Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia
Kommentit (416)
Ymmärrettävästi yrittäjien kannalta nuo ovat heille kalliita asioita.
Työntekijöiden kannalta esim.arkipyhät ovat odottettuja vapaapäiviä pitkien työrupeamien välissä ja auttavat jaksamaan arjessa
Mitä tulee työterveyteen, niin on ihan todistetusti todettu, että mitä kattavampi työterveyshuolto, sitä vähemmän työntekijöillä sairaspoissaoloja. Yleisellä saa päivystyksessä jonottaa tunteja ja muutenkin hoitoon pääsee viiveellä, niin uskon, että sairaspoissaolot vain lisääntyisivät.
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa suomen yrittäjät paska, tilaan ihan kaiken ulkomailta ja Temusta.
Taidat olla vähän yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on sitten helppoa. Lopetan ylityöt ja pyhäpäivätyöt ja jotenkin kummasti arkipyhien jälkeen on asiaa lääkärille saikkua hakemaan.
Tässä käy jonain päivänä niin, että teikäläiset jäävät lopulta taikaseinän varaan, kunnen yhtenä päivänä tajutaan, että sinne seinään ei ole enää ketään lataamassa rahaa. Saikuttakaa vaan, saikuttakaa. Lopputulos on vääjäämätön.
Sunnuntai-iltana , juhannusreissulta palatessani, ärsytti kun mikään ravintola Helsinginkeskustassa ei tuntunut olevan auki. Pitserioita, hampurilaispaikkoja ja etnisiä oli kylläkin, mutta ne ei kesäiltana olleet vaihtoehtoina. Tulin kotiin syömään.
Kyllä ainakin itseä ärsyttää tehdä yövuoroja rytmihäiriöt riesana, lapset 18h päiväkodissa ja joudun maksamaan isompaa pkotimaksua hoitotuntien takia.
Koko suku kokoontui joulunviettoon itse olin "pakotettuna" töissä, koska jokaisen täytyy vuorollaan olla. Ainut lohtu on pieneen palkkaan vähän bonusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin itseä ärsyttää tehdä yövuoroja rytmihäiriöt riesana, lapset 18h päiväkodissa ja joudun maksamaan isompaa pkotimaksua hoitotuntien takia.
Koko suku kokoontui joulunviettoon itse olin "pakotettuna" töissä, koska jokaisen täytyy vuorollaan olla. Ainut lohtu on pieneen palkkaan vähän bonusta.
Itse valittu ammatti kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse.
T. Ex-yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Mutta voitot keräävät taskuunsa.
Se lienee yrittämisen perusajatus joo. Ja kantavat tappioriskin. Kommunismiako kaipaat?
No vittuako sitten valittavat jos riskin ovat valinneet?
Olisit varmaan onnellisempi jos yrityksiä olisi puolet vähemmän ja työttömiä moninkertaisesti enemmän vai miten kuvittelit yhteiskunnan pyörivän?
Nämä ovat näitä, joiden mielestä sähkö tulee töpselistä ja raha seinästä. Todella tyypillistä vassareille.
Itse duunarina todella pettynyt tähän hallitukseen, en voi äänestää oikein ketään. Perinteiset vasemmistopuolueet ajavat nykyään tuilla elävien ja maahan tulleiden asiaa sekä intersektionaalisia etuoikeuskehiä.
Kok/pers on EK:n talutushihnassa. Heikentävät palkansaajan, kuluttajan ja velallisen asemaa jatkuvasti samalla kun nurisevat, että miksi ette kuluta...
Viimeksi olen äänestänyt kauan sitten ja vaaliuurnille ei näköjään ole kiirettä.
Eli et halua muutosta kun et äänestä vai miksi ruikutat?
Aika lapsellinen pitää olla, jos aivan oikeasti uskoo, että jokin muuttuisi äänestämällä paremmaksi. Se vaatisi poliittisen järjestelmän ajamista suunnilleen 1/10 siitä, mitä se tänään on. Suomalainen voi äänestää mitä lystää ja tuloksesta riippumatta, järjestelmä paisuu paisumistaan, ollessa nyt 60 % Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Mutta voittoa tulee ja paljon verovähennyskelpoisia menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa suomen yrittäjät paska, tilaan ihan kaiken ulkomailta ja Temusta.
Taidat olla vähän yksinkertainen.
Päinvastoin. Yksinkertaiset ostaa kotimaasta, kun taidot ei riitä tilaamaan ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Mutta voittoa tulee ja paljon verovähennyskelpoisia menoja.
Ylityökorvaukset ja sunnutai lisät säilyy vaikka yrittäjät tekisi mahallaan maaten itkupotku raivareita sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrettävästi yrittäjien kannalta nuo ovat heille kalliita asioita.
Työntekijöiden kannalta esim.arkipyhät ovat odottettuja vapaapäiviä pitkien työrupeamien välissä ja auttavat jaksamaan arjessa
Mitä tulee työterveyteen, niin on ihan todistetusti todettu, että mitä kattavampi työterveyshuolto, sitä vähemmän työntekijöillä sairaspoissaoloja. Yleisellä saa päivystyksessä jonottaa tunteja ja muutenkin hoitoon pääsee viiveellä, niin uskon, että sairaspoissaolot vain lisääntyisivät.
Ovatko? Nio kaikki ovat voitosta vähennettäviä menoja joten voitto josta ne verot joutuu maksamaan ei kasva niin isoksi. Eli eihän se huono asia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Mutta voittoa tulee ja paljon verovähennyskelpoisia menoja.
Verovähennyskelpoiselle menolle on aivan oikeakin termi, joka on tuotantokulu. Tuotannon kulujen päälle ei makseta veroja, mikä on melko itsestäänselvää.
Kokoomus tulee toteuttamaan nämäkin Suomen Yrittäjien ja EK:n toiveet, mikäli pääsee toiselle kaudelle oikeistohallituksessa.
Käsittämätöntä että maassa on työläisiä ihan hitosti ja näyttävät puukottavan itseään jatkuvasti kun vähän huutaa ma mua. Näkehän sen jo YTK:n kasvusta, miten duunarit eivät ymmärrä enää omaa etuaan ja kaikki vuosikymmeniä taistellut edut annetaan nyt pois yksi kerrallaan. Kummastuttaa tämä kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse.
T. Ex-yrittäjä
Yrittäjähän voi maksaa itselleen kuusinkertaisen palkan pyhätöistä.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus tulee toteuttamaan nämäkin Suomen Yrittäjien ja EK:n toiveet, mikäli pääsee toiselle kaudelle oikeistohallituksessa.
Käsittämätöntä että maassa on työläisiä ihan hitosti ja näyttävät puukottavan itseään jatkuvasti kun vähän huutaa ma mua. Näkehän sen jo YTK:n kasvusta, miten duunarit eivät ymmärrä enää omaa etuaan ja kaikki vuosikymmeniä taistellut edut annetaan nyt pois yksi kerrallaan. Kummastuttaa tämä kovasti.
Ei silloin 1800 luvullakaan ollut varaa maksaa työläiselle kuin Kappa perunoita ja Kaalinkerä.
Silloinkin Työnantaja valitti että Kappa on liian paljon ja Kaalin sijasta pitäisi riittää Porkkana.
Petterin ja Riikankin märkä päiväuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse.
T. Ex-yrittäjä
Yrittäjähän voi maksaa itselleen kuusinkertaisen palkan pyhätöistä.
Esimerkiksi.
Ettei vain heiteltäisi suurempia uhkauksia ilmoille, että voidaan sitten teeskennellä "kompromissia" ja tehdä ne oikeasti halutut huononnukset?
Miksi hitossa pitäisi ylipäänsä maksaa kenellekään lomailusta?