Ei juma Petteri ja Riikka jytkyttivät ennätykselliseksi saadun työllisyyden taas koronakriisitasolle !
Työllisyysaste jatkoi toukokuussa 2026 alenemistaan korona-ajan tasolle.
Viinikan mukaan työllisyysasteen trendi on ollut tällä tasolla viimeksi alkuvuonna 2021, jolloin oltiin vielä toipumassa koronapandemian aiheuttamasta notkahduksesta.
Myös työttömien määrä Suomessa kasvoi toukokuussa suurimmilleen tällä vuosituhannella, kertoo Tilastokeskus.
Työttömiä 15–74-vuotiaita oli toukokuussa 376 000, mikä on suurin määrä sitten vuoden 1998. Viime vuoden toukokuussa työttömiä oli 308 000.
Myös 15–74-vuotiaiden kausitasoittamaton työttömyysaste nousi korkeimmilleen 2000-luvulla. Työttömyysaste oli nyt 12,7 prosenttia, kun se vuotta aiemmin oli 10,5 prosenttia.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei muka kannata =))
Oikeiston veropopulismi tuhoaa Suomen taloutta.
Vuoden 2016 kokonaisveroasteella 8-10 mrd euroa enemmän verotuloja vuodessa eli hallituskaudessa 32-40 mrd euroa vähemmän velanottoa ja hyvinvointipalveluiden leikkauksia.
Kärsikö joku muka oikeasti vuonna 2016 kauheasta verotuksesta 😱
..ainakin yhteiskunnan rahoituspohja oli paljon, paljon vankemmalla pohjalla.
Juu, ja ALV-kulutustasaverotus on OrpoPurran oikeistokaudella viety tappiin. Yleinen ALV EU:n toisiksi korkein 25,5% toisen äärioikeistopersustania Orbanin Unkarin jälkeen. Joten sitä ei voi nostaa.
Suomessa yrittämisen ja omistamisen verotus 7-10 mrd euroa vuodessa alle EU-tason, joten siitä voi aloittaa..ei ole meinaan taloutta pääomapiirien veroalet nostaneet..päin vastoin.
Herää. Suomessa ei ole ollut kunnollista talouskasvua 18 vuoteen.
Suomessa on paljon korkeampi ansiotulojen verotus kuin esim. Ruotsissa, Saksassa tai Virossa.
Ottaisin mallia kaikesta Ruotsista. Ruotsalaiset osaavat hoitaa taloutta koska ministeriksi laitetaan koulutettuja ja päteviä ihmisiä.
Ruotsissa jopa demarit asettivat valtiovarainministeriksi ja pääministeriksi ekonomiksi kouluttautuneen Magdalena Anderssonin jolla oli taloustieteen jatko-opintoja Harwardissa ( mieskin taloustieteen professori) ja joka toimi Ruotsin veroviraston varajohtajana ennen ministeriksi ryhtymistään.
Suomessa pääministeriksi tarjotaan SAK-mies Lindtmannia jonka ensimmäiseksi työkseen pitäisi vapauttaa työmarkkinat, eli poistaa irtisanomissuoja ja rajoitata lakko-oikeutta.
Entinen betoniauton kuljettaja Lindtman ei valitettavasti ole pätevä kääntämään Suomen talouden suuntaa.
Etsikää demarit joku koulutettu taloustietilijä pääministeriksi jos haluatte voittaa vaalit.
Ai osaaks se koulutettu taloustieteilijä sitten hoitaa hommat kotiin niinku kokoomus, että työttömyys senkun lisääntyy ja velka senkun kasvaa?
Marinin tyttöhallituksen aikaan saamaa velkaantumiskierrettä ei korjata yhden eikä kahdenkaan hallituksen aikana.
Sen tulee vielä Lindtmankin huomaamaan.
Orpo on kaikkien taloustutkimusten mukaan jo onnistunut saamaan talouden suunnan käännettyä. Ei ryssitä tätä hyvää alkua palaamalla vanhoihin huonoihin tapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei muka kannata =))
Oikeiston veropopulismi tuhoaa Suomen taloutta.
