Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kainuussa, Savossa ja muualla Itä-Suomessa ihmiset ryyppäävät itsensä työkyvyttömäksi, Helsingistä löytyy terveimmät kansalaiset.

Vierailija
22.06.2026 |

PK-seutu on terveiden ihmisten aluetta, eipä ihme että suomalaiset haluavat asua alueella.

 

https://yle.fi/a/74-20232116

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juovat aivonsa muussiksi siellä böndellä ja puukottelevat toisiaan. 

Nistipaskat ovat juuri stadissa ja muualla Helsingin seudun alueella. Pitäisi laittaa uuniin tollaiset paskiaiset.

Silti enemmän heitä on muualla kuin pk-seudulla. Tilastot eivät valehtele ja kertoo miten haitallinen päihde alkoholi on.

Tilastointi ei taida tuntea kaikkia eksoottisia huumeaineita.

Sillä ei ole väliä millä ihminen päänsä sekoittaa, vaan kuinka terve hän on ja elättääkö itse itsensä. Tuosta tilastosta näkee hyvin miten alkoholi on Suomen haitallisin päihde kirkkaasti.

Tämä! Pk-seudulla ja yliopistokaupungeissa pn paljon viihdekäyttäjiä jotka käyvät töissä. He eivät käytä jotain peukkua tai suonensisäistä paskaa, toisin kuin jossain kurjuuskaupungeissa idässä ja pohjoisessa.

Vierailija
22/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sairasta porukkaa siellä oikein asuu jos ovat sairaampia kuin nuo pk-seudun lähiöihin tunkeutuneet afrikkalaiset ja lähi-itäläiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pk seudun armeijankäyneiden prosentti,ei taideta julkaista 

Vierailija
24/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pk seudun armeijankäyneiden prosentti,ei taideta julkaista 

Varmaan sama kuin muuallakin maassa, tosin en ymmärrä miten se tähän liittyy..

Vierailija
25/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi voitaisiinkin jakaa kahtia kehäkolmosen etelä-ja pohjoispuolisiin osiin.Jos rysy hyökkää pääkaupunkiseudulle saavat hoitaa homman peukkujenginsä kanssa.

Ja kehä kolmosen sisäpuolelta ei tarttis tälläkään hetkellä siirtää penniäkään ulkopuolelle veropotista. Ja edelleenkään joku metsäteollisuuden pääkonttori ei kata kuin murto-osan BKT:sta.

Vierailija
26/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juovat aivonsa muussiksi siellä böndellä ja puukottelevat toisiaan. 

Nistipaskat ovat juuri stadissa ja muualla Helsingin seudun alueella. Pitäisi laittaa uuniin tollaiset paskiaiset.

Paitsi etteivät asu, vaan jossain Pieksämäellä, Jyväskylässä ja Rovaniemellä. 

Olet koskaan juntti kuulut piritorista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muslimit eivät juo alkoholia.

Vierailija
28/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on helppo todeta tältä palstalta, esim se yksi avohoitopotilas joka laittaa joka ketjuun "HELLSINKI" huuteluita on taatusti tuon listan kärjessä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juovat aivonsa muussiksi siellä böndellä ja puukottelevat toisiaan. 

Nistipaskat ovat juuri stadissa ja muualla Helsingin seudun alueella. Pitäisi laittaa uuniin tollaiset paskiaiset.

Paitsi etteivät asu, vaan jossain Pieksämäellä, Jyväskylässä ja Rovaniemellä. 

Olet koskaan juntti kuulut piritorista?

Piritorin kourallinen nistejä on pieni määrä kun vertaa siihen miten paljon syrjäkylillä ryypätään.

Vierailija
30/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pk seudun armeijankäyneiden prosentti,ei taideta julkaista 

Mikä logiikka tässä on? Yleensä terveet ja koulutetut käyvät armeijan. Mt-ongelmat ja vakava ylipaino ovat syitä C:n papereille, ja tätä väkeä riittää maaseudulla todella paljon. Pk-seudulla ihmiset ovat Suomen hoikimpia ja syövät terveelllisesti keskivertoon verrattuna. Sosioekonomiset erot ovat suuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun perusteella myös hulluimmat ihmiset elää siellä ja en ihmettele kun tällä palstalla lukee heidän kännisiä öyhötyksiä.

Näin se siellä böndellä menee. Ja sit ne äänestää kepua ja persuja ja draamailee, kun nuoret/fiksut/naiset/koulutetut muuttaa Helsinkiin. Ja vinkuu valtiolta tukiaisia elävöittämiseen. 

Vierailija
32/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on tosi paljon maahanmuuttajia, Kainuussa tosi vähän. Helsingissä on terveintä porukkaa, Kainuussa sairainta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla syödään erilaisia mielialalääkkeitä kilotolkulla.

Vierailija
34/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi voitaisiinkin jakaa kahtia kehäkolmosen etelä-ja pohjoispuolisiin osiin.Jos rysy hyökkää pääkaupunkiseudulle saavat hoitaa homman peukkujenginsä kanssa.

Ja kehä kolmosen sisäpuolelta ei tarttis tälläkään hetkellä siirtää penniäkään ulkopuolelle veropotista. Ja edelleenkään joku metsäteollisuuden pääkonttori ei kata kuin murto-osan BKT:sta.

Pienikin yhteiskunnan kriisi niin hesan jengi on tukkimassa maakuntasuomeen. Vielä kun Virosta evakuoidaan miljoona ihmistä Suomeen niin niin siinä on hesan nisti ja peukkujengillä tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ikärakenne.

Ei kukaan  täysipäinen nuori jää sinne juoppojen sekaan.

Osaatko sanoa missä/millä paikkakunnalla ne juopot ovat?

Vierailija
36/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juovat aivonsa muussiksi siellä böndellä ja puukottelevat toisiaan. 

Nistipaskat ovat juuri stadissa ja muualla Helsingin seudun alueella. Pitäisi laittaa uuniin tollaiset paskiaiset.

Paitsi etteivät asu, vaan jossain Pieksämäellä, Jyväskylässä ja Rovaniemellä. 

Olet koskaan juntti kuulut piritorista?

Olen asunut ”piritorin” vieressä, eikä se ole millään tasolla pahempi kuin Riihimäen Peltosaari. Toisin kuin Peltosaareen, Sörkan kurvin seudulle on asiaa muillakin kuin pienellä kourallisella nistejä. Samaa ei voi sanoa jostain Jyväskylän Pupuhuhdasta. Piritorin lähellä on sentään palveluita, ruokapaikkoja ja monille työpaikkoja.  Sinä itse et varmasti ole muuta kuin kuullut tuon sanan piritori ja otat nimityksen kirjaimellisesti.

Vierailija
37/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla syödään erilaisia mielialalääkkeitä kilotolkulla.

Tuon jutun mukaan ne mt-ongelmat ovat siellä maaseuduilla.

Vierailija
38/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pk seudun armeijankäyneiden prosentti,ei taideta julkaista 

Mikä logiikka tässä on? Yleensä terveet ja koulutetut käyvät armeijan. Mt-ongelmat ja vakava ylipaino ovat syitä C:n papereille, ja tätä väkeä riittää maaseudulla todella paljon. Pk-seudulla ihmiset ovat Suomen hoikimpia ja syövät terveelllisesti keskivertoon verrattuna. Sosioekonomiset erot ovat suuria.

Suomen rikkaimmat ihmiset ovat nyt mm

 Itä - Suomessa/kotoisin sieltä. Siis kuuluvat siihen harvaan eliittiin mihin niin harvat kuuluvat Suomessa.

Mihin YLE pyrkii tuolla jutulla?

Vierailija
39/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oon seurannut etelässä juhlapyhiä piisaa aina alko mukana.Juovat kaikkialla yhtä paljon ja vielä enempi...

Vierailija
40/75 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on kansansairaus Suomessa. 

Lisäksi tyypillinen suomalainen huumekuolema ei suinkaan aiheudu mistään peukusta tai piristä, vaan alkoholin ja lääkkeiden sekakäytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä