Minkä soittimen hankkisi kesäpäivien kuluksi?
Jäin keväällä työttömäksi ja vielä pitäisi jaksaa yli 2 kuukautta ennen kuin syyskauden harrastukset pyörähtää käyntiin. Kauniina kesäpäivinä on kiva ulkoilla, mutta sadepäivät 4 seinän sisällä masentaa. Tekisi mieli hankkia joku soitin, jota voisin opetella soittamaan vaikka Youtube-videoiden avulla. Mutta mikä soitin kannattaa hankkia? Ukulele, huuliharppu, nokkahuilu vai joku muu? Budjetti on mieluiten parin kympin luokkaa, mutta ehdoton yläraja on 100 €. Käytetty soitin kelpaa myös hyvin. En tavoittele välttämättä kummoistakaan soittotaitoa, vaan tarkoituksena on lähinnä saada vaihtelua ja mielekästä tekemistä kesäpäiviin. Soitin saa siis olla haastava, muttei niin haastava ettei tuntikausien ahkeran harjoittelunkaan jälkeen huomaa mitään kehitystä. Onko kellään laittaa hyviä ehdotuksia kehiin?
Kommentit (51)
Kitara. Ja opettele tää. Mäkin opettelen. Intro sujuu jo.
Pianoja saa ilmaiseksi. Virittäminen maksaa sitten sen satasen.
Vierailija kirjoitti:
Heh, "naapurin sähköurut" .... voi, kun vissiin eläkkeellä oleva kanttori soitti ... ja niin päin "sviddua". Ihmettelin, et milläkähän ansioilla hänet oli kirkkoon palkattu??? (vrt. piiparinen :)
Pointti: jos soittaa hyvin, niin ketään ei häiritse. Jos tosiaan soittaa Fur Eliseä .... ja joka kerta väärä nuotti, niin kumma, jos ei tee mieli lähteä baariin.
Itsekö täydellinen? No en tod. siksi aikoinaan kuulokkeet korvilla.
Aikanaan kotopuolessa vaikutti harrastajamuusikko joka sulostutti monena kauniina kesäpäivänä sähköurkujen soitollaan. Soitanta alkoi sillä, että syntikasta kaikki tehosteet sekä rytmit päälle ja sitten aletaan soittamaan jotain valssi- / humppakappaleita tyyliin kaksi nuottia oikein, kolme väärin eiku, kaksi väärin eiku... Sinnikäs kaveri tuo oli - ei sen puoleen, vaikka ihmiset häntä ja hänen soittoansa pilkkasivatkin, niin eipä mennyt musikantilta sisu kaulaan vaan taas seuraavana päivänä hän oli taas soittimensa kanssa asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kitara on kiva, jos tykkää laulaa samalla.
Ukulele on helpompi, halvempi ja menee pienempään tilaan.
Ja naurettavampi 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kitara on kiva, jos tykkää laulaa samalla.
Ukulele on helpompi, halvempi ja menee pienempään tilaan.
Minäkin ehdotan ukulelea. Se on nokkahuilua mukavampi myös seinänaapureille, jos sellaisia on.
Muutenkin sillä saa parempaa musiikkia aikaiseksi. Voi soittaa ja laulaa samaan aikaan
Nokkahuilulla voi soittaa klassisen musiikin mestariteoksia, joiden rinnalla ukulelen möly kalpenee.
Claptoniksi Claptonin paikalle:
https://www.thomann.fi/harley_benton_ms15bk.htm
Vahvari vaikka tuosta:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, "naapurin sähköurut" .... voi, kun vissiin eläkkeellä oleva kanttori soitti ... ja niin päin "sviddua". Ihmettelin, et milläkähän ansioilla hänet oli kirkkoon palkattu??? (vrt. piiparinen :)
Pointti: jos soittaa hyvin, niin ketään ei häiritse. Jos tosiaan soittaa Fur Eliseä .... ja joka kerta väärä nuotti, niin kumma, jos ei tee mieli lähteä baariin.
Itsekö täydellinen? No en tod. siksi aikoinaan kuulokkeet korvilla.
Aikanaan kotopuolessa vaikutti harrastajamuusikko joka sulostutti monena kauniina kesäpäivänä sähköurkujen soitollaan. Soitanta alkoi sillä, että syntikasta kaikki tehosteet sekä rytmit päälle ja sitten aletaan soittamaan jotain valssi- / humppakappaleita tyyliin kaksi nuottia oikein, kolme väärin eiku, kaksi väärin eiku... Sinnikäs kaveri tuo oli - ei sen puoleen, vaikka ihmiset häntä ja hänen soittoansa pilkkasivatkin, niin eipä mennyt musikantilta sisu kaulaan vaan taas seuraavana päivänä hän oli taas soittimensa kanssa asialla.
Mutta sähköisiä soittimia voi käyttää myös kuulokkeiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittelen tässä parasta aikaa mökkinaapurin rouvan karvakannelta.
Mökkinaapuri itse tekee samaa tyttäremme kanssa. Järjestämme heinäkuun alkupuolella yhteiskonsertin paikalliella torilla...yleisöllä vapaa pääsy.
No niin, lähdenpä taas treenaamaan.
Luulenpa, että *lehdelle olet jäänyt soittelemaan!*
Iso pino vanhoja Jalluja ja Rattoja sillä on eikä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, "naapurin sähköurut" .... voi, kun vissiin eläkkeellä oleva kanttori soitti ... ja niin päin "sviddua". Ihmettelin, et milläkähän ansioilla hänet oli kirkkoon palkattu??? (vrt. piiparinen :)
Pointti: jos soittaa hyvin, niin ketään ei häiritse. Jos tosiaan soittaa Fur Eliseä .... ja joka kerta väärä nuotti, niin kumma, jos ei tee mieli lähteä baariin.
Itsekö täydellinen? No en tod. siksi aikoinaan kuulokkeet korvilla.
Aikanaan kotopuolessa vaikutti harrastajamuusikko joka sulostutti monena kauniina kesäpäivänä sähköurkujen soitollaan. Soitanta alkoi sillä, että syntikasta kaikki tehosteet sekä rytmit päälle ja sitten aletaan soittamaan jotain valssi- / humppakappaleita tyyliin kaksi nuottia oikein, kolme väärin eiku, kaksi väärin eiku... Sinnikäs kaveri tuo oli - ei sen puoleen, vaikka ihmiset häntä ja hänen soittoansa pilkkasivatkin, niin eipä mennyt musikantilta sisu kaulaan vaan taas seuraavana päivänä hän oli taas soittimensa kanssa asialla.
Mutta sähköisiä soittimia voi käyttää myös kuulokkeiden kanssa.
Voi toki, mutta huomasin tässä - jäi tuosta kirjoitelmastani pois se, että tämä musikantti soitteli toreilla, puistoissa ja välillä räkälöitten terassien vierustoilla. Pahoittelen ajatuskatkosta.
Luulenpa, että *lehdelle olet jäänyt soittelemaan!*