Ennen vuotta 1992 syntyneet - kuka oli Neuvostoliiton johtaja, kun synnyit?
Tuosta pääministeriketjusta inspiroituneena pyydän teitä kertomaan, kenen neuvostojohtajan aikana synnyit. Minä ehdin syntymään Brežnevin aikana, mikä saa oloni tuntumaan vanhalta.
Kommentit (45)
Kyllähän Brezhneviin osuu kuka tahansa, mutta Andropoviin ja varsinkin Tshernenkoon on jo sihtaamista.
Vierailija kirjoitti:
Brezhnev varmaan minullakin, en jaksa tarkistaa mutta kauanhan hän oli presidenttinä.
Brežnev ei muuten ollut presidentti. Vasta Gorbatšov oli lyhyen aikaa tuolla nimikkeellä. Sitä ennen valtionpäämiehet olivat oikeastaan puolueen pääsihteereitä. (Neuvostoliitolla oli hetken myös nimellinen johtaja, joka ei ollut kommunistisen puolueen pääsihteeri, nimittäin Kalinin, mutta tosiaan hän oli vain nimellinen johtaja).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Brezhneviin osuu kuka tahansa, mutta Andropoviin ja varsinkin Tshernenkoon on jo sihtaamista.
Mulla kun ei vuosiluvut niin hyvin pysy päässä, niin olisin veikannut itselleni Andropovia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
He olivat vallassa niin lyhyen aikaa, ettei heille oikein ehtinyt tulla minkäänlaista mainetta. Olivat vanhoja miehiä ja kuolivat pian tultuaan valituksi. Puhuttiin gerontokratiasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nikolai Švernik
No, ehkä kuitenkin Stalin :D
Ap
Nikita Hrustsov.
Heittomerkit ässän päällä.
Vierailija kirjoitti:
Nikita Hrustsov.
Heittomerkit ässän päällä.
Sama mulla
Minulla oli Breznev. Kun Nikita Hruštšovin aika päättyi vuonna 1964.
M59+
Gorbassa on se hauska juttu, että suomalaiset arvostavat häntä, mutta venäläiset eivät pidä minään.
Ap
Nikita Hruštšov (kvg), muistista olisin laittanut Leonid Brežnev. Niin se tuo aika kuluu 😅
Nikolas II ja sitten Lenin ja vähän myöhemmin Stalin.
Hruštšov oli vallan kahvassa kun meikä syntyi.
Silloin nimi kyllä äännettiin suomeksi rutsev.
Vierailija kirjoitti:
Who cares 🖕
Oi, nyt tuli rancca jäbä paikalle.
Ap
Brezhnev varmaan minullakin, en jaksa tarkistaa mutta kauanhan hän oli presidenttinä.