Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omassa asunnossa
Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omistusasunnossa. Vuokralla voi asua halvemmalla samanlaisessa asunnossa kuin omistusasuja, tai samalla hinnalla omistusasujaa hienommassa asunnossa ja hienommalla sijainnilla.
Omaisuuttakin kertyy tällöin helposti enemmän vuokralla asuessa.
Asuntosijoittamiseen liittyvää riskiä ei vuokralla ole. Ei haittaa jos yläkertaan tulee vesivahinko, tai taloon pitää tehdä putkiremontti.
Lisäksi vuokralla ei voi jäädä jumiin asuntoon sen takia, että se ei meinaa mennä kaupaksi. Vuokra-asuntoa voi milloin vain vaihtaa kuukauden varoitusajalla.
Kertokaa toki, jos olette eri mieltä. Suomessa moni tykkää omistusasumisesta.
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Mutta yksiö versus okt, nääh!"
Iso peritty ja velaton arvoasunto keskustasta versus okt, nääh!
Bongattu AV:n yksisarvinen! Varmaan sama jolla miljoonia sijoituksissa:)
Joo sillä on miljoonia sijoituksissa kun asunut vuokralla.
Ei tämä vuokra-asunnossa asuminen aina herkkua ole varsinkin jos asunnossa on puutteita ja/tai se on rempattu niin huonoilla materiaaleilla, että paikkoja on hankala pitää puhtaana ilman, että vaurioituvat. Vuokranantajat eivät aina myöskään ymmärrä, että asumisesta tulee vuosien asumisen jälkeen huoneistoon jälkiä ja kulumia mikä on ihan normaalia.
Kun aikoinaan ostimme oman asunnon, vastike ja lainanlyhennys oli saman verran kuin vuokra. Lainaa maksettiin 15 vuotta, nyt ollaan oltu 9 vuotta velattomina. Nykyistä kotia vastaavan asunnon vuokra olisi likemmäs 1000 €/kk. Ei ole vaikea todeta, että missä asutaan mieluummin. Sijoitusta varten emme kotia ostaneet, vaan asumista varten. Ei ole tarvetta myydä nyt, eikä toivottavasti lähitulevaisuudessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yleistukea pienentävät tulot
- omat palkkatulosi
- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan
- muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi tuet ja pääomatulot
Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."
www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Sä voit potkulaki homo pitää jo turpasi kiinni koska vuokralla asuminen on sulle tapatyötön ainut vaihtoehto.
normaali työssä käyvä voi päättää vuokralla vai oma sinä et.
Työssäkäyvä voi saada potkut töistä asiallisella syyllä ja asunto menee ulosottolaitokselle.
Niinpä, tämäkin yksi hyvä syy olla vuokralla. Vuokra-asuntoon saa tarvittaessa asumistukea.
Vuokranantajat ja asuntosijoittajat myhäililevät tyytyväisenä ap:n kaltaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajat ja asuntosijoittajat myhäililevät tyytyväisenä ap:n kaltaisille.
Hah. Minä myhäilen tyytyväisenä vuokranantajille, sillä he mahdollistavat paljon agressiivisemman sijoittamisen.
Pankit taas myhäilevät tyytyväisenä näille asuntosijoittajille.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajat ja asuntosijoittajat myhäililevät tyytyväisenä ap:n kaltaisille.
Kyllä!
ei mulla normaali palkkasella duunarilla muuten näin uutta venettä jolisi eikä talvella etelänmatkoja et kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajat ja asuntosijoittajat myhäililevät tyytyväisenä ap:n kaltaisille.
Hah. Minä myhäilen tyytyväisenä vuokranantajille, sillä he mahdollistavat paljon agressiivisemman sijoittamisen.
Pankit taas myhäilevät tyytyväisenä näille asuntosijoittajille.
Eilen sulla oli miljoonia jo sijoituksissa kun asut vuokralla voi saatana mikä pelle olet.
Voithan sinä näin itsellesi uskotella jos se sinua helpottaa. Minä en heitä rahaa kaivoon vaan maksan OMAani pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajat ja asuntosijoittajat myhäililevät tyytyväisenä ap:n kaltaisille.
Hah. Minä myhäilen tyytyväisenä vuokranantajille, sillä he mahdollistavat paljon agressiivisemman sijoittamisen.
Pankit taas myhäilevät tyytyväisenä näille asuntosijoittajille.
Eilen sulla oli miljoonia jo sijoituksissa kun asut vuokralla voi saatana mikä pelle olet.
Milloin minä olen sellaista sanonut? Kai tajuat, että tässä ketjussa on muitakin ihmisiä kuin vain minä.
Minun salkkuni ei ole vielä läheskään niin iso kun olen vasta päässyt kiinni työelämään, mutta nykyisellä sijoitustahdilla sinne kyllä kertyy miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Voithan sinä näin itsellesi uskotella jos se sinua helpottaa. Minä en heitä rahaa kaivoon vaan maksan OMAani pois.
Onkohan näin... maksatko korkoja pankille? Maksatko vastiketta?
Jos vastaus kumpaankaan on kyllä, heität rahaa kaivoon.
Eipä se ketään haittaa, jos joku ei halua vaurastua.
Oman kaksioni arvo nousi 30 000€ seitsemässä vuodessa. Olin tuolloin 37v. Eipä tarvinnut ottaa lainaa seuraavaa asuntoa ostaessa.
Nyt asun 100-neliöisestä rivarissa. Sitäkään varten ei tarvinnut asuntolainaa senttiäkään. Olen nelikymppinen.
Kaikki em. asunnot sij. Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se ketään haittaa, jos joku ei halua vaurastua.
Oman kaksioni arvo nousi 30 000€ seitsemässä vuodessa. Olin tuolloin 37v. Eipä tarvinnut ottaa lainaa seuraavaa asuntoa ostaessa.
Nyt asun 100-neliöisestä rivarissa. Sitäkään varten ei tarvinnut asuntolainaa senttiäkään. Olen nelikymppinen.
Kaikki em. asunnot sij. Helsingissä.
Minun kaksion arvo nousi 200 000 euroa 20 vuodessa. Ostin erotessa ja nyt sain siitä hyvät eläkerahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se ketään haittaa, jos joku ei halua vaurastua.
Oman kaksioni arvo nousi 30 000€ seitsemässä vuodessa. Olin tuolloin 37v. Eipä tarvinnut ottaa lainaa seuraavaa asuntoa ostaessa.
Nyt asun 100-neliöisestä rivarissa. Sitäkään varten ei tarvinnut asuntolainaa senttiäkään. Olen nelikymppinen.
Kaikki em. asunnot sij. Helsingissä.Minun kaksion arvo nousi 200 000 euroa 20 vuodessa. Ostin erotessa ja nyt sain siitä hyvät eläkerahat.
Näin se menee. Sitten vielä perinnöt, kuten asunnot Helsingistä ja Espoosta tuohon päälle. Ei tarvi olla työelämässä kuin tasan siihen asti, kuin se hyvältä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
No paljonkos sitä omaisuutta on mahtanut kertyä ja missä ajassa?
Aapee viittaa siihen, että pullaan ja suklaavanukkaaseen on jäänyt enemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se ketään haittaa, jos joku ei halua vaurastua.
Oman kaksioni arvo nousi 30 000€ seitsemässä vuodessa. Olin tuolloin 37v. Eipä tarvinnut ottaa lainaa seuraavaa asuntoa ostaessa.
Nyt asun 100-neliöisestä rivarissa. Sitäkään varten ei tarvinnut asuntolainaa senttiäkään. Olen nelikymppinen.
Kaikki em. asunnot sij. Helsingissä.Minun kaksion arvo nousi 200 000 euroa 20 vuodessa. Ostin erotessa ja nyt sain siitä hyvät eläkerahat.
Mut potkulaki hullu maksoi vuokraa koko ton ajan ja sijoitti ni kertyi miljoonia kelan rahoilla eläessä et revi siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se ketään haittaa, jos joku ei halua vaurastua.
Oman kaksioni arvo nousi 30 000€ seitsemässä vuodessa. Olin tuolloin 37v. Eipä tarvinnut ottaa lainaa seuraavaa asuntoa ostaessa.
Nyt asun 100-neliöisestä rivarissa. Sitäkään varten ei tarvinnut asuntolainaa senttiäkään. Olen nelikymppinen.
Kaikki em. asunnot sij. Helsingissä.Minun kaksion arvo nousi 200 000 euroa 20 vuodessa. Ostin erotessa ja nyt sain siitä hyvät eläkerahat.
Paljonko asunnon ostohinta siis oli?
Vaikka oletettaisiin, että asunto oli vain 100 000 euron arvoinen ostaessa, vuosituotoksi jää noin 5,6 %. Jos asunto oli yhtään tätä kalliimpi, tuotto vain huononee.
Ei ihme että te ette vaurastu, kun teette tuommoisia sijoituksia.
Jos maksat vuokraa 600 euroa ja arvioidaan sinun asuvan vuokralla 50 vuotta (20 v - 70 v) maksat vuokranantajille yhteensä 360 000 eli kolmesataakuusikymmentätuhatta. Lähes kaksi miljoonaa mummon markkaa.
Asuntolaina ja vastikkeet voivat tuonhintaiseen vuokra-asuntoon nähden noin 800-1100 euroa.
Kertokaa mitä MERKITTÄVIÄ sijoituksia tuolla muutamalla satasella kuussa voisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Eipä se ketään haittaa, jos joku ei halua vaurastua.
Oman kaksioni arvo nousi 30 000€ seitsemässä vuodessa. Olin tuolloin 37v. Eipä tarvinnut ottaa lainaa seuraavaa asuntoa ostaessa.
Nyt asun 100-neliöisestä rivarissa. Sitäkään varten ei tarvinnut asuntolainaa senttiäkään. Olen nelikymppinen.
Kaikki em. asunnot sij. Helsingissä.
Teidän pitäisi kertoa, montako prosenttia arvo nousi, eikä vaan rahasummaa. Se, että arvo nousi 30 000 ei kerro yhtään mitään. Jos kyseessä oli kymppitonnin asunto, tämä olisi aivan upea sijoitus. Jos taas asunto maksoi 200 000 e, inflaation takia itseasiassa hävisit rahaa.
Mutta yksiö versus okt, nääh!"
Iso peritty ja velaton arvoasunto keskustasta versus okt, nääh!
Bongattu AV:n yksisarvinen! Varmaan sama jolla miljoonia sijoituksissa:)