Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia

Vierailija
23.06.2026 |

Mahtavaa, vai mitä?

Kommentit (260)

Vierailija
201/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita. 

Ihanko oikeasti???? Entäs kun työ on pääasiassa vuorotyötä. Poliisit, pelastajat, hoitajat, lääkärit. Jne

 

Sinä vissiin voit valita, mutta suurimmassa osassa vuorotyötä tekeviä ammatteja ei voi valita. 

 

Kuka vi t     tu    tekee vuorotyötä, jos niistä ei makseta erikorvauksia? On töissä jouluna, juhannuksen ja vappuna kun muut on vapaalla ja perhe myös?

He joilla on kutsumus auttaa läheistä kuten Poliisit, pelastajat, hoitajat, lääkärit

Joo, niin ne pollarit aina teeveessä väittää. Teen tätä kun haluan auttaa

Vierailija
202/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat ovat perinteisesti olleet suurimmillaan täystyöllisyydessä ja pienempiä heikommassa taloustilanteessa.Kokkarilogiikka ontuu pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki on voimassa. Jos ei suostu sunnuntaitöihin onko se irtisanomisperuste?

Miten voidaan irtisanoa jos ei ole sopimusta vaan sitä vasta laaditaan?

Kyllä sairaaloissa ja kaupoissa monella on työsopimus tällä hetkellä.

Vierailija
204/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita. 

Ihanko oikeasti???? Entäs kun työ on pääasiassa vuorotyötä. Poliisit, pelastajat, hoitajat, lääkärit. Jne

 

Sinä vissiin voit valita, mutta suurimmassa osassa vuorotyötä tekeviä ammatteja ei voi valita. 

 

Kuka vi t     tu    tekee vuorotyötä, jos niistä ei makseta erikorvauksia? On töissä jouluna, juhannuksen ja vappuna kun muut on vapaalla ja perhe myös?

He joilla on kutsumus auttaa läheistä kuten Poliisit, pelastajat, hoitajat, lääkärit

Mikä kutsumus?

 

 

Haluatko mieluummin ammattitaitoisen ja osaavan hoitajan tai lääkärin vai kutsumuksesta työtä tekevän?

 

Jos vastaus on jälkimmäinen, niin sillä viitataan keskiajan " sairaaloihin" ja hoitoon: sielun pelastamiseksi ihmiset kävivät kirkoissa hoitamassa sairaita ihmisiä. Siis kouluttautumattomat ihmiset. 

 

Työnnän sinä ja muut tuo kutsumus preikääsi!

Vierailija
205/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita. 

Ihanko oikeasti???? Entäs kun työ on pääasiassa vuorotyötä. Poliisit, pelastajat, hoitajat, lääkärit. Jne

 

Sinä vissiin voit valita, mutta suurimmassa osassa vuorotyötä tekeviä ammatteja ei voi valita. 

 

Kuka vi t     tu    tekee vuorotyötä, jos niistä ei makseta erikorvauksia? On töissä jouluna, juhannuksen ja vappuna kun muut on vapaalla ja perhe myös?

No sitä varten tuet leikattiin. Jos on omistusasunto niin teet töitä.

Vierailija
206/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Yrittäjällä on yrittäjäriskin lisäksi yksinoikeus mahdollisiin voittoihin toisin kuin työntekijöillä,unohtuiko tämä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
207/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistuki 595 netto, omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Vierailija
208/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko nähneet sitä juttua thaikkujen työolosuhteiden alaspainamisesta? Suomalainen yrittäjä pakotti toiset ihmiset elämään kalanpääsopalla ja homeisissa rakennuksissa yhteismajotuksessa 12 tunnin työvuoroilla. Niin alas on suomalainen kokoomuslainen yrittäjä ahneuksissaan valmis vajoamaan, jos ei kukaan estä. Painakaa se kalloonne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
209/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita. 

Ihanko oikeasti???? Entäs kun työ on pääasiassa vuorotyötä. Poliisit, pelastajat, hoitajat, lääkärit. Jne

 

Sinä vissiin voit valita, mutta suurimmassa osassa vuorotyötä tekeviä ammatteja ei voi valita. 

 

Kuka vi t     tu    tekee vuorotyötä, jos niistä ei makseta erikorvauksia? On töissä jouluna, juhannuksen ja vappuna kun muut on vapaalla ja perhe myös?

He joilla on kutsumus auttaa läheistä kuten Poliisit, pelastajat, hoitajat, lääkärit

Lääkärin työt iltoina, viikonloppuina ja juhlapyhinä loppuu minulta heti! Samoin monilta muilta lääkäreiltä.

 

Meillä on varaa tehdä niin. Yksityiselle puolelle töihin ja ei tarvitse tehdä kuin 4 päivää viikossa. 

 

Tai sitten voi lähteä Suomesta pois. 

Vierailija
210/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Yrittäjällä on yrittäjäriskin lisäksi yksinoikeus mahdollisiin voittoihin toisin kuin työntekijöillä,unohtuiko tämä?

Mutta raha tulee asiakkailta, joilta nyt leikataan rahat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
211/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko nähneet sitä juttua thaikkujen työolosuhteiden alaspainamisesta? Suomalainen yrittäjä pakotti toiset ihmiset elämään kalanpääsopalla ja homeisissa rakennuksissa yhteismajotuksessa 12 tunnin työvuoroilla. Niin alas on suomalainen kokoomuslainen yrittäjä ahneuksissaan valmis vajoamaan, jos ei kukaan estä. Painakaa se kalloonne.

Tätä Persut ja Kokoomus haluaa. Ja jos ne ovat vallassa, niin ne jatkavat ,kunnes tämä toteutuu. 

Vierailija
212/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.

Samaa olen usein miettinyt. Olen ollut yrittäjänä kohta 30 vuotta ja itse asiassa ihan hyvin pärjännyt, vaikka kukaan ei ole maksanut pyhätöistä ekstraa ja itse on pitänyt terveyhdenhoitokin maksaa. Ei se nyt niin kamalaa ole. Enkä tosiaankaan ole mikään isotuloinen, ihan päinvastoin, yrittäjänä en ole koskaan saanut töistäni lisiä taikka ekstroja, töitä tehnyt arkena ja sunnuntaina ilman kelan osittain maksamia lomia tai sairaspäiviä. Ainoa kerta kun olen saanut kelasta mitään on ollut kahden lapsen äitiyspäivärahat, joista tietenkin olen kiitollinen. Mutta en tajua miten surkeat elämänhallintataidot palkansaajilla on, kun eivät osaa sen vertaa järjestellä talouttaan, että pystyisivät itse maksamaan vaikkapa lomansa ja pyhävapaansa.

Jotta sitä taloutta voi itse järjestellä, pitää duunarillakin olla kohtuullinen palkka.

Olen tehnyt erilaisia töitä, erilaisilla palkoilla. Yksineläjänä

2- 3 tonnilla maksetaan vain pakolliset laskut, ei järjestellä mitään.

4 tonnilla voi jo ostaa lomamatkoja muitakin kuin peruutusmatkoista, mutta ei vielä maksaa lomarahoja itse itselleen.

6 tonnilla ja siitä ylöspäin voisi jo ostaakin palkatonta vapaata itselleen.

Pyhävapaa oli saavuttamatonta luksusta myöskin perheyrityksessä aikoinaan, kun siellä painoi sesongit pahasti päälle. Eli kokemusta on niin yrittämisestä kuin duunarina olostakin. Otsikon ehdotus on kaikin puolin sairas.

Olen aina sanonut, että on väärin, että älykkäille ihmisille maksetaan yleensä hyvää palkkaa, koska hehän osaavat elää pienemmälläkin rahalla. Tyhmät tarvitsevat näköjään 6 tonnia kuussa, jotta voisivat pitää vapaapäivän. Tervetuloa todellisuuteen: itse olen tienannut käteen keskimäärin noin pari tonnia kuussa vuosikymmenet, ja jotenkin onnistunut joka vuosi matkustamaan jopa ulkomaille asti, asun itse maksamassani omistusasunnossa eikä olo ole ollut edes mitenkään erityisen köyhä. Nyt on pari vuotta tosin ollut aika tiukkaa, kun on pitänyt tukea myös paria opiskelijaa, joista toinen ei edes löytänyt kesätöitä tälle kesälle.

Ei ihme, että työnantajat alkavat olla helisemässä työntekijöidensä kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
213/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin vaalivalvoja, heittäisin vaan pois kaikki kokoomuksen äänet. Ilmankos en ole. Mutta pelastaisiin sillä myös yrittäjät itsensä.

Vierailija
214/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Yrittäjällä on yrittäjäriskin lisäksi yksinoikeus mahdollisiin voittoihin toisin kuin työntekijöillä,unohtuiko tämä?

Suurin osa suomalaisista yrittäjistä on yksinyrittäjiä, joilla ei todellakaan ole mahdollisuutta minkäänlaisiin voittoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
215/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisillä ei ole rahaa käydä yksityisellä lääkärillä niin ne työt loppuvat. Ei siellä 595 yleistuella käydä.

Vierailija
216/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjän pitää nykyään ilmoittautua työkkäriin, jos vähäiset myyntitulot. Muuten ei saa tt-tukea lasten ruokiin. Muutos tuli keväällä.

Vierailija
217/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.

Samaa olen usein miettinyt. Olen ollut yrittäjänä kohta 30 vuotta ja itse asiassa ihan hyvin pärjännyt, vaikka kukaan ei ole maksanut pyhätöistä ekstraa ja itse on pitänyt terveyhdenhoitokin maksaa. Ei se nyt niin kamalaa ole. Enkä tosiaankaan ole mikään isotuloinen, ihan päinvastoin, yrittäjänä en ole koskaan saanut töistäni lisiä taikka ekstroja, töitä tehnyt arkena ja sunnuntaina ilman kelan osittain maksamia lomia tai sairaspäiviä. Ainoa kerta kun olen saanut kelasta mitään on ollut kahden lapsen äitiyspäivärahat, joista tietenkin olen kiitollinen. Mutta en tajua miten surkeat elämänhallintataidot palkansaajilla on, kun eivät osaa sen vertaa järjestellä talouttaan, että pystyisivät itse maksamaan vaikkapa lomansa ja pyhävapaansa.

Jotta sitä taloutta voi itse järjestellä, pitää duunarillakin olla kohtuullinen palkka.

Olen tehnyt erilaisia töitä, erilaisilla palkoilla. Yksineläjänä

2- 3 tonnilla maksetaan vain pakolliset laskut, ei järjestellä mitään.

4 tonnilla voi jo ostaa lomamatkoja muitakin kuin peruutusmatkoista, mutta ei vielä maksaa lomarahoja itse itselleen.

6 tonnilla ja siitä ylöspäin voisi jo ostaakin palkatonta vapaata itselleen.

Pyhävapaa oli saavuttamatonta luksusta myöskin perheyrityksessä aikoinaan, kun siellä painoi sesongit pahasti päälle. Eli kokemusta on niin yrittämisestä kuin duunarina olostakin. Otsikon ehdotus on kaikin puolin sairas.

Olen aina sanonut, että on väärin, että älykkäille ihmisille maksetaan yleensä hyvää palkkaa, koska hehän osaavat elää pienemmälläkin rahalla. Tyhmät tarvitsevat näköjään 6 tonnia kuussa, jotta voisivat pitää vapaapäivän. Tervetuloa todellisuuteen: itse olen tienannut käteen keskimäärin noin pari tonnia kuussa vuosikymmenet, ja jotenkin onnistunut joka vuosi matkustamaan jopa ulkomaille asti, asun itse maksamassani omistusasunnossa eikä olo ole ollut edes mitenkään erityisen köyhä. Nyt on pari vuotta tosin ollut aika tiukkaa, kun on pitänyt tukea myös paria opiskelijaa, joista toinen ei edes löytänyt kesätöitä tälle kesälle.

Ei ihme, että työnantajat alkavat olla helisemässä työntekijöidensä kanssa. 

Ai elätät nykyaikana 2 tonnilla kolmea aikuista ihmistä ja matkustelet ulkomailla? Virossa ehkä, tai sitten joku ei täsmää tossa sun jutussa.

Teen itsekin joitain juttuja vaihdantatalous-systeemillä, ja siihenhän tämä menee, jos raha ei vaihda tulevaisuudessa omistajaa.

Vierailija
218/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä ajattelette. Tulevaisuudessa nämä poistuu jokatapauksessa. Vierastyövoima tekee nämä työt koska ovat tottuneet ettei tällaisia etuja ole muuallakaan. Olemme itse äänestämällä punavihreitä arvoja ja -talousosaamista halunneet tuhota hyvinvointi Suomen. Nyt sitten nautitaan tuloksista!

Naiviudella ja tyhmyydellä on hintansa.

Vierailija
219/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.

Mutta voitot keräävät taskuunsa. 

Se lienee yrittämisen perusajatus joo. Ja kantavat tappioriskin. Kommunismiako kaipaat?

No vittuako sitten valittavat jos riskin ovat valinneet? 

Olisit varmaan onnellisempi jos yrityksiä olisi puolet vähemmän ja työttömiä moninkertaisesti enemmän vai miten kuvittelit yhteiskunnan pyörivän?

Nämä ovat näitä, joiden mielestä sähkö tulee töpselistä ja raha seinästä. Todella tyypillistä vassareille. 

Itse duunarina todella pettynyt tähän hallitukseen, en voi äänestää oikein ketään. Perinteiset vasemmistopuolueet ajavat nykyään tuilla elävien ja maahan tulleiden asiaa sekä intersektionaalisia etuoikeuskehiä.

Kok/pers on EK:n talutushihnassa. Heikentävät palkansaajan, kuluttajan ja velallisen asemaa jatkuvasti samalla kun nurisevat, että miksi ette kuluta...

Viimeksi olen äänestänyt kauan sitten ja vaaliuurnille ei näköjään ole kiirettä.

Vierailija
220/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin vaalivalvoja, heittäisin vaan pois kaikki kokoomuksen äänet. Ilmankos en ole. Mutta pelastaisiin sillä myös yrittäjät itsensä.

Minä heittäisin samaan roskikseen persujenkin äänet. Sillä pelastettaisiin koko kansakunta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä