Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys uhkailee rikosilmoituksella kun kirjoitin heistä totuudenmukaisen negatiivisen arvostelun

Vierailija
22.06.2026 |

Olin tehnyt tilauksen yrityksen verkkokaupasta. Tilauksessa oli monia ongelmia, tilaus tuli kuukauden myöhässä, eivät vastaa sähköposteihin, tuote oli väärää materiaalia, palautus ei onnistu yms. Rahat kyllä kelpasi. Kirjoitin sitten heistä totuudenmukaisen negatiivisen arvostelun Trustpilotiin, kerroin mitä oli tapahtunut. Se oli muuten täynnä muidenkin negatiivisia arvosteluja (olisi pitänyt lukea ennen kuin tilasin, oma moka) ja sitten vähän myös positiivisia mitkä oli selvästi feikkejä. Pian tuli sähköpostiin sitten yritykseltä erittäin epäammattimaisesti kirjoitettu vihainen viesti, että nyt poistat tuon arvostelun tai teemme sinusta rikosilmoituksen yrityksen kunnianloukkauksesta. Ensinnäkin, yrityksen kunniaa ei voi loukata. Lisäksi, arvosteluni oli totuudenmukainen ja kaikki asiat siinä oli oikeasti tapahtuneet. En vastannut toki sähköpostiin. Yrityksen nimi on Vuodevaatteet.fi (toivotaan nyt etteivät käy ilmiantamassa tätä keskustelua)

Erikoista toimintaa. Muilla tälläisiä kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein negatiivisen Google-arvostelun eräästä liikuntapalveluyrityksestä sen jälkeen, kun olin heidän palvelunsa parissa saanut elinikäisen liikuntavamman heidän huolimattoman toimintansa takia. Tapahtuneesta on lääkärintodistukset ja epikriisit, sekä itse tapahtuneesta on video. Kirjoitin arvostelun totuudenmukaisesti, liioittelematta ja rehellisesti.

Yrityksen omistaja ilmestyi viikko arvostelun jätöstä uhkailemaan rikosilmoituksella ja vaati arvostelun poistoa, vedoten siihen että se haittaa hänen yritystoimintaansa ja loukkaa sen kunniaa. En reagoinut, joten hän teki rikosilmoituksen, josta kuukausia myöhemmin tuli kotiini poliisilta kirje, ettei tapahtunut ylitä tutkintakynnystä. Arvostelu on ja pysyy siis. Yrityksen kunniaa ei voi loukata, koska yritys ei ole henkilö.

Todella törkeää yritykseltä!

Vierailija
22/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maineen haittaaminen on rikos

Tuskinpa sentään jos ei nyt ihan perättämiä väitä. Markkinatalous ja sananvapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän saisi ihmiset tehdä julkisia arvosteluja yrityksistä. Asiakaspalvelu on usein aivan luokattoman huonoa. Ei luulisi tänä päivänä yhdelläkään yrityksellä olevan liikaa asiakkaita tai varaa karkoittaa yhtäkään.

Vierailija
24/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein toimittu, ap. Ö-mappiin vaan ja unohda koko juttu (jos pystyt, etkä ole viemässä pidemmälle -- kyllähän tuollainen premiumhinta sekundatavarasta ottaa pattiin).

Vierailija
25/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hetken kun sivustoa vilkuilee niin ei yllätä, että toimitus ottaa aikaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi