"miten noin nätti tyttö uskaltaa olla yksin täällä metsässä", Linnea Leinon HIRVITTÄVÄ KOKEMUS metsäreissulla???
Joko on kriisiapu paikalla ja ne miehet vankilassa, APUAAAAAA"!!!!!!!!!
Kommentit (1049)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaha. Tää on just näitä miituu-juttuja. Lähinnä säälittää koko miessukupuolen puolesta. Ei voi edes sanaa sanoa naiselle polulla kun heti se on "creepyä" ja "ahdistelua". Linnea on oikeasti idiootti. Panikoikohan se jos mies sanoo "anteeksi" kun ohittaa kaupassa kärryjen kera?
Olen nainen ja pidän koko tuota artikkelia ja Linnean avautumista täytenä pelleilynä.
Joo, ihan tavallista jutustelua, varsinkin toiselta vaeltajalta. Suomalainen metsäluonto ei ole aina hyvä ja kiltti. Yksinvaeltajalle voi sattua mitä tahansa, ja jos ei ole kaveria mukana, niin kuka hoitaa apua paikalle mikäli loukkaantuu eikä pääse jatkamaan matkaa. Kännykät eivät välttämättä joka paikassa toimi, ja akkukin voi tyhjetä, joten jonkun on pakko päästä ihmisten ilmoille hakemaan apua.
"Noin kaunis..." Et sitten yhtään ymmärrä mikä vihjaus tuohon sisältyy.
No, minä ymmärtäisin sen niin, etten näytä siltä kuin olisin riihen seinästä revitty ja ottaisin sen kohteliaisuutena. ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaha. Tää on just näitä miituu-juttuja. Lähinnä säälittää koko miessukupuolen puolesta. Ei voi edes sanaa sanoa naiselle polulla kun heti se on "creepyä" ja "ahdistelua". Linnea on oikeasti idiootti. Panikoikohan se jos mies sanoo "anteeksi" kun ohittaa kaupassa kärryjen kera?
Olen nainen ja pidän koko tuota artikkelia ja Linnean avautumista täytenä pelleilynä.
Jos sulla on ongelmia ymmärtää sitä mitä voit sanoa jollekin vieraalle naiselle metsäpolulla, niin sano vain sellaista mitä voisit sanoa kenelle tahansa, esim myös itseäsi isokokoisemmalle miehelle.
Okei? No käykö "Moikka"? Linnea varmaan ahdistuisi siitäkin.
"Moikka!", nyökkäys ja matkan jatkaminen on mitä loistavin tapa tervehtiä tuntemattomia metsäpolulla. Mutta siitähän tässä tarinassa ei ollut kyse.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää miehet samaistua tilanteeseen kuvittelemalla tilanne jossa olet yksin jossain keskellä ei-mitään ja itseäsi tuplasti vahvempi mies alkaa vihjailla päin naamaa että sun ei pitäisi olla siellä yksin.
Näin miehenä en edes pitäisi sitä vihjailuna, vaan pelkkänä small talkkina, johon vastaisin, että "onhan täällä kaikenlaista, vaikeakulkuinen maasto, ja sääkin vielä kylmenemässä"😅😅
Entä jos siinä kuvailtaisiin samalla sun fyysistä olemusta
"miten noin herkullinen mies uskaltaa..."
Ei vieläkään mitään, miehet eivät samalla tavalla ole taipuvaisia (virheellisiin) ylitulkintoihin kuten naiset😅😅
Eli sulle on ihan normaalia smalltalkia että tuntemattomat miehet puhuu sulle sun ulkonäön houkuttelevuudesta ja että sen vuoksi olet yksin kulkiessa vaarassa...?
Okei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää miehet samaistua tilanteeseen kuvittelemalla tilanne jossa olet yksin jossain keskellä ei-mitään ja itseäsi tuplasti vahvempi mies alkaa vihjailla päin naamaa että sun ei pitäisi olla siellä yksin.
Näin miehenä en edes pitäisi sitä vihjailuna, vaan pelkkänä small talkkina, johon vastaisin, että "onhan täällä kaikenlaista, vaikeakulkuinen maasto, ja sääkin vielä kylmenemässä"😅😅
Kyse ei ollut neutraalista kenelle tahansa sanottavasta varoittelusta vaan
"miten noin nätti tyttö" jolloin huomautukseen sisältyy vihjaus siitä että henkilön houkuttelevuus liittyy siihen yksin kulkemisen vaarallisuuteen. Mikä on se vaara, kenen taholta?
Ehkä mun on jätettävä tämä keskustelu tähän, keskustelen selvästi mielenterveyspotilaan kanssa😂😂🙌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaha. Tää on just näitä miituu-juttuja. Lähinnä säälittää koko miessukupuolen puolesta. Ei voi edes sanaa sanoa naiselle polulla kun heti se on "creepyä" ja "ahdistelua". Linnea on oikeasti idiootti. Panikoikohan se jos mies sanoo "anteeksi" kun ohittaa kaupassa kärryjen kera?
Olen nainen ja pidän koko tuota artikkelia ja Linnean avautumista täytenä pelleilynä.
Joo, ihan tavallista jutustelua, varsinkin toiselta vaeltajalta. Suomalainen metsäluonto ei ole aina hyvä ja kiltti. Yksinvaeltajalle voi sattua mitä tahansa, ja jos ei ole kaveria mukana, niin kuka hoitaa apua paikalle mikäli loukkaantuu eikä pääse jatkamaan matkaa. Kännykät eivät välttämättä joka paikassa toimi, ja akkukin voi tyhjetä, joten jonkun on pakko päästä ihmisten ilmoille hakemaan apua.
"Noin kaunis..." Et sitten yhtään ymmärrä mikä vihjaus tuohon sisältyy.
No, minä ymmärtäisin sen niin, etten näytä siltä kuin olisin riihen seinästä revitty ja ottaisin sen kohteliaisuutena. ;D
Mutta sanoja kertoo sun olevan vaarassa ulkonäkösi vuoksi. Ymmärrätkö? Hän ei varota vaikeasta maastosta vaan ihan jostain muusta.
Vieras mies tulee keskellä metsää kyselemään että mitäs sinä tyttö täällä yksin olet?
Se kuulostaa uhkailulla mutta tätähän miehet eivät voi käsittää,koska heidän ei tarvitse pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää miehet samaistua tilanteeseen kuvittelemalla tilanne jossa olet yksin jossain keskellä ei-mitään ja itseäsi tuplasti vahvempi mies alkaa vihjailla päin naamaa että sun ei pitäisi olla siellä yksin.
Näin miehenä en edes pitäisi sitä vihjailuna, vaan pelkkänä small talkkina, johon vastaisin, että "onhan täällä kaikenlaista, vaikeakulkuinen maasto, ja sääkin vielä kylmenemässä"😅😅
Eikä olisi mitään eroa mielestäsi, jos kommentti olisi "Mitä noin nätti poika tekee tällaisessa paikassa yksin?" Kuulostaisiko se siltä, että se viittaa vaikeakulkuiseen maastoon ja kylmään säähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkään mies ei voi ymmärtää 🙄
Paitsi tämä kyllä 😍
Voin yhtyä ajatukseen. Ainoat jotka on saanut minustakin tuntumaan että on turvatonta. Ovat olleet miehiä. T.mies
Minusta nuo kusipää koiran omistajat jotka pitävät jotain saksareja ym isoja koiria vapaana retkeily ja luonnonsuojelu alueilla, suurin osa on yleensä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää miehet samaistua tilanteeseen kuvittelemalla tilanne jossa olet yksin jossain keskellä ei-mitään ja itseäsi tuplasti vahvempi mies alkaa vihjailla päin naamaa että sun ei pitäisi olla siellä yksin.
Näin miehenä en edes pitäisi sitä vihjailuna, vaan pelkkänä small talkkina, johon vastaisin, että "onhan täällä kaikenlaista, vaikeakulkuinen maasto, ja sääkin vielä kylmenemässä"😅😅
Kyse ei ollut neutraalista kenelle tahansa sanottavasta varoittelusta vaan
"miten noin nätti tyttö" jolloin huomautukseen sisältyy vihjaus siitä että henkilön houkuttelevuus liittyy siihen yksin kulkemisen vaarallisuuteen. Mikä on se vaara, kenen taholta?
