Eikö lihavalle saa sanoa että olet lihava.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/cb946186-3b2d-49af-8fd2-58e5b0…
Eihän totuuden sanominen ole loukkaus.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mutta laihaa saa haukkua laihaksi.
Ei se oo haukku. Laihuushan on autuaaksitekevä ominaisuus kaikkein ihailluin vartalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavalle outoa kyllä se kerrotaan ikään kuin hän ei itse tietäisi painoaan.
Yllättävän moni on sokea omalle ylipainolleen. Pitävät itseään normaalipainoisena. Rumuus sen sijaan ei ole terveysriski joten ei voi verrata.
Myös lasten lihavuudelle monet ovat sokeita.
Yksi mamma valitteli, että lapsensa on nirso ja ei syö juuri mitään.
Penska ei ollut ainoastaan pullukka, vaan reilusti lihava
Eiväthän nuo asiat sulje pois toisiaan.
Jos ei syö juuri mitään ei voi olla lihava. Nirso toki lihavakin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa sanoa muut kuin hoitava lääkäri, ja hänen kuuluukin se rakentavalla tavalla sanoa.
Lääkärikin vain silloin jos hänellä on antaa jotain oikeasti noudatettavissa olevia konkreettisia neuvoja ja apua.
Syö vähemmän?
Just tätä, että lihavalla ei itsellään ole mitään vastuuta tilastaan. Lääkärin pitäisi tarjoilla ratkaisut aikuisen ihmisen lihavuuteen. Miettikääpä nyt uudestaan!
Vierailija kirjoitti:
Vakava asia. Mutta " Sinun pitäisi syödä vähemmän juustoa kun olet niin lihava... " öö tuota. Naurahdin väkisinkin
En silleen ilkeällä tavalla. Vaan että mitähän vittua.... :D
Oon kanssa huomannut, että monessa etelän kohteessa tukevat naiset saa pahaa silmää paikallisilta miehiltä. Ja avointa silmien pyörittelyä. Aika perseestä sinällään. Itse oon normaalipainoinen lyhyenläntä kaljuuntunu ukkeli. Mutta ei minun sukkasandaalejani kukaan kyylää.
M42
😂 Kerrankin hauska itseironinen vastaus mieheltä, naurahdin ääneen.
Pahimpien voimafemiwokelijoiden mielestä ei saisi enää itsekään kutsua itseään läskiksi.
- läski M53
Ei tietenkään, vaan pitää muistaa muistuttaa että lihavuus ei ole koskaan omaa syytä vaan johtuu kaikista muista ja geeneistä.
Lihava tietää sen itsekin, ei sitä tarvitse kenenkään erikseen sanoa. Ei kai kierosilmäisellekään tarvi sanoa, että hei, sulla on muuten kierot silmät.
Noh sanojahan siinä vaan paljastaa oman sivistymättömyytensä…Ja yksinkertaisuutensa.
Miksi sanoisi mitään sellaista. Sanotko sinä muillekin ihmisille että sinä olet sokea, vammainen, vanha, kalju, lyhyt, tummaihoinen, köyhä, huonosti pukeutuva, huonokuntoinen, hidas, liian äänekäs, ärsyttävä, laiska, alkoholisti, tupakoija, narkkari tms.
Joo, jos saan niin sanovalle, että herrajjestas kun sinä olet ruma.
Vuoroin vieraissa, nääs. Uskon demokratiaan ja vastavuoroisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, vaan pitää muistaa muistuttaa että lihavuus ei ole koskaan omaa syytä vaan johtuu kaikista muista ja geeneistä.
Sehän on totta. Mitä itsestäänselvyyksiä sanomaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa sanoa muut kuin hoitava lääkäri, ja hänen kuuluukin se rakentavalla tavalla sanoa.
Lääkärikin vain silloin jos hänellä on antaa jotain oikeasti noudatettavissa olevia konkreettisia neuvoja ja apua.
Syö vähemmän?
Just tätä, että lihavalla ei itsellään ole mitään vastuuta tilastaan. Lääkärin pitäisi tarjoilla ratkaisut aikuisen ihmisen lihavuuteen. Miettikääpä nyt uudestaan!
Mietipä itse. Vai saitko aivoja ollenkaan syntyessäsi?
Epäilen.
Tää tiedettiin jo aikanaan Kummelissa: vaikka minä homo olisinkin, ei sitä minulle itselleni tarvitse kertoa.
Pätee myös muihin attribuutteihin
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanoisi mitään sellaista. Sanotko sinä muillekin ihmisille että sinä olet sokea, vammainen, vanha, kalju, lyhyt, tummaihoinen, köyhä, huonosti pukeutuva, huonokuntoinen, hidas, liian äänekäs, ärsyttävä, laiska, alkoholisti, tupakoija, narkkari tms.
Älä unohda näitä ankkahuulisia ja perspuolikkaiden tönkköäjiä! Ja pistosliisoja, ne ovat kammottavia kummituksia.
Katson, että nämä ovat vapaata riistaa minulle. Äänekkäitä haukkuja tulee, ja silmänpyörittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mutta laihaa saa haukkua laihaksi.
Ei se oo haukku. Laihuushan on autuaaksitekevä ominaisuus kaikkein ihailluin vartalo.
Anorektikko on paras laiha. Se kuolee pian. 👍
Lihava luulee olevansa just niin hoikka kuin hänen muokkaamansa valokuvat näyttävät :D Joten kantsii kyllä todellakin palautella todellisuuteen ennen kuin terveys on mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Lihava tietää sen itsekin, ei sitä tarvitse kenenkään erikseen sanoa. Ei kai kierosilmäisellekään tarvi sanoa, että hei, sulla on muuten kierot silmät.
Kierosilmäinen, lyhyt tai pitkä eivät voi ominaisuuksilleen mitään joten ne ovat eri asia kuin lihavuus. Kenellekään ei silti ole kohteliasta huomautella ulkonäköseikoista.
Miksi pitäisi sanoa?Jokainenhan on yksilö ja läskinsä kantaa ihan itse.Sinulle voisin kyllä sanoa että olet tyhmä aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi tietää heti ulkomailla kuka on suomalainen. Lippis päässä ja vatsa tulee ensiksi 🤣
Suomalaiset ovat kyllä vuosi vuodelta vain lihavampia. Myös lapset. Juuri eilen kiinnitin tähän huomiota, kun olimme syömässä ja viettämässä aikaa rannalla ja puistossa. Mitä ihmettä te syötte ja juotte, kun lapsillakin on isot mahat? Suomi on ottanut tässä asiassa USAa kiinni eikä todellakaan ole hyvä asia.
Kamalinta on lihavat lapset, suren heidän puolestaan. Vanhemmat saisivat hävetä kun syöttävät lapsensa läskiä hyllyviksi pulleroiksi. Sipsiä, limsaa, mäkkiä, pizzaa, sokeria ym menee päivittäin lasten suusta alas. Omassa lapsuudessa roskaruuat kuului synttäreihin ja vappuun, pikaruokalassa käytiin 1-2 kertaa vuodessa!! Joissain perheissä nykylapset käy varmaan 1-2 kertaa viikossa. Onneksi itselle on jäänyt lapsuudesta terveelliset ruokailutavat ja liikunnallinen elämäntapa joita noudatetaan meidän perheessä, eikä ylipainosta ole huolta.
Lihava on lihava, sanotaan se ääneen tai ei.