Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut voi olla vuosikausia sinkkuna?

Vierailija
23.06.2026 |

Itse ollut vasta muutaman kuukauden ja nyt jo masentaa. Elämä on yksinäistä ja ilotonta. Tiedän, ettei tämä varmasti auta löytämään kumppania. Kukapa masentuneen kanssa haluaisi olla.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin kybällä kun ei mitään parisuhteen tuomia ikäviä juttuja tai toisen murheita. Käyn tanssimassa (miespari, jonka kanssa ei suhdetta), pelaamassa padelia, matkustelen , tapaan kavereita, liikun paljon, touhuan tietty lasten kanssa jne

Missä käyt homotanssimassa?

Vierailija
42/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helposti. Sun ongelma on passiivisuus ja se, että käperryt omaan napaasi kuten mies-incelit.

Nenä pois navasta ja lähde vaikka seurakunnan aamukaffelle. Ihmisten tapaaminen avaa mielen ja mahdollisuuksia ja vaikka ehkä muuta luulet, ylläpitää mielenterveyttä, elämänhalua ja verkostoitumista.

Itse olen löytänyt v. 2022 jälkeen seurakunnasta kymmeniä ystäviä ja pari miestäkin, joista tosin ei ollut sen pitempään suhteeseen mutta enpä olisi tutustunut kehenkään jos hautoisin persettä kotisohvalla.

Tuossa juuri hyvä esimerkki suomalaisesta puhetyylistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuudessa on paljon hyviä puolia. Vapaus. Itsenäisyys. Oma aika. Ei typeriä kompromisseja. Ei riitoja. 

Vierailija
44/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selibaatti on hirvittävä kohtalo. Ihminen masentuu, kun ei saa kunnon panoa säännöllisesti. Säälin suuresti sinkkuja, jotka jäävät paitsi kaikesta kunnollisesta, mitä elämässä on.

Parasta sinkkuudessa on, ettei ole siinä vieressä joku, joka odottaa sulta kunnon panoa säännöllisesti ja sitten painostaa. Hyvin ahdistavaa. 

Vierailija
45/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuudessa on paljon hyviä puolia. Vapaus. Itsenäisyys. Oma aika. Ei typeriä kompromisseja. Ei riitoja. 

Ei tartte kuunnella kenenkään juttuja 24/7. 

Vierailija
46/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, en vain yritä etsiä kumppania. Näin se sujuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selibaatti on hirvittävä kohtalo. Ihminen masentuu, kun ei saa kunnon panoa säännöllisesti. Säälin suuresti sinkkuja, jotka jäävät paitsi kaikesta kunnollisesta, mitä elämässä on.

Parasta sinkkuudessa on, ettei ole siinä vieressä joku, joka odottaa sulta kunnon panoa säännöllisesti ja sitten painostaa. Hyvin ahdistavaa. 

Ja kun itse haluaisi, toinen kääntää kylkeä tai syyttää "liian vaativaksi". Koskee usein muitakin asioita.

Vierailija
48/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että on enemmän kyse siitä, mihin on tottunut. Jos on tottunut puolison kanssa tekemään kaikenlaista, reissaamaan yhdessä, treffi-iltoja, yhteistä liikuntaa, netflixiä, niin onhan se muutos ikävä, kun tuo otetaan pois. Jos taas on ollut (lähes) aina sinkkuna, ei osaa moista kaivata, ja on täyttänyt elämänsä ystävillä, joiden kanssa tehdä tuo kaikki.

Pariskuntien ystävät on monesti tottuneet siihen, että nähdään vain satunnaisesti, koska suurin osa asioista tehdään puolison kanssa, joka on silloin se sun paras kaveri. Sinkuilla on joku pelkästään kaveri parhaana kaverina, ja näkevät todennäköisemmin paljon useammin, kuin mitä parisuhdepuolikkaat näkee muita kavereitaan. Kyllä sä vuosien saatossa voit lämmittää uusia ystävyyssuhteita tai lähentää vanhoja, mutta se ei ole heti valmiina eron jälkeen.

