Eikö lihavalle saa sanoa että olet lihava.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/cb946186-3b2d-49af-8fd2-58e5b0…
Eihän totuuden sanominen ole loukkaus.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi tietää heti ulkomailla kuka on suomalainen. Lippis päässä ja vatsa tulee ensiksi 🤣
Suomalaiset ovat kyllä vuosi vuodelta vain lihavampia. Myös lapset. Juuri eilen kiinnitin tähän huomiota, kun olimme syömässä ja viettämässä aikaa rannalla ja puistossa. Mitä ihmettä te syötte ja juotte, kun lapsillakin on isot mahat? Suomi on ottanut tässä asiassa USAa kiinni eikä todellakaan ole hyvä asia.
Kamalinta on lihavat lapset, suren heidän puolestaan. Vanhemmat saisivat hävetä kun syöttävät lapsensa läskiä hyllyviksi pulleroiksi. Sipsiä, limsaa, mäkkiä, pizzaa, sokeria ym menee päivittäin lasten suusta alas. Omassa lapsuudessa roskaruuat kuului synttäreihin ja vappuun, pikaruokalassa käytiin 1-2 kertaa vuodessa!! Joissain perheissä nykylapset käy varmaan 1-2 kertaa viikossa. Onneksi itselle on jäänyt lapsuudesta terveelliset ruokailutavat ja liikunnallinen elämäntapa joita noudatetaan meidän perheessä, eikä ylipainosta ole huolta.
Joo samaa mieltä lasten lihavuudesta, hirveetä. Sattuu olemaan yks kaveri joka jakaa somessa kuvia pojastaan jätskillä, pizzalla, vohvelilla, hampparilla.... Poika on jotain 11-12 vuotias ja hänellä on manboobsit ja selkeä keskivartalolihavuus. Ja vanhemmista on silti ilmeisen järkevää viedä poika jatkuvasti syömään mättöä. Iljettävää katseltavaa. Haloo, vanhemmat.
Ilmeisesti hormonitoiminta vaikuttaa. Tuossa iässä poikamme lihoi lyhyessä ajassa paljon. Oli melko pulska. Sitten taas parin vuoden päästä alkoi laihtua ja nyt on hyvin hoikka vaikka syö kuin hevonen. Siskoni pojalla oli sama juttu.
Heille pitää sanoa. Läski ei ymmärrä muuten.
Ap sinä olet tyhmä ja ruma.
Eihän totuuden sanominen ole loukkaus! Ole hyvä.
On monia asioita, joita kyllä saa tehdä, mutta ei syystä tai toisesta kannata tehdä. Seuraukset sanojalle itselleen ovat ikäviä, sillä oma sisin inhimillinen intergriteetti kärsii kun astuu mutaojaan. Monet ovat tosin turruttaneet sellaisen terveen häpeäntunteen itsestään, että laukovat kiusallaan asioita. Se ei vielä tarkoita psykopatiaa, mutta vahvoja narsistisia piirteitä kylläkin. Osa tunnistaa nuo piirteensä ja kasvaa niistä ulos, osa ei, mikä näkyy keskustelussa siitä, että miksi kaikkia vanhuksia ei käydä katsomassa hoivakodeissa. Leipä tietenkin elättää myös kusipäivä. T. normaalipainoinen, joka jättää muut ihmiset rauhaan omine ominaisuuksineen
Siis tuo julkisuustyrkky akka meni maihin jossa naisen tehtävä on olla kaunis synnytyskone ja pahastui kun paikalliset ukot pitivät rujona läskinä. Toivottavasti hänelle järjestettiin heti SPR:n kriisiapua Suomeen palatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi tietää heti ulkomailla kuka on suomalainen. Lippis päässä ja vatsa tulee ensiksi 🤣
Suomalaiset ovat kyllä vuosi vuodelta vain lihavampia. Myös lapset. Juuri eilen kiinnitin tähän huomiota, kun olimme syömässä ja viettämässä aikaa rannalla ja puistossa. Mitä ihmettä te syötte ja juotte, kun lapsillakin on isot mahat? Suomi on ottanut tässä asiassa USAa kiinni eikä todellakaan ole hyvä asia.
Kamalinta on lihavat lapset, suren heidän puolestaan. Vanhemmat saisivat hävetä kun syöttävät lapsensa läskiä hyllyviksi pulleroiksi. Sipsiä, limsaa, mäkkiä, pizzaa, sokeria ym menee päivittäin lasten suusta alas. Omassa lapsuudessa roskaruuat kuului synttäreihin ja vappuun, pikaruokalassa käytiin 1-2 kertaa vuodessa!! Joissain perheissä nykylapset käy varmaan 1-2 kertaa viikossa. Onneksi itselle on jäänyt lapsuudesta terveelliset ruokailutavat ja liikunnallinen elämäntapa joita noudatetaan meidän perheessä, eikä ylipainosta ole huolta.
Lapsi lihoo 2 kiloa vuodessa ihan tavallisella ruoalla, jos vanhempansa pakottaa juomaan desin rasvatonta maitoa joka päivä yli energiankulutuksensa. Ei siihen mitään roskaruokaravintoloita tai erikoisherkkuja tarvita. Suomalaiset ovat jotenkin ymmärtämättömiä sen suhteen, että myös sillä terveellisellä kotiruoalla voi lihoa kun saa liikaa energiaa.
Saa sanoa mutta miksi? Kyllä se sen tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi tietää heti ulkomailla kuka on suomalainen. Lippis päässä ja vatsa tulee ensiksi 🤣
Suomalaiset ovat kyllä vuosi vuodelta vain lihavampia. Myös lapset. Juuri eilen kiinnitin tähän huomiota, kun olimme syömässä ja viettämässä aikaa rannalla ja puistossa. Mitä ihmettä te syötte ja juotte, kun lapsillakin on isot mahat? Suomi on ottanut tässä asiassa USAa kiinni eikä todellakaan ole hyvä asia.
Kamalinta on lihavat lapset, suren heidän puolestaan. Vanhemmat saisivat hävetä kun syöttävät lapsensa läskiä hyllyviksi pulleroiksi. Sipsiä, limsaa, mäkkiä, pizzaa, sokeria ym menee päivittäin lasten suusta alas. Omassa lapsuudessa roskaruuat kuului synttäreihin ja vappuun, pikaruokalassa käytiin 1-2 kertaa vuodessa!! Joissain perheissä nykylapset käy varmaan 1-2 kertaa viikossa. Onneksi itselle on jäänyt lapsuudesta terveelliset ruokailutavat ja liikunnallinen elämäntapa joita noudatetaan meidän perheessä, eikä ylipainosta ole huolta.
Lapsi lihoo 2 kiloa vuodessa ihan tavallisella ruoalla, jos vanhempansa pakottaa juomaan desin rasvatonta maitoa joka päivä yli energiankulutuksensa. Ei siihen mitään roskaruokaravintoloita tai erikoisherkkuja tarvita. Suomalaiset ovat jotenkin ymmärtämättömiä sen suhteen, että myös sillä terveellisellä kotiruoalla voi lihoa kun saa liikaa energiaa.
Kannattaakin juoda täysmaitoa, niin lapsetkin pysyy normipainossa. Aina ei ole kyse energiamäärästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa sanoa muut kuin hoitava lääkäri, ja hänen kuuluukin se rakentavalla tavalla sanoa.
Huokaus, palsta on täynnä läskejä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi tietää heti ulkomailla kuka on suomalainen. Lippis päässä ja vatsa tulee ensiksi 🤣
Suomalaiset ovat kyllä vuosi vuodelta vain lihavampia. Myös lapset. Juuri eilen kiinnitin tähän huomiota, kun olimme syömässä ja viettämässä aikaa rannalla ja puistossa. Mitä ihmettä te syötte ja juotte, kun lapsillakin on isot mahat? Suomi on ottanut tässä asiassa USAa kiinni eikä todellakaan ole hyvä asia.
Kamalinta on lihavat lapset, suren heidän puolestaan. Vanhemmat saisivat hävetä kun syöttävät lapsensa läskiä hyllyviksi pulleroiksi. Sipsiä, limsaa, mäkkiä, pizzaa, sokeria ym menee päivittäin lasten suusta alas. Omassa lapsuudessa roskaruuat kuului synttäreihin ja vappuun, pikaruokalassa käytiin 1-2 kertaa vuodessa!! Joissain perheissä nykylapset käy varmaan 1-2 kertaa viikossa. Onneksi itselle on jäänyt lapsuudesta terveelliset ruokailutavat ja liikunnallinen elämäntapa joita noudatetaan meidän perheessä, eikä ylipainosta ole huolta.
Joo samaa mieltä lasten lihavuudesta, hirveetä. Sattuu olemaan yks kaveri joka jakaa somessa kuvia pojastaan jätskillä, pizzalla, vohvelilla, hampparilla.... Poika on jotain 11-12 vuotias ja hänellä on manboobsit ja selkeä keskivartalolihavuus. Ja vanhemmista on silti ilmeisen järkevää viedä poika jatkuvasti syömään mättöä. Iljettävää katseltavaa. Haloo, vanhemmat.
Ilmeisesti hormonitoiminta vaikuttaa. Tuossa iässä poikamme lihoi lyhyessä ajassa paljon. Oli melko pulska. Sitten taas parin vuoden päästä alkoi laihtua ja nyt on hyvin hoikka vaikka syö kuin hevonen. Siskoni pojalla oli sama juttu.
Noin ne hormonit toimii. Ennen pituuspyrähdystä kerätään massaa. Ettei tuulessa kaadu kun on kasvanut :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mutta laihaa saa haukkua laihaksi.
Lihavat tekevät tätä jatkuvasti. Haukutaan pulkannaruksi, kuivan kesän oravaksi sekä kehutaan miten miehet tykkäävät, kun on jotain mistä ottaa kiinni.
Nainen 48kg
HöpöHöpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mutta laihaa saa haukkua laihaksi.
Lihavat tekevät tätä jatkuvasti. Haukutaan pulkannaruksi, kuivan kesän oravaksi sekä kehutaan miten miehet tykkäävät, kun on jotain mistä ottaa kiinni.
Nainen 48kg
HöpöHöpö
Ihan totta se on.
Vierailija kirjoitti:
Naisten kannattas vähän rajottaa sitä kakkujen mussuttamista.
Eikö naiset enää kuulukaan keittiöön?
Haluatko sanoa toiselle henkilölle: "Olet lihava."? - miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa sanoa muut kuin hoitava lääkäri, ja hänen kuuluukin se rakentavalla tavalla sanoa.
Lääkärikin vain silloin jos hänellä on antaa jotain oikeasti noudatettavissa olevia konkreettisia neuvoja ja apua.
Syö vähemmän?
Just tätä, että lihavalla ei itsellään ole mitään vastuuta tilastaan. Lääkärin pitäisi tarjoilla ratkaisut aikuisen ihmisen lihavuuteen. Miettikääpä nyt uudestaan!
Usein kun lihavat pyrkivät laihduttamaan syövät itseasiassa liian vähän ja siksi keho on säästöliekillä eikä luovu rasvasta vaan hamstraa sitä ja herättää mielitekoja. Pitäisikin syödä enemmän. Terveellisesti toki.
Lihavuuden hoito on sinänsä hankalaa vaikka vastaus olisikin usein siinä ruoassa, koska ilman ruokaa ei voi elää. Jos on syömishäiriö tai ruoka-addiktio tms. niin silti ihan jokaisen pitää syödä sitä ruokaa. Versus kun on päihdeaddiktio niin on helpompi olla ilman koska kukaan ihminen ei tarvitse päihteitä elääkseen.
Onneksi lihavuuden tutkiminen ja hoito lääketieteessä on vihdoin alettu ottaa tosissaan ja toivittavasti uusia hoitomuotoja ja lääkkeitä saadaan tarjolle kaikille niitä tarvitseville. Syyttely kun ei auta ketään.
Laihojakun kommentoidaan,ja yhtä epäasiallisesti, niinkuin montaa muutakin ominaisuutta. Kommentoijat ovat psyykeltään 3 vuotiaan tasolla, korkeintaan, ja muitakin henkisiä haasteita löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Naisen suurin pelko elämässä on että joku sanoo lihavaksi. Naisen hauras ego hajoaa siitä.
Ja tiedätkö mistä se hauras ego usein on peräisin? Että äiti, joka on äärimmäisen kilpailuhenkinen, haluaa olla porukan hoikin ja kaunein. Syöttää muille ruokaa ja leipomuksia, ottaa henkkoht loukkauksena jos jotain jää maistamatta, ja sitten nälvii kiloista. Kaiken muun vähättelyn ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa sanoa muut kuin hoitava lääkäri, ja hänen kuuluukin se rakentavalla tavalla sanoa.
Lääkärikin vain silloin jos hänellä on antaa jotain oikeasti noudatettavissa olevia konkreettisia neuvoja ja apua.
Onko sinulle jotenkin epäselvää, miten painonpudotus toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi tietää heti ulkomailla kuka on suomalainen. Lippis päässä ja vatsa tulee ensiksi 🤣
Suomalaiset ovat kyllä vuosi vuodelta vain lihavampia. Myös lapset. Juuri eilen kiinnitin tähän huomiota, kun olimme syömässä ja viettämässä aikaa rannalla ja puistossa. Mitä ihmettä te syötte ja juotte, kun lapsillakin on isot mahat? Suomi on ottanut tässä asiassa USAa kiinni eikä todellakaan ole hyvä asia.
Kamalinta on lihavat lapset, suren heidän puolestaan. Vanhemmat saisivat hävetä kun syöttävät lapsensa läskiä hyllyviksi pulleroiksi. Sipsiä, limsaa, mäkkiä, pizzaa, sokeria ym menee päivittäin lasten suusta alas. Omassa lapsuudessa roskaruuat kuului synttäreihin ja vappuun, pikaruokalassa käytiin 1-2 kertaa vuodessa!! Joissain perheissä nykylapset käy varmaan 1-2 kertaa viikossa. Onneksi itselle on jäänyt lapsuudesta terveelliset ruokailutavat ja liikunnallinen elämäntapa joita noudatetaan meidän perheessä, eikä ylipainosta ole huolta.
Lapsi lihoo 2 kiloa vuodessa ihan tavallisella ruoalla, jos vanhempansa pakottaa juomaan desin rasvatonta maitoa joka päivä yli energiankulutuksensa. Ei siihen mitään roskaruokaravintoloita tai erikoisherkkuja tarvita. Suomalaiset ovat jotenkin ymmärtämättömiä sen suhteen, että myös sillä terveellisellä kotiruoalla voi lihoa kun saa liikaa energiaa.
Ei tämä mikään suomalainen ilmiö ole :D
Naapurin syytä !