Ehkä mun on jätettävä tämä keskustelu tähän, keskustelen selvästi mielenterveyspotilaan kanssa😂😂🙌
Miten lapsellinen olkiukko, taas kerran. Taattua palstalaatua.
Ei kyllä kannata kenenkään enää ihmetellä alhaista syntyvyyttä Suomessa kun tätä ketjua lukee, voi hlvetti!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkään mies ei voi ymmärtää 🙄
Paitsi tämä kyllä 😍
Voin yhtyä ajatukseen. Ainoat jotka on saanut minustakin tuntumaan että on turvatonta. Ovat olleet miehiä. T.mies
Minusta nuo kusipää koiran omistajat jotka pitävät jotain saksareja ym isoja koiria vapaana retkeily ja luonnonsuojelu alueilla, suurin osa on yleensä naisia.
Et silloinkaan pelkää naista vaan sitä koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaha. Tää on just näitä miituu-juttuja. Lähinnä säälittää koko miessukupuolen puolesta. Ei voi edes sanaa sanoa naiselle polulla kun heti se on "creepyä" ja "ahdistelua". Linnea on oikeasti idiootti. Panikoikohan se jos mies sanoo "anteeksi" kun ohittaa kaupassa kärryjen kera?
Olen nainen ja pidän koko tuota artikkelia ja Linnean avautumista täytenä pelleilynä.
Jos sulla on ongelmia ymmärtää sitä mitä voit sanoa jollekin vieraalle naiselle metsäpolulla, niin sano vain sellaista mitä voisit sanoa kenelle tahansa, esim myös itseäsi isokokoisemmalle miehelle.
Minä en miehenä ymmärrän miksi ihmeessä pitäisi jonkun naisen ulkonäköä kommentoida metsässä kulkiessa. Koiran kanssa kun kuljen ja naisilla on koiria usein koirat kohtaavat, saatan sanoa että antaa koirien tutustua, on kiltti koira, minun koirani ei räksytä, naisten räksyttää, minä en räksytä eikä naisetkaan. Joskus on juteltu pitkästikkin niitä ja näitä, mutta ei hitossa mitään ulkonäköön viittaavaa tai millään tavalla väheksyvää. M40
Lumihiutaleilla on lumihiutaleiden ongelmat. Onneksi on lehdistö.
Kaipa tuossa uutisessa oli jotain pointtia, mutta koko mies vai karhu- juttu oli väsynyt jo tullessaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi veetu. Kävelin toissapäivänä kadulla kun ohikulkeva mies sanoin mulle, että Kaunis mekko. Vastasin kiitos ja molemmat jatkettiin matkaamme. Olisi pitänyt tajuta soittaa iltapascaan, TAAS MUA AHDISTELTIIN!!!!
Kamoon nyt oikeasti.
Miten tuo on yhtään mitenkään verrattavissa siihen että olet kaksin keskellä metsää ja mies vihjailee että sun on turvatonta olla siellä yksin? Etkö oikeasti näe eroa?
Kun eihän se mies VIHJAILLUT yhtään mitään! Kunhan aloitti jutustelun. Aivan kipeää ylitulkitsemista ja turhaa panikointia. Joten ei, en näe eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaha. Tää on just näitä miituu-juttuja. Lähinnä säälittää koko miessukupuolen puolesta. Ei voi edes sanaa sanoa naiselle polulla kun heti se on "creepyä" ja "ahdistelua". Linnea on oikeasti idiootti. Panikoikohan se jos mies sanoo "anteeksi" kun ohittaa kaupassa kärryjen kera?
Olen nainen ja pidän koko tuota artikkelia ja Linnean avautumista täytenä pelleilynä.
Jos sulla on ongelmia ymmärtää sitä mitä voit sanoa jollekin vieraalle naiselle metsäpolulla, niin sano vain sellaista mitä voisit sanoa kenelle tahansa, esim myös itseäsi isokokoisemmalle miehelle.
Minä en miehenä ymmärrän miksi ihmeessä pitäisi jonkun naisen ulkonäköä kommentoida metsässä kulkiessa. Koiran kanssa kun kuljen ja naisilla on koiria usein koirat kohtaavat, saatan sanoa että antaa koirien tutustua, on kiltti koira, minun koirani ei räksytä, naisten räksyttää, minä en räksytä eikä naisetkaan. Joskus on juteltu pitkästikkin niitä ja näitä, mutta ei hitossa mitään ulkonäköön viittaavaa tai millään tavalla väheksyvää. M40
Saitpahan muuten fiksuun kommenttiin ujutettua yleistyksen, että naiset ei osaa kasvattaa koiria. Well done.
Jos tuollaisen repliikin irrottaa kontekstista, ei ole ihme, että tulee kommentteja laidasta laitaan.
Ymmärrän pointin kyllä, enkä sanoisi vastaavaa yksin retkeilevälle naiselle. Olisi silti äärettömän tärkeää tietää 1) minkä ikäpolven edustaja oli, 2) mitä muuta puhuttiin ja 3) miten tilanne lopulta päättyi. Tuolla tavalla tapahtuneesta tiedottaessa ja miehiä ”limaisiksi” luonnehdittaessa ei oikeasti vie asioita piiruakaan parempaan suuntaan.
Jos sammakon suustaan päästänyt (vanha) mies olikin ymmärtämättään tahditon, on LL vuorostaan tietoisesti provosoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää miehet samaistua tilanteeseen kuvittelemalla tilanne jossa olet yksin jossain keskellä ei-mitään ja itseäsi tuplasti vahvempi mies alkaa vihjailla päin naamaa että sun ei pitäisi olla siellä yksin.
Näin miehenä en edes pitäisi sitä vihjailuna, vaan pelkkänä small talkkina, johon vastaisin, että "onhan täällä kaikenlaista, vaikeakulkuinen maasto, ja sääkin vielä kylmenemässä"😅😅
Entä jos siinä kuvailtaisiin samalla sun fyysistä olemusta
"miten noin herkullinen mies uskaltaa..."
Ei vieläkään mitään, miehet eivät samalla tavalla ole taipuvaisia (virheellisiin) ylitulkintoihin kuten naiset😅😅
Eli sulle on ihan normaalia smalltalkia että tuntemattomat miehet puhuu sulle sun ulkonäön houkuttelevuudesta ja että sen vuoksi olet yksin kulkiessa vaarassa...?
Okei.
Miesten kohdalla varmaan pitäisi käyttää ennemmin vertausta jossa selkeästi vahvempi mies sanoo vastaantulijalle
"miten noin vastenmielisen näköinen typerys uskaltaa kulkea yksin täällä metsässä"
Koska miehet ei ymmärrä näennäiseen kehuun liittyvää valta-asetelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi veetu. Kävelin toissapäivänä kadulla kun ohikulkeva mies sanoin mulle, että Kaunis mekko. Vastasin kiitos ja molemmat jatkettiin matkaamme. Olisi pitänyt tajuta soittaa iltapascaan, TAAS MUA AHDISTELTIIN!!!!
Kamoon nyt oikeasti.
Miten tuo on yhtään mitenkään verrattavissa siihen että olet kaksin keskellä metsää ja mies vihjailee että sun on turvatonta olla siellä yksin? Etkö oikeasti näe eroa?
Ei mitenkään, sillä on todennäköisempää joutua raiskatuksi kapungin kadun varjossa kuin metsässä.
Keskellä yötäkö sä siellä kadulla kuljitkin, niin ettei ketään muita missään huutoetäisyydellä?
Veetit keksii seksuaaliväkivaltasatuja kun niitä kiukuttaa.
Rskaus julkisella paikalla saati puskassa on äärimmäisen harvinainen. Yleensä tekijä on se tuttu kotimainen mies kotona tai kylässä. Älä tuu mulle aukoon, mulla on kokemusta.
Kyse ei ollut neutraalista kenelle tahansa sanottavasta varoittelusta vaan
"miten noin nätti tyttö" jolloin huomautukseen sisältyy vihjaus siitä että henkilön houkuttelevuus liittyy siihen yksin kulkemisen vaarallisuuteen. Mikä on se vaara, kenen taholta?