Tämä on juuri tätä parisuhteen puollustelua. Parempi olla yksin ja nauttia, kun odottaa että kumppani tekee jotain idioottimaista. Joudut miettimään mitä nyt voi tehdä ja loukkaako se toista. 

Sinkkuus on vaihtoehdoista paras. Ei ole parisuhdeväkivaltaa, ei pettämistä, ei pettymyksiä. On vain onnellisuutta.

Ei ehkä parisuhdeväkivaltaa, mutta kyllä noita muita voi tapahtua ihan ystävyyssuhteissakin. Tiedän useita tapauksia, joissa jatkuvasti yhteistä aikaa viettävien ystävien välille on tullut maailmanluokan riita. Tai vähintään pettymys siitä, että ystävä lähtikin reissuun jonkun toisen kanssa ja nyt toisella ei ole reissuseuraa jne. Moni menettää parhaan ystävänsä matkan varrella joko draman kautta tai kasvaen erilleen - riski on ihan sama kuin parisuhteissakin.

Kyllä monelle se parisuhdekumppani on paras ystävä, suhteessa on vain eroottinen lataus lisäksi. 

Nämä on ekstroverttien ongelmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selibaatti on hirvittävä kohtalo. Ihminen masentuu, kun ei saa kunnon panoa säännöllisesti. Säälin suuresti sinkkuja, jotka jäävät paitsi kaikesta kunnollisesta, mitä elämässä on.

Parasta sinkkuudessa on, ettei ole siinä vieressä joku, joka odottaa sulta kunnon panoa säännöllisesti ja sitten painostaa. Hyvin ahdistavaa. 

Kamalinta mitä tiedän! Ukko vonkaamassa, hieromassa etumustaan toisen takamukseen. Kiristämässä ja uhkailemassa!

Yliseksiaalisuus on sairaus! Itselläni on kokemusta sairaalloisen seksuaalisesta puolisosta. 

Vierailija
50/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vaan halua ketään arvostelemaan, sotkemaan tai muutenkaan häiritsemään itsensä näköistä elämää ja kotia. Ei välttämättä itsekään ymmärrä tai tykkää toisen mausta, mutta ei tarttis huomautella saati haukkua. Hyväksyisi toisen sellaisena, kuin toinen on. Molemmin puolin. Eikö se juuri ole rakkautta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vaan halua ketään arvostelemaan, sotkemaan tai muutenkaan häiritsemään itsensä näköistä elämää ja kotia. Ei välttämättä itsekään ymmärrä tai tykkää toisen mausta, mutta ei tarttis huomautella saati haukkua. Hyväksyisi toisen sellaisena, kuin toinen on. Molemmin puolin. Eikö se juuri ole rakkautta? 

Kuule, jos minä jonkun joskus kelpuutan on sen tehtävä kuin minä haluan. Muuten saa lähteä kävelemään. En jaksa kuunnella arvostelua omista asioistani. Minä en ala "laittautumaan" kenenkään vuoksi.  

Vierailija
52/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selibaatti on hirvittävä kohtalo. Ihminen masentuu, kun ei saa kunnon panoa säännöllisesti. Säälin suuresti sinkkuja, jotka jäävät paitsi kaikesta kunnollisesta, mitä elämässä on.

Parasta sinkkuudessa on, ettei ole siinä vieressä joku, joka odottaa sulta kunnon panoa säännöllisesti ja sitten painostaa. Hyvin ahdistavaa. 

Kamalinta mitä tiedän! Ukko vonkaamassa, hieromassa etumustaan toisen takamukseen. Kiristämässä ja uhkailemassa!

Yliseksiaalisuus on sairaus! Itselläni on kokemusta sairaalloisen seksuaalisesta puolisosta. 

Mä taas tykkäisin tällaisesta :D

Olette selkeästi olleet väärien ukkojen kanssa.

N44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selibaatti on hirvittävä kohtalo. Ihminen masentuu, kun ei saa kunnon panoa säännöllisesti. Säälin suuresti sinkkuja, jotka jäävät paitsi kaikesta kunnollisesta, mitä elämässä on.

Parasta sinkkuudessa on, ettei ole siinä vieressä joku, joka odottaa sulta kunnon panoa säännöllisesti ja sitten painostaa. Hyvin ahdistavaa. 

Kamalinta mitä tiedän! Ukko vonkaamassa, hieromassa etumustaan toisen takamukseen. Kiristämässä ja uhkailemassa!

Yliseksiaalisuus on sairaus! Itselläni on kokemusta sairaalloisen seksuaalisesta puolisosta. 

Mä taas tykkäisin tällaisesta :D

Olette selkeästi olleet väärien ukkojen kanssa.

N44

N44=M44

Vierailija
54/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selibaatti on hirvittävä kohtalo. Ihminen masentuu, kun ei saa kunnon panoa säännöllisesti. Säälin suuresti sinkkuja, jotka jäävät paitsi kaikesta kunnollisesta, mitä elämässä on.

Parasta sinkkuudessa on, ettei ole siinä vieressä joku, joka odottaa sulta kunnon panoa säännöllisesti ja sitten painostaa. Hyvin ahdistavaa. 

Kamalinta mitä tiedän! Ukko vonkaamassa, hieromassa etumustaan toisen takamukseen. Kiristämässä ja uhkailemassa!

Yliseksiaalisuus on sairaus! Itselläni on kokemusta sairaalloisen seksuaalisesta puolisosta. 

Mä taas tykkäisin tällaisesta :D

Olette selkeästi olleet väärien ukkojen kanssa.

N44

N44=M44

Niinpä. Yksikään nainen maailmassa ei voi tykätä seksistä. Pakko olla mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selibaatti on hirvittävä kohtalo. Ihminen masentuu, kun ei saa kunnon panoa säännöllisesti. Säälin suuresti sinkkuja, jotka jäävät paitsi kaikesta kunnollisesta, mitä elämässä on.

Hassu juttu, kun mun sinkkuus ei ole koskaan ollu saannille este...

Vierailija
56/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa se sellaisessa suhteessakin on olla, jossa kaikki on aina ihan harmaata ja tylsää. Joillekin se kyllä kelpaa, mikäs siinä sitten. 

Vierailija
57/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut parisuhteessa tai käynyt treffeillä. Edes laboratorio-oloissa ei ole mahdollista luoda sellaisia olosuhteita, joissa minä kelpuuttaisin romantiikan elämääni. Romanttinen rakkaus on niin rajusti arvojeni vastaista, etten pysty tekemään sen suhteen henkisiä kompromisseja. En myöskään siedä kosketusta, joka ilmeisesti useimpiin parisuhteisiin kuuluu.

Tiedostan myös sen, etten ole millään mittarilla parisuhdekelpoinen enkä varmasti kumppania löytäisi, vaikka haluaisin. Kaikki on siis parhain päin: itse en kaipaa rinnalleni ketään, eikä kukaan muu toisaalta joudu tyytymään minuun, vaikka toivoisi parempaa.

N33

Vierailija
58/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yltiöpäisten seksijuttujen vuoksi sitä voi sinkkuuden valita silloinkin, vaikka toista kohtaan olisi yhä tunteita. Ihanaa, kun kukaan ei ole kärkkymässä ja tunkemassa munaa sisään aina, kun osoittaa elonmerkkejä. 

Vierailija
59/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ystäviä, omat lapset ja lasten lapset, koira ja valtavasti harrastuksia.

Elämä on ihanaa.

Vierailija
60/74 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vaan halua ketään arvostelemaan, sotkemaan tai muutenkaan häiritsemään itsensä näköistä elämää ja kotia. Ei välttämättä itsekään ymmärrä tai tykkää toisen mausta, mutta ei tarttis huomautella saati haukkua. Hyväksyisi toisen sellaisena, kuin toinen on. Molemmin puolin. Eikö se juuri ole rakkautta? 

Kuule, jos minä jonkun joskus kelpuutan on sen tehtävä kuin minä haluan. Muuten saa lähteä kävelemään. En jaksa kuunnella arvostelua omista asioistani. Minä en ala "laittautumaan" kenenkään vuoksi.  

Juu. Sinä et kyllä parisuhteessa koskaan menestyisi. Parempi että pysyttele sinkkuna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme