Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia
Kommentit (410)
Tätä saa, kun ammattiliiton sijaan ”säästää” kuulumalla johonkin Loimaan kassaan ja äänestää perskokkareita. Perästä kuuluu aina.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntai-iltana , juhannusreissulta palatessani, ärsytti kun mikään ravintola Helsinginkeskustassa ei tuntunut olevan auki. Pitserioita, hampurilaispaikkoja ja etnisiä oli kylläkin, mutta ne ei kesäiltana olleet vaihtoehtoina. Tulin kotiin syömään.
Ehkä ne hansvälimäet haluavat myös lomailla tai mökkeillä? Eli eivät olisi auki juhannuksena edes ilmaisilla tet-harjoittelijoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tätä saa, kun ammattiliiton sijaan ”säästää” kuulumalla johonkin Loimaan kassaan ja äänestää perskokkareita. Perästä kuuluu aina.
Työnantajat perustaa työttömyyskassan ja tollot duunarit kuvittelee että se ajaa heidän asiaa just joo.
On olemassa kahdenlaisia yrittäjiä.
Ensimmäisessä ryhmässä ovat yrittäjät jotka näkevät työntekijänsä arvokkaana resurssina ja tuloksen mahdollistajana. Nämä yrittäjät yleensä maksavat kohtuullista palkkaa ja tarjoavat työsuhde-etuja.
Toisessa ryhmässä ovat yrittäjät joiden mielestä työntekijä on pakollinen paha ja kuluerä, ei resurssi eikä ainakaan ihminen. Nämä yrittäjät maksavat niin huonoa palkkaa kuin laki ja sopimukset sallivat ja työsuhde-etuja ei ole eikä tipu.
Hassusti asiat alkaa vääntymään. Järjestelmä on olemassa ihmisiä varten , pikku hiljaa kääntymään et ihmiset on järjestelmää varten
Sopiihan tuo. Minimipalkka Kk 37,5 tuntia viikossa 3700.Yritysveroa voi nostaa ja tuet pois. Yrityksiä tuettu miljardeilla vuosikausia eikä kasvua näy.Yritysjohtajat ja yrittäjät eivät osaa Kyin valittaa.
Tämä olisi ymmärrettävää jos lapsilla ja puolisolla olisi myös arkivapaat, että päästäisi yhdessä viettämään vapaapäivää. Nämä lisät on korvaus siitä, että tulet silloin töihin kun muu perhe on vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntai-iltana , juhannusreissulta palatessani, ärsytti kun mikään ravintola Helsinginkeskustassa ei tuntunut olevan auki. Pitserioita, hampurilaispaikkoja ja etnisiä oli kylläkin, mutta ne ei kesäiltana olleet vaihtoehtoina. Tulin kotiin syömään.
TOTUUS: Sunnuntaina ei vaan ole ravintoloilla tarpeeksi asiakkaita. Ei kannata pitää auki muutamaan kokooomuslaisen takia. Normityöläiset valmistautuvat jo sunnuntaina tulevaan työviikkoon, ja rauhoittuvat kotiinsa tai menevät enintään äitinsä luokse syömään. Kyllähän kaupatkin on sunnuntaina auki tuplaliksoilla. Ravintoloiden ei kannata olla, koska ei ole tarpeeksi asiakkaita, ja kohta on vielä vähemmän työn halpuutuksen vuoksi. Se on kokoomuslaistenkin opittava pois orja- ja piikayhteiskunnasta. Sitä ei tule ennen kuin robotit kehittyvät tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Yrittäjällä on yrittäjäriskin lisäksi yksinoikeus mahdollisiin voittoihin toisin kuin työntekijöillä,unohtuiko tämä?
Suurin osa suomalaisista yrittäjistä on yksinyrittäjiä, joilla ei todellakaan ole mahdollisuutta minkäänlaisiin voittoihin.
Näin juuri! Pelkkä tulo itsensä ja perheen elättämiseen tulee isoimmalla osalla yrittäjiä. Vasemmisto agitaattorit kyllä tietävät tämän ja puhuvat aina yrittäjistä jonain isona riistäjä massana. Luovat tahallaan kateutta ja ennakkoluuloja ihmisten välille ja riistävät itse yksittäistä ihmistä, mutta mitä sitten sehän kannattaa persuja tai jtn!
Se on oikeisto, joka puhuu yrittäjistä massana. Se on nimittäin keino saada kannatusta suuryritysten etuja ajavalle politiikalle, mikä on sen ajama asia, ei pienyrittäjien toimeentulo.
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi ymmärrettävää jos lapsilla ja puolisolla olisi myös arkivapaat, että päästäisi yhdessä viettämään vapaapäivää. Nämä lisät on korvaus siitä, että tulet silloin töihin kun muu perhe on vapaalla.
Mulla on yksi kaveri joka sanoo että juhlivat joulua aina milloin sattuu, kun hän on yleensä myyjänä jouluna töissä. Esim. kuulemma tammikuussa on hyvä juhlia, kun kaikki on halvempaakin. Perhekin kuulemma jo tottunut tähän. Kuinka moni kokoomuslainen olisi itse valmis tähän, eikä lentelisi jouluna Thaimaaseen hukkumaan koko suvun voimin???
Vierailija kirjoitti:
Tätä saa, kun ammattiliiton sijaan ”säästää” kuulumalla johonkin Loimaan kassaan ja äänestää perskokkareita. Perästä kuuluu aina.
Itse kuulun YTK:hon ja hyväksyn yrittäjien vaatimuksen ihan sillä että kuulun YTK:hon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Mutta voitot keräävät taskuunsa.
Se lienee yrittämisen perusajatus joo. Ja kantavat tappioriskin. Kommunismiako kaipaat?
Kiina on kommunistinen ja johtava maa maailmanmarkkinoilla, mites se nyt noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Yrittäjällä on yrittäjäriskin lisäksi yksinoikeus mahdollisiin voittoihin toisin kuin työntekijöillä,unohtuiko tämä?
Suurin osa suomalaisista yrittäjistä on yksinyrittäjiä, joilla ei todellakaan ole mahdollisuutta minkäänlaisiin voittoihin.
Näin juuri! Pelkkä tulo itsensä ja perheen elättämiseen tulee isoimmalla osalla yrittäjiä. Vasemmisto agitaattorit kyllä tietävät tämän ja puhuvat aina yrittäjistä jonain isona riistäjä massana. Luovat tahallaan kateutta ja ennakkoluuloja ihmisten välille ja riistävät itse yksittäistä ihmistä, mutta mitä sitten sehän kannattaa persuja tai jtn!
Se on oikeisto, joka puhuu yrittäjistä massana. Se on nimittäin keino saada kannatusta suuryritysten etuja ajavalle politiikalle, mikä on sen ajama asia, ei pienyrittäjien toimeentulo.
Kokoomusta äänestää myös maanviljelijät, ne isojen tilojen omistajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä saa, kun ammattiliiton sijaan ”säästää” kuulumalla johonkin Loimaan kassaan ja äänestää perskokkareita. Perästä kuuluu aina.
Itse kuulun YTK:hon ja hyväksyn yrittäjien vaatimuksen ihan sillä että kuulun YTK:hon.
Miltä tuntuu olla kieli syvällä työnantajien hanurissa toivottavasti olet duunareissa vähemmistönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Mutta voitot keräävät taskuunsa.
Se lienee yrittämisen perusajatus joo. Ja kantavat tappioriskin. Kommunismiako kaipaat?
Kiina on kommunistinen ja johtava maa maailmanmarkkinoilla, mites se nyt noin?
Eihän Kiina ole kommunistinen kuin paperilla nykyään. Ei siellä eletä enää suunnitelmataloudessa, vaan valtiokapitalismissa.
Kun kerran yrittäjät vaatii että yrittäjän riskit on siirrettävä yhteiskunnalle ja työntekijöille niin kai sitten yrittäjät suostuu laskemaan palkkansa työntekijöiden tasolle kun tähän asti yrittäjät on perustellut kovempia tulojaan yrittäjän riskillä?
10 000 kuussa liksaa, niin suostun mihin vaan heikennyksiin, poislukien työpaikan siirto pois Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran yrittäjät vaatii että yrittäjän riskit on siirrettävä yhteiskunnalle ja työntekijöille niin kai sitten yrittäjät suostuu laskemaan palkkansa työntekijöiden tasolle kun tähän asti yrittäjät on perustellut kovempia tulojaan yrittäjän riskillä?
Kokoomuksen ideologian ydin on että riskit sosialisoidaan ja voitot yksityistetään. Siihen tämä Suomen Yrittäjät myös tähtää.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntai-iltana , juhannusreissulta palatessani, ärsytti kun mikään ravintola Helsinginkeskustassa ei tuntunut olevan auki. Pitserioita, hampurilaispaikkoja ja etnisiä oli kylläkin, mutta ne ei kesäiltana olleet vaihtoehtoina. Tulin kotiin syömään.
Perusta oma ravintola, kun kerran tykkäät sunnuntaitöistä ja kokkaamisesta. Case closed.
Onhan se nyt ihan selvä, että jos jonnekin lääkäriin joutuu kauan jonottamaan ettäå edes pääsee, tai jos jossain on niin huonoja lääkäreitä että joutuu hakemaan diagnoosin muilta lääkäreiltä, että se sairastaminen venyy ja sairauspoissaoloja tulee paljon. Siksi ihmettelenkin, ettei mikään iso työnantaja ole perustanut omaa lääkäriasemaa. Lähimmäs sitä oli Patrialla, jonne pääsin oman työterveyden ollessa kesälomalla kiinni. Heillä oli tehtaalla oma lääkäri, joka oli vielä tosi hyvä.