Tätä on suomalainen lapsiperheiden "köyhyys"
"– On kurjaa, ettei jäätelöä voi ostaa uimarannan jäätelökioskilta, koska hinta on todella korkea. Muutenkin ruokailu aiheuttaa hankaluuksia, koska eväitä pitää kantaa mukana. Olisi ihanaa päästä kunnolla mökkeilemään, mutta vuokramökkien hinnat ovat liian korkeita, eikä autottomana niihin pääse."
Pitäiskö yhteiskunnan siis maksattaa jokin liki tonnin arvoinen vuokramökkiviikko että perhe pääsee "palautumaan".
Suomessa jos kaikki tuet hakee mihin on oikeutettu niin etenkin lapsiperhe pärjää ihan mainiosti.
Maksetut jutut tyyliin " loppuviikosta ei ole ruokaa kaapissa ja pitää ottaa pikavippi ettei lapsi näe nälkää "
ovat ihan naurettavia.
Jos elämänhallinta on sitä luokkaa ettei laita ruokaa oluen ja tupakan ja muun edelle niin kannattaa miettiä huostaanottoa vahvasti.
Suomessa on jopa sosiaalipäivystys 24/7 olemassa kriistilanteita varten.
Kommentit (869)
Tt-tukeen vaikuttavat perheen säästöt, eli jos jollain on ei saa.
Ensin käytetään isovanhempien lapsen tilille laitetut rahat jne.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on työtön tuttu joka itkee "köyhyyttään" kun ei omista tietokonetta ja kuulema puhelin reistailee ja eikä toimi vaan pitäisi saada uusi. Ennen pärjättiin lanka puhelimella ja paperipostilla.
niinno, joku juuri tänään kirjoitti hesarissa että nyky-yhteiskunnassa toimiminen edellyttää tietokonetta, reititintä, nettiliittymää ja älypuhelinta, jotka kaikki pitää päivittää muutaman vuoden välein..
voi jeesus sentään. Minä en työpuhelinta ja tietokonettakaan jaksa päivittää ennen kuin menevät rikki, eli aikaisintaan neljän-viiden vuoden käytön jälkeen ja käyttö on sentään vähän toisenlaista kuin jollain eläkeläisellä tai muuten kotona asioiden hoitamiseen käyttävillä. Niin joo, ja ei ole reititintä, eikä nettiliittymää -jaan netin siltä älypuhelimelta myös työkoneelle ja hyvin on sillä pyöritellyt raportit toiminnanohjausjärjestelmästä muun muassa..
Kela vaatii koko perheeltä tiliotteet edeltävältä kahdelta kuukaudelta, jos perheen työtön vanhempi hakee tt-tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta köyhää lapsiperhettä henkilökohtaisesti tunnette? Tunnen aika monta. Mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa, esim. uusiin vaatteisiin lapsille. Kaikki ostetaan kirppikseltä. Punalaputettua ruokaa paljon. Pienen asunnon menot ja ruoka vie tulot. Ei päihteitä eikä tupakointia, joten rahat ei mene sinne. Julkista liikennettä käytetään. Työttömyys, pätkätyöt, matalapalkka-ala taustalla. Kova pelko, jos joku sairastuu, millä maksetaan sen kulut.
Yhteiskunta jakautuu yhä rajummin rikkaisiin ja köyhiin. Niin ei tarvisi olla, poliittinen arvovalinta sekin.
Mihin rikkaisiin? Suomi on köyhä maa. Täällä on rikkaita pari prosenttia. Eli Suomi ei jakaudu oikeasti muuta kuin siten, että toiset tekee töitä ja toiset ei. Tulot on lähellä toisiaan.
Siksi Suomeen tarvitaan suuremmat tuloerot jotta voitaisiin luoda vahva ja elinkelpoinen miljardöörien, biljonäärien ja triljonäärien luokka ja jotta heitä saataisiin tänne Suomeen reippaasti lisää ja nykyisgä enemmän.
Superrikkaita saadaan odotella melko pitkään. Maailmassa on nyt yksi tuore biljonääri (Musk), kun SpaceX listattiin, eikä yhtään triljonääriä. Suomessa miljardööritkin voi laskeskea kahden käden sormilla, ja muutama sormi jää vielä vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä taas hyveellistä porukkaa. Roskaruokaa ei syödä, jätskiä ei osteta, huvipuistoissa ei käydä kun on ilmaisia tapahtumia. Otetaan raaka-aineet ja tehdään itse, mökkeilyä tai matkustelua ei harrasteta ja nähtävästi myös joko kävellään tai pyöräillään matkat. Ja sitten syyllistetään köyhät kaikesta pahasta ja haitallisesta toiminnasta.
Jostain syytä en nyt vain ihan usko tätä hyvesignalointia omista toimista. Kyllä, joku voi tietysti näin toimia, mutta niin moni täällä?
Täällä kirjoittelee myös vanhempia ihmisiä, jotka ovat koko elämänsä tottuneet laittamaan ruokaa. Nuoret eivät osaa enää kokata.
"Laskutus ei täysin lopu maksukaton täytyttyä. Maksukaton laskennan jälkeen laskutetaan lyhytaikaisesta laitoshoidosta alennetuilla hinnoilla."
www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#miksi-sain-laskun-vaikka-maks
Tässä on tietoa mitä kuuluu Hussin maksukattoon ja mitä ei.
www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#mitä-maksukattoon-lasketaan-mu
"Kelan lääkelainat voivat ajaa pienituloisia ulosottoon."
Vierailija kirjoitti:
"Kelan lääkelainat voivat ajaa pienituloisia ulosottoon."
Kun kaikki ei saa tt-tukea, esim jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun, lainat ei ole menoja.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison palkka ja säästöt. Lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.