Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia

Vierailija
23.06.2026 |

Mahtavaa, vai mitä?

Kommentit (271)

Vierailija
181/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot sekä säästöt. Lainat ei ole menoja tt-tuessa. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua tai venettä tai moottoripyörää, ne pitää myydä ja käyttää niistä saadut rahat lasten ruokiin ja lääkkeisiin.

Vierailija
182/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kaikki tukea kotimaista ja ostaa yrittäjien jäseniltä. Samassa veneessä tässä ollaan. 

T.persu ikuisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti viikonlopputöitä tekemään otetaan vierastyövoimaa, joka ei vaadi tai ei osaa vaatia lisiä. Muut tekevät pelkkää arkea.

Kyllä joku asianajaja haistaa tuossakin sauman tienata kivasti. Tuskin ne thaikutkaan niitä oikeusjuttuja vieraalla kielellä itse hoitavat.

Vierailija
184/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki on voimassa. Jos ei suostu sunnuntaitöihin onko se irtisanomisperuste?

Vierailija
185/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti viikonlopputöitä tekemään otetaan vierastyövoimaa, joka ei vaadi tai ei osaa vaatia lisiä. Muut tekevät pelkkää arkea.

Kyllä joku asianajaja haistaa tuossakin sauman tienata kivasti. Tuskin ne thaikutkaan niitä oikeusjuttuja vieraalla kielellä itse hoitavat.

Paikallinen sopiminen on voimassa.

www.tem.fi/paikallisen-sopimisen-lisaaminen

Vierailija
186/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki on voimassa. Jos ei suostu sunnuntaitöihin onko se irtisanomisperuste?

Uskoisin, että on. Ja nyt on työnantajan markkinat, kun töihintulijoita olisi vähintään sadoittain kortistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa kaikki tukea kotimaista ja ostaa yrittäjien jäseniltä. Samassa veneessä tässä ollaan. 

T.persu ikuisesti

Rahat vähissä. Ostetaan sitä mitä halvalla saa.

Vierailija
188/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi tähän kovaan verotukseen on tultu ? Siksi että yksi mut ti perhe saa tekemättä mitään  yli 7000 e kuukaudessa. Mikähän olisi ratkaisu ?

Nii-in, persuseni, mikähän se olisi? Ja lupasittekohan te ennen viime vaaleja asialle jotain tehdä? 

Sen sijaan, että olisitte pureutuneet ko. epäkohtaan, kuten valehtelitte tekevänne, olette käyttäneet kaiken energianne suomalaisten vähävaraisten ja palkansaajien kurjistamiseen kaikin kuviteltavissa olevin keinoin. Joten mitä jos tukkisit sen pskaisen turpasi ja menisit vaikka raiteille poikittain, auttaisit Suomea muuttumaan taas hyvinvointivaltioksi, yksi persu kerrallaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valiokunta hyväksyi irtisanomissuojan heikennyksen. Potkuihin ei enää tarvita painavaa syytä, asiallinen riittää. Laki tulee voimaan vuoden 2026 alusta."

https://yle.fi/a/74-20199250

Vierailija
190/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita. 

Ihanko oikeasti???? Entäs kun työ on pääasiassa vuorotyötä. Poliisit, pelastajat, hoitajat, lääkärit. Jne

 

Sinä vissiin voit valita, mutta suurimmassa osassa vuorotyötä tekeviä ammatteja ei voi valita. 

 

Kuka vi t     tu    tekee vuorotyötä, jos niistä ei makseta erikorvauksia? On töissä jouluna, juhannuksen ja vappuna kun muut on vapaalla ja perhe myös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot sekä säästöt. Lainat ei ole menoja tt-tuessa. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua tai venettä tai moottoripyörää, ne pitää myydä ja käyttää niistä saadut rahat lasten ruokiin ja lääkkeisiin.

Tämä sama pitäisi olla vanhuuseläkkeissä seuraavat 15 vuotta.

Vierailija
192/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa kaikki tukea kotimaista ja ostaa yrittäjien jäseniltä. Samassa veneessä tässä ollaan. 

T.persu ikuisesti

Rahat vähissä. Ostetaan sitä mitä halvalla saa.

Mutta niinhän sä teit aiemminkin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Valiokunta hyväksyi irtisanomissuojan heikennyksen. Potkuihin ei enää tarvita painavaa syytä, asiallinen riittää. Laki tulee voimaan vuoden 2026 alusta."

https://yle.fi/a/74-20199250

Lain laatikon lausunto:" Tämähän koskee pääasiassa naisia!"

 

Hupsista

 

 

Raskaussyrjontä alkaa taas.

 

 

Älkää ihmetelkö alhaista syntyvyyttä!!!!

Vierailija
194/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eduskunta hyväksyi potkulain."

https://yle.fi/a/74-20200730

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi tähän kovaan verotukseen on tultu ? Siksi että yksi mut ti perhe saa tekemättä mitään  yli 7000 e kuukaudessa. Mikähän olisi ratkaisu ?

Höpö höpö. Noista puhutaan tietysti suureen ääneen, mutta ei niitä ole likimainkaan siinä määrin, että se verotukseen mitenkään merkittävästi vaikuttaisi. 

Veronkierto se on ehdottomasti suurin syy siihen. Tai "suunnitteluksi" sitä taidetaan virallisesti kutsua. 

Vierailija
196/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita. 

Ihanko oikeasti???? Entäs kun työ on pääasiassa vuorotyötä. Poliisit, pelastajat, hoitajat, lääkärit. Jne

 

Sinä vissiin voit valita, mutta suurimmassa osassa vuorotyötä tekeviä ammatteja ei voi valita. 

 

Kuka vi t     tu    tekee vuorotyötä, jos niistä ei makseta erikorvauksia? On töissä jouluna, juhannuksen ja vappuna kun muut on vapaalla ja perhe myös?

He joilla on kutsumus auttaa läheistä kuten Poliisit, pelastajat, hoitajat, lääkärit

Vierailija
197/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki on voimassa. Jos ei suostu sunnuntaitöihin onko se irtisanomisperuste?

Miten voidaan irtisanoa jos ei ole sopimusta vaan sitä vasta laaditaan?

Vierailija
198/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.

Samaa olen usein miettinyt. Olen ollut yrittäjänä kohta 30 vuotta ja itse asiassa ihan hyvin pärjännyt, vaikka kukaan ei ole maksanut pyhätöistä ekstraa ja itse on pitänyt terveyhdenhoitokin maksaa. Ei se nyt niin kamalaa ole. Enkä tosiaankaan ole mikään isotuloinen, ihan päinvastoin, yrittäjänä en ole koskaan saanut töistäni lisiä taikka ekstroja, töitä tehnyt arkena ja sunnuntaina ilman kelan osittain maksamia lomia tai sairaspäiviä. Ainoa kerta kun olen saanut kelasta mitään on ollut kahden lapsen äitiyspäivärahat, joista tietenkin olen kiitollinen. Mutta en tajua miten surkeat elämänhallintataidot palkansaajilla on, kun eivät osaa sen vertaa järjestellä talouttaan, että pystyisivät itse maksamaan vaikkapa lomansa ja pyhävapaansa.

Jotta sitä taloutta voi itse järjestellä, pitää duunarillakin olla kohtuullinen palkka.

Olen tehnyt erilaisia töitä, erilaisilla palkoilla. Yksineläjänä

2- 3 tonnilla maksetaan vain pakolliset laskut, ei järjestellä mitään.

4 tonnilla voi jo ostaa lomamatkoja muitakin kuin peruutusmatkoista, mutta ei vielä maksaa lomarahoja itse itselleen.

6 tonnilla ja siitä ylöspäin voisi jo ostaakin palkatonta vapaata itselleen.

Pyhävapaa oli saavuttamatonta luksusta myöskin perheyrityksessä aikoinaan, kun siellä painoi sesongit pahasti päälle. Eli kokemusta on niin yrittämisestä kuin duunarina olostakin. Otsikon ehdotus on kaikin puolin sairas.

Vierailija
199/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026."

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…

Vierailija
200/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiysraha on kaikille sama ja sen saa vain äitiys imetys loman ajalta . Se on vain päiväraha . Se ei liity mitenkään palkkoihin eikä yrittäjiin.  Yrittäjä ei maksa palkkaa äitiysloman ajalta vaan palkkaa tilapäisen työntekijän tai tekee itse työt.   Loma ajan palkka taas kerääntyy työntekijän itse maksamasta keräämästä lomarahasta.  Sillä hän pärjää seuraavaan normi palkkaan asti mikä tulee vasta loman jälkeen kuukauden päästä . Näin se on meillä hoidettu työntekijöiden hyvinvointi .  Kesäloma liittyy oman elämän hoitoon ja perheen.  Ole kiitollinen ammattiliitoille ja suomalaisille joilla on oikeudentaju .  Yrittäjät saa meillä tukia yritystukia ja yrittäjät palkkaa. Osinkoja ja voiton tuloista. Niistä maksetaan vero. 

Anteeksi kerrotko vielä mistä tällaisia yritystukia on saatavissa? 

t. 30 vuotta yrittäjänä ilman euronkaan yritystukia, palkkaa tai edes kelan maksamaa sairaspäivärahaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä