Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä on suomalainen lapsiperheiden "köyhyys"

Vierailija
23.06.2026 |

"– On kurjaa, ettei jäätelöä voi ostaa uimarannan jäätelökioskilta, koska hinta on todella korkea. Muutenkin ruokailu aiheuttaa hankaluuksia, koska eväitä pitää kantaa mukana. Olisi ihanaa päästä kunnolla mökkeilemään, mutta vuokramökkien hinnat ovat liian korkeita, eikä autottomana niihin pääse."

 

 

Pitäiskö yhteiskunnan  siis maksattaa jokin liki tonnin arvoinen vuokramökkiviikko että perhe pääsee "palautumaan".

Suomessa jos kaikki tuet hakee mihin on oikeutettu niin etenkin lapsiperhe pärjää ihan mainiosti.

Maksetut jutut tyyliin " loppuviikosta ei ole ruokaa kaapissa ja pitää ottaa pikavippi ettei lapsi näe nälkää "

ovat ihan naurettavia.

Jos elämänhallinta on sitä luokkaa ettei laita ruokaa oluen ja tupakan ja muun edelle niin kannattaa miettiä huostaanottoa vahvasti.

Suomessa on jopa sosiaalipäivystys 24/7 olemassa kriistilanteita varten.

 

Kommentit (688)

Vierailija
601/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole oikeita köyhiä. On keskivertoa vähävaraisempia, mutta ei köyhiä. Jokaiselle maksetaan katto, ruoka, koulutus, lääkkeet, terveydenhoito, päivähoito, jopa lasten harrastukset. Sellainen perhe ei ole köyhää nähnytkään. Yksikään perhe ei joudu kadulle asumaan. Jos rahat ei riitä ulkona syömiseen, huvipuistoihin, ulkomaamatkoihin, kioskijäätelöön jne., ei se tee ihmisestä köyhää. Ne ovat täysin ylimääräistä luksusta arjen päälle ja se luksus ansaitaan työllä. Niille itse hankkimillesi lapsille voit sanoa miten asiat on. Että me elämme muiden palkkarahoilla ja silloin kun elää muiden piikkiin ei voi kaikkea vaatia ja saada. Olemme kiitollisia, että maksavat kuitenkin joka kuukausi asumisemme ja ruokamme. 

Siis jokaiselle maksetaan ruoka, lääkkeet, terveydenhoito, päivähoito ja lasten harrastukset? No ei meille ainakaan.

Jokaiselle joka ei itse pysty näitä hankkimaan. Lasten harrastuksista kyllä en tiedä, mutta muihin on saatavissa tukia.

Ei makseta. 

Vierailija
602/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko liitteen, missä niita juttuja lapsiperheet ovat vaatineet? Vai onko ne sinun mielikuvitusjuttuja vai oletko Venäjän trolli ja on osa hypridivaikuttamista, jossa yrität luoda vastakkainasettela, riitaa, epäsopua ja suomalaiset kävisivät toisiaan vastaan. 

 

Ei onnistu, sillä me suomalaiset luotamme faktoihin ja tutkittuun tietoon, eikä trolleihin, joiden mielipiteellä ei ole mitään arvoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin meitä ohjaillaan. Taas saatiin kansa huutamaan yhteen ääneen TUET POIS! 

Ei se ole ohjailua. Iso osa ihmisiä on ollut sitä mieltä jo kauan, lopultakin siitä saa myös puhua ääneen. 

Vierailija
604/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä jaksaa valittaa päivästä ja vuodesta toiseen vaikka saavat tukia eli periaatteessa vuokra-asunnot, sähkön, vedet, lääkärit, lääkkeet ja ruot ilmaiseksi Kelan maksamana niin et ei tarvise nähdä nälkä, elää taivas alla eikä sairastelua kipeänä. Olisivat onnellisia, tyytyväisiä, iloisia ja kiitollisia siitä että asiat eivät ole huonommin ja pitäisivät sen suunsa kiinni.

Riittäisikö sinulle hyvään elämään, että sulla on vuokra-asunto ja sähköt? Tuskinpa vain. 

Vierailija
605/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä huostaanottoja pitäisi tehdä enemmän ihan pelkän köyhyyden takia jos yhteiskunta ei voi huolehtia että lapset esim. syövät terveellisesti.

Köyhät lapsethan ovat vanhempineen useimmin lihavia kuin laihoja koska lautaselle päätyy se halvin makkara ja muu moska. 

Tämä on kyllä omituista köyhien ihmisten vihaa. Halutaan ottaa lapset huostaan, joka maksaa yhteiskunnalle paljon enemmän kuin köyhien perheiden tukeminen, puhumattakaan niistä traumoista, joita huostaanotto aiheuttaisi.

 

Laitoshoito huostaanotettuna maksaa keskimäärin 90 000 € /vuosi/hlö. Sijoitus perheeseen keskimäärin 60 000 €. Paljon halvemmaksi tulee palauttaa esimerkiksi työttömyyskorvausten lapsikorotukset tms. 

Tuo köyhien valittajien asennevamma periytyy. Lapset oppii saman mallin, eli vaaditaan että yhteiskunta elättää kehdosta hautaan, ja pitää saada kaikki mitä muutkin saa! 

 

Huostaanotto on parempi ratkaisu, koska silloin lapsilla on edes hieman toivoa; he oppivat normaalin elämisen mallin, miten käytetään rahaa ja tehdään ruokaa.

Vierailija
606/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, maksan veroja ja olen puoliekuollut. Mutta työttömät ja köyhät jaksavat valittaa kun mikään ei riitä. Dinsey Magnifico tiivistää ajatukseni hyvin, annan itseni yhteiskunnan puolesta maksamalla osuteni ja tässäkö se kiitos on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
607/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähin köyhillö ja työttömille on ollut oikeus samoihin asioihin, ruokiin, palveluihin, hyödykkeisiin, virikkeisiin ja huiveihin kuin hyvätuloisilla ja työssäkäyvillä?

Ei mistään mutta ovat sitä mieltä että sama elintaso heillekin.

Siinä tapauksessa laita edes yksi lähde? Kuka ja missä on vaadittu?

Et vai viitsi .

 Oletko joku Venäjön trolli?

Vierailija
608/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvä voi olla paljon köyhempi. Hassua, kun ei ole varaa ostaa lapsille kännyköitä ja toimivia polkupyöriä, mutta tuilla elävillä kyllä on kaikki välineet. Hassua, kun rahantulo vähenee, pitää pistää harrastukset tauolle, niin työttömän lapsi jatkaa harrastusta meiltä verotetuilla rahoilla. 

Kännykättömyys sentään on vaan lapsille hyväksi, mutta kun yrittää saada yhteistä pyöränrämää omin käsin kuntoon, niin on kitkerää nähdä ”köyhien” lasten ajelevan ja kaiken lisäksi viis piittaavan hienoista pyöristään, joita jättävät lojumaan minne viis. 

Itse joutunut vahtimaan pyörää, muuten sen käy joku heittämässä lukitusta kellarista lampeen..

Mistä tiedät, miten ne köyhät ovat saaneet lastensa pyörät? Voivathan ne olla vaikka isovanhempien tai sukulaisten antamia. Mistä tiedät, mitä tukia sinun köyhäksi olettamat oikeasti saavat?

 

Miten on oman taloudenhallintasi laita, kun et pysty ennakoimaan pyörähankintoja? Kuitenkin sen köyhän pitää osata ennakoida vähien varojensa käyttö sinun mukaasi. Sinun mukaasi köyhät varmaan saavat kirpparilta halvalla tai jopa ilmaiseksi ihan kelpo pyöriä, joten ei yhteiskunnan heitä tarvitsisi yhtään avustaa. Käypä itse nyt katsomassa kirpparitarjontaa.

 

Itse aikanaan kolmen lapsen vanhempana puoliso oli pitkään koti-isänä. Onnistuin hyvin hankkimaan valtaosan lastentarvikkeista ja vaatteista käytettynä tai alennusmyynneistä. Pyörätkin hankittiin unisex-mallisia, jotta oli helppo kierrättää kaikilla kolmella lapsella ja lopuksi myydä pois. Kännyköitä ei kenelläkään lapsista ollut vielä alakoulun ensimmäisillä luokilla, vaikka kavereilla jo monella oli. Tämä nuukailu kyllä vaati paljon aikaani ja usein käyntiä kirppareilla ja alennusmyynneissä. Suosin niitä kirpparitapahtumia, joissa oli myyjät, jotta sain tingittyä hintaa ja lopuksi kävin läpi ilmaislaatikot. Korjasin myös ilmaisvaatteista pikkuvikoja kuten ratkenneita saumoja. Tämä kaikki työtä tekevänä.

 

Ymmärrän hyvin, jos ei esim. yksinhuoltaja jaksa samaa nuukailurumbaa kuin minä. Puoliso vahti hankintareissujeni ajan lapsia, minulla oli käytettävissäni auto ja rahaakin riittävästi tehdä isokin ostos silloin, kun tavaraa sai tavallista halvemmalla.

Mitä väliä sillä on mistä ne on saatu?  

Laskurilla voi laskea tuet ja jos itselle jää 5-numeroinen summa vähemmän, niin näkyyhän se jossain. Äläkä sä arvostele veronmaksajan taloudenpitoa, se ei kuulu sulle mitenkään.

Sinulleko kuitenkin kuuluu tukien saajan taloudenpidon arvostelu? Teet oletuksia polkupyörien maksajasta ja hankintahinnoista. Toivottavasti et ole julkisen puolen palkkatyössä. Siellä olevien palkat kun maksetaan verovaroista. Itse olen tehnyt 30 vuotta uraa vientiteollisuuden parissa. En tosin elvistele maksaneeni muiden palkkoja, kun perheessä puoliso oli pitkään pois työelämästä. Se oli oma valintamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
609/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää osa eläkeläisistäkin käyvän tupakalla ja ostavan alkoholia kaupasta.

Miten eläkeläisten tupakat ja kaljat liittyvät lapsiperheköyhyyteen? 

Potkulakihullun mielestä liittyy. Ihan kaikki aiheet kääntyy hänellä eläkeläisten mollaamiseen. Kateellisempaa ihmistä saa hakea.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
610/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä jaksaa valittaa päivästä ja vuodesta toiseen vaikka saavat tukia eli periaatteessa vuokra-asunnot, sähkön, vedet, lääkärit, lääkkeet ja ruot ilmaiseksi Kelan maksamana niin et ei tarvise nähdä nälkä, elää taivas alla eikä sairastelua kipeänä. Olisivat onnellisia, tyytyväisiä, iloisia ja kiitollisia siitä että asiat eivät ole huonommin ja pitäisivät sen suunsa kiinni.

Riittäisikö sinulle hyvään elämään, että sulla on vuokra-asunto ja sähköt? Tuskinpa vain. 

No jos olisin työtön tai köyhä niin sitten riittäisi. Mutta en ole vaan käyn töissä, saan mukavan palka ja maksan veroja, joten on minulla oikeus ja varaa ylimriseen, premiumiin ja laukaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
611/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvase päivä joku yhäri ulisee miten omakotitalon, lasten, auton, arjen luottojen, harrastusten, lemmikkien, yms kulujen jälkeen ei enää jää rahaa ruokaan. : (

Yksinhuoltajalta vielä minä ymmärrän jotenkin, mutta, kun on ydinperheitä, jotka rääkyy sossusta apua, kun rahat ei riitä, kun tilataan wolt ruokaa ja syödään pakastepizzoja ja juodaan limupparia ja energiajuomia aamusta iltaa..

Käydään kalliissa lähikaupassa, kun ei jakseta ihroineen lyllertää esim lidliin.

Usein vielä näitä lapsukaisia näillä tolloilla vähintään 2, vaikka jo yhden elatus ollut hyvin vaikeaa. Lemmikki tottakai vielä pitää tuohon kurjuuteen hommata. Vanhemmat niin tyh miä, ettei ne lapsiparat tosiaan pääse edes uimarannalle kesällä, kun istutaan kämpässä meluamassa koko kesä, kun ei oo rahaa ja sossu ei auta ,eikä hopesta saa mitään enää.

Vierailija
612/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on työtön tuttu joka itkee "köyhyyttään" kun ei omista tietokonetta ja kuulema puhelin reistailee ja eikä toimi vaan pitäisi saada uusi. Ennen pärjättiin lanka puhelimella ja paperipostilla.

Nykyään ei pärjää ilman toimivaa nettiyhteyttä, melkein kaikki asiat täytyy hoitaa netin kautta kuten hyvin tiedät.

Mutta siihen riittää halvin älypuhelin ja halvin liittymä. Kuten hyvin tiedät.

Ja tuohon ei saa erikseen mitään tukea. 

Se on laskettu siihen toimeentulotukeen, että siitä maksat puhelimen ja liittymän. 

 

Jos sä hassaat senkin rahan johonkin muuhun, se ei ole yhteiskunnan vika. 

Sekään ei ole yhteiskunnan vika,ettet kykene edes käytettynä ostamaan tai lahjaksi samaan puhelinta, ja hankkimaan vaikka prepaidliittymää siihen, jolloin käytät sitä vain kun tarvit. 

 

Jos elämänhallinta on noin huono, kannattaa hakeutua edunvalvontaan. Ratkaisu ei ole se,että annetaan lisää rahaa, kun edellisetkin menee mihin sattuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
613/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän keskiluokkaisessa perheessä ysärillä käyty edes joka vuosi Linnanmäellä, irtojäätelöt ostettiin tyyliin kerran kesässä jos silloinkaan, mummolareissulla poikettiin grillillä tai mäkkärissä joskus ja jouluna, ei käyty elokuvissa tai missään lastentapahtumissa. Nykypäivän mittapuulla siis vissiin lapsiperheköyhyyttä.

Vierailija
614/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä huostaanottoja pitäisi tehdä enemmän ihan pelkän köyhyyden takia jos yhteiskunta ei voi huolehtia että lapset esim. syövät terveellisesti.

Köyhät lapsethan ovat vanhempineen useimmin lihavia kuin laihoja koska lautaselle päätyy se halvin makkara ja muu moska. 

Tämä on kyllä omituista köyhien ihmisten vihaa. Halutaan ottaa lapset huostaan, joka maksaa yhteiskunnalle paljon enemmän kuin köyhien perheiden tukeminen, puhumattakaan niistä traumoista, joita huostaanotto aiheuttaisi.

 

Laitoshoito huostaanotettuna maksaa keskimäärin 90 000 € /vuosi/hlö. Sijoitus perheeseen keskimäärin 60 000 €. Paljon halvemmaksi tulee palauttaa esimerkiksi työttömyyskorvausten lapsikorotukset tms. 

Tuo köyhien valittajien asennevamma periytyy. Lapset oppii saman mallin, eli vaaditaan että yhteiskunta elättää kehdosta hautaan, ja pitää saada kaikki mitä muutkin saa! 

 

Huostaanotto on parempi ratkaisu, koska silloin lapsilla on edes hieman toivoa; he oppivat normaalin elämisen mallin, miten käytetään rahaa ja tehdään ruokaa.

Huostaanotto on aina vasta viimesijainen ratkaisu, eikä koskaan ratkaisu pelkkään köyhyyteen. YK:n ihmisoikeusjulistuksenkin mukaan ihmisellä on oikeus perhe-elämään. Nämä tämmöiset kirjoitukset ovat jonkun natsin/fasistin/muun äärioikeistolaisen fantasiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
615/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä jaksaa valittaa päivästä ja vuodesta toiseen vaikka saavat tukia eli periaatteessa vuokra-asunnot, sähkön, vedet, lääkärit, lääkkeet ja ruot ilmaiseksi Kelan maksamana niin et ei tarvise nähdä nälkä, elää taivas alla eikä sairastelua kipeänä. Olisivat onnellisia, tyytyväisiä, iloisia ja kiitollisia siitä että asiat eivät ole huonommin ja pitäisivät sen suunsa kiinni.

Ketkä nämä jaksaa valittaa? Nyt niitä faktoja pöytään. 

 

Taas rys sät yrittävät luoda Suomeen epävakautta, vastakkainasettela ja kävisivät toistensa kimppuun. 

Vierailija
616/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telttaan voi mennä "mökkeilemään". Et kyl tekosyitä piisaa.

Vierailija
617/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko katsoa peiliin ja miettiä miksei kukaan ota töihin ja palkkaa. Ehkä se vika on siellä naama taulussa ja osaamisessa. Aika miettiä mitä sille voisi tehdä ja oikeasti tehdä jotakin, kuten kouluttautua ja opetella elämänhallintaa, eikä valittaa että kukaan ei muka palkkaa ja että töitä ei muka ole.

Vierailija
618/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli, jos eläkeläiset siirretään yleisen asumistuen piiriin niin takuueläkeläinen ei saa enää omistusasuntoon asumistukea eikä pientä työeläkettä saava.

Eli takuueläke 990 netto - yhtiövastike ja rahoitusvastike sekä sähkö ja vesi. Loppu jää ruokaan jne.

Eli jos yhtiövastike ja rahoitusvastike 500 niin jää 400 ruokaan, lääkkeisiin, vaatteisiin, sähköön, veteen ja puhelinlaskuun.

Kaikki ei asu kerrostalossa, mutta ihmettelen, miten ei 400e riitä yhdelle ihmiselle kaikkeen tuohon. Eläkeläinen ei niitä vaatteita usein ostele, sähkö ja vesi ei kerrostalossa ole paljon ja ottaa halvemman puhelinliittymän. Ihan varmasti riittää rahat,vaikka menisi satanen lääkkeisiin

Vierailija
619/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä huostaanottoja pitäisi tehdä enemmän ihan pelkän köyhyyden takia jos yhteiskunta ei voi huolehtia että lapset esim. syövät terveellisesti.

Köyhät lapsethan ovat vanhempineen useimmin lihavia kuin laihoja koska lautaselle päätyy se halvin makkara ja muu moska. 

Tämä on kyllä omituista köyhien ihmisten vihaa. Halutaan ottaa lapset huostaan, joka maksaa yhteiskunnalle paljon enemmän kuin köyhien perheiden tukeminen, puhumattakaan niistä traumoista, joita huostaanotto aiheuttaisi.

 

Laitoshoito huostaanotettuna maksaa keskimäärin 90 000 € /vuosi/hlö. Sijoitus perheeseen keskimäärin 60 000 €. Paljon halvemmaksi tulee palauttaa esimerkiksi työttömyyskorvausten lapsikorotukset tms. 

Tuo köyhien valittajien asennevamma periytyy. Lapset oppii saman mallin, eli vaaditaan että yhteiskunta elättää kehdosta hautaan, ja pitää saada kaikki mitä muutkin saa! 

 

Huostaanotto on parempi ratkaisu, koska silloin lapsilla on edes hieman toivoa; he oppivat normaalin elämisen mallin, miten käytetään rahaa ja tehdään ruokaa.

Missä tälläinen huostaanotettujen lasten onnela sijaitsee, jossa kasvatetaan onnellisia ja tasapainoisia lapsia, Venäjälläkö?

 

Suomessa kun huutavapula sijaisperheitä, joita ei riitä edes heikoimassa asemsssa oleville, kuten Joensuun Milo pojan tapaus osoitti.  

Vierailija
620/688 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yleistuessa ole lapsikorotuksia eikä ansiosidonnaisessakaan enää.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Lainat ei ole menoja tt-tuessa.

Toimeentulotukihullu jankutiksineen löysi ketjun

 Montako tuntia olet jo maaniseati hakannut näppäimistöä ja laittanut jankutiksiasi?

Miten sua ei oteta osastolle kun olet noin sekaisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi