Minkä soittimen hankkisi kesäpäivien kuluksi?
Jäin keväällä työttömäksi ja vielä pitäisi jaksaa yli 2 kuukautta ennen kuin syyskauden harrastukset pyörähtää käyntiin. Kauniina kesäpäivinä on kiva ulkoilla, mutta sadepäivät 4 seinän sisällä masentaa. Tekisi mieli hankkia joku soitin, jota voisin opetella soittamaan vaikka Youtube-videoiden avulla. Mutta mikä soitin kannattaa hankkia? Ukulele, huuliharppu, nokkahuilu vai joku muu? Budjetti on mieluiten parin kympin luokkaa, mutta ehdoton yläraja on 100 €. Käytetty soitin kelpaa myös hyvin. En tavoittele välttämättä kummoistakaan soittotaitoa, vaan tarkoituksena on lähinnä saada vaihtelua ja mielekästä tekemistä kesäpäiviin. Soitin saa siis olla haastava, muttei niin haastava ettei tuntikausien ahkeran harjoittelunkaan jälkeen huomaa mitään kehitystä. Onko kellään laittaa hyviä ehdotuksia kehiin?
Kommentit (44)
DJ:n vehkeet. Perusteet on helppo oppia ja voit saada lisätuloa keikoista.
Banjo, didgeridoo, shamaanirumpu, munniharppu, säkkipilli, vaihtoehtoja riittää.
Ostin viime viikolla kirppikseltä hyväkuntoisen nokkahuilun 2 eurolla ja se on ainakin yllättävän vaikea soitin. En tiedä mitä teen väärin vai onko nokkahuilussani jotain vikaa, kun nuotit menee usein kohdalleen mutta välillä ääni on kaukana siitä mitä pitäisi. Olen pystynyt päättelemään vain sen, että ääni on liian korkea jos puhallan liian kovaa, mutta se ei selitä läheskään kaikkea. Joka tapauksessa nokkahuilu vaikuttaa ihan hauskalta peliltä, ja uskoisin että siitä saa ainakin hintansa verran hupia, jos uuden soittimen opettelu kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
DJ:n vehkeet. Perusteet on helppo oppia ja voit saada lisätuloa keikoista.
Työttömyys ja lisätulot keikoista on äärimmäisen vaarallinen yhdistelmä.
Rummut niin naapuritkin saa piristystä elämään
Tee pajupilli! Isäni opetti aikanaan, en osaisi enää tehdä ja saattaa olla rikollista katkoa oksia luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin viime viikolla kirppikseltä hyväkuntoisen nokkahuilun 2 eurolla ja se on ainakin yllättävän vaikea soitin. En tiedä mitä teen väärin vai onko nokkahuilussani jotain vikaa, kun nuotit menee usein kohdalleen mutta välillä ääni on kaukana siitä mitä pitäisi. Olen pystynyt päättelemään vain sen, että ääni on liian korkea jos puhallan liian kovaa, mutta se ei selitä läheskään kaikkea. Joka tapauksessa nokkahuilu vaikuttaa ihan hauskalta peliltä, ja uskoisin että siitä saa ainakin hintansa verran hupia, jos uuden soittimen opettelu kiinnostaa.
Oletko muuten sitä sukupolvea joka joutui koulussa opettelemaan nokkahuilun soittamista?
Minä vietän paljon aikaa maalla ja pakkasin (muka) nokkahuilun mukaan tänne että voisi sillä harjoitella rauhassa muita häiritsemättä, mutta huiluapa ei löydy mistään...
Mozart soitti cembaloa ja fortepianoa. Klavikordi ja alttoviulu. Toisaalta halvempia soittimia on listattu soitinkauppoihin.
Kitara on kiva, jos tykkää laulaa samalla.
Satasella? Käytetty kiinalainen viulu. Uudet kielet tosin maksaa enemmän, samoin kelvollinen jousi. Mutta siitä kiva peli, että sen kuulee heti kun soitto alkaa kulkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin viime viikolla kirppikseltä hyväkuntoisen nokkahuilun 2 eurolla ja se on ainakin yllättävän vaikea soitin. En tiedä mitä teen väärin vai onko nokkahuilussani jotain vikaa, kun nuotit menee usein kohdalleen mutta välillä ääni on kaukana siitä mitä pitäisi. Olen pystynyt päättelemään vain sen, että ääni on liian korkea jos puhallan liian kovaa, mutta se ei selitä läheskään kaikkea. Joka tapauksessa nokkahuilu vaikuttaa ihan hauskalta peliltä, ja uskoisin että siitä saa ainakin hintansa verran hupia, jos uuden soittimen opettelu kiinnostaa.
Oletko muuten sitä sukupolvea joka joutui koulussa opettelemaan nokkahuilun soittamista?
Minä vietän paljon aikaa maalla ja pakkasin (muka) nokkahuilun mukaan tänne että voisi sillä harjoitella rauhassa muita häiritsemättä, mutta huiluapa ei löydy mistään...
En muista, että olisin koskaan soittanut nokkahuilua koulussa. Ala-asteella kokeiltiin ainakin rumpuja, ksylofonia ja kannelta ja yläasteella keskityttiin kitaran alkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kitara on kiva, jos tykkää laulaa samalla.
Ukulele on helpompi, halvempi ja menee pienempään tilaan.
Meillä kiellettiin yhtiökokouksessa parveketupakointi ja grillaus. Hankin kesän kunniaksi säkkipillin ja olen soittanut partsilla koko kesän.
https://www.thomann.fi/thomann_tr5_bbtaschentrompete.htm
Budjetti ylittyy, mutta iloa piisaa senkin edestä.
Ei mitään soitinta jos asut kerros- tai rivitalossa. Tai no, korkeintaan elektroninen kosketinsoitin jota voi soittaa kuulokkeet päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kitara on kiva, jos tykkää laulaa samalla.
Ukulele on helpompi, halvempi ja menee pienempään tilaan.
Minäkin ehdotan ukulelea. Se on nokkahuilua mukavampi myös seinänaapureille, jos sellaisia on.
kosketinsoitin