Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys uhkailee rikosilmoituksella kun kirjoitin heistä totuudenmukaisen negatiivisen arvostelun

Vierailija
22.06.2026 |

Olin tehnyt tilauksen yrityksen verkkokaupasta. Tilauksessa oli monia ongelmia, tilaus tuli kuukauden myöhässä, eivät vastaa sähköposteihin, tuote oli väärää materiaalia, palautus ei onnistu yms. Rahat kyllä kelpasi. Kirjoitin sitten heistä totuudenmukaisen negatiivisen arvostelun Trustpilotiin, kerroin mitä oli tapahtunut. Se oli muuten täynnä muidenkin negatiivisia arvosteluja (olisi pitänyt lukea ennen kuin tilasin, oma moka) ja sitten vähän myös positiivisia mitkä oli selvästi feikkejä. Pian tuli sähköpostiin sitten yritykseltä erittäin epäammattimaisesti kirjoitettu vihainen viesti, että nyt poistat tuon arvostelun tai teemme sinusta rikosilmoituksen yrityksen kunnianloukkauksesta. Ensinnäkin, yrityksen kunniaa ei voi loukata. Lisäksi, arvosteluni oli totuudenmukainen ja kaikki asiat siinä oli oikeasti tapahtuneet. En vastannut toki sähköpostiin. Yrityksen nimi on Vuodevaatteet.fi (toivotaan nyt etteivät käy ilmiantamassa tätä keskustelua)

Erikoista toimintaa. Muilla tälläisiä kokemuksia?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat tapahäiriköltä. Palautteen voi antaa asiallisestikin mutta sinä et osaa.

Olisit reklamoinut firmalle niin homma olisi hoitunut sinunkin kannaltasi kauniisti. Yleensä yritys mielellään korjaa ja hyvittää virheen. 

Olin reklamoinut asiasta useita kertoja kuukauden ajan, mutta yritys ei vastaa. Yrityksen asiakkailla on useita kokemuksia joissa toistuu sama kaava (en ole siis ainoa), asiakas ottaa yhteyttä ja tekee reklamaation, yritys ei vastaa, asiakas tekee negatiivisen arvostelun, yritys uhkailee rikosilmoituksella/tekee rikosilmoituksen, poliisi ei tietenkään tee mitään kun rikosta ei ole tapahtunut. Yhteydenottoni yritykseen ja arvosteluni olivat ystävällisiä ja totuudenmukaisia. En ollut mitenkään hyökkäävä ja olin ymmärtäväinen.

Ap

Vierailija
62/63 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trustpilot on monesti täynnä negatiivista palautetta. 

Niin, ei kukaan mene Trustpilotiin antamaan positiivista palautetta, että kyllä tuo vääristää todella paljon.

Miksi sitten trustpilotissa niin monella yrityksellä on paljon positiivisia arvosteluja ja viiden tähden keskiarvo, jos kerran kukaan ei sinne mene antamaan positiivista palautetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kerran yritys laittoi estolistalle, kun peruin heidän opetustunteja. Ja samalla siis pyysin korjaamaan laskun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi