Kun ystävä lopettaa yhteydenpidon
Tämä kaikki alkoi n. 6 kk sitten. Ystävästä ei kuulunut mitään. Kyselin kuulumisia, ehdotin tapaamista... Hän ei tullut syntymäpäivilleni. Ei muka päässyt, vaikka yleensä sai lapsensa aina hoitoon. Kesälomalla kyselin milloin ehtisi tapaamaan, ei ollut aikaa. Ei kuulu mitään. Taisi olla ystävyys siinä?
Kommentit (64)
Ystäviin vaan kyllästyy. Ei minullakaan ole enää ketään ystävää. Vietän lähes kaiken aikani yksin.
Kysy häneltä suoraan, onko tarkoituksena ajaa ystävyys alas ja lopettaa. Niin tein itse, vastaus oli toki jotain varsinaisen asian välttelyä, mutta selväksi tuli, että tämä ihminen ei enää halua tapaamisia. Sille ei voi mitään ja kohti uusia tuttavuuksia.
Niinsanottu ystäväni soitti minulle aina kun oli kännissä, eli pari kertaa viikossa, tai halutessaan jotain palveluksia esim. autokyytiä, rahaa lainaksi, ruokaa minun jääkaapistani tai lainaksi imuria, porakonetta ym ym.
Enää en siis vastaa puheluihin enkä viesteihin, enkä tästä syyllisyyttä aio kantaa.
Mulla kävi näin kun oma ystävä erosi puolisostaan. Hän ei enää halunnut tulla ydinperheeni luokse. Hänen unelmat murskaantui, mm. Lapsiluvun määrä. Huomasin, että hän vain ahdistui käydessään meillä. Eipä olla enää nähty.
Eiköhän nuo ole aika selviä merkkejä, ettei hän halua olla enää yhteyksissä.
Perhe, suku, puolison suku,lapset, työkaverit, naapurit voivat vaatia oman aikansa. Ja itselle pitää riittää aikaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Perhe, suku, puolison suku,lapset, työkaverit, naapurit voivat vaatia oman aikansa. Ja itselle pitää riittää aikaa myös.
No mikäs siinä jos naapurit ja työkaverit on tärkeämpiä kuin ystävät. Voi olla, ettei niitä työkavereita kuitenkaan viittä minuuttia kauempaa kiinnosta, jos satut sairastumaan vaikka syöpään, toisin kuin ystävää olisi kiinnostanut. Korkeintaan miettivät, kuka saa työpisteesi jos kuolet.
Teitkö jotain tai jätitkö jotain tekemättä, tapahtuiko jotain 6 kk sitten?
Laittaisin vielä kerran, että hei, kiireinen kesä takana, jos haluat tavata niin ole yhteyksissä.
Sellanen viesti, että hän tietää pallon jäävän hänelle ja sinä odotat häneltä seuraavaa siirtoa. Jos hän ei ota yhteyttä, niin eiköhän se sitten ollut siinä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei noiden takia kokonaan katkaista yhteyttä, vaan kerrotaan elämän kiireistä ja tavataan harvemmin. On aika kypsymätöntä noin vain katkaista ystävyys ilman mitään selityksiä.
Mulla ainakin on ystäviä, joiden kanssa nähdään harvemmin, mutta silti lukeutuvat ystäviin ja on aina ihana nähdä, vaikka väliä olisi ollut pidempäänkin. Kaikilla kun on omakin elämä.
Ystävyydet tai mitkään ihmissuhteet harvemmin on ikuisia.
Itse oon myös lopettanut ystävyyksiä ja myös toisin päin. Mielestäni se kuuluu elämään joten en näitä murehdi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi näin kun oma ystävä erosi puolisostaan. Hän ei enää halunnut tulla ydinperheeni luokse. Hänen unelmat murskaantui, mm. Lapsiluvun määrä. Huomasin, että hän vain ahdistui käydessään meillä. Eipä olla enää nähty.
Minulle kävi vähän samalla tavalla, kun ystävä erosi niin loppui meidän ystävyys.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sinun ystävän pitäisi tulla sinun perheesi luo? Hän on sinun eikä perheesi ystävä. Miksi ette tavanneet keskenänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi vähän samalla tavalla, kun ystävä erosi niin loppui meidän ystävyys.
Mutta miksi ystävän täytyy katkeroitua?
Vierailija kirjoitti:
Ystävyydet tai mitkään ihmissuhteet harvemmin on ikuisia.
Itse oon myös lopettanut ystävyyksiä ja myös toisin päin. Mielestäni se kuuluu elämään joten en näitä murehdi.
Minä taas en enää kykene yrittämään ystävyys enkä muitakaan suhteita.
Koska minua on kohdeltu huonosti.
Joo eipä varmaan kannata häneen tuhlata aikaansa