Eikö lihavalle saa sanoa että olet lihava.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/cb946186-3b2d-49af-8fd2-58e5b0…
Eihän totuuden sanominen ole loukkaus.
Kommentit (187)
Kiinalaiset kyllä sanovat herkästi, koska siellä lihavuus on edelleen harvinaisempaa.
Miksi sinun pitäisi kommentoida jonkun ulkonäköä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavalle outoa kyllä se kerrotaan ikään kuin hän ei itse tietäisi painoaan.
Yllättävän moni on sokea omalle ylipainolleen. Pitävät itseään normaalipainoisena. Rumuus sen sijaan ei ole terveysriski joten ei voi verrata.
Ei pidä paikkaansa. Hoikatkin pitävät itseään lihavana. Ihmiset on sokeita normaalille vartalolle, joka ei muistuta luurankoa. Kukaan lihava ei kuvittele olevansa normaalipainoinen, jos ei ole jotenkin todella pahasti mielenvikainen.
Jos sinulle joku lihava sanoo olevansa laiha, se on luultavasti vaan vitsi tai muuten jallittaa sua, että sä luulisit että se ei tiedä olevansa lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi tietää heti ulkomailla kuka on suomalainen. Lippis päässä ja vatsa tulee ensiksi 🤣
Suomalaiset ovat kyllä vuosi vuodelta vain lihavampia. Myös lapset. Juuri eilen kiinnitin tähän huomiota, kun olimme syömässä ja viettämässä aikaa rannalla ja puistossa. Mitä ihmettä te syötte ja juotte, kun lapsillakin on isot mahat? Suomi on ottanut tässä asiassa USAa kiinni eikä todellakaan ole hyvä asia.
Kamalinta on lihavat lapset, suren heidän puolestaan. Vanhemmat saisivat hävetä kun syöttävät lapsensa läskiä hyllyviksi pulleroiksi. Sipsiä, limsaa, mäkkiä, pizzaa, sokeria ym menee päivittäin lasten suusta alas. Omassa lapsuudessa roskaruuat kuului synttäreihin ja vappuun, pikaruokalassa käytiin 1-2 kertaa vuodessa!! Joissain perheissä nykylapset käy varmaan 1-2 kertaa viikossa. Onneksi itselle on jäänyt lapsuudesta terveelliset ruokailutavat ja liikunnallinen elämäntapa joita noudatetaan meidän perheessä, eikä ylipainosta ole huolta.
Joo samaa mieltä lasten lihavuudesta, hirveetä. Sattuu olemaan yks kaveri joka jakaa somessa kuvia pojastaan jätskillä, pizzalla, vohvelilla, hampparilla.... Poika on jotain 11-12 vuotias ja hänellä on manboobsit ja selkeä keskivartalolihavuus. Ja vanhemmista on silti ilmeisen järkevää viedä poika jatkuvasti syömään mättöä. Iljettävää katseltavaa. Haloo, vanhemmat.
Miksi se pitäisi sanoa? Tiedän sen muutenkin.
Ei kannata sanoa, jos ei ole mitään käytännön neuvoja. Apua.
samaa lässytysta, antakaa ihmisten jo olla
Naisen suurin pelko elämässä on että joku sanoo lihavaksi. Naisen hauras ego hajoaa siitä.
On tuollaista epäkohteliasta sanoa toiselle päin naamaa. Olen jonkin aikaa kantanut lisäännyttyämme yövalvomisten takia ylipainoa. Nykyään melko normaalipainoinen taas olen. Ihan järkyttävää oli mielestäni joidenkin ihmisten käytös tuolloin kun minua oli massallisesti enemmän. Suurin osa oli ihan peruskohteliaita ja tajusivat että on vain raskaammat vuodet, osaa sen ajan ihmisistä typerine kommentteineen en tule koskaan kaipaamaan. Uskomattoman urpoa. Osaan ihmisistä pettyy aina. Petoja jotka hyökkäävät kimppuusi silloin kun sinulla on haastavampaa. Haistatin heille paskat.
Ei nyt pidä sanoa mitään ellei kyseessä ole läheinen. Mutaa paljon terveempää on sanoa läskiä läskiks tai valaaks kun että, "olet ihana kaunis juuri tollasena" Se on sairasta ja vie läskin vaa yhteiskunnan maksamien hoitojen jälkeen todellisuuden tajun menettämänä nopeammin hautaan.
Vaihtoehtoisia kehuja:
Löllöpylly
Fätäri
Laardiperse
Siiderivalas
Mitänäitänyton.
Miksi hoikalle saa sanoa että oletpa laiha mutta lihavalle ei saa sanoa että oletpa lihava.
Eikö ap:lle voi sanoa, että hän on tyhmä? Sehän on totuus.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset kyllä sanovat herkästi, koska siellä lihavuus on edelleen harvinaisempaa.
Ja kiinalaiset ovat muutenkin törppöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mutta laihaa saa haukkua laihaksi.
Lihavat tekevät tätä jatkuvasti. Haukutaan pulkannaruksi, kuivan kesän oravaksi sekä kehutaan miten miehet tykkäävät, kun on jotain mistä ottaa kiinni.
Nainen 48kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mutta laihaa saa haukkua laihaksi.
Juu, luusäkiksi, anorektikoksi ja aina pitää muistaa "pitäähän naisessa olla jotain mistä ottaa kiinni, ei tuollaisista miehet tykkää, koirat vaan".
Missä päin Suomea puhutaan toisille noin rumasti?
MIKSI SINULLA ON TARVE SANOA ASIA? Luuletko että sun kommentilla on jotain merkitystä? Jos luulet mitä? Tommosta turhanaikaista päänaukomista kannattaa välttää viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Saako alipainoiselle ihmiselle muka sanoa, että hän on laiha? Olen 172 cm pitkä ja painan 46 kg, eikä kukaan ole sanonut minun olevan laiha.
Syöpään sairastuminen laihdutti minua paljon. Olin surkean näköinen. Kuitenkin löytyi ihmisiä, jotka kommentoivat kadehtivansa syöpäistä kroppaani ja kyselivät painoani. Ihmiset eivät osaa yhtään ajatella, mitä suustaan päästävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa sanoa muut kuin hoitava lääkäri, ja hänen kuuluukin se rakentavalla tavalla sanoa.
Lääkärikin vain silloin jos hänellä on antaa jotain oikeasti noudatettavissa olevia konkreettisia neuvoja ja apua.
Mitä neuvoja?
Tyhminkin läski tietää, että "syö vähemmän, liiku enemmän".
Tyhminkin ihminen ymmärtää että ihminen ei ole läski.
Voiko sanoa, että on painokkaasti kehopositiivinen?