Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omassa asunnossa

Vierailija
23.06.2026 |

Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omistusasunnossa. Vuokralla voi asua halvemmalla samanlaisessa asunnossa kuin omistusasuja, tai samalla hinnalla omistusasujaa hienommassa asunnossa ja hienommalla sijainnilla.

 

Omaisuuttakin kertyy tällöin helposti enemmän vuokralla asuessa.

 

Asuntosijoittamiseen liittyvää riskiä ei vuokralla ole. Ei haittaa jos yläkertaan tulee vesivahinko, tai taloon pitää tehdä putkiremontti.

 

Lisäksi vuokralla ei voi jäädä jumiin asuntoon sen takia, että se ei meinaa mennä kaupaksi. Vuokra-asuntoa voi milloin vain vaihtaa kuukauden varoitusajalla.

 

Kertokaa toki, jos olette eri mieltä. Suomessa moni tykkää omistusasumisesta.

Kommentit (447)

Vierailija
421/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maksat vuokraa 600 euroa ja arvioidaan sinun asuvan vuokralla 50 vuotta (20 v - 70 v) maksat vuokranantajille yhteensä 360 000 eli kolmesataakuusikymmentätuhatta. Lähes kaksi miljoonaa mummon markkaa.

Asuntolaina ja vastikkeet voivat tuonhintaiseen vuokra-asuntoon nähden noin 800-1100 euroa.

Kertokaa mitä MERKITTÄVIÄ sijoituksia tuolla muutamalla satasella kuussa voisi tehdä?

Kerro mitä merkittäviä sijoituksia voit tehdä kun laitat joka kuukausi jonkun tilille rahaa?

mite saatana minä esim en voi sijoittaa kun asun pienessä  omassa omakotitalossa siis velaton???

kerro hullu?

Velattomana voit toki sijoittaa, mutta asuntolainaa maksaessa voit sijoittaa vähemmän. Sijoittamisessa on nimenomaan tärkeää aloittaa mahdollisimman aikaisin. Jos aloitat sijoittamisen samalla tahdilla 15 vuotta myöhemmin kuin vuokralla asuja, et ikinä saa tätä tuotoissa kiinni.

Sua on vissiin potkulaki mulkku isä pannu lapsena perseeseen?

ikinään et ole kela pelle sijoittanut mihinkää joten lopeta jo paskan jankuttaminen.

Vierailija
422/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta yksiö versus okt, nääh!"

 

Iso peritty ja velaton arvoasunto keskustasta versus okt, nääh!

 

Bongattu AV:n yksisarvinen! Varmaan sama jolla miljoonia sijoituksissa:)

Joo sillä on miljoonia sijoituksissa kun asunut vuokralla.

Ohis, minulla ei mitään miljoonia ole.

 

Vuokralla asuessa niitä miljoonia on kuitenkin helpompaa kerryttää. Vuokralla asumisen kulut voi alusta alkaen saada alle 400 euroon kuukaudessa. Mediaanipalkkaa ansaitsevalla jää käteen noin 2400e / kk. Vuokran jälkeen 2000e, ja muihin menoihin vaikka 500e. Jää siis sijoittamiseen 1500e/kk. Tällöin ensimmäisen miljoonan saa 22 vuodessa. Toiseen miljoonaan menee samalla tahdilla enää 8 vuotta, kolmanteen siitä neljä vuotta ja neljänteen miljoonaan enää kolme ja puoli vuotta.

 

Jos 25-vuotiaana aloittaa tällä tahdilla, om 66-vuotiaana 5,27 miljoonaa.

 

Omistusasumisella ei samanlaiseen vaurastumiseen ole mahdollista päästä samanlaisilla tuloilla.

Miten ajattelit mahduttaa 400 € vuokra-asuntoon esim. nelihenkisen perheen? 400 e:llä saa yksiön, max pienen kaksion pienestä kaupungista, kasvukeskuksesta ei.

Nelihenkisessä perheessä asumismenot ovat tietysti suuremmat. Tuo kommentti oli vain vastaus jollekin, joka ei uskonut että vuokralla asuessa voisi kerryttää miljoonia.

Voi saatana miten lapsellinen jätkä olet kaikkineen miljoonineen!

sulla on  alle 100e tilillä joten koita potkulaki mulkku pärjätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki vajaavaisella laskupäällä voi noinkin asian nähdä. Minä ainakin asun halvemmalla tässä omassa, kuin jos tälläinen vastaava olisi vuokralla. Vuokra tällaisessa olisi ainakin 200€/kk kalliimpi mitä nyt maksan.

Vierailija
424/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki vajaavaisella laskupäällä voi noinkin asian nähdä. Minä ainakin asun halvemmalla tässä omassa, kuin jos tälläinen vastaava olisi vuokralla. Vuokra tällaisessa olisi ainakin 200€/kk kalliimpi mitä nyt maksan.

Voi toki olla, onhan tuollaisiakin tapauksia että omistamalla voi päästä halvemmalla.

 

Mitä maksoit asunnosta, kun aloitit omistusasumisen?

Vierailija
425/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun viihtyisällä alueella rivarissa, vastike 400€. Vastaavan vuokra olisi kolminkertainen.

Samoin, täysin remontoitu pieni kaksio saunalla 410€ sisältää veden. Vuokra ollut sama viimeiset 8 vuotta. 6 perheen pientalo jossa tontilla oma ranta venelaitureineen ja pihasaunoineen ja grillikotineen. Jos vuokraisäntä tämän joskus laittaa myyntiin niin sitten kirpaisee. Ehkä muutan sitten lopullisesti ulkomaille?

Vierailija
426/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti vuokralla tässä taloustilanteessa.

jos jäät työttömäksi vuokralaisena, kela maksaa koko elämäsi. jos taas asut omistusasunnossa, olet kusessa. et saa tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
427/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehdottomasti vuokralla tässä taloustilanteessa.

jos jäät työttömäksi vuokralaisena, kela maksaa koko elämäsi. jos taas asut omistusasunnossa, olet kusessa. et saa tukia.

Ei vuokralainen voi jäädä työttömäksi, kun se on jo ja koko elämänsä elänyt tuilla.

Vierailija
428/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, minulla ei mitään miljoonia ole.

 

Vuokralla asuessa niitä miljoonia on kuitenkin helpompaa kerryttää. Vuokralla asumisen kulut voi alusta alkaen saada alle 400 euroon kuukaudessa. Mediaanipalkkaa ansaitsevalla jää käteen noin 2400e / kk. Vuokran jälkeen 2000e, ja muihin menoihin vaikka 500e. Jää siis sijoittamiseen 1500e/kk. Tällöin ensimmäisen miljoonan saa 22 vuodessa. Toiseen miljoonaan menee samalla tahdilla enää 8 vuotta, kolmanteen siitä neljä vuotta ja neljänteen miljoonaan enää kolme ja puoli vuotta.

 

Jos 25-vuotiaana aloittaa tällä tahdilla, om 66-vuotiaana 5,27 miljoonaa.

 

Kerroppa missä rinnakkaistodellisuudessa esim 4 henkinen perhe asuu vuokralla alle 400e/kk?? Varsinkin jos työpaikat on etelä-Suomessa rai peräti pks??

Viimeksi on ollut 400e (oikeammin 440e) vuokra tyttärelläni kun muutti pieneen kaksioon vuonna 2002.

Olet aivan pihalla🤣🤣🤣🤣 Peräkammarista on hyvä huudella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
429/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta yksiö versus okt, nääh!"

 

Iso peritty ja velaton arvoasunto keskustasta versus okt, nääh!

 

Bongattu AV:n yksisarvinen! Varmaan sama jolla miljoonia sijoituksissa:)

Joo sillä on miljoonia sijoituksissa kun asunut vuokralla.

Ohis, minulla ei mitään miljoonia ole.

 

Vuokralla asuessa niitä miljoonia on kuitenkin helpompaa kerryttää. Vuokralla asumisen kulut voi alusta alkaen saada alle 400 euroon kuukaudessa. Mediaanipalkkaa ansaitsevalla jää käteen noin 2400e / kk. Vuokran jälkeen 2000e, ja muihin menoihin vaikka 500e. Jää siis sijoittamiseen 1500e/kk. Tällöin ensimmäisen miljoonan saa 22 vuodessa. Toiseen miljoonaan menee samalla tahdilla enää 8 vuotta, kolmanteen siitä neljä vuotta ja neljänteen miljoonaan enää kolme ja puoli vuotta.

 

Jos 25-vuotiaana aloittaa tällä tahdilla, om 66-vuotiaana 5,27 miljoonaa.

 

Omistusasumisella ei samanlaiseen vaurastumiseen ole mahdollista päästä samanlaisilla tuloilla.

😑😑😑

Mulla on vain yksi kysymys. Missä on kaikki mediaanipalkallaan tuon helpon strategian avulla vaurastuneet 66-vuotiaat miljonäärit? Niitähän pitäisi olla satoja tuhansia, ellei miljoona tai pari.

Vierailija
430/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velattomana voit toki sijoittaa, mutta asuntolainaa maksaessa voit sijoittaa vähemmän. Sijoittamisessa on nimenomaan tärkeää aloittaa mahdollisimman aikaisin. Jos aloitat sijoittamisen samalla tahdilla 15 vuotta myöhemmin kuin vuokralla asuja, et ikinä saa tätä tuotoissa kiinni.

 

Lainan kuoletus tulee edelleenkin omaan taskuun eli on säästöä, sijoitusta - you name it.

Jos sinulla vuokra on 800e ja toisella lainan kuoletus, korko + vastike 800e niin kummalla on enemmän rahaa? Mun mielestä 800=800

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
431/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta yksiö versus okt, nääh!"

 

Iso peritty ja velaton arvoasunto keskustasta versus okt, nääh!

 

Bongattu AV:n yksisarvinen! Varmaan sama jolla miljoonia sijoituksissa:)

Joo sillä on miljoonia sijoituksissa kun asunut vuokralla.

Ohis, minulla ei mitään miljoonia ole.

 

Vuokralla asuessa niitä miljoonia on kuitenkin helpompaa kerryttää. Vuokralla asumisen kulut voi alusta alkaen saada alle 400 euroon kuukaudessa. Mediaanipalkkaa ansaitsevalla jää käteen noin 2400e / kk. Vuokran jälkeen 2000e, ja muihin menoihin vaikka 500e. Jää siis sijoittamiseen 1500e/kk. Tällöin ensimmäisen miljoonan saa 22 vuodessa. Toiseen miljoonaan menee samalla tahdilla enää 8 vuotta, kolmanteen siitä neljä vuotta ja neljänteen miljoonaan enää kolme ja puoli vuotta.

 

Jos 25-vuotiaana aloittaa tällä tahdilla, om 66-vuotiaana 5,27 miljoonaa.

 

Omistusasumisella ei samanlaiseen vaurastumiseen ole mahdollista päästä samanlaisilla tuloilla.

😑😑😑

Mulla on vain yksi kysymys. Missä on kaikki mediaanipalkallaan tuon helpon strategian avulla vaurastuneet 66-vuotiaat miljonäärit? Niitähän pitäisi olla satoja tuhansia, ellei miljoona tai pari.

Tähän on aika yksinkertainen vastaus. Moni tavoittelee elämässä muutakin kuin rahaa. Jos tavoitteena on vain saada paljon rahaa, se onnistuu mediaanipalkkaiselta helposti.

 

Moni haluaa kuitenkin myös panostaa hyvään elämänlaatuun, matkailuun ja hankkia lapsia. Tällöin rikastuminen ei onnistu niin helposti, mediaanipalkalla ainakaan.

 

Sadat tuhannet tuskin haluavat asua alle 400 euron yksiössä, ostamatta juuri mitään ylimääräistä.

Vierailija
432/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, minulla ei mitään miljoonia ole.

 

Vuokralla asuessa niitä miljoonia on kuitenkin helpompaa kerryttää. Vuokralla asumisen kulut voi alusta alkaen saada alle 400 euroon kuukaudessa. Mediaanipalkkaa ansaitsevalla jää käteen noin 2400e / kk. Vuokran jälkeen 2000e, ja muihin menoihin vaikka 500e. Jää siis sijoittamiseen 1500e/kk. Tällöin ensimmäisen miljoonan saa 22 vuodessa. Toiseen miljoonaan menee samalla tahdilla enää 8 vuotta, kolmanteen siitä neljä vuotta ja neljänteen miljoonaan enää kolme ja puoli vuotta.

 

Jos 25-vuotiaana aloittaa tällä tahdilla, om 66-vuotiaana 5,27 miljoonaa.

 

Kerroppa missä rinnakkaistodellisuudessa esim 4 henkinen perhe asuu vuokralla alle 400e/kk?? Varsinkin jos työpaikat on etelä-Suomessa rai peräti pks??

Viimeksi on ollut 400e (oikeammin 440e) vuokra tyttärelläni kun muutti pieneen kaksioon vuonna 2002.

Olet aivan pihalla🤣🤣🤣🤣 Peräkammarista on hyvä huudella...

Voidaan nostaa vuokra vaikka 700 euroon, jolloin sijoittamiseen jää 1200e/kk. Tälläkin summalla on 66-vuotiaana 4,2 miljoonaa euroa.

 

Tonnin vuokralla 3,16 miljoonaa euroa.

 

Missä on sun miljoonat, peräkammarin poika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
433/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velattomana voit toki sijoittaa, mutta asuntolainaa maksaessa voit sijoittaa vähemmän. Sijoittamisessa on nimenomaan tärkeää aloittaa mahdollisimman aikaisin. Jos aloitat sijoittamisen samalla tahdilla 15 vuotta myöhemmin kuin vuokralla asuja, et ikinä saa tätä tuotoissa kiinni.

 

Lainan kuoletus tulee edelleenkin omaan taskuun eli on säästöä, sijoitusta - you name it.

Jos sinulla vuokra on 800e ja toisella lainan kuoletus, korko + vastike 800e niin kummalla on enemmän rahaa? Mun mielestä 800=800

Tuossa sinun keksityssä tapauksessasi kulut ovat tietenkin samat.

 

Käytännössä kuitenkin vuokralla asuminen on kuukausittaisilta kuluiltaan halvempaa, kuin samassa asunnossa omistusasuminen.

 

Ja kyllä, lainan maksaminen on sijoitusta, mutta melko huonoa sellaista. Tuotto sijoitetulle rahalle on lähes olematon, tai pahimmillaan tässä tekee tappiota niin kuin viime vuosina olisi tehnyt.

Vierailija
434/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehdottomasti vuokralla tässä taloustilanteessa.

jos jäät työttömäksi vuokralaisena, kela maksaa koko elämäsi. jos taas asut omistusasunnossa, olet kusessa. et saa tukia.

Sinä tässä kusessa olet potkulaki mulkku!

kiitos kun maksat muitten asuntoja pois että muut saa veneillä ja matkustella ynnä muuta kun sinä olet jokäpäivä siellä kopissa kun muuhun ei ole rahaa.

onneksi tollasia jälkeenjäänneitä on vielä suomessa.mutta kyllä olet nolo tyyppi kun kehut eläväsi kelan paska rahoilla kalliissa suomessa.

no kehitysvammainen tyyppihän sinä olet jutuista päätellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
435/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, minulla ei mitään miljoonia ole.

 

Vuokralla asuessa niitä miljoonia on kuitenkin helpompaa kerryttää. Vuokralla asumisen kulut voi alusta alkaen saada alle 400 euroon kuukaudessa. Mediaanipalkkaa ansaitsevalla jää käteen noin 2400e / kk. Vuokran jälkeen 2000e, ja muihin menoihin vaikka 500e. Jää siis sijoittamiseen 1500e/kk. Tällöin ensimmäisen miljoonan saa 22 vuodessa. Toiseen miljoonaan menee samalla tahdilla enää 8 vuotta, kolmanteen siitä neljä vuotta ja neljänteen miljoonaan enää kolme ja puoli vuotta.

 

Jos 25-vuotiaana aloittaa tällä tahdilla, om 66-vuotiaana 5,27 miljoonaa.

 

Kerroppa missä rinnakkaistodellisuudessa esim 4 henkinen perhe asuu vuokralla alle 400e/kk?? Varsinkin jos työpaikat on etelä-Suomessa rai peräti pks??

Viimeksi on ollut 400e (oikeammin 440e) vuokra tyttärelläni kun muutti pieneen kaksioon vuonna 2002.

Olet aivan pihalla🤣🤣🤣🤣 Peräkammarista on hyvä huudella...

Voidaan nostaa vuokra vaikka 700 euroon, jolloin sijoittamiseen jää 1200e/kk. Tälläkin summalla on 66-vuotiaana 4,2 miljoonaa euroa.

 

Tonnin vuokralla 3,16 miljoonaa euroa.

 

Missä on sun miljoonat, peräkammarin poika?

Sulla viiraa tänään päässä oikeen kunnolla.

Vierailija
436/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, minulla ei mitään miljoonia ole.

 

Vuokralla asuessa niitä miljoonia on kuitenkin helpompaa kerryttää. Vuokralla asumisen kulut voi alusta alkaen saada alle 400 euroon kuukaudessa. Mediaanipalkkaa ansaitsevalla jää käteen noin 2400e / kk. Vuokran jälkeen 2000e, ja muihin menoihin vaikka 500e. Jää siis sijoittamiseen 1500e/kk. Tällöin ensimmäisen miljoonan saa 22 vuodessa. Toiseen miljoonaan menee samalla tahdilla enää 8 vuotta, kolmanteen siitä neljä vuotta ja neljänteen miljoonaan enää kolme ja puoli vuotta.

 

Jos 25-vuotiaana aloittaa tällä tahdilla, om 66-vuotiaana 5,27 miljoonaa.

 

Kerroppa missä rinnakkaistodellisuudessa esim 4 henkinen perhe asuu vuokralla alle 400e/kk?? Varsinkin jos työpaikat on etelä-Suomessa rai peräti pks??

Viimeksi on ollut 400e (oikeammin 440e) vuokra tyttärelläni kun muutti pieneen kaksioon vuonna 2002.

Olet aivan pihalla🤣🤣🤣🤣 Peräkammarista on hyvä huudella...

Pidä jo hullu turpakiinni siellä kelan pikku luukuussa ja koita saada loppukuun ruuat ostettua.

Vierailija
437/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehdottomasti vuokralla tässä taloustilanteessa.

jos jäät työttömäksi vuokralaisena, kela maksaa koko elämäsi. jos taas asut omistusasunnossa, olet kusessa. et saa tukia.

Ei vuokralainen voi jäädä työttömäksi, kun se on jo ja koko elämänsä elänyt tuilla.

Olen niin onnellinen että sun kaltaisilta paskaläjiltä on leikattu tukia.

nyt hinnat saisivat nousta vielä kovemmin kun tukien indeksit on jäädytetty niin olisit vielä naurettavampi pelle.

Vierailija
438/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa missä rinnakkaistodellisuudessa esim 4 henkinen perhe asuu vuokralla alle 400e/kk?? Varsinkin jos työpaikat on etelä-Suomessa rai peräti pks??

Viimeksi on ollut 400e (oikeammin 440e) vuokra tyttärelläni kun muutti pieneen kaksioon vuonna 2002.

Olet aivan pihalla🤣🤣🤣🤣 Peräkammarista on hyvä huudella...

Pidä jo hullu turpakiinni siellä kelan pikku luukuussa ja koita saada loppukuun ruuat ostettua

 

Väärin meni. Omalla rahalla maksetut talot Suomessa ja ulkomailla:)

Totuus sattuu, vai mitä??

Vierailija
439/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehdottomasti vuokralla tässä taloustilanteessa.

jos jäät työttömäksi vuokralaisena, kela maksaa koko elämäsi. jos taas asut omistusasunnossa, olet kusessa. et saa tukia.

Ei vuokralainen voi jäädä työttömäksi, kun se on jo ja koko elämänsä elänyt tuilla.

Olen niin onnellinen että sun kaltaisilta paskaläjiltä on leikattu tukia.

nyt hinnat saisivat nousta vielä kovemmin kun tukien indeksit on jäädytetty niin olisit vielä naurettavampi pelle.

Huutelet täällä varmaan kymmenelle eri ihmiselle tuota :D

Vierailija
440/447 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa missä rinnakkaistodellisuudessa esim 4 henkinen perhe asuu vuokralla alle 400e/kk?? Varsinkin jos työpaikat on etelä-Suomessa rai peräti pks??

Viimeksi on ollut 400e (oikeammin 440e) vuokra tyttärelläni kun muutti pieneen kaksioon vuonna 2002.

Olet aivan pihalla🤣🤣🤣🤣 Peräkammarista on hyvä huudella...

Pidä jo hullu turpakiinni siellä kelan pikku luukuussa ja koita saada loppukuun ruuat ostettua

 

Väärin meni. Omalla rahalla maksetut talot Suomessa ja ulkomailla:)

Totuus sattuu, vai mitä??

Miten sun talot  mua sattuu?

olipa helvetin tyhmä kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan