Kainuussa, Savossa ja muualla Itä-Suomessa ihmiset ryyppäävät itsensä työkyvyttömäksi, Helsingistä löytyy terveimmät kansalaiset.
PK-seutu on terveiden ihmisten aluetta, eipä ihme että suomalaiset haluavat asua alueella.
Kommentit (75)
Oiskohan mitään tekemistä jo monta kymmentä vuotta jatkuneesta kehityksestä? Isossa kuvassa kuvio menee jotenkin näin, että tupoukylien terävämpi porukka joutuu viimeistään lukion jälkeen lähtemään jonnekin muualle opiskelemaan. Opiskelujen jälkeen työtkin tuppaa löytymään jostain muualta kun sieltä peltojen keskeltä kotikonnuillta.
Taas vastaavasti se porukka joka sinne varmimmin jää on juuri sitä heikompaa ainesta. Ja tosiaan kun tämä mylly pyörii vuosikymmenet näin, mitä muuta voi oikeastaan odottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juovat aivonsa muussiksi siellä böndellä ja puukottelevat toisiaan.
Nistipaskat ovat juuri stadissa ja muualla Helsingin seudun alueella. Pitäisi laittaa uuniin tollaiset paskiaiset.
Paitsi etteivät asu, vaan jossain Pieksämäellä, Jyväskylässä ja Rovaniemellä.
Olet koskaan juntti kuulut piritorista?
Piritorin kourallinen nistejä on pieni määrä kun vertaa siihen miten paljon syrjäkylillä ryypätään.
Veikkaan että Helsingissä on eniten nistejä.
Kallio ja joku Piritori on äärettömän ankea paikka - uskon että siellä on suurin nistien tihentymä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla syödään erilaisia mielialalääkkeitä kilotolkulla.
Tuon jutun mukaan ne mt-ongelmat ovat siellä maaseuduilla.
Kaikki normalisoituu, kun sama vika on riittävän useassa.
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan mitään tekemistä jo monta kymmentä vuotta jatkuneesta kehityksestä? Isossa kuvassa kuvio menee jotenkin näin, että tupoukylien terävämpi porukka joutuu viimeistään lukion jälkeen lähtemään jonnekin muualle opiskelemaan. Opiskelujen jälkeen työtkin tuppaa löytymään jostain muualta kun sieltä peltojen keskeltä kotikonnuillta.
Taas vastaavasti se porukka joka sinne varmimmin jää on juuri sitä heikompaa ainesta. Ja tosiaan kun tämä mylly pyörii vuosikymmenet näin, mitä muuta voi oikeastaan odottaa?
Tämähän se on. Ei 90-luvulla ollut vielä näin suuria eroja. Suomessa olen jonkun verran tehnyt maakuntamatkailua, ja on hätkähdyttävää huomata, miten paljon pikkupaikkakunnilla on niin hidasjärkistä porukkaa. Osasta näkee jo heti kasvoista ettei hissi nouse ylös asti.
Vierailija kirjoitti:
Ap, muslimit eivät juo alkoholia.
Huumeet.
Kainuulaisena voin sanoa että suureen alkoholin kulutukseen on monta syytä. Työttömyyttä on paljon ja kun ei ole kiirettä aamulla töihin niin moni alkaa tissuttelemaan. Ravintolat ja baarit ovat harvassa ja yleensä auki vain viikonloppuisin, kukapa sellaista pitäisi kun ei työttömille ole varaa käydä niissä. Ikäjakauma on enimmäkseen eläkeläisiä ja moni heistä juo tylsyyteen ja yksinäisyyteen sä. Ja nykyiset Eläkeläiset ovat sitä ikäpolvea, joka sai elää vapaasti 60-70-luvulla alkoholin kanssa. Esimerkiksi kummatkin kummini olivat työikäisinä sellaisia että joivat joskus viikonloppuisin, nyt juovat joka ilta kun ei ole muuta tekemistä. Ja lääkärit on mitä ne on, eläkepaperit annetaan helposti. Isoja työllistäjiä ei ole eikä tule ja joillakin paikkakunnilla porukka on tosi valittavia. Vai luuletteko että Puolangan pessimismi on vain vitsi. Ei se ole, oli 90-luvulla kuuluisa nuorten miesten tekemistä itsemurhista ja niissäkin oli alkoholi aina mukana ja se pitäjä on oikeasti täynnä elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä, muut kunnat ei ole niin ankeita.
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan mitään tekemistä jo monta kymmentä vuotta jatkuneesta kehityksestä? Isossa kuvassa kuvio menee jotenkin näin, että tupoukylien terävämpi porukka joutuu viimeistään lukion jälkeen lähtemään jonnekin muualle opiskelemaan. Opiskelujen jälkeen työtkin tuppaa löytymään jostain muualta kun sieltä peltojen keskeltä kotikonnuillta.
Taas vastaavasti se porukka joka sinne varmimmin jää on juuri sitä heikompaa ainesta. Ja tosiaan kun tämä mylly pyörii vuosikymmenet näin, mitä muuta voi oikeastaan odottaa?
Asun paikkakunnalla jonne korkeasti koulutetut palaavat takaisin -mm. luonnon takia.
Täällä asuu/on kotoisin Suomen nykyään rikkaimmat ihmiset.
Tänne muuttaa ulkomaalaisia mm. Euroopasta. Kantaeurooppalaisia, ei lähi - itäläisiä.
Euroopan rikkaita. Köyhillä ei ole varaa.
Paikkakunnallani asuu ihmisiä jotka ovat tervaskantoja. 90 - 100 - vuotias suomalainen kanta - asukas ei ole harvinaisuus.
Tiedän vain yhden jolla on ollut/on viinaongelma.
Tarkoittaako Yle jutullaan itähelsinkiläisiä?
Tai yritettiinkö tuolla propagandalla jotenkin lohduttaa teitä helsinkiläisiä?
Tällainen ajatus tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan mitään tekemistä jo monta kymmentä vuotta jatkuneesta kehityksestä? Isossa kuvassa kuvio menee jotenkin näin, että tupoukylien terävämpi porukka joutuu viimeistään lukion jälkeen lähtemään jonnekin muualle opiskelemaan. Opiskelujen jälkeen työtkin tuppaa löytymään jostain muualta kun sieltä peltojen keskeltä kotikonnuillta.
Taas vastaavasti se porukka joka sinne varmimmin jää on juuri sitä heikompaa ainesta. Ja tosiaan kun tämä mylly pyörii vuosikymmenet näin, mitä muuta voi oikeastaan odottaa?
Yksi iso selitys on siinä, että Helsingissä jopa 25 % ihmisistä on ulko maa laistaustaisia. Monet heistä ei juo joko ollenkaan tai juo vaan vähän, ja kuluttavat myös paljon vähemmän mielenterveyspalveluita kuin kantasuomalaiset. Sen sijaan Kainuussa ja Savossa molemmissa ulko maa laistaustaisia on vain n 5 % väestöstä. Se on huima ero!
Vau, hesaloiset pääsi juhannuksen jälkeen kotiin vihaamaltaan landelta ja nyt uskaltaa taas haukkua maaseutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan mitään tekemistä jo monta kymmentä vuotta jatkuneesta kehityksestä? Isossa kuvassa kuvio menee jotenkin näin, että tupoukylien terävämpi porukka joutuu viimeistään lukion jälkeen lähtemään jonnekin muualle opiskelemaan. Opiskelujen jälkeen työtkin tuppaa löytymään jostain muualta kun sieltä peltojen keskeltä kotikonnuillta.
Taas vastaavasti se porukka joka sinne varmimmin jää on juuri sitä heikompaa ainesta. Ja tosiaan kun tämä mylly pyörii vuosikymmenet näin, mitä muuta voi oikeastaan odottaa?
Asun paikkakunnalla jonne korkeasti koulutetut palaavat takaisin -mm. luonnon takia.
Täällä asuu/on kotoisin Suomen nykyään rikkaimmat ihmiset.
Tänne muuttaa ulkomaalaisia mm. Euroopasta. Kantaeurooppalaisia, ei lähi - itäläisiä.
Euroopan rikkaita. Köyhillä ei ole varaa.
Paikkakunnallani asuu ihmisiä jotka ovat tervaskantoja. 90 - 100 - vuotias suomalainen kanta - asukas ei ole harvinaisuus.
Tiedän vain yhden jolla on ollut/on viinaongelma.
Tarkoittaako Yle jutullaan itähelsinkiläisiä?
Tai yritettiinkö tuolla propagandalla jotenkin lohduttaa teitä helsinkiläisiä?
Tällainen ajatus tulee mieleen.
Köyhillä helsinkiläisillä ei ole koskaan varaa matkustaa Suomessa. He eivät siis tunne todellisuutta.
Ehkä sillä yritettiin peittää kurjistuvaa Helsinkiä?
Siellähän on nykyään kantakaupunkikin hyvin autio.
En enää ikinä palaa sinne - siellä on varmaan jo tosi kurjaa.
Eipä noita itsensä tuhoavia ihmissurkimuksia kannata edes hoitaa missään. Antaa vaan kuolla paskaansa ja kuseensa kun sille päälle sattuvat. Kuolema vapauttaa mokomat kärsimyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan mitään tekemistä jo monta kymmentä vuotta jatkuneesta kehityksestä? Isossa kuvassa kuvio menee jotenkin näin, että tupoukylien terävämpi porukka joutuu viimeistään lukion jälkeen lähtemään jonnekin muualle opiskelemaan. Opiskelujen jälkeen työtkin tuppaa löytymään jostain muualta kun sieltä peltojen keskeltä kotikonnuillta.
Taas vastaavasti se porukka joka sinne varmimmin jää on juuri sitä heikompaa ainesta. Ja tosiaan kun tämä mylly pyörii vuosikymmenet näin, mitä muuta voi oikeastaan odottaa?
Asun paikkakunnalla jonne korkeasti koulutetut palaavat takaisin -mm. luonnon takia.
Täällä asuu/on kotoisin Suomen nykyään rikkaimmat ihmiset.
Tänne muuttaa ulkomaalaisia mm. Euroopasta. Kantaeurooppalaisia, ei lähi - itäläisiä.
Euroopan rikkaita. Köyhillä ei ole varaa.
Paikkakunnallani asuu ihmisiä jotka ovat tervaskantoja. 90 - 100 - vuotias suomalainen kanta - asukas ei ole harvinaisuus.
Tiedän vain yhden jolla on ollut/on viinaongelma.
Tarkoittaako Yle jutullaan itähelsinkiläisiä?
Tai yritettiinkö tuolla propagandalla jotenkin lohduttaa teitä helsinkiläisiä?
Tällainen ajatus tulee mieleen.
Hyväksy nyt vain se tosiasia, että siellä idässä asuu Suomen hulluimmat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vau, hesaloiset pääsi juhannuksen jälkeen kotiin vihaamaltaan landelta ja nyt uskaltaa taas haukkua maaseutua.
Tuli raittiin ilman myrkytys...
Vierailija kirjoitti:
Tuo on helppo todeta tältä palstalta, esim se yksi avohoitopotilas joka laittaa joka ketjuun "HELLSINKI" huuteluita on taatusti tuon listan kärjessä..
Oikeassahan tuo on, pikkupääkaupunki on hellsinki.
Euroopan kaatopaikka. Kartallakin peräreiän kohdalla.
Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi voitaisiinkin jakaa kahtia kehäkolmosen etelä-ja pohjoispuolisiin osiin.Jos rysy hyökkää pääkaupunkiseudulle saavat hoitaa homman peukkujenginsä kanssa.
Ja kehä kolmosen sisäpuolelta ei tarttis tälläkään hetkellä siirtää penniäkään ulkopuolelle veropotista. Ja edelleenkään joku metsäteollisuuden pääkonttori ei kata kuin murto-osan BKT:sta.
Pienikin yhteiskunnan kriisi niin hesan jengi on tukkimassa maakuntasuomeen. Vielä kun Virosta evakuoidaan miljoona ihmistä Suomeen niin niin siinä on hesan nisti ja peukkujengillä tekemistä.
Ja millä ihmeellä maaseudulla kukaan pärjää ilman tukiaisia, kelan avustuksia saati sitten polttoaineita? Jos Suomessa syntyy kriisi, ensimmäisenä ovat itkemässä maaseudun palloiksi paisuneet ihmiset, kun teinit eivät pääse ABC:lle notkumaan, kylän juopot Alkoon eikä perheelliset kauppaan kun maaseudulla ollaan vuonna 2026 täysin riippuvaisia kaupan antimista. Kuka ihme siellä omaa ruokaa viljelee muka? Ihmeellistä uhoa mutta housuissa ei ole lopulta muuta kuin velliä.
Itä - Suomessa mennään töihin.
Ja työskennellään eläkeikään saakka.
Edelleenkin, mihin YLE pyrkii jutullaan?
Yle tosin on valtion keskusradio, l. poliitikkojen radio.
Mihin Arkadianmäen jengi pyrkii tuolla propagandallaan?
Keneltä tuli käsky?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi voitaisiinkin jakaa kahtia kehäkolmosen etelä-ja pohjoispuolisiin osiin.Jos rysy hyökkää pääkaupunkiseudulle saavat hoitaa homman peukkujenginsä kanssa.
Ja kehä kolmosen sisäpuolelta ei tarttis tälläkään hetkellä siirtää penniäkään ulkopuolelle veropotista. Ja edelleenkään joku metsäteollisuuden pääkonttori ei kata kuin murto-osan BKT:sta.
Pienikin yhteiskunnan kriisi niin hesan jengi on tukkimassa maakuntasuomeen. Vielä kun Virosta evakuoidaan miljoona ihmistä Suomeen niin niin siinä on hesan nisti ja peukkujengillä tekemistä.
Ja millä ihmeellä maaseudulla kukaan pärjää ilman tukiaisia, kelan avustuksia saati sitten polttoaineita? Jos Suomessa syntyy kriisi, ensimmäisenä ovat itkemässä maaseudun palloiksi paisuneet ihmiset, kun teinit eivät pääse ABC:lle notkumaan, kylän juopot Alkoon eikä perheelliset kauppaan kun maaseudulla ollaan vuonna 2026 täysin riippuvaisia kaupan antimista. Kuka ihme siellä omaa ruokaa viljelee muka? Ihmeellistä uhoa mutta housuissa ei ole lopulta muuta kuin velliä.
Itä - Suomessa mennään töihin.
Ja työskennellään eläkeikään saakka.
Edelleenkin, mihin YLE pyrkii jutullaan?
Yle tosin on valtion keskusradio, l. poliitikkojen radio.
Mihin Arkadianmäen jengi pyrkii tuolla propagandallaan?
Keneltä tuli käsky?
Tilastot eivät ole mielipideasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan mitään tekemistä jo monta kymmentä vuotta jatkuneesta kehityksestä? Isossa kuvassa kuvio menee jotenkin näin, että tupoukylien terävämpi porukka joutuu viimeistään lukion jälkeen lähtemään jonnekin muualle opiskelemaan. Opiskelujen jälkeen työtkin tuppaa löytymään jostain muualta kun sieltä peltojen keskeltä kotikonnuillta.
Taas vastaavasti se porukka joka sinne varmimmin jää on juuri sitä heikompaa ainesta. Ja tosiaan kun tämä mylly pyörii vuosikymmenet näin, mitä muuta voi oikeastaan odottaa?
Asun paikkakunnalla jonne korkeasti koulutetut palaavat takaisin -mm. luonnon takia.
Täällä asuu/on kotoisin Suomen nykyään rikkaimmat ihmiset.
Tänne muuttaa ulkomaalaisia mm. Euroopasta. Kantaeurooppalaisia, ei lähi - itäläisiä.
Euroopan rikkaita. Köyhillä ei ole varaa.
Paikkakunnallani asuu ihmisiä jotka ovat tervaskantoja. 90 - 100 - vuotias suomalainen kanta - asukas ei ole harvinaisuus.
Tiedän vain yhden jolla on ollut/on viinaongelma.
Tarkoittaako Yle jutullaan itähelsinkiläisiä?
Tai yritettiinkö tuolla propagandalla jotenkin lohduttaa teitä helsinkiläisiä?
Tällainen ajatus tulee mieleen.
Hyväksy nyt vain se tosiasia, että siellä idässä asuu Suomen hulluimmat ihmiset.
Jos sen välttämättä haluat tietää, toinen sukuni joka on sieltä, on erittäin tervettä, 90 - 100 - vuotiaita löytyy joukousta. Eivät juopottele.
Siihen kuuluu eliittiä - niitä harvoja jotka ovat oikeasti Suomen rikkaimpia ihmisiä.
Erittäin ahkeria ja tekevät työnsä viimeisen päälle eläkeikään saakka.
Myös erittäin lahjakkaita joista monet akateemisia. Täällä vauvojen palstallahan sitä pidetään ihmisyyden mittarina.
Selitys: Erittäin vahva Sursill - tihentymä.
Kaikki Suomen rikkaimmat ja menestyvimmät ovat luultavasti Sursilleja. Myös Wahlroos joka on meille verisukulainen.
Koko todellisuus ei ole se, mitä valtion keskusradio YLE, uskottelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan mitään tekemistä jo monta kymmentä vuotta jatkuneesta kehityksestä? Isossa kuvassa kuvio menee jotenkin näin, että tupoukylien terävämpi porukka joutuu viimeistään lukion jälkeen lähtemään jonnekin muualle opiskelemaan. Opiskelujen jälkeen työtkin tuppaa löytymään jostain muualta kun sieltä peltojen keskeltä kotikonnuillta.
Taas vastaavasti se porukka joka sinne varmimmin jää on juuri sitä heikompaa ainesta. Ja tosiaan kun tämä mylly pyörii vuosikymmenet näin, mitä muuta voi oikeastaan odottaa?
Asun paikkakunnalla jonne korkeasti koulutetut palaavat takaisin -mm. luonnon takia.
Täällä asuu/on kotoisin Suomen nykyään rikkaimmat ihmiset.
Tänne muuttaa ulkomaalaisia mm. Euroopasta. Kantaeurooppalaisia, ei lähi - itäläisiä.
Euroopan rikkaita. Köyhillä ei ole varaa.
Paikkakunnallani asuu ihmisiä jotka ovat tervaskantoja. 90 - 100 - vuotias suomalainen kanta - asukas ei ole harvinaisuus.
Tiedän vain yhden jolla on ollut/on viinaongelma.
Tarkoittaako Yle jutullaan itähelsinkiläisiä?
Tai yritettiinkö tuolla propagandalla jotenkin lohduttaa teitä helsinkiläisiä?
Tällainen ajatus tulee mieleen.
Hyväksy nyt vain se tosiasia, että siellä idässä asuu Suomen hulluimmat ihmiset.
Jos sen välttämättä haluat tietää, toinen sukuni joka on sieltä, on erittäin tervettä, 90 - 100 - vuotiaita löytyy joukousta. Eivät juopottele.
Siihen kuuluu eliittiä - niitä harvoja jotka ovat oikeasti Suomen rikkaimpia ihmisiä.
Erittäin ahkeria ja tekevät työnsä viimeisen päälle eläkeikään saakka.
Myös erittäin lahjakkaita joista monet akateemisia. Täällä vauvojen palstallahan sitä pidetään ihmisyyden mittarina.
Selitys: Erittäin vahva Sursill - tihentymä.
Kaikki Suomen rikkaimmat ja menestyvimmät ovat luultavasti Sursilleja. Myös Wahlroos joka on meille verisukulainen.
Koko todellisuus ei ole se, mitä valtion keskusradio YLE, uskottelee
Jatkuu. Asuessani Helsingissä asuin Länsi - Helsingissä.
Kallio oli tosi ankea rappiopaikka. Kävi sääliksi heitä jotka joutuivat asumaan siellä.
Luultavasti, jos Kalliossa olisin asunut, olisin alkanut kehittää jotain taidetta Kalliossa, rappioromantiikkaa. Mutta monen polven helsinkiläiset olivat kyllä tosi kivoja, ihan parhaita yksiköitä riippumatta kaupunginosasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan mitään tekemistä jo monta kymmentä vuotta jatkuneesta kehityksestä? Isossa kuvassa kuvio menee jotenkin näin, että tupoukylien terävämpi porukka joutuu viimeistään lukion jälkeen lähtemään jonnekin muualle opiskelemaan. Opiskelujen jälkeen työtkin tuppaa löytymään jostain muualta kun sieltä peltojen keskeltä kotikonnuillta.
Taas vastaavasti se porukka joka sinne varmimmin jää on juuri sitä heikompaa ainesta. Ja tosiaan kun tämä mylly pyörii vuosikymmenet näin, mitä muuta voi oikeastaan odottaa?
Asun paikkakunnalla jonne korkeasti koulutetut palaavat takaisin -mm. luonnon takia.
Täällä asuu/on kotoisin Suomen nykyään rikkaimmat ihmiset.
Tänne muuttaa ulkomaalaisia mm. Euroopasta. Kantaeurooppalaisia, ei lähi - itäläisiä.
Euroopan rikkaita. Köyhillä ei ole varaa.
Paikkakunnallani asuu ihmisiä jotka ovat tervaskantoja. 90 - 100 - vuotias suomalainen kanta - asukas ei ole harvinaisuus.
Tiedän vain yhden jolla on ollut/on viinaongelma.
Tarkoittaako Yle jutullaan itähelsinkiläisiä?
Tai yritettiinkö tuolla propagandalla jotenkin lohduttaa teitä helsinkiläisiä?
Tällainen ajatus tulee mieleen.
Tämä paikka on etelässä, ei idässä eikä pohjoisessa. Veikkaan että mainitsemasi paikka on hieman Espoosta länteen tai Turusta vähän pohjoiseen, joten täysin riippuvainen ison kaupungin vetovoimasta.
Ja millä ihmeellä maaseudulla kukaan pärjää ilman tukiaisia, kelan avustuksia saati sitten polttoaineita? Jos Suomessa syntyy kriisi, ensimmäisenä ovat itkemässä maaseudun palloiksi paisuneet ihmiset, kun teinit eivät pääse ABC:lle notkumaan, kylän juopot Alkoon eikä perheelliset kauppaan kun maaseudulla ollaan vuonna 2026 täysin riippuvaisia kaupan antimista. Kuka ihme siellä omaa ruokaa viljelee muka? Ihmeellistä uhoa mutta housuissa ei ole lopulta muuta kuin velliä.