Vuoden 2016 kokonaisveroasteella 8-10 mrd euroa enemmän verotuloja vuodessa eli hallituskaudessa 32-40 mrd euroa vähemmän velanottoa ja hyvinvointipalveluiden leikkauksia.
Kärsikö joku muka oikeasti vuonna 2016 kauheasta verotuksesta 😱
..ainakin yhteiskunnan rahoituspohja oli paljon, paljon vankemmalla pohjalla.
Juu, ja ALV-kulutustasaverotus on OrpoPurran oikeistokaudella viety tappiin. Yleinen ALV EU:n toisiksi korkein 25,5% toisen äärioikeistopersustania Orbanin Unkarin jälkeen. Joten sitä ei voi nostaa.
Suomessa yrittämisen ja omistamisen verotus 7-10 mrd euroa vuodessa alle EU-tason, joten siitä voi aloittaa..ei ole meinaan taloutta pääomapiirien veroalet nostaneet..päin vastoin.
Herää. Suomessa ei ole ollut kunnollista talouskasvua 18 vuoteen.
Suomessa on paljon korkeampi ansiotulojen verotus kuin esim. Ruotsissa, Saksassa tai Virossa.
Ottaisin mallia kaikesta Ruotsista. Ruotsalaiset osaavat hoitaa taloutta koska ministeriksi laitetaan koulutettuja ja päteviä ihmisiä.
Ruotsissa jopa demarit asettivat valtiovarainministeriksi ja pääministeriksi ekonomiksi kouluttautuneen Magdalena Anderssonin jolla oli taloustieteen jatko-opintoja Harwardissa ( mieskin taloustieteen professori) ja joka toimi Ruotsin veroviraston varajohtajana ennen ministeriksi ryhtymistään.
Suomessa pääministeriksi tarjotaan SAK-mies Lindtmannia jonka ensimmäiseksi työkseen pitäisi vapauttaa työmarkkinat, eli poistaa irtisanomissuoja ja rajoitata lakko-oikeutta.
Entinen betoniauton kuljettaja Lindtman ei valitettavasti ole pätevä kääntämään Suomen talouden suuntaa.
Etsikää demarit joku koulutettu taloustietilijä pääministeriksi jos haluatte voittaa vaalit.
Ainakin se on tehnyt oikeita töitä toisin kuin Orpo. Eikä se nyt kauheesti osaamista anna että on loisinut apurahoja ja syytänyt vākïvalta fantasioita nettiin kuten Purra.
Väittäisin että se että Orpo on valtiovarainministerinä jo kertaalleen saanut Suomen velkaantumisen kuriin on juuri sitä työtä ja osaamista mitä Suomi tällä hetkellä tarvitsee, eikö ?
No eipä saanut, taisi olla Sipilä joka käski myymään ennätysmäärän valtion omaisuutta tasottaakseen tilit. Myöhemmin se on kostautunut valtion tulojen vähentymisenä eli sama kuin olisi kuśsut talvella housuihin lämmitelläkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei muka kannata =))
Oikeiston veropopulismi tuhoaa Suomen taloutta.
Vuoden 2016 kokonaisveroasteella 8-10 mrd euroa enemmän verotuloja vuodessa eli hallituskaudessa 32-40 mrd euroa vähemmän velanottoa ja hyvinvointipalveluiden leikkauksia.
Kärsikö joku muka oikeasti vuonna 2016 kauheasta verotuksesta 😱
..ainakin yhteiskunnan rahoituspohja oli paljon, paljon vankemmalla pohjalla.
Juu, ja ALV-kulutustasaverotus on OrpoPurran oikeistokaudella viety tappiin. Yleinen ALV EU:n toisiksi korkein 25,5% toisen äärioikeistopersustania Orbanin Unkarin jälkeen. Joten sitä ei voi nostaa.
Suomessa yrittämisen ja omistamisen verotus 7-10 mrd euroa vuodessa alle EU-tason, joten siitä voi aloittaa..ei ole meinaan taloutta pääomapiirien veroalet nostaneet..päin vastoin.
Herää. Suomessa ei ole ollut kunnollista talouskasvua 18 vuoteen.
Suomessa on paljon korkeampi ansiotulojen verotus kuin esim. Ruotsissa, Saksassa tai Virossa.
Ottaisin mallia kaikesta Ruotsista. Ruotsalaiset osaavat hoitaa taloutta koska ministeriksi laitetaan koulutettuja ja päteviä ihmisiä.
Ruotsissa jopa demarit asettivat valtiovarainministeriksi ja pääministeriksi ekonomiksi kouluttautuneen Magdalena Anderssonin jolla oli taloustieteen jatko-opintoja Harwardissa ( mieskin taloustieteen professori) ja joka toimi Ruotsin veroviraston varajohtajana ennen ministeriksi ryhtymistään.
Suomessa pääministeriksi tarjotaan SAK-mies Lindtmannia jonka ensimmäiseksi työkseen pitäisi vapauttaa työmarkkinat, eli poistaa irtisanomissuoja ja rajoitata lakko-oikeutta.
Entinen betoniauton kuljettaja Lindtman ei valitettavasti ole pätevä kääntämään Suomen talouden suuntaa.
Etsikää demarit joku koulutettu taloustietilijä pääministeriksi jos haluatte voittaa vaalit.
Ai osaaks se koulutettu taloustieteilijä sitten hoitaa hommat kotiin niinku kokoomus, että työttömyys senkun lisääntyy ja velka senkun kasvaa?
Marinin tyttöhallituksen aikaan saamaa velkaantumiskierrettä ei korjata yhden eikä kahdenkaan hallituksen aikana.
Sen tulee vielä Lindtmankin huomaamaan.
Orpo on kaikkien taloustutkimusten mukaan jo onnistunut saamaan talouden suunnan käännettyä. Ei ryssitä tätä hyvää alkua palaamalla vanhoihin huonoihin tapoihin.
Orpon laitaoikeistohallitus on tehnyt enemmän tuhoa kuin tytöt ikinä, ihan ilman koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi vasemmistolla on ratkaisu, ei kutsuta työttömiä työttömiksi vaan laitetaan ne eläkkeelle. Näyttää luvut sitten idioottiäänestäjän mielestä paremmilta, vähät siitä että valtio menee konkurssiin.
Jumalauta miten typerä kommentti. Näkee, että et ymmärrä todellisuudesta mitään.
T: työttömien kanssa työskentelevä
Onhan niitä laskennallisia työpaikkoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei muka kannata =))
Oikeiston veropopulismi tuhoaa Suomen taloutta.
Vuoden 2016 kokonaisveroasteella 8-10 mrd euroa enemmän verotuloja vuodessa eli hallituskaudessa 32-40 mrd euroa vähemmän velanottoa ja hyvinvointipalveluiden leikkauksia.
Kärsikö joku muka oikeasti vuonna 2016 kauheasta verotuksesta 😱
..ainakin yhteiskunnan rahoituspohja oli paljon, paljon vankemmalla pohjalla.
Juu, ja ALV-kulutustasaverotus on OrpoPurran oikeistokaudella viety tappiin. Yleinen ALV EU:n toisiksi korkein 25,5% toisen äärioikeistopersustania Orbanin Unkarin jälkeen. Joten sitä ei voi nostaa.
Suomessa yrittämisen ja omistamisen verotus 7-10 mrd euroa vuodessa alle EU-tason, joten siitä voi aloittaa..ei ole meinaan taloutta pääomapiirien veroalet nostaneet..päin vastoin.
Herää. Suomessa ei ole ollut kunnollista talouskasvua 18 vuoteen.
Suomessa on paljon korkeampi ansiotulojen verotus kuin esim. Ruotsissa, Saksassa tai Virossa.
Ottaisin mallia kaikesta Ruotsista. Ruotsalaiset osaavat hoitaa taloutta koska ministeriksi laitetaan koulutettuja ja päteviä ihmisiä.
Ruotsissa jopa demarit asettivat valtiovarainministeriksi ja pääministeriksi ekonomiksi kouluttautuneen Magdalena Anderssonin jolla oli taloustieteen jatko-opintoja Harwardissa ( mieskin taloustieteen professori) ja joka toimi Ruotsin veroviraston varajohtajana ennen ministeriksi ryhtymistään.
Suomessa pääministeriksi tarjotaan SAK-mies Lindtmannia jonka ensimmäiseksi työkseen pitäisi vapauttaa työmarkkinat, eli poistaa irtisanomissuoja ja rajoitata lakko-oikeutta.
Entinen betoniauton kuljettaja Lindtman ei valitettavasti ole pätevä kääntämään Suomen talouden suuntaa.
Etsikää demarit joku koulutettu taloustietilijä pääministeriksi jos haluatte voittaa vaalit.
Ai osaaks se koulutettu taloustieteilijä sitten hoitaa hommat kotiin niinku kokoomus, että työttömyys senkun lisääntyy ja velka senkun kasvaa?
No Purrahan on on kyllä täysin osaamaton ja talouskouluttamaton ja harvaisen epäpätevä valtiovarainministeriksi.
SAksia on heiluteltu vähän miten sattuu.
Esim. kotitalusvähennksen heikennys oli tässä tilanteessä tyhmin temppu ikinä.
Mutta isossa kuvassa kokenut Orpo on saanut talouden kaikkien talousanalyytikkojen mielestä käännettyä. Purrasta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei muka kannata =))
Oikeiston veropopulismi tuhoaa Suomen taloutta.
Vuoden 2016 kokonaisveroasteella 8-10 mrd euroa enemmän verotuloja vuodessa eli hallituskaudessa 32-40 mrd euroa vähemmän velanottoa ja hyvinvointipalveluiden leikkauksia.
Kärsikö joku muka oikeasti vuonna 2016 kauheasta verotuksesta 😱
..ainakin yhteiskunnan rahoituspohja oli paljon, paljon vankemmalla pohjalla.
Juu, ja ALV-kulutustasaverotus on OrpoPurran oikeistokaudella viety tappiin. Yleinen ALV EU:n toisiksi korkein 25,5% toisen äärioikeistopersustania Orbanin Unkarin jälkeen. Joten sitä ei voi nostaa.
Suomessa yrittämisen ja omistamisen verotus 7-10 mrd euroa vuodessa alle EU-tason, joten siitä voi aloittaa..ei ole meinaan taloutta pääomapiirien veroalet nostaneet..päin vastoin.
Herää. Suomessa ei ole ollut kunnollista talouskasvua 18 vuoteen.
Suomessa on paljon korkeampi ansiotulojen verotus kuin esim. Ruotsissa, Saksassa tai Virossa.
Ottaisin mallia kaikesta Ruotsista. Ruotsalaiset osaavat hoitaa taloutta koska ministeriksi laitetaan koulutettuja ja päteviä ihmisiä.
Ruotsissa jopa demarit asettivat valtiovarainministeriksi ja pääministeriksi ekonomiksi kouluttautuneen Magdalena Anderssonin jolla oli taloustieteen jatko-opintoja Harwardissa ( mieskin taloustieteen professori) ja joka toimi Ruotsin veroviraston varajohtajana ennen ministeriksi ryhtymistään.
Suomessa pääministeriksi tarjotaan SAK-mies Lindtmannia jonka ensimmäiseksi työkseen pitäisi vapauttaa työmarkkinat, eli poistaa irtisanomissuoja ja rajoitata lakko-oikeutta.
Entinen betoniauton kuljettaja Lindtman ei valitettavasti ole pätevä kääntämään Suomen talouden suuntaa.
Etsikää demarit joku koulutettu taloustietilijä pääministeriksi jos haluatte voittaa vaalit.
Ai Mäkkärin kassa ja sukulaisen tekstiilimyymälän housunmyyjäkesähessu parempia? Tulokset puhuvat toista.
Työttömien määrä on nyt sama kuin lamavuosina !!!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012098232.html
Kannattiko niitä työnteon esteitä sittenkään luoda Orpo, Purra, Satonen ja Marttinen?
Vierailija kirjoitti:
Suomen vasemmistolaisuuden vika se on että täällä ei mikään tehdas kannata.
Samaa mieltä.
Sosiaalitukiin menee Suomessa 33% bruttokansantutoteesta mikä on maailmanennätystasoa.
Verotus on korkeampaa kuin Ruotsissa , Virossa tai Saksassa.
Eikä Suomen talous ole kasvanut 18 vuoteen…
JOTAIN ON TEHTÄVÄ NYT TOISIN. NÄIN EI VOI JATKAA ENÄÄ !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt sitten Antti Lindtmannia tarjotaan seuraavaksi pääministeriksi.
Miten onnistuu SAK-mies Lindtmannilta Suomen talouden kääntäminen ?
OECD:n ja IMF.n raporttien mukaan;
1) työmarkkinat pitäisi vapauttaa ( =irtisanomissuojaa heikentää jotta yritykset nousukautena uskaltaisivat taas palkata)
2) Tutkimusta ja tuotekehitystä pitäisi tukea ( =yritystukia, Tekes-rahaa jne)
3) Verotus yrityksiä tukevaksi ( vientitulot saatava kasvuun, bruttokansatuote saatava nousuun)
4) Julkista sektoria pitäisi karsia ( 15% työntekijöistä julkisella sektorilla pitäisi antaa kenkää)
5) Työperäistä maahanmuuttoa tulisi lisätä ( ihan pakko, jotta talous saadaan kasvuun)
Erikoista kyllä että nää tahot ei mitenkään puutu Suomen isoon ongelmaan, rakennetyöttömyyteen. Meillä on kuitenkin se noin 80 % työttömistä jotka ei millään suhdannekeinoilla työllisty ja päälle satojatuhansia nuoria joita ei huvita tehdä töitä kun se ahdistaa, työkyvyttömyyseläkkeelle siis. Mitä heille pitäis tehdä?
Pakkotyö tai tuet pois kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt sitten Antti Lindtmannia tarjotaan seuraavaksi pääministeriksi.
Miten onnistuu SAK-mies Lindtmannilta Suomen talouden kääntäminen ?
OECD:n ja IMF.n raporttien mukaan;
1) työmarkkinat pitäisi vapauttaa ( =irtisanomissuojaa heikentää jotta yritykset nousukautena uskaltaisivat taas palkata)
2) Tutkimusta ja tuotekehitystä pitäisi tukea ( =yritystukia, Tekes-rahaa jne)
3) Verotus yrityksiä tukevaksi ( vientitulot saatava kasvuun, bruttokansatuote saatava nousuun)
4) Julkista sektoria pitäisi karsia ( 15% työntekijöistä julkisella sektorilla pitäisi antaa kenkää)
5) Työperäistä maahanmuuttoa tulisi lisätä ( ihan pakko, jotta talous saadaan kasvuun)
Erikoista kyllä että nää tahot ei mitenkään puutu Suomen isoon ongelmaan, rakennetyöttömyyteen. Meillä on kuitenkin se noin 80 % työttömistä jotka ei millään suhdannekeinoilla työllisty ja päälle satojatuhansia nuoria joita ei huvita tehdä töitä kun se ahdistaa, työkyvyttömyyseläkkeelle siis. Mitä heille pitäis tehdä?
Pakkotyö tai tuet pois kokonaan.
Mistä sitä työtä saadaan?
Sori mutta sannan "kaks tuntii kuussa" duunarit ei ole millään laskutavalla työllisiä kun noiden elintaso riippuu täysin sosiaalitukiaisista.
Tarkoitatko, että työttömyysluvut ovat nousseet vain koska Orpopurra tilastoi "kaks tuntuu kuussa" -duunarit nykyisin työttömiksi?
Kokoomusmatikkaa: luvattiin 100 000 uutta työpaikkaa, tulikin -100 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt sitten Antti Lindtmannia tarjotaan seuraavaksi pääministeriksi.
Miten onnistuu SAK-mies Lindtmannilta Suomen talouden kääntäminen ?
OECD:n ja IMF.n raporttien mukaan;
1) työmarkkinat pitäisi vapauttaa ( =irtisanomissuojaa heikentää jotta yritykset nousukautena uskaltaisivat taas palkata)
2) Tutkimusta ja tuotekehitystä pitäisi tukea ( =yritystukia, Tekes-rahaa jne)
3) Verotus yrityksiä tukevaksi ( vientitulot saatava kasvuun, bruttokansatuote saatava nousuun)
4) Julkista sektoria pitäisi karsia ( 15% työntekijöistä julkisella sektorilla pitäisi antaa kenkää)
5) Työperäistä maahanmuuttoa tulisi lisätä ( ihan pakko, jotta talous saadaan kasvuun)
Erikoista kyllä että nää tahot ei mitenkään puutu Suomen isoon ongelmaan, rakennetyöttömyyteen. Meillä on kuitenkin se noin 80 % työttömistä jotka ei millään suhdannekeinoilla työllisty ja päälle satojatuhansia nuoria joita ei huvita tehdä töitä kun se ahdistaa, työkyvyttömyyseläkkeelle siis. Mitä heille pitäis tehdä?
Pakkotyö tai tuet pois kokonaan.
Mistä sitä työtä saadaan?
Valtio ja kunnat laittavat noita nytkin töihin, tosin ei ne osaa mitään, eli jotakin yksinkertaista lapiomiehen hommaa voi ainoastaa antaa
Kokoomus ei pääse enää jatkossa hallitukseen. Ja sitten leikataan kunnolla yritystuet ja järjestötuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt sitten Antti Lindtmannia tarjotaan seuraavaksi pääministeriksi.
Miten onnistuu SAK-mies Lindtmannilta Suomen talouden kääntäminen ?
OECD:n ja IMF.n raporttien mukaan;
1) työmarkkinat pitäisi vapauttaa ( =irtisanomissuojaa heikentää jotta yritykset nousukautena uskaltaisivat taas palkata)
2) Tutkimusta ja tuotekehitystä pitäisi tukea ( =yritystukia, Tekes-rahaa jne)
3) Verotus yrityksiä tukevaksi ( vientitulot saatava kasvuun, bruttokansatuote saatava nousuun)
4) Julkista sektoria pitäisi karsia ( 15% työntekijöistä julkisella sektorilla pitäisi antaa kenkää)
5) Työperäistä maahanmuuttoa tulisi lisätä ( ihan pakko, jotta talous saadaan kasvuun)
Erikoista kyllä että nää tahot ei mitenkään puutu Suomen isoon ongelmaan, rakennetyöttömyyteen. Meillä on kuitenkin se noin 80 % työttömistä jotka ei millään suhdannekeinoilla työllisty ja päälle satojatuhansia nuoria joita ei huvita tehdä töitä kun se ahdistaa, työkyvyttömyyseläkkeelle siis. Mitä heille pitäis tehdä?
Pakkotyö tai tuet pois kokonaan.
Mistä sitä työtä saadaan?
Valtio ja kunnat laittavat noita nytkin töihin, tosin ei ne osaa mitään, eli jotakin yksinkertaista lapiomiehen hommaa voi ainoastaa antaa
Päiväkotiin työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ei pääse enää jatkossa hallitukseen. Ja sitten leikataan kunnolla yritystuet ja järjestötuet.
Kokoomuslaisten sukulaisilta ja kavereilta lähtee työt.
Ai että Petteri ja Purr ovat voimakkaita ihmisiä, kun tuollaisen osaavat tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Tuhosivat siis Marinin kauden ennätystyöllisyyden.
Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM
Ennätystyöllisyys.
Sanna Marinin (sd) hallituksen työllisyystavoite on nyt ylittynyt selvästi. Sanna Marinin (sd) hallituksen aikana Suomen työllisyysaste nousi 74,1 prosenttiin, eli tasan hallituksen tavoitteeseen. Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM:n julkaisematon muistio myös. Petteri Orpon (kok) hallituksen lähtötilanne ei ole muistion perusteella helppo. https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteen…
https://www.iltalehti.fi/talous/a/ab1c350d-d236-4d29-a3db-686861f0a121
Laadullisesti kuitenkin huonompi. Voi olla vaikka täystyöllisyys mutta äärimmäisen huono tuottavuus.
Se ois voinu pysyä siinä betoniauton kuljettajan hommassa. Ei pääministeriks pidä päästää tyyppiä jolla ei oo maisterintutkintoa eikä oo käyny ees aukkia