Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"miten noin nätti tyttö uskaltaa olla yksin täällä metsässä", Linnea Leinon HIRVITTÄVÄ KOKEMUS metsäreissulla???

Vierailija
22.06.2026 |

Joko on kriisiapu paikalla ja ne miehet vankilassa, APUAAAAAA"!!!!!!!!!

 

 https://www.is.fi/viihde/art-2000012094209.html

Kommentit (1615)

Vierailija
1601/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen erottaa milloin mies on vaan vähän tollo ja harmiton, heittää tyhmää läppää. Naiset ovat yleensä fyysisesti miestä heikompia ja on kehittynyt aika hyvä arviointikyky milloin se läpänheitto ei olekaan ihan harmitonta vaan on syytä olla varuillaan. Ymmärrän Linneaa ihan täysin, joistain miehistä vaan huomaa häiriintyneisyyden ja ei ole varmasti yksinään kauhean kiva miettiä keskellä ei-mitään että mitenhän tässä nyt käy.

Se voi olla, että nämä miehet, jotka näin kommentoivat, ovat mielestään vitsikkäitä. Muka leikillään vähän varoittelvat. Se ei silti poista sen kommentin tuomaa epämukavuutta.

Minua ei ole enää aikoihin kiinnostanut naisten epämukavuus. Naisilla on aina epämukavaa ja se hohtuu aina jostain toisesta tahosta. Lakatkaa valittamasta jokaisesta asiasta, niin sitten ehkä joku jaksaisi ottaa teidän eoämukavuudet vakavasti. Tällä menolla ei kiinnosta tipan tippaa.

Eikä sinun kiinnostus asiaan kiinnosta tipan tippaa. Ymmärrän, et on ärsyttävää, kun naiset eivät enää ole hiljaa. Ennen oli niin pal mukavampaa, kun naisia sai kohdella miten vaan mut nätisti hymyillen kaiken kohtasivat. Sellaista se meno vaan nykyään on, et haastateltu naisihminen saattaa mainita jotain epämiellyttävää. Miehistä. 

Sanoi kylläkin, et suurin osa kohtaamistaan ihmisistä ovat mukavia.

Vierailija
1602/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, ettei kenenkään ulkonäköä kommentoida ilman lupaa? 

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että et voi määrittää sananvapauden sääntöjä toisille tuntemattomille ihmisille sen mukaan mitä itse niiden haluaisit olevan?

Niin, sitten joudutte lukemaan näitä ulostuloja siitä, minkälaisen tunteen ne saavat aikaiseksi. Jos on moukka, saa moukan kohtelun.

Minkä tunteen ne saavat aikaiseksi. Minä eikä ketään muukaan ole vastuussa sinun tunteistasi. Kuinka vatun vaikeaa se on tajuta että tunteet on sinun ja vain sinun, älä oksenna niitä muiden päälle. Ne eivät myöskään ole faktoja eivätkä mitään millä määritellään asioita. Minusta tuntuu että olet hyvin yksinkertaainen. Eri

Sinun tunteella minun yksinkertaisuudesta ei ole mitään merkitystä. Mutta jos ihminen korostaa saavansa sanoa mitä lystää esim. metsässä vastaantulevalle kauniille tytölle, ja tämä kohde kokee sen epämiellyttäväksi, sen sanomisen, on hänellä, se sama ja täysi, oikeus kertoa siitä kenelle haluaa. Vaikka ylen haastattelussa. Silloin moukka on ottanut asiakseen olla tahallaan ja tarkoituksella moukka ja moukkuuden kohteella on lupa tuntea ja kertoa, mitä tuntee.

Niin. Ainoa vaan, että psykoosisi meni muutamassa kohdassa pieleen:

1. Ei ole sanottu mitä lystää 

2. Ei ole esitetty, että saisi sanoa mitä lystää 

3. Kertoessaan eteenpäin pitäisi olla oikeasuhtainen, eikä esittää kuin t-sana olisi pahempi karhu

4. Ylellä on valtiomedian vastuu olla lietsomatta yksittäisen mt-kuntoutujan pelkotiloja ja vihaa suodattamattomana koko kansan heikkomieliselle sukupuolelle. Nyt Yle ei vain jättänyt suodattamatta, vaan klikkiotsikoinnilla kärjisti entisestään 

"Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että et voi määrittää sananvapauden sääntöjä toisille tuntemattomille ihmisille sen mukaan mitä itse niiden haluaisit olevan?"

 

Tähän liittyi tuo keskustelun pätkä. Sananvapauden nimissä saat sanoa, mutta sitten pitää kestää se, että siihen reagoidaan. Vaikka haastattelussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa varsinaisesti tähän Linnea -kohuun, olen erittäin tyytyväinen, että nuoret naiset nykyään tuovat näitä juttu julkisuuteen. Tai vielä tarkemmin: tällaiset jutut otetaan riittävän vakavasti. Toisin oli minun nuoruudessani 70-luvulla. Jouduin lukuisia kertoja julkisilla paikoilla kuuntelemaan, kun miehet katsoivat oikeudekseen todeta, että "Mitä noin kaunis tyttö tekee täällä yksin?" tai "Miksi noin kaunis tyttö ei ole vielä kihloissa?" ja niin edelleen. Siihen aikaan tällainen piti vain sietää, oli peloissaan tai ei.

Siis jokaisesti kaunistytöttelystä uutinen tai muuten asiaa vähätellään?

Ei. Vaan siten, että nykyään kaunistytöttelyn voi nostaa esiin, jos tilanne on ollut epämiellyttävä tai tuntunut pelottavalta. 70-luvulla sinut olisi naurettu pihalle, jos olisit näin mitättömiä puhunut julkisuudessa!! Esimerkiksi minä koin hyvin monet miesten lähestymiset epämiellyttävinä (esimerkiksi yksi mies istui bussissa pitkän matkan vieressäni, ja oli aivan poissa tolaltaan, kun olin liikkeellä yksin). En voinut sille mitään, miltä näytin. Yritin usein olla mahdollisimman huomaamaton, ja jouduin olemaan tarkkaavainen. Kaikki vastuu oli minulla parikymppisellä nuorella naisella, kun miehet tunkivat iholle.

Miten parittelu voisi toteutua ilman yrittämistä?

No ei se toteudu, vapaaehtoisesti, jos toisen lähestyminen tapahtuu vastenmielisellä tavalla.

Voi olla vaikea uskoa, mutta ei mies yleensä sano nätiksi ollakseen vastenmielinen. Veikkaanpa joskus jonkun suhteenkin alkaneen tuosta kauniista sanasta.

Jos joku setämies tulisi minua tytöttelemään ei taatusti syntyisi mitään suhdetta!

Se on sinun oikeutesi, tosin todennäköisesti muuttaisit mielesi, kun se mies saisi olemuksellaan sukat pyörimään jaloissa.

Mutta sinun mielipiteesi ei sitä muuta, että voidaan olettaa tuonkaltaisillakin repliikeillä joskus lohjenneen. Joka tapauksessa parempi avaus kuin tuppisuisuus.

Ei kiitos setämiehiä ja siitähän tässä keskustelussa oli kyse!

Ok, mutta niitäkin on edelleen olemassa ja saattavat jopa käydä metsässä. Pärjäämisiä! 

Pärjäile itse harhojesi kanssa!

Mikä nyt oli harha?

Siis kysymyshän on ollut koko ajan tytöttelevästä setämiehestä ja nuoresta naisesta. Huom! TYTÖTTELEVÄSTÄ SETÄMIEHESTÄ! Tuskin heidän välilleen syntyy mitään suhdetta! Mutta sama mulle, jos uskot tuollaiseen. Minä en ja tuskin muutkaan naiset!

Vierailija
1604/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos vertaus ymmärretään sitä kautta, että karhu väistää ihmistä ja on harvoin vaarallinen, se menettää merkityksensä. Jos tarkoituksena on havainnollistaa miesten naisille muodostamaa uhkaa, miehiä täytyy verrata johonkin vaaralliseen, ei vaarattomaan. Muuten ei ole mitään pointtia esittää koko vertausta, ellei sitten haluakin puhua siitä, kuinka karhut ovat väärinymmärrettyjä ja niitä pelätään liikaa."

Ei, vaan se on nimenomaan koko vertauksen pointti! En ikinä kuullut siitä sellaista versiota, että kukaan haluaisi KOHDATA karhun kasvotusten. Ideana oli se, että metsässä liikkuu joko karhu (joka todennäköisimmin väistää ihmistä) tai mies (joka hakeutuu naista kohti, jos sattuu olemaan se vaarallisen sorttinen mies).

Vierailija
1605/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, ettei kenenkään ulkonäköä kommentoida ilman lupaa? 

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että et voi määrittää sananvapauden sääntöjä toisille tuntemattomille ihmisille sen mukaan mitä itse niiden haluaisit olevan?

Niin, sitten joudutte lukemaan näitä ulostuloja siitä, minkälaisen tunteen ne saavat aikaiseksi. Jos on moukka, saa moukan kohtelun.

Minkä tunteen ne saavat aikaiseksi. Minä eikä ketään muukaan ole vastuussa sinun tunteistasi. Kuinka vatun vaikeaa se on tajuta että tunteet on sinun ja vain sinun, älä oksenna niitä muiden päälle. Ne eivät myöskään ole faktoja eivätkä mitään millä määritellään asioita. Minusta tuntuu että olet hyvin yksinkertaainen. Eri

Sinun tunteella minun yksinkertaisuudesta ei ole mitään merkitystä. Mutta jos ihminen korostaa saavansa sanoa mitä lystää esim. metsässä vastaantulevalle kauniille tytölle, ja tämä kohde kokee sen epämiellyttäväksi, sen sanomisen, on hänellä, se sama ja täysi, oikeus kertoa siitä kenelle haluaa. Vaikka ylen haastattelussa. Silloin moukka on ottanut asiakseen olla tahallaan ja tarkoituksella moukka ja moukkuuden kohteella on lupa tuntea ja kertoa, mitä tuntee.

Niin. Ainoa vaan, että psykoosisi meni muutamassa kohdassa pieleen:

1. Ei ole sanottu mitä lystää 

2. Ei ole esitetty, että saisi sanoa mitä lystää 

3. Kertoessaan eteenpäin pitäisi olla oikeasuhtainen, eikä esittää kuin t-sana olisi pahempi karhu

4. Ylellä on valtiomedian vastuu olla lietsomatta yksittäisen mt-kuntoutujan pelkotiloja ja vihaa suodattamattomana koko kansan heikkomieliselle sukupuolelle. Nyt Yle ei vain jättänyt suodattamatta, vaan klikkiotsikoinnilla kärjisti entisestään 

Mikä helvetin mielenterveyskuntoutuja? Ihan normi-ihminen hän on. Hoitaa mielenterveyttään mm. vaeltelemalla. Kuten moni muukin.

Vierailija
1606/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut metsässä sekä miehen että karhun, eri kerroilla. 

Mies yritti juosta yli polkujen risteyksessä jossa olin ensin. Karhu pysytteli kuusen takana. 

Mutta uskon sen silmäilleen minua ja miettineen olisiko minusta ateriaksi, kun loittonin. Karhu siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1607/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, ettei kenenkään ulkonäköä kommentoida ilman lupaa? 

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että et voi määrittää sananvapauden sääntöjä toisille tuntemattomille ihmisille sen mukaan mitä itse niiden haluaisit olevan?

Niin, sitten joudutte lukemaan näitä ulostuloja siitä, minkälaisen tunteen ne saavat aikaiseksi. Jos on moukka, saa moukan kohtelun.

Minkä tunteen ne saavat aikaiseksi. Minä eikä ketään muukaan ole vastuussa sinun tunteistasi. Kuinka vatun vaikeaa se on tajuta että tunteet on sinun ja vain sinun, älä oksenna niitä muiden päälle. Ne eivät myöskään ole faktoja eivätkä mitään millä määritellään asioita. Minusta tuntuu että olet hyvin yksinkertaainen. Eri

Sinun tunteella minun yksinkertaisuudesta ei ole mitään merkitystä. Mutta jos ihminen korostaa saavansa sanoa mitä lystää esim. metsässä vastaantulevalle kauniille tytölle, ja tämä kohde kokee sen epämiellyttäväksi, sen sanomisen, on hänellä, se sama ja täysi, oikeus kertoa siitä kenelle haluaa. Vaikka ylen haastattelussa. Silloin moukka on ottanut asiakseen olla tahallaan ja tarkoituksella moukka ja moukkuuden kohteella on lupa tuntea ja kertoa, mitä tuntee.

Niin. Ainoa vaan, että psykoosisi meni muutamassa kohdassa pieleen:

1. Ei ole sanottu mitä lystää 

2. Ei ole esitetty, että saisi sanoa mitä lystää 

3. Kertoessaan eteenpäin pitäisi olla oikeasuhtainen, eikä esittää kuin t-sana olisi pahempi karhu

4. Ylellä on valtiomedian vastuu olla lietsomatta yksittäisen mt-kuntoutujan pelkotiloja ja vihaa suodattamattomana koko kansan heikkomieliselle sukupuolelle. Nyt Yle ei vain jättänyt suodattamatta, vaan klikkiotsikoinnilla kärjisti entisestään 

Mikä helvetin mielenterveyskuntoutuja? Ihan normi-ihminen hän on. Hoitaa mielenterveyttään mm. vaeltelemalla. Kuten moni muukin.

Linnea on aikaisemmin kertonut medialle mielenterveysongelmistaan. Hän on näitä toistuvasti ongelmillaan julkisuuteen hakeutuvia. 

Vierailija
1608/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelta tuntuu puuttuvan tilannetaju. Ulkonäön kommentoinnille on oma aikansa ja paikkansa, mutta se ei ole keskellä metsää uhkaavan viestin yhteydessä. Ihan yhtä fiksua on mennä kysymään naapurin autopaikkaa tai autoa, kun ambulanssi lähtee naapurista pillit päällä ja siniset valot vilkkuen.

"Uhkaavan viestin yhteydessä". Siis missä se uhkaava viesti oli?

Se, että metsä on nätille naiselle vaarallinen paikka ja ainoa, joka siinä tilanteessa on naiselle vaarallinen, on sen sanonut mies.

Ihan samoin, kun mies uhoaa, että hän ei lyö naisia, on se sen merkki, että hän lyö miehiä ja välillä naisiakin. Normaalille ihmiselle ei tule mieleenkään kertoa ketä hän ei lyö.

Joo. Okei. Mä olen huhujen mukaan nätti nainen. Käyn koirani kanssa päivittäin metsässä. Nytkö en voi mennä koska se on vaarallinen paikka? Millä perusteella? Siksi kun mies puhui Linnealle?

Ei saatana 😂😂

Sinä käyt koiralenkillä päivittäin metsässä on tietenkin täysin sama asia kuin se, että Linnea vaeltaa yksin. Ihan sama juttu. Kyllä. Onneks olet rohkea, koirasi kanssa. Jep.

Mikä logiikka tässäkin muka on? Kyllä minäkin kuljen kilometritolkulla koirani kanssa metsässä. Onko kyseinen koira joku tappajasuojelijaeläin? No ei tasan ole, nössö pikku eläin. Mitä eroa sillä on, onko koira mukana vai ei? Ei miehiä, tai ihmisiä ylipäätään, tarvitse silti pelätä. Kyllä se on toi Linnea joka tässä täysin ylireagoi.

Koska sinä et pelkää, on Linnean pelko väärää? Sinäkö siis määrität sen, miten Linnean pitäisi kokea erämaassa vastaan tulevien miesten oudot kommentit?

 

Oletko myös yöpynyt erämaissa nössön koirasi seurassa/ilman koiraa? Yksin.

Kuka sen sitten saa määrittää? Linnea yksin ja muiden on vaan nyökyteltävä?

Kyllä, Linnea saa kokea asiat ihan niinkuin hän kokee. Ei todellakaan muiden tehtävä ole sitä määrittää. Ethän sinäkään kysele omalle kohdalle vastaavaa.

Mille ihmeen omalle kohtaa?

Linnea saa kokea mitä lystää, mutta turha odottaa muiden myötätuntoa saati sitten mitään toimia tunteidensa varjelemiseksi, jos tunteensa vaikuttaa typerältä ylireagoinnilta.

Ja ihan samoin olen valmis keskustelemaan omista mahdollisista ylireaktioistani tai tunteellisuuksista, jos ja kun joskus aiheellista.

No miltä  sinusta tuntuisi, jos esim ulkonäkösi tai sulkupuolesi olis este sille, että voisit olla yksin metsässä?

Kyllä minäkin ihmetteleisin, jos joku tulisi minulle mustikkametsään ihmettelemään, että miten minä uskallan olla yksin mustikkametsässä, ja kun vielä olet noin kauniskin. Mitä helevattia? Kaunis ihminenkö ei voi mennä yksin metsään/marjaan/ kävelylle  tai muuten vaan viettää aikaa metsässä??

Sanotaanko noin myös miehille? Ihmetteleekö naiset jollekin miehelle metsässä, että miten tämä siellä uskaltaa yksin olla ja kun mies on vielä noin kauniskin/komeakin? Että kun tässä nyt tämmönen akkalauma on ympärillä niin pelottaako?? 

Ei kukaan ole yrittänyt estää Linneaa menemästä metsään. Joku, ehkä vanha ukko tai muuten sanoissaan ja ajatuksissaan varomaton on asiaa ihmetellyt. Vaikka tuo olisi täysin älyvapaa kysymys, niin ei siitä tarvitse ahdistua ja tehdä vidun etusivun juttua verorahoin. Voi vaan todeta, että olipa höpsö ukko.

 

On multa baarissa ja joissain töissä naiset kysyneet, että mitä tuollainen täällä tekee. Kai siitäkin olisi pitänyt loukkaantua. Ja on tietysti tullut naisiltakin sitä ihan oikeasti loukkaavaa kamaa silmille, mutta se on sitten eri tarina.

No baarihan on ihan sama asia, kuin erämetsä...ja kuule, kyllä naiset ovat myös saaneet kuulla vaikka ja mitä, baareissa myös. Onko sinua pelottaneet nämä kommentoijat?

 

Yle tekee omat juttunsa. Linnealla on lupa kertoa omista kokemuksistaan vaikka ylelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1609/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, ettei kenenkään ulkonäköä kommentoida ilman lupaa? 

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että et voi määrittää sananvapauden sääntöjä toisille tuntemattomille ihmisille sen mukaan mitä itse niiden haluaisit olevan?

Niin, sitten joudutte lukemaan näitä ulostuloja siitä, minkälaisen tunteen ne saavat aikaiseksi. Jos on moukka, saa moukan kohtelun.

Minkä tunteen ne saavat aikaiseksi. Minä eikä ketään muukaan ole vastuussa sinun tunteistasi. Kuinka vatun vaikeaa se on tajuta että tunteet on sinun ja vain sinun, älä oksenna niitä muiden päälle. Ne eivät myöskään ole faktoja eivätkä mitään millä määritellään asioita. Minusta tuntuu että olet hyvin yksinkertaainen. Eri

Sinun tunteella minun yksinkertaisuudesta ei ole mitään merkitystä. Mutta jos ihminen korostaa saavansa sanoa mitä lystää esim. metsässä vastaantulevalle kauniille tytölle, ja tämä kohde kokee sen epämiellyttäväksi, sen sanomisen, on hänellä, se sama ja täysi, oikeus kertoa siitä kenelle haluaa. Vaikka ylen haastattelussa. Silloin moukka on ottanut asiakseen olla tahallaan ja tarkoituksella moukka ja moukkuuden kohteella on lupa tuntea ja kertoa, mitä tuntee.

Niin. Ainoa vaan, että psykoosisi meni muutamassa kohdassa pieleen:

1. Ei ole sanottu mitä lystää 

2. Ei ole esitetty, että saisi sanoa mitä lystää 

3. Kertoessaan eteenpäin pitäisi olla oikeasuhtainen, eikä esittää kuin t-sana olisi pahempi karhu

4. Ylellä on valtiomedian vastuu olla lietsomatta yksittäisen mt-kuntoutujan pelkotiloja ja vihaa suodattamattomana koko kansan heikkomieliselle sukupuolelle. Nyt Yle ei vain jättänyt suodattamatta, vaan klikkiotsikoinnilla kärjisti entisestään 

Mikä helvetin mielenterveyskuntoutuja? Ihan normi-ihminen hän on. Hoitaa mielenterveyttään mm. vaeltelemalla. Kuten moni muukin.

Linnea on aikaisemmin kertonut medialle mielenterveysongelmistaan. Hän on näitä toistuvasti ongelmillaan julkisuuteen hakeutuvia. 

Hänellä on ollut joskus Masennus  ja hän on selviytynyt siitä! Ei tällaisista ihmisistä sanota, että heillä on mielenterveysongelma

 

Eri

Vierailija
1610/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuta sano, kuin sen, että eilen mies katsoi turhapuro elokuvaa ja siinä sanottiin naisesta miljoona niin loukkaavaa asiaa varmaan 15 minuutin sisällä, että siinä ei joku Linnean sanominen ole mitään.  Mieskin vaihtoi sitten kanavaa, kun ei kai jaksanut kuunnella.  Joo joo, en sanonut miehelle mitään, eikä se edes tiennyt, että kuulin mitä hän katsoi. Oltiin eri huoneissa.

Että semmostakin paskaa on saanut suoltaa ihan ilman, että kukaan on asiaan puuttunut mitenkään. Kyllä miehet on naurettavia, kun pillittävät  noin pienestä. 

No koko Turhapuro -saaga oli aika erikoinen. Enpä ole nähnyt yhdenkään miehen siitä valittavan, et kamala mieskuva siinä. Mut ehkä miehet ja naiset ovat ottaneet sen karikatyyrinä jostakin, mitä ei oikeasti sellaisena elävässä elämässä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1611/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltähän miehet ajattelisi, jos heille tultaisiin sanomaan, kun ovat metsässä, että miten noin komea mies uskaltaa olla yksin metsässä?

Varmaan miettisivät, että oliko tuo sanoja ihan järjissään.  Mitä hel`*vettiä se ulkonäkö siihen kuuluu, että uskaltaako olla yksin metsässä.

Ehkä niin. Voisi naurattaa. Ja se siitä sitten

Mutta ei miehen tartte pelätä, että se nainen tulee perässä tekemään jotain arveluttavaa...tässä on se ero miesten ja naisten välillä.

Vierailija
1612/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin että koskaan ei pelota turhaan? Kyllä mua ainakin miehenä on pelottanut, mutta varmasti pyhä sukupuoli tässäkin erehtymätön "

 

 

Taas kysyn, ja edelleen vilpittömästi, et miksi keskustelet naisten kanssa, kun koet noin suurta halveksuntaa meitä kohtaan? Mitä odotat saavasi näistä jutuista? 

Ensisijaisesti tää on addiktio. Toiseksi tää taitaa olla vähän kuin joku peli. Kolmanneksi varmaan jonkinlainen halu parantaa maailmaa, vaikka onkin selväksi tullut, ettei se keskustelemalla onnistu. 

Eikä mua erityisesti naiseutes kiinnosta. En siis varsinaisesti pyri hakeutumaan keskusteluihin naisten kanssa. Voisi olla hedelmällisempääkin keskustalla asiasta vain miesten kesken.

Varmaan miesvoitoisia alustoja keskuteluille löytyy. Vauvalla taitaa olla naisenemmistö. 

Ihmettelen lähinnä sitä, kun asenteesi on hyvin naisvihamielinen, et miks sit täällä...

Miesten alustoille sille nauretaan niin se ei voi käydä  niissä. Uskaltaa käydä vaan täällä vauvalla haukkumassa naisia :D

Etkö sä sit "naura"? Vai eikö akkojen nauru tee haavaa, koska olette heikompi sukupuoli?

Ei muo sun jutut naurata. Lähinnä tekee surulliseksi. Mm. ajatellen tytärtäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1613/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa varsinaisesti tähän Linnea -kohuun, olen erittäin tyytyväinen, että nuoret naiset nykyään tuovat näitä juttu julkisuuteen. Tai vielä tarkemmin: tällaiset jutut otetaan riittävän vakavasti. Toisin oli minun nuoruudessani 70-luvulla. Jouduin lukuisia kertoja julkisilla paikoilla kuuntelemaan, kun miehet katsoivat oikeudekseen todeta, että "Mitä noin kaunis tyttö tekee täällä yksin?" tai "Miksi noin kaunis tyttö ei ole vielä kihloissa?" ja niin edelleen. Siihen aikaan tällainen piti vain sietää, oli peloissaan tai ei.

Siis jokaisesti kaunistytöttelystä uutinen tai muuten asiaa vähätellään?

Ei. Vaan siten, että nykyään kaunistytöttelyn voi nostaa esiin, jos tilanne on ollut epämiellyttävä tai tuntunut pelottavalta. 70-luvulla sinut olisi naurettu pihalle, jos olisit näin mitättömiä puhunut julkisuudessa!! Esimerkiksi minä koin hyvin monet miesten lähestymiset epämiellyttävinä (esimerkiksi yksi mies istui bussissa pitkän matkan vieressäni, ja oli aivan poissa tolaltaan, kun olin liikkeellä yksin). En voinut sille mitään, miltä näytin. Yritin usein olla mahdollisimman huomaamaton, ja jouduin olemaan tarkkaavainen. Kaikki vastuu oli minulla parikymppisellä nuorella naisella, kun miehet tunkivat iholle.

Miten parittelu voisi toteutua ilman yrittämistä?

No ei se toteudu, vapaaehtoisesti, jos toisen lähestyminen tapahtuu vastenmielisellä tavalla.

Voi olla vaikea uskoa, mutta ei mies yleensä sano nätiksi ollakseen vastenmielinen. Veikkaanpa joskus jonkun suhteenkin alkaneen tuosta kauniista sanasta.

Jos joku setämies tulisi minua tytöttelemään ei taatusti syntyisi mitään suhdetta!

Se on sinun oikeutesi, tosin todennäköisesti muuttaisit mielesi, kun se mies saisi olemuksellaan sukat pyörimään jaloissa.

Mutta sinun mielipiteesi ei sitä muuta, että voidaan olettaa tuonkaltaisillakin repliikeillä joskus lohjenneen. Joka tapauksessa parempi avaus kuin tuppisuisuus.

Ei kiitos setämiehiä ja siitähän tässä keskustelussa oli kyse!

Ok, mutta niitäkin on edelleen olemassa ja saattavat jopa käydä metsässä. Pärjäämisiä! 

Pärjäile itse harhojesi kanssa!

Mikä nyt oli harha?

Siis kysymyshän on ollut koko ajan tytöttelevästä setämiehestä ja nuoresta naisesta. Huom! TYTÖTTELEVÄSTÄ SETÄMIEHESTÄ! Tuskin heidän välilleen syntyy mitään suhdetta! Mutta sama mulle, jos uskot tuollaiseen. Minä en ja tuskin muutkaan naiset!

Tässähän on siis kyseessä yli kolmekymppinen täti. 

Vierailija
1614/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa varsinaisesti tähän Linnea -kohuun, olen erittäin tyytyväinen, että nuoret naiset nykyään tuovat näitä juttu julkisuuteen. Tai vielä tarkemmin: tällaiset jutut otetaan riittävän vakavasti. Toisin oli minun nuoruudessani 70-luvulla. Jouduin lukuisia kertoja julkisilla paikoilla kuuntelemaan, kun miehet katsoivat oikeudekseen todeta, että "Mitä noin kaunis tyttö tekee täällä yksin?" tai "Miksi noin kaunis tyttö ei ole vielä kihloissa?" ja niin edelleen. Siihen aikaan tällainen piti vain sietää, oli peloissaan tai ei.

Siis jokaisesti kaunistytöttelystä uutinen tai muuten asiaa vähätellään?

Ei. Vaan siten, että nykyään kaunistytöttelyn voi nostaa esiin, jos tilanne on ollut epämiellyttävä tai tuntunut pelottavalta. 70-luvulla sinut olisi naurettu pihalle, jos olisit näin mitättömiä puhunut julkisuudessa!! Esimerkiksi minä koin hyvin monet miesten lähestymiset epämiellyttävinä (esimerkiksi yksi mies istui bussissa pitkän matkan vieressäni, ja oli aivan poissa tolaltaan, kun olin liikkeellä yksin). En voinut sille mitään, miltä näytin. Yritin usein olla mahdollisimman huomaamaton, ja jouduin olemaan tarkkaavainen. Kaikki vastuu oli minulla parikymppisellä nuorella naisella, kun miehet tunkivat iholle.

Miten parittelu voisi toteutua ilman yrittämistä?

No ei se toteudu, vapaaehtoisesti, jos toisen lähestyminen tapahtuu vastenmielisellä tavalla.

Voi olla vaikea uskoa, mutta ei mies yleensä sano nätiksi ollakseen vastenmielinen. Veikkaanpa joskus jonkun suhteenkin alkaneen tuosta kauniista sanasta.

Jos joku setämies tulisi minua tytöttelemään ei taatusti syntyisi mitään suhdetta!

Se on sinun oikeutesi, tosin todennäköisesti muuttaisit mielesi, kun se mies saisi olemuksellaan sukat pyörimään jaloissa.

Mutta sinun mielipiteesi ei sitä muuta, että voidaan olettaa tuonkaltaisillakin repliikeillä joskus lohjenneen. Joka tapauksessa parempi avaus kuin tuppisuisuus.

Ei kiitos setämiehiä ja siitähän tässä keskustelussa oli kyse!

Ok, mutta niitäkin on edelleen olemassa ja saattavat jopa käydä metsässä. Pärjäämisiä! 

Pärjäile itse harhojesi kanssa!

Mikä nyt oli harha?

Siis kysymyshän on ollut koko ajan tytöttelevästä setämiehestä ja nuoresta naisesta. Huom! TYTÖTTELEVÄSTÄ SETÄMIEHESTÄ! Tuskin heidän välilleen syntyy mitään suhdetta! Mutta sama mulle, jos uskot tuollaiseen. Minä en ja tuskin muutkaan naiset!

Tässähän on siis kyseessä yli kolmekymppinen täti. 

Jatka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1615/1615 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelta tuntuu puuttuvan tilannetaju. Ulkonäön kommentoinnille on oma aikansa ja paikkansa, mutta se ei ole keskellä metsää uhkaavan viestin yhteydessä. Ihan yhtä fiksua on mennä kysymään naapurin autopaikkaa tai autoa, kun ambulanssi lähtee naapurista pillit päällä ja siniset valot vilkkuen.

"Uhkaavan viestin yhteydessä". Siis missä se uhkaava viesti oli?

Se, että metsä on nätille naiselle vaarallinen paikka ja ainoa, joka siinä tilanteessa on naiselle vaarallinen, on sen sanonut mies.

Ihan samoin, kun mies uhoaa, että hän ei lyö naisia, on se sen merkki, että hän lyö miehiä ja välillä naisiakin. Normaalille ihmiselle ei tule mieleenkään kertoa ketä hän ei lyö.

Joo. Okei. Mä olen huhujen mukaan nätti nainen. Käyn koirani kanssa päivittäin metsässä. Nytkö en voi mennä koska se on vaarallinen paikka? Millä perusteella? Siksi kun mies puhui Linnealle?

Ei saatana 😂😂

Sinä käyt koiralenkillä päivittäin metsässä on tietenkin täysin sama asia kuin se, että Linnea vaeltaa yksin. Ihan sama juttu. Kyllä. Onneks olet rohkea, koirasi kanssa. Jep.

Mikä logiikka tässäkin muka on? Kyllä minäkin kuljen kilometritolkulla koirani kanssa metsässä. Onko kyseinen koira joku tappajasuojelijaeläin? No ei tasan ole, nössö pikku eläin. Mitä eroa sillä on, onko koira mukana vai ei? Ei miehiä, tai ihmisiä ylipäätään, tarvitse silti pelätä. Kyllä se on toi Linnea joka tässä täysin ylireagoi.

Koska sinä et pelkää, on Linnean pelko väärää? Sinäkö siis määrität sen, miten Linnean pitäisi kokea erämaassa vastaan tulevien miesten oudot kommentit?

 

Oletko myös yöpynyt erämaissa nössön koirasi seurassa/ilman koiraa? Yksin.

Kuka sen sitten saa määrittää? Linnea yksin ja muiden on vaan nyökyteltävä?

Kyllä, Linnea saa kokea asiat ihan niinkuin hän kokee. Ei todellakaan muiden tehtävä ole sitä määrittää. Ethän sinäkään kysele omalle kohdalle vastaavaa.

Mille ihmeen omalle kohtaa?

Linnea saa kokea mitä lystää, mutta turha odottaa muiden myötätuntoa saati sitten mitään toimia tunteidensa varjelemiseksi, jos tunteensa vaikuttaa typerältä ylireagoinnilta.

Ja ihan samoin olen valmis keskustelemaan omista mahdollisista ylireaktioistani tai tunteellisuuksista, jos ja kun joskus aiheellista.

No miltä  sinusta tuntuisi, jos esim ulkonäkösi tai sulkupuolesi olis este sille, että voisit olla yksin metsässä?

Kyllä minäkin ihmetteleisin, jos joku tulisi minulle mustikkametsään ihmettelemään, että miten minä uskallan olla yksin mustikkametsässä, ja kun vielä olet noin kauniskin. Mitä helevattia? Kaunis ihminenkö ei voi mennä yksin metsään/marjaan/ kävelylle  tai muuten vaan viettää aikaa metsässä??

Sanotaanko noin myös miehille? Ihmetteleekö naiset jollekin miehelle metsässä, että miten tämä siellä uskaltaa yksin olla ja kun mies on vielä noin kauniskin/komeakin? Että kun tässä nyt tämmönen akkalauma on ympärillä niin pelottaako?? 

Ei kukaan ole yrittänyt estää Linneaa menemästä metsään. Joku, ehkä vanha ukko tai muuten sanoissaan ja ajatuksissaan varomaton on asiaa ihmetellyt. Vaikka tuo olisi täysin älyvapaa kysymys, niin ei siitä tarvitse ahdistua ja tehdä vidun etusivun juttua verorahoin. Voi vaan todeta, että olipa höpsö ukko.

 

On multa baarissa ja joissain töissä naiset kysyneet, että mitä tuollainen täällä tekee. Kai siitäkin olisi pitänyt loukkaantua. Ja on tietysti tullut naisiltakin sitä ihan oikeasti loukkaavaa kamaa silmille, mutta se on sitten eri tarina.

No baarihan on ihan sama asia, kuin erämetsä...ja kuule, kyllä naiset ovat myös saaneet kuulla vaikka ja mitä, baareissa myös. Onko sinua pelottaneet nämä kommentoijat?

 

Yle tekee omat juttunsa. Linnealla on lupa kertoa omista kokemuksistaan vaikka ylelle. 

Eihän minua pelota kommentit, kun en ole pelokas. Ei edes homojen kommentit. Suosittelen samaa sullekin.