuisa toimintaympäristö yrityksille ja talouskasvulle. 

Julkisen talouden kurinalaisuus: Pyrkimys pitää verotus maltillisena ja valtionvelka kurissa. Tämä tarkoittaa usein julkisten menojen karsimista tai tehostamista.

 

 Mutta nämäkin Orpo sössi.

Eli oikeisto on, se vain ei osaa tehdä edes sitä, mihin oikeiston teoriassa pitäisi pyrkiä.

Vierailija
94/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitus oli sössiä Suomen talous, niin hyvin menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ne 100 000  työpaikkaa on?

Sohvan alla piilossa varmaan.

Nurkan takana ne  on kuten Petteri   on  usein todennut.

Vierailija
96/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä on edes mahdollista? Miten näin umpisurkea hallitus voi vielä olla pystyssä? Miten tuo pullaposki kehtaa tulla vielä selittämään jotain huonoista suhdanteista?

Suomessa on tasan yksi ongelma ja se on tämä hallitus jota suurin osa kansasta vihaa ja joka myös on alusta saakka tehnyt selväksi että vihaa kansalaisia ja etenkin tavallisia palkansaajia, jotka eivät kuulemma ole ansainneet elintasoaan.

Vierailija
97/97 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä on edes mahdollista? Miten näin umpisurkea hallitus voi vielä olla pystyssä? Miten tuo pullaposki kehtaa tulla vielä selittämään jotain huonoista suhdanteista?

Suomessa on tasan yksi ongelma ja se on tämä hallitus jota suurin osa kansasta vihaa ja joka myös on alusta saakka tehnyt selväksi että vihaa kansalaisia ja etenkin tavallisia palkansaajia, jotka eivät kuulemma ole ansainneet elintasoaan.

Koska kokoomuksen ja persujen kannattajat hyväksyy ihan minkä tahansa määrän epäonnistumista, jos niiden puolueet selittää niille, että kyllä nyt varmasti köyhiä, työttömiä ja maahanmuuttajia kuritetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan