Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia

Vierailija
23.06.2026 |

Mahtavaa, vai mitä?

Kommentit (410)

Vierailija
341/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrettävästi  yrittäjien kannalta nuo ovat heille kalliita asioita.

Työntekijöiden kannalta esim.arkipyhät ovat odottettuja vapaapäiviä pitkien työrupeamien välissä ja auttavat jaksamaan arjessa 

Mitä tulee työterveyteen, niin on ihan todistetusti todettu, että mitä kattavampi työterveyshuolto, sitä vähemmän työntekijöillä sairaspoissaoloja. Yleisellä saa päivystyksessä jonottaa tunteja ja muutenkin hoitoon pääsee viiveellä, niin uskon, että sairaspoissaolot vain lisääntyisivät.

Onhan se nyt ihan selvä, että jos jonnekin lääkäriin joutuu kauan jonottamaan ettäå edes pääsee, tai jos jossain on niin huonoja lääkäreitä että joutuu hakemaan diagnoosin muilta lääkäreiltä, että se sairastaminen venyy ja sairauspoissaoloja tulee paljon. Siksi ihmettelenkin, ettei mikään iso työnantaja ole perustanut omaa lääkäriasemaa. Lähimmäs sitä oli Patrialla, jonne pääsin oman työterveyden ollessa kesälomalla kiinni. Heillä oli tehtaalla oma lääkäri, joka oli vielä tosi hyvä.

Vierailija
342/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä saa, kun ammattiliiton sijaan ”säästää” kuulumalla johonkin Loimaan kassaan ja äänestää perskokkareita. Perästä kuuluu aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntai-iltana , juhannusreissulta palatessani, ärsytti  kun mikään ravintola Helsinginkeskustassa ei tuntunut olevan auki. Pitserioita, hampurilaispaikkoja ja etnisiä oli kylläkin, mutta ne ei kesäiltana olleet vaihtoehtoina.  Tulin kotiin syömään.

Ehkä ne hansvälimäet haluavat myös lomailla tai mökkeillä? Eli eivät olisi auki juhannuksena edes ilmaisilla tet-harjoittelijoilla.

Vierailija
344/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä saa, kun ammattiliiton sijaan ”säästää” kuulumalla johonkin Loimaan kassaan ja äänestää perskokkareita. Perästä kuuluu aina.

Työnantajat perustaa työttömyyskassan ja tollot duunarit kuvittelee että se ajaa heidän asiaa just joo.

Vierailija
345/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa kahdenlaisia yrittäjiä.  

Ensimmäisessä ryhmässä ovat yrittäjät jotka näkevät työntekijänsä arvokkaana resurssina ja tuloksen mahdollistajana. Nämä yrittäjät yleensä maksavat kohtuullista palkkaa ja tarjoavat työsuhde-etuja. 

Toisessa ryhmässä ovat yrittäjät joiden mielestä työntekijä on pakollinen paha ja kuluerä, ei resurssi eikä ainakaan ihminen. Nämä yrittäjät maksavat niin huonoa palkkaa kuin laki ja sopimukset sallivat ja työsuhde-etuja ei ole eikä tipu. 

Vierailija
346/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassusti asiat alkaa vääntymään. Järjestelmä on olemassa ihmisiä varten , pikku hiljaa kääntymään et ihmiset on järjestelmää varten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
347/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiihan tuo. Minimipalkka Kk 37,5 tuntia viikossa 3700.Yritysveroa voi nostaa ja tuet pois. Yrityksiä tuettu miljardeilla vuosikausia eikä kasvua näy.Yritysjohtajat ja yrittäjät eivät osaa Kyin valittaa.

Vierailija
348/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi ymmärrettävää jos lapsilla ja puolisolla olisi myös arkivapaat, että päästäisi yhdessä viettämään vapaapäivää. Nämä lisät on korvaus siitä, että tulet silloin töihin kun muu perhe on vapaalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
349/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntai-iltana , juhannusreissulta palatessani, ärsytti  kun mikään ravintola Helsinginkeskustassa ei tuntunut olevan auki. Pitserioita, hampurilaispaikkoja ja etnisiä oli kylläkin, mutta ne ei kesäiltana olleet vaihtoehtoina.  Tulin kotiin syömään.

TOTUUS: Sunnuntaina ei vaan ole ravintoloilla tarpeeksi asiakkaita. Ei kannata pitää auki muutamaan kokooomuslaisen takia. Normityöläiset valmistautuvat jo sunnuntaina tulevaan työviikkoon, ja rauhoittuvat kotiinsa tai menevät enintään äitinsä luokse syömään. Kyllähän kaupatkin on sunnuntaina auki tuplaliksoilla. Ravintoloiden ei kannata olla, koska ei ole tarpeeksi asiakkaita, ja kohta on vielä vähemmän työn halpuutuksen vuoksi. Se on kokoomuslaistenkin opittava pois orja- ja piikayhteiskunnasta. Sitä ei tule ennen kuin robotit kehittyvät tarpeeksi. 

Vierailija
350/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Yrittäjällä on yrittäjäriskin lisäksi yksinoikeus mahdollisiin voittoihin toisin kuin työntekijöillä,unohtuiko tämä?

Suurin osa suomalaisista yrittäjistä on yksinyrittäjiä, joilla ei todellakaan ole mahdollisuutta minkäänlaisiin voittoihin.

Näin juuri! Pelkkä tulo itsensä ja perheen elättämiseen tulee isoimmalla osalla yrittäjiä. Vasemmisto agitaattorit kyllä tietävät tämän ja puhuvat aina yrittäjistä jonain isona riistäjä massana. Luovat tahallaan kateutta ja ennakkoluuloja ihmisten välille ja riistävät itse yksittäistä ihmistä, mutta mitä sitten sehän kannattaa persuja tai jtn!

Se on oikeisto, joka puhuu yrittäjistä massana. Se on nimittäin keino saada kannatusta suuryritysten etuja ajavalle politiikalle, mikä on sen ajama asia, ei pienyrittäjien toimeentulo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
351/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi ymmärrettävää jos lapsilla ja puolisolla olisi myös arkivapaat, että päästäisi yhdessä viettämään vapaapäivää. Nämä lisät on korvaus siitä, että tulet silloin töihin kun muu perhe on vapaalla. 

Mulla on yksi kaveri joka sanoo että juhlivat joulua aina milloin sattuu, kun hän on yleensä myyjänä jouluna töissä. Esim. kuulemma tammikuussa on hyvä juhlia, kun kaikki on halvempaakin. Perhekin kuulemma jo tottunut tähän. Kuinka moni kokoomuslainen olisi itse valmis tähän, eikä lentelisi jouluna Thaimaaseen hukkumaan koko suvun voimin???

Vierailija
352/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä saa, kun ammattiliiton sijaan ”säästää” kuulumalla johonkin Loimaan kassaan ja äänestää perskokkareita. Perästä kuuluu aina.

Itse kuulun YTK:hon ja hyväksyn yrittäjien vaatimuksen ihan sillä että kuulun YTK:hon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
353/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.

Mutta voitot keräävät taskuunsa. 

Se lienee yrittämisen perusajatus joo. Ja kantavat tappioriskin. Kommunismiako kaipaat?

Kiina on kommunistinen ja johtava maa maailmanmarkkinoilla, mites se nyt noin? 

Vierailija
354/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Yrittäjällä on yrittäjäriskin lisäksi yksinoikeus mahdollisiin voittoihin toisin kuin työntekijöillä,unohtuiko tämä?

Suurin osa suomalaisista yrittäjistä on yksinyrittäjiä, joilla ei todellakaan ole mahdollisuutta minkäänlaisiin voittoihin.

Näin juuri! Pelkkä tulo itsensä ja perheen elättämiseen tulee isoimmalla osalla yrittäjiä. Vasemmisto agitaattorit kyllä tietävät tämän ja puhuvat aina yrittäjistä jonain isona riistäjä massana. Luovat tahallaan kateutta ja ennakkoluuloja ihmisten välille ja riistävät itse yksittäistä ihmistä, mutta mitä sitten sehän kannattaa persuja tai jtn!

Se on oikeisto, joka puhuu yrittäjistä massana. Se on nimittäin keino saada kannatusta suuryritysten etuja ajavalle politiikalle, mikä on sen ajama asia, ei pienyrittäjien toimeentulo. 

Kokoomusta äänestää myös maanviljelijät, ne isojen tilojen omistajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
355/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä saa, kun ammattiliiton sijaan ”säästää” kuulumalla johonkin Loimaan kassaan ja äänestää perskokkareita. Perästä kuuluu aina.

Itse kuulun YTK:hon ja hyväksyn yrittäjien vaatimuksen ihan sillä että kuulun YTK:hon.

Miltä tuntuu olla kieli syvällä työnantajien hanurissa toivottavasti olet duunareissa vähemmistönä.

Vierailija
356/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.

Mutta voitot keräävät taskuunsa. 

Se lienee yrittämisen perusajatus joo. Ja kantavat tappioriskin. Kommunismiako kaipaat?

Kiina on kommunistinen ja johtava maa maailmanmarkkinoilla, mites se nyt noin? 

Eihän Kiina ole kommunistinen kuin paperilla nykyään. Ei siellä eletä enää suunnitelmataloudessa, vaan valtiokapitalismissa. 

Vierailija
357/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran yrittäjät vaatii että yrittäjän riskit on siirrettävä yhteiskunnalle ja työntekijöille niin kai sitten yrittäjät suostuu laskemaan palkkansa työntekijöiden tasolle kun tähän asti yrittäjät on perustellut kovempia tulojaan yrittäjän riskillä?

Vierailija
358/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 kuussa liksaa, niin suostun mihin vaan heikennyksiin, poislukien työpaikan siirto pois Suomesta.

Vierailija
359/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran yrittäjät vaatii että yrittäjän riskit on siirrettävä yhteiskunnalle ja työntekijöille niin kai sitten yrittäjät suostuu laskemaan palkkansa työntekijöiden tasolle kun tähän asti yrittäjät on perustellut kovempia tulojaan yrittäjän riskillä?

Kokoomuksen ideologian ydin on että riskit sosialisoidaan ja voitot yksityistetään. Siihen tämä Suomen Yrittäjät myös tähtää. 

Vierailija
360/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntai-iltana , juhannusreissulta palatessani, ärsytti  kun mikään ravintola Helsinginkeskustassa ei tuntunut olevan auki. Pitserioita, hampurilaispaikkoja ja etnisiä oli kylläkin, mutta ne ei kesäiltana olleet vaihtoehtoina.  Tulin kotiin syömään.

Perusta oma ravintola, kun kerran tykkäät sunnuntaitöistä ja kokkaamisesta. Case closed.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän