Tätä on suomalainen lapsiperheiden "köyhyys"
"– On kurjaa, ettei jäätelöä voi ostaa uimarannan jäätelökioskilta, koska hinta on todella korkea. Muutenkin ruokailu aiheuttaa hankaluuksia, koska eväitä pitää kantaa mukana. Olisi ihanaa päästä kunnolla mökkeilemään, mutta vuokramökkien hinnat ovat liian korkeita, eikä autottomana niihin pääse."
Pitäiskö yhteiskunnan siis maksattaa jokin liki tonnin arvoinen vuokramökkiviikko että perhe pääsee "palautumaan".
Suomessa jos kaikki tuet hakee mihin on oikeutettu niin etenkin lapsiperhe pärjää ihan mainiosti.
Maksetut jutut tyyliin " loppuviikosta ei ole ruokaa kaapissa ja pitää ottaa pikavippi ettei lapsi näe nälkää "
ovat ihan naurettavia.
Jos elämänhallinta on sitä luokkaa ettei laita ruokaa oluen ja tupakan ja muun edelle niin kannattaa miettiä huostaanottoa vahvasti.
Suomessa on jopa sosiaalipäivystys 24/7 olemassa kriistilanteita varten.
Kommentit (563)
Kun opettajilla loppuu työt niin 8 lapsen äiti saa 595 yleistukea ja lapsilisät. Omistusasuntoon ei saa asumistukea ja tt-tukea ei saa, jos omistaa asuntovaunun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo toisinaan kaupassa lapsiperheiden ostoskärryihin, niin ei voi kuin ihmetellä, mihin vanhemmat oikein rahat käyttävät. Kärry pursuaa limsaa,keksejä, karkkia, jätskiä, einespizzoja, suklaavanukkaita ja muita herkkuja, mutta vihannekset, perunat, kaurahiutaleet yms. loistavat poissaolollaan. Yleensä koko perhe lihavia, likaisissa vaatteissa ja sitten perheen isä tai äivi valitta siinä maksaessaan suureen ääneen, että kyllä on tämä ruoka niin kallista ettei satasellakaan saa juuri mitään. Nämä onkai niitä köyhiä lapsiperheitä.
Jos irtokarkki on tarjouksessa, niin karkkihyllyllä on niin kauhea mylläkkä, ettei ohi pääse kassoille
Ja mistä tiedät onko ne keskituloisten vai köyhien lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Kun opettajilla loppuu työt niin 8 lapsen äiti saa 595 yleistukea ja lapsilisät. Omistusasuntoon ei saa asumistukea ja tt-tukea ei saa, jos omistaa asuntovaunun.
:DDD
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse jäätelöitä, ei mökkejä, ei huvipuisto, ei uimarantoja, eikö juhannuksia. Ilmankin elää sillä mikän niistä ei ole mikään elinehto jota ilman kuukahtaa. Opettelisivat olemaan hiljaaeja lopettamaan valitus. Heillä on kuitenkin kaikki hyvin, on ruokaa ja katto pään päällä, olisivat tyytyväisiä siihen mitä heille on eikä tyytymättömiä siihen mitä heille ei ole.
Ole sinä kokoomuksen kermaperse hiljaa siellä huvilalla!
Vierailija kirjoitti:
Kun opettajilla loppuu työt niin 8 lapsen äiti saa 595 yleistukea ja lapsilisät. Omistusasuntoon ei saa asumistukea ja tt-tukea ei saa, jos omistaa asuntovaunun.
Eli ei saa tt-tukea lasten ruokiin ja lääkkeisiin, jos perheellä on asuntovaunu tai asuntoauto. Asuntoauto pitää myydä, sellaiset reissut jää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun opettajilla loppuu työt niin 8 lapsen äiti saa 595 yleistukea ja lapsilisät. Omistusasuntoon ei saa asumistukea ja tt-tukea ei saa, jos omistaa asuntovaunun.
:DDD
Niin, juu. 595 yleistukea vähentävät pääomatulot, ove, omaishoidontuki jne myös yli 55-vuotiailla työttömillä.
Linnanmäki oli ensalkujaan tarkoitettu köyhille lapsille huvinpito paikaksi
Juu. Jos olet köyhä niin mikään maailmassa ei ole niin tärkeä kuin asuntovaunu :DD
Jos sinä ostat yhden vanukkaan itsellesi, niin viisi henkinen perhe joutuu ostamaan viisi vanukasta, että jokainen saa yhden. Sitähän ei sinkku tajua, vaan näkee vain hirveän määrä vanukkaita.
Väittäisin, että aika monessa lapsiperheessä se päivä alkaa useammin kaurapuurolla kuin sinkkutalouksissa. Ja jos sinulla menee kauppaan 20 e, niin ihan yksinkertaisella matematiikalla voit laskea, että 5 20 e = 100 e.
Jestas että Kokoomus voikin olla näin täynnä itseään!
Vierailija kirjoitti:
Juu. Jos olet köyhä niin mikään maailmassa ei ole niin tärkeä kuin asuntovaunu :DD
Lomat on köyhille turhia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toivoisin, että tukien varassa elävät lapsiperheet pystyisivät saamaan sen verran rahaa, että kuukausittain jäisi muutama kymppi esim. näin kesällä vaikka vesilelujen / uintilelujen ostoon ja jonkun kerran jäätelökioskilla käymiseen. Onneksi vielä esim. jotkut yhdistykset tai säätiöt antavat vielä tukea köyhille lapsiperheille vaikka huvipuistolippuihin tms.
Monissa vähävaraisissa perheissä on se hyvä puoli näin kesällä, että jompikumpi tai molemmat vanhemmat ovat kotona, ja pystyvät rahan puutteesta huolimatta järjestämään lapsille ajanvietettä kesällä. Pyörä- tai kävelyretki lähiuimarannalle tai lähimetsään ei maksa mitään, leikkiminen yhdessä ei maksa mitään.
Kaikki tapahtumat, avajaiset yms. kaupallliset tilaisuudet sisältää myös mm. ilmapallojen jakoa lapsille ,kasvomaalausta ym. hömppää. Harvemmin noissa aikuisille oikein mitään onkaan, pentujen avulla houkuttelevat vanhempia millo mitäki ostamaan/tölläämään.
Lisäksi on leikkipuistoja, liikennepuistoja ja erilaisia tapahtumia, esimerkiksi raveihin on välillä ilmainen pääsy. Joissain kaupungeissa on myös kirjastossa lainattavana kausikortteja. Lisäksi niissä on pelejä ja ulkoilu välineitä . Siinähän on ohjelmaa, kun käy noita ilmaisia tapahtumia ym läpi
Välillä sitä miettii, että mitä nämä ns. köyhät kuvittelevat tavallisten ihmisten lomillaan tekevän? Osa toki matkustelee ja tekee kaikkea erikoista, mutta kyllä monet viettävät ihan tavislomaa ilman kioskien jäätelötötteröitä tai huvipuistoja. Ihan vaikka puistopiknik tai ilmaispäivä museossa voisi olla vähän erikoista (jos museoista löytyisi jokin kiva mielikuvitusta kutkuttava näyttely). Puisto/pihapiknikilläkään ei tarvitse olla niin ihmeellisiä eväitä. Eväsvoileivät ja jotain mehukattimehua tai vastaavaa voi toimia ihan hyvin. Tärkeintähän on se erilainen kokemus ja yhdessä olo.
Omilla lapsillani on ollut tärkeä kesämuisto ihan vaan syödä aamupala nurmikolle levitetyllä viltillä yhdessä perheen kesken. Tätä on muisteltu vuosien päästäkin miten ne oli ihania hetkiä, kuunneltiin lintujen lauluja ja juteltiin kesästä. Kesäiset piknikit tuli leikkeihinkin pienempänä myös talviaikoina. Eväät eivät olleet ihmeellisiä, mut kokemus oli.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Jos olet köyhä niin mikään maailmassa ei ole niin tärkeä kuin asuntovaunu :DD
Niinpä. Ei tarvitse sellaisiin isoihin tapahtumiin osallistua tai sitten vuokravaunu.
Ei rikkaat kermaperseet lomaa tarvitse
Vierailija kirjoitti:
Välillä sitä miettii, että mitä nämä ns. köyhät kuvittelevat tavallisten ihmisten lomillaan tekevän? Osa toki matkustelee ja tekee kaikkea erikoista, mutta kyllä monet viettävät ihan tavislomaa ilman kioskien jäätelötötteröitä tai huvipuistoja. Ihan vaikka puistopiknik tai ilmaispäivä museossa voisi olla vähän erikoista (jos museoista löytyisi jokin kiva mielikuvitusta kutkuttava näyttely). Puisto/pihapiknikilläkään ei tarvitse olla niin ihmeellisiä eväitä. Eväsvoileivät ja jotain mehukattimehua tai vastaavaa voi toimia ihan hyvin. Tärkeintähän on se erilainen kokemus ja yhdessä olo.
Omilla lapsillani on ollut tärkeä kesämuisto ihan vaan syödä aamupala nurmikolle levitetyllä viltillä yhdessä perheen kesken. Tätä on muisteltu vuosien päästäkin miten ne oli ihania hetkiä, kuunneltiin lintujen lauluja ja juteltiin kesästä. Kesäiset piknikit tuli leikkeihinkin pienempänä myös talviaikoina. Eväät eivät olleet ihmeellisiä, mut kokemus oli.
Haaste : älä muistele omaa lapsuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toivoisin, että tukien varassa elävät lapsiperheet pystyisivät saamaan sen verran rahaa, että kuukausittain jäisi muutama kymppi esim. näin kesällä vaikka vesilelujen / uintilelujen ostoon ja jonkun kerran jäätelökioskilla käymiseen. Onneksi vielä esim. jotkut yhdistykset tai säätiöt antavat vielä tukea köyhille lapsiperheille vaikka huvipuistolippuihin tms.
Monissa vähävaraisissa perheissä on se hyvä puoli näin kesällä, että jompikumpi tai molemmat vanhemmat ovat kotona, ja pystyvät rahan puutteesta huolimatta järjestämään lapsille ajanvietettä kesällä. Pyörä- tai kävelyretki lähiuimarannalle tai lähimetsään ei maksa mitään, leikkiminen yhdessä ei maksa mitään.
Kaikki tapahtumat, avajaiset yms. kaupallliset tilaisuudet sisältää myös mm. ilmapallojen jakoa lapsille ,kasvomaalausta ym. hömppää. Harvemmin noissa aikuisille oikein mitään onkaan, pentujen avulla houkuttelevat vanhempia millo mitäki ostamaan/tölläämään.
Lisäksi on leikkipuistoja, liikennepuistoja ja erilaisia tapahtumia, esimerkiksi raveihin on välillä ilmainen pääsy. Joissain kaupungeissa on myös kirjastossa lainattavana kausikortteja. Lisäksi niissä on pelejä ja ulkoilu välineitä . Siinähän on ohjelmaa, kun käy noita ilmaisia tapahtumia ym läpi
Niinpä. Leskeneläke pois. Noihin eläkeläinen voi mennä kesämökin sijaan.
Vammasta paskaa kun aina verrataan johonkin slummien asukkaisiin.
Jos irtokarkki on tarjouksessa, niin karkkihyllyllä on niin kauhea mylläkkä, ettei ohi pääse kassoille