Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******Wiikkis pinoon SYYSMAMMAT 04******

17.05.2007 |

Antanette anteeksi ennen aikaisuuteni, pakko pakko saada aloittaa pino :)))

Pitkästä aikaa kehtaan illalla istua koneella, toisaalta mies sen kyllä valtaa niin usein ettei ite enää jaksa myöhään.

Ynis tuo sun juttus on niin so true! Ihan kuin meillä. Jotain ohjelmaa meilläkin tarttis tehdä ja nää koneet,argh. Itse asiassa kirjoitin meilinkin aiheesta miehelle, kun ensin oltiin tapeltu asiasta. Ei mitään vastausta, ei reagointia. Melko turhauttavaa, kun toinen ei mitenkään vastaa. Mutta ootappa kun eBaystä joku myyjä kirjoittaa niin jopa heti luetaan ja vastataan. Kerro miten edistytte, jos vaikka vinkkiä saisi tähän arkeen.

Tikrun viisukokemukset pongasin aiemminsta pinoista, varmaan ollut mahtavaa. Hanna esiintyi hienosti vaikka emme sitten pärjänneetkään. Sentis Ruotsin selätimme siinä ja kiekossa, onko muulla väliäkään ;) Rakkaiden naapurien kanssa aiheesta hieman juteltiinkin kun olin työmatkalla pari päivää siellä etelän tasolla. Että siellä oli ihanaa kun kaikki omenapuutkin kukkivat, joka paikassa niin vihreää. Meillä on vielä niin harmaata, kun ei ole lämpöaalto tänne asti tullut. Tänään sentään yli 10 astetta, mutta siällä sekin päivä meni, kun isompi poju on kuumeessa. Olen poissa huomisenkin töistä. Mukavaa oli päästä reissuun, lähdimme jo sunnuntaina ja palattiin ti-iltana. Ruotsin maalla mentiin vielä junalla Arlandasta, oispas meidän junahullut pojat olleet matkassa :) Pojat oli pärjänneet ihan kivasti, tosin paluuyön sitten valvoin kun olivat saaneet pahan yskän ja isommalle nousi se kuume. Olin aika sippi töissä ja kamalaa oli lähtee aamulla töihin ja jättää surkeana olevat lapset kaipaamaan mammaa :/ Nooh nyt saan korvata poissaolon, kun huominenkin vapaata. lauantaina pitäisi olla jo terveitä, kun ois lastenjuhla yläasteella.

Tikrulle onnea töiden saanista!

Ankkis, hienoa kun tentit ohitse ja toivottavasti menikin hyvin. Tuo liikkuminen tekisi kyllä terää tähän työn ja arjen stressiin, ja sinä siihen vileä jaksat opiskellakin, nostan todella hattua sulle! Jospas nuo lämpenevät ilmat saisi houkuteltua pihalle, vaan tarttee vielä kipinän lenkkeilyynkin. Nyt kun ei oo koiraakaan, niin tuntuu aika tyhmältä lähtee yksin käveleen. Täytyy kokeilla joku ilta :) Voi olla orpo olo...

Öttikselle rauhaisampia öitä. Varmaan kamalaa kun naapurit öykkärröi aamutunneille, ei siinä jaksa jos vielä lapsetkin valvottaa välillä. Onnea uuden asuntoalueen etsintään, jos siihen päädytte. Noi lahjat hoitajille on aina vaikeet, mitä kummaa ostaa. Ja meillä kun on pph, niin pitääkös se sitten ostaa kun jää lomalle, juhliahan heillä ei silleen ole. Mukavaa matkaa Saksan maalle, lapset varmaan on innoissaan. Kunpa ois varaa joskun lähtee ees Hesaan koneella, ja vuokrata auto, niin ei tarvis täältä jeerasta aina ajaa. Lomasuunnitelmia pitäisi alkaa miettiä...

Tea, aikaisin teillä aamut alkaa, huih. Oisin varmaan ollut melkoine zombie jos tohon aikaan ois pitänyt äippä" lomalla" nousta. Nytkin tkee tiukkaa töihin herätä kuuden jälkeen, jonain aamuna varmaan nukun pommiin, kun aina vaan torkkuherätystä siirrän.

Ramika, olitkos töissä viisuissa kuin noin pitkään oot siellä ollut? 45h on melkoinen saavutus, jos se ihan peräperää oli, vai yhteensä?

Mari, hienoa kun eka hoitopäivä ja työpäivä sujuivat. Auttaa kummasti jatkamaan. Takapakkia voi tulla, mutta usein äidillä vaikeampaa kuin lapsilla :)

Saamuska, sulla on kivat työsuhde-edut kun pääset reissaamaan kauemmaskin. Vaikka me mammat esitämme marttyyrejä, niin sisin iloitsee kun pääsee vähäksi aikaa härdellistä eroon. Ja kun on tekemistä ja ihmisiä ympärillä, ei se ikäväkään ehdi iskeä. Ja kun kotijoukot ja hoitajat on kuiteskin lapsien kanssa, niin ei niilläkään hätää ole. Jälkipyykki ei sitten oo kauhee kivaa, kun on kiukuttelua, kärvästystä ja huomion saamista keinolla millä tahansa, mutta onneksi sekin menee pian ohi. Oli se niin kivaa puhua englantia ja olla poissa sotkujen keskeltä.

Lilan unohteluja naureskelin, olikos sulla liberot vai pampersit? :)) Peukkuja pidän äitis suhteen,jos vakavammaksi mennään. Ja kääk, ei sun kakkonen voi olla jo noin iso (1v2kk!)... Time flies, kuten englantilaiset ei sanoisi mutta me finskit kyllä.

Äitien päivä meillä viettettiin jo etukäteen, lauantaina kun mie lähdin sinne matkalle sunnuntaina ja miehen ehdin nähdä sitä ennen oven suussa kun tuli aamutuurista ja mie otin vain autonavaimet ja lähdin. Nooh, sampa tuo on milloin juhlii. Pojat oli tehneet hienot liinat hoitotädin kanssa, kortteja ja isukilta sain kukkia. Päivän paras anti oli kun ukkelit lauloivat ja esikoinen sanoi " Äiti sinä olet maailman paras äiti meille" . Nyyh. Tosin parin tunnin päästä en kuulemma ollut enää heidän äiti, kun oon niin tyhmä...Että tuo nelivuotiaan maailma on vaikea, herppaa niin ihmejutuista että. Mutta suloinen kuiteskin.

Äitikuulle pitempiä yöunia ja jaksamista öihin. Imettämisiä ei tartte muistaa, mutta nukkua ois hyvä, jotta jaksaa...

Josta pääsen taas omaan napaan. Nuokuin tänään puolille päivin ja vielä sitten päikkäreillä poikien kanssa, ei taida ihan heti uni tulla (nooh olkaa onnelisia niin jaksan teille kirjuuttaa). Oli vissiin reissuväsymystä vaikkei öisin kukuttukaan ja riehuttu kaupungilla.

Hilu, hinosti vaipattomuus sujuu, kumpa itsekin jaksaisi tsempata. Poika kyl osaa käydä, mutta äiti ei muista muistuttaa...

Toivottavasti Ramikan perheessä on kuumepöpöt häipyneet ja muumiharhatkin kadonneet.

Nyt telkun ääreen ja ruisleivän kimpuun.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tuttis kera Nyttysen ja Esikoisen

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen läski ja täysin muodista pudonnut. Piste.

Itselleni suuttuneena leikkasin koko taloyhtiön nurmikot (ei kylläkään ole mikään kauhean suuri piha).

T@hti, miten sinä jaksat, kun teillä mies on noin paljon pois kotoa? Meillä selvästi on vaikeaa, vaikka mies onkin iltaisin kotona yleensä. Vieläkin on se tehtävälista ja aikataulu tekemättä, taisi miehellä jo mielenkiinto taas loppua.

Menen vahtimaan lasten iltatoimia...

T: Ynis

Vierailija
22/27 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkaisille kykyä löytää onni arjesta ja rauhallisempia päiviä!

Tilanne kuvauksia:

Pe mun isä tuli hakemaan mun kanssa Eetä hoidosta ja kysyi sitten Eeltä että lähdetäänkös puu mettälle Ee siihen mää meen sitten pois tieltä ettei puu kaadu mun päälle.

Tänään anoppi lupas Eella että haetaan niiden varastosta nukke kun Ee on jo pitkään toivonut Ee huusi sitten iskälle " lähetään jo *meidän sukunimi* hakeen meille uusi vauva" sitten tämän jälkeen totesi kaupassa minulle " se on oikeestaan kyllä äiti sun vauva" kotona ehdotteli että minä voisin hoitaa sen imetyksen.

Mari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä aina hengästyn kun luen T@hden kertomia. Mistä sitä tarmoa voi niin pienellä naisella riittää:)? Itse olen taas niin väsähtänyt, että. Aamulla nukuin yli ysiin ja totesin vain miehellekin, että mistä sitä unta vaan riittää... Tänään sitten ollaan ulkoiltu, kävin salilla ja sitten äkkiä pesistreeneihin kävellen ja puoli 7 aikaan olin kotona. Nyt on oikein raukea olo.

Pihahommat seisoo. Meni heti maku siitä hommasta:) Ei vaan, odotellaan että tulee iso roskalava tuonne parkkipaikalle keskiviikkona, niin saa roskia/juurakkoista multaa kärrätä sinne. Sen aikaa homma on seis. Paitsi mies nokkelana kävi jo kylvämässä uutta ruohikkoa vaikkei kukkapenkin paikkaa ole edes vielä päätetty. Kiire kun on...

T@hti; meillä on siis edelleen noita kukkasia tuolla pitkin pihaa turppaissa, joten olishan siitä teille riittänyt!

Onnin huonekin sai vihdoin vähän lisäsisustusta. Vai miksi sitä nyt kutsuis. Joka tapauksessa saatiin vihdoin pimennysverho ja tänään vielä asennettiin kaksi hyllyä seinään. Sain muutama valokuvan niille hyllyille. Eli kohta alkaa kirjahylly olla tyhjä ja valmis myyntiin:)

Ollaan kumpikin miehen kanssa kyllästytty siihen. Ostettiin se n. 4v sitten kun ei meillä ennen ollut ollut moista. Ei edes minun lapsuuden kodissani ole ikinä ollut, kun sen verran pienet on ollu tilat! Se on vielä kotimainen ja oli ihan hyvän hintainenkin. No, jos nyt ei vielä myydä mutta tyhjemmäksi sitä pitää saada.

Taas on se aika, ettei mua yhtään innosta se, että sain töitä. Katsoin taas vähän palkkataulukkoa ja on se niin naurettava summa, mitä ne mulle vissiin tarjoais kk-palkaksi, etten todellakaan haluais sillä lähteä. Kun ei se taloudellisesti oikein kannattais (hoitomaksut ja verot...). Pitää yrittää pyytää vähän enemmän sitten jos ja kun palkkaavat mut siihen puolen vuoden pestiin.

Nyt mä painelen sohvalle. Tämä jatkuva epäjärjestyskin rassaa. Tää vierashuone on kuin hävityksen jäljiltä. 120cm leveä sänky on pystyssä seinää vasten ja lattialla on ikkunalautoja lakattuna. Ja muutenkin jotenkin tuntuu, että paikat on ihan vinkin vonksin vaikka kuinka järjestän paikkoja.

T-P

Vierailija
24/27 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit osa1 takana!Poika täyttää heinäkuussa 7v mutta lomien takia on aina tarhakaverit juhlitettu toukokuussa.Ekat tarhajuhlat oli 4vuotiaana ja ihana huomata miten meno rauhottuu..pojat oikeesti leikkivät :-) Ei pelkkää juoksua ja huutoa!

Perheaikaa on vietetty.Mies sano ke et pitääki perjantain vapaata,palkatonta tosin..mut kiva vapaa putki!Pääsiäinen ja vappu meni sairastaessa ni nyt pysty nauttimaanki!

To ajettii metän reunaa ja ulkolitii kävelemällä metässä ja rannalla :-) (ei onnistunu ilman autoo,lapset oli väsyjä jo metän reunassa)

Pe oltii Korkeasaaressa juoksemassa ja ettimässä vessoja ;-)) Eläimet ei hirveesti kiinnosta ja typy hienosti oli pissimättä vaippaan.Päikeillä ja yöllä tarvii vaipan ja se kakka!!!!Muuten kyllä pöksyt pysyy kuivina :-)

EIlen mentii rannalle grillailemaan.

Tänään oli sitten juhlintaa.

Kivaa on ollu mut ärsytyksensä siinä miten minä saan huolehtia kaiken!

tuli sitten sanottua miehelle ja jotain se autto!Mut kyllä se pää vastuu on mulla!Jo ihan siinä et aamulla toimitaa ja pysytää siinä ajatuksessa et pitäs lähtee!!!Typyn päikit kyllä veny ja veny...ei tietty retkillä niitä pysty niin aattelee mut edes sillon ku mennää vaa ulos!

Nyt synttärivalmisteluissa ja siivouksessa mies kyllä autto ihan pyytämättä :-) Ja nyt vei typyn pienelle pyöräajelulle :-)

Omat fiilikset on ollu aika maissa.Se vauva taas...Varasin ajan pillerireseptin uusimiseen,vaik tosiaa ajattelin et en sitä uusi!Kelan sivuilla olen uutta ä-pakkausta ihastellu....voih...

Nämä omat fiilikset on vaikuttanu siihen et vaik on ollu kivat vapaat ni on tosiaa pitäny yrittää nauttia :-/

Yks paksu-plösö kans täällä!!!Odotan lämpösiä mut paksu toppatakki sopis kropalle paremmin.... Hienoa Kerppu!!!!Ei toimi mulla 1 ateria,2ateriaa tai 10 ateriaa....Hukokaus!!!!!!

Ayapin kädelle paranemista!samoin kaikille flunssaisille...niitäkin taas oli :-(

Marilla se alko työy niin äkkiä et minä en ehtiny edes tajuta!työpaikan sait mutta se alkokin heti....

Meillä atoopikot aika hyvinä!Kädet tai ne kämmenselät aukee...hiekka tekee sen ku ei tarvi enää hanskoja.Typylle riittä kevyt rasvaus.Mäki tarviin kortisonia satunnaisesti vain,menee kyllä allergiatabut et ehkä seki auttaa....

Jos alkas iltapaloja ettimään ipanoille...

jatu

Vierailija
25/27 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eilinen päivä meni lähinnä mököttäessä - tuo kelvoton käsi... Kiitos kaikista toivotuksista, ovat selvästi auttaneet kun ei tänään enää ole alkanut edes särkeä :)

Mistään vakavasta ei ole kyse, lääkäri vain päätti touhukkaasti kaivaa " tikun" pois, paitsi ei ollut mitään tikkua. Se mitä oli, pakeni pinsettejä (mikä se sitten ikinä olikin) ja lienee nyt syvemmällä kämmenessä. " Jos se vaivaa vielä, niin sitten kirurgi avaa käden" , sanoi lääkärisetä.

Mutta kuten sanottu, toimiminen ilman oikeaa kättä on aika ontuvaa - ja v a r s i n ärsyttävää kun ei saa " mitään" tehtyä. Että suuret on murheet ;)

Sanoin jo miehelle, että tulisin hulluksi (tulisin?), jos olisin kipsi kädessä kolme kuukautta, mutta niin taitaisi tulla muukin perhe kun joutuisi sietämään minua...

Syyspoikasen tilannekuvaus: Pottailun ensimerkkejä havaittavissa, jee! :) Väkkärä on aina vaan suloisen hyväntuulinen ja tyytyväinen pikkumies. Paitsi ei kovin pieni, oikeasti, vaan isompi kuin 4-vuotias siskonsa... Ainakin on tullut todistetuksi, ettei kaikilla allergikoilla välttämättä pituuskasvu kärsi :)

Eväät on herralla vieläkin aika suppeat, sormet + varpaat -yhdistelmästä jää muutama yli jos laskee ruoka-aineiden kokonaismäärää, mutta pelkät sormet ei enää riitä. Suurimpia helpotuksia ovat olleet maito ja vehnä (joista jälkimmäistä siedätettiin vuosi, ennen kuin alkoi sopia isompina määrinä...).

Tähti sen sanoi; kun on tänne asti päästy, niin ei tämä pinoilu mihinkään lopu - etsii vain muotoaan kun tilanteet muuttuvat. Meillähän on jo sovittu ainakin se syys04murkut :)

Ajatukset loppusi.

Vierailija
26/27 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa täälläkin vihsdoin merkkejä kesästä. Tuntitolkulla oon haravoinut , vielä ois reilu puolet jäljellä. tuskallista hommaa kun urakalla yrittää tehdä. paikoin on tosi tiukassa kun pitkää ruohoa ja pihlajan lehdet siihen liimautuneet. Lintujen siemenet on äkhlöjä siivota, pakka ottaa erissä ja antaa maan kuivahtaa kun on märkää pinnan alla. Yllätyin ihan miten kasvit jo kurkistelee maasta, mansikkamaakin piti kiireellä putsata. En vissiin oo oikein pihalle ehtinyt viime viikkoina :/

Poijjat suht terveitä, yskää vielä ,mutta ulkoiltiin tänään. Iltasella olivat mummolassa jotta sain harvoida pari tuntia vielä. Nyt kolottaakin joka paikkaa, laiska saa rakotkin käsiinsä.

Turhautunut siihen ettei mua kuunnella, aina saan sen viisi kertaa sanoa joka asiasta ja sen jälkeen huudan...Masentavaa. En tiiä mikä auttaisi, ei uhkailu ja lelujen piilotus, ei nätisti sanominen, ei huutaminen. Anteeksi pyydeltiin taas puolin ja toisin, mutta ei asiaa muisteta viittä minuuttia kauempaa. Plaah, ollapa kilttejä tyttöjä jukurapäisten poikien sijaan ;) Nukkumaanmeno kauhea show aina, hampaanpesusta tappelu, kuka joutuu ensin, vaatteiden kanssa pelleillään, aletaan vinkua iltasatua vaikka sovittiin ettei lueta, kun saivat hetken filmiä katsoa. Sängystä huudellaan ne sata samaa kysymystä joka ilta, mikä päivä huomenna on, onko vessassa valo, onko ovi auki, tuletko aamulla viereen, milloin menette nukkumaan, missä isi on (jos töissä) jne jne. Sotku on kamalaa, en saa komennettua ees siivoamaan leluja, sitten itse niitä kiroten siivoan. Tympäsee välillä tää sotku ja arki, aina kun jostain päästä saa siivottua, toinen pää on lähtöpisteessä.

Väsynein ja murehtivin mielin

Tuttis

Vierailija
27/27 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistoi tänään oikein komeasti. Mies vaihtoi kesärenkaat ja siivosi ulkovaraston, minä siivoilin kaappeja ja kannoin talvivaatteita varastoon. Syyspoika-Antsalle löytyi esikoisen vanhoja vaatteita varastosta kasa. Lämpöasteita oli yli 10 koko päivän. Aivan tuoksui kesältä. Takapihalta on yht´äkkiä lähtenyt lumi ja märistä penkeistä puskee kukkia :)

Olisipa tosiaan mukava tavata, T@hti! Minä taasen ihailen ahkeruuttasi ja aikaansaavuuttasi. Taas tukkien leikkuu aiheutti ihailun hyristyksiä meikäläisellä (nimim." tukanleikkuussa täysi tumpelo" ). Miehesikin kuulostaa reippaan toimeliaalta. Kovasti on muuten metsästys-ym " leskiä" täälläkin päin, mutta minun mieheni ei ole metsästänyt vuosiin (koiraraukkakin on käynyt parisen kertaa tuttujen kyydissä metsällä. Eipä tainnut tulla siitä metsänkävijää, vaikka ominaisuudet tavallaan hyvät olisivatkin). Noh, ajatukset karkasivat metsään, mutta ajatukena kuitenkin: Kiva olisi joskus tavata.

Kukulukselle voimia, taasen!

Kaikille meille voimia *mmmmmmmmm**** (*mukamas meditoi*)

t.Tulevien syysmurkkuäitien jäsen ;)