Häihin vai hautajaisiin?
Nyt kävi todella huono tuuri.
Oma mummoni kuoli. Olen kaasona häissä lauantaina 4.7., mutta nyt mummon hautajaiset on sovittu perjantaille 3.7.. Molemmat aivan eri puolilla Suomea - ei fyysisesti mahdollista päästä molempiin näin autottomana. Hautajaisia ei kuulemma pysty pitämään muulloin papin tiukkojen aikataulujen vuoksi.
Morsian ei ollut lainkaan halukas kuulemaan, etten välttämättä pääse paikalle näin lyhyellä varoitusajalla. Haluaisin myös kovasti sinne... Kyseessä erittäin läheinen ja hyvä ystävä. Häitä on suunniteltu niin kauan! Mutta toisaalta hautajaiset tuntuvat tärkeämmiltä ja saan sukulaisten vihat niskaan, mikäli jätän menemättä.
Kumpiin "juhliin" itse menisitte ja miksi (perustelut)? Olenko hölmö, kun edes mietin noita häitä?
Kommentit (118)
Ihminen haudataan yleensä vain kerran, mutta häitä voi tulla useamman kerran. Jospa sitten ehdit ystäväsi seuraaviin häihin.
Suomi on aika pieni maa. Kun maan päästä toiseen ajaa puolessa vuorokaudessa, niin eiköhän se riitä aloittajallekin. Huonompi homma, jos ei ole ajokorttia eikä ketään, joka lähtisi kuskiksi. Eikä autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.
Ihan samaa ajattelin. Hautajaiset on yleensä päivällä ja häät eivät useinkaan ala ennen puoltapäivää. Joten jos pääset lähtemään hautajaisista vaikka klo 16, niin siinähän on kyllä aikaa matkustaa hääpaikkakunnalle. Kerro missä on hautajaiset ja missä häät, niin suunnitellaan sun matkustusaikataulu.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.
Eipä pääse noin vain. Täällä Lapissa ei noin vain kuljeta. Vaika Utsjoelle pääsisi niin miten sinne Nuorgamiin?
Mä menisin hautajaisiin. Valinnan voi tehdä monella tapaa. Mutta tärkeintä, että valitset itse. Älä anna toisten vaikuttaa.
Kumpi ihminen on ollut sinulle tärkeämpi?
Hautajaisiin voi mennä vain kerran. Toki ehkä ystäväkin menee naimisiin vain kerran, mutta häntä voit tavata myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.
Nyt täytyy kysyä, että millä välineellä matkustaisit? Veikkaan, että hyvin tarkkaan täytyy valita lähtöpäivä, jotta onnistuu. Viimeinen etappi Ivalon lentokentältä Utsjoelle on vaikein vaihe, tai Hangosta Helsingin lentokentälle.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.
Laita tähän bussi-, juna- ja/tai lentoaikataulut Nuorgamiin, kun lähtöaika Hangosta on lauantaina 4.7. klo 16.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häät jatkuu varmasti iltamyöhään. Menet heti kun pääset
Kaasona lienee tarkoitus olla alusta asti häissä.
Kaasona tarkoitus jo edellisenä päivänä laitella esim. hääpaikka koreaksi. Kaikki koristeet, pöytien järjestely, kukkakimppujen keruu niityiltä jne.
Riippuu aivan siitä, mitä morsian ja kaaso ovat sopineet. Meillä kaason tehtävänä oli hakea kimppuni kukkakaupasta aamulla, ja katsoa lapsen perään valokuvien ajan. Järjestelyt hoidimme ihan itse.
Jos kyse olisi ollut minun mummostani ja häneltä olisi kysytty, niin olisi käskenyt mennä häihin. Miten ap:n mummo olisi tuon ajatellut? Nyt mummo on kyllä jo kuollut, joten ei sillä hänelle itselleen mitään merkitystä ole, oletko sinä paikalla vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.
Ihan samaa ajattelin. Hautajaiset on yleensä päivällä ja häät eivät useinkaan ala ennen puoltapäivää. Joten jos pääset lähtemään hautajaisista vaikka klo 16, niin siinähän on kyllä aikaa matkustaa hääpaikkakunnalle. Kerro missä on hautajaiset ja missä häät, niin suunnitellaan sun matkustusaikataulu.
Luuletko, etten osaa googlata? Totesin jo, ettei julkisilla pääse.
Häät alkavat klo 13, kirkossa pitää olla tätä ennen ja tietysti kaasona kampaajat ja muut buukattu aikaa sitten. En pysty itse laittamaan esim. kampausta. Lisäksi pitää nyörittää morsiamen mekko meikin jälkeen. Nämä ovat ajoissa. Edellisenä päivänä pitäisi koristella myös tilat, laittaa penkit ja pöydät järjestykseen jne. Kyllä kiire tulee, jos molempiin haluaa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mä menisin hautajaisiin. Valinnan voi tehdä monella tapaa. Mutta tärkeintä, että valitset itse. Älä anna toisten vaikuttaa.
Kumpi ihminen on ollut sinulle tärkeämpi?
Hautajaisiin voi mennä vain kerran. Toki ehkä ystäväkin menee naimisiin vain kerran, mutta häntä voit tavata myöhemminkin.
Vaan hautajaisten päähenkilö ei enää itse ole paikalla. Häiden päähenkilö on.
Olisi aivan eri asia miettiä meneekö kuolinvuoteelle hyvästelemään mummoa, vai häihin kaasoksi. Nyt se mummo on jo kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.
Nyt täytyy kysyä, että millä välineellä matkustaisit? Veikkaan, että hyvin tarkkaan täytyy valita lähtöpäivä, jotta onnistuu. Viimeinen etappi Ivalon lentokentältä Utsjoelle on vaikein vaihe, tai Hangosta Helsingin lentokentälle.
Olen todennut paljon helpommaksi ajaa itse tällaiset välimatkat. Juuri siksi, että Lapissa ja etelän pikkukunnissa ei julkiset toimi. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.
Ihan samaa ajattelin. Hautajaiset on yleensä päivällä ja häät eivät useinkaan ala ennen puoltapäivää. Joten jos pääset lähtemään hautajaisista vaikka klo 16, niin siinähän on kyllä aikaa matkustaa hääpaikkakunnalle. Kerro missä on hautajaiset ja missä häät, niin suunnitellaan sun matkustusaikataulu.
Luuletko, etten osaa googlata? Totesin jo, ettei julkisilla pääse.
Häät alkavat klo 13, kirkossa pitää olla tätä ennen ja tietysti kaasona kampaajat ja muut buukattu aikaa sitten. En pysty itse laittamaan esim. kampausta. Lisäksi pitää nyörittää morsiamen mekko meikin jälkeen. Nämä ovat ajoissa. Edellisenä päivänä pitäisi koristella myös tilat, laittaa penkit ja pöydät järjestykseen jne. Kyllä kiire tulee, jos molempiin haluaa.
-ap
No niin, sitten menet häihin ja kestät sukulaistesi moitteet.
Kuten tuolla aiemmin spekuloitiin, jos olisit vastuussa hautajaisten järjestämisestä ja vainaja olisi esim. äitisi, aviomiehesi tai lapsesi, marssijärjestys olisi ehkä toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.
Ihan samaa ajattelin. Hautajaiset on yleensä päivällä ja häät eivät useinkaan ala ennen puoltapäivää. Joten jos pääset lähtemään hautajaisista vaikka klo 16, niin siinähän on kyllä aikaa matkustaa hääpaikkakunnalle. Kerro missä on hautajaiset ja missä häät, niin suunnitellaan sun matkustusaikataulu.
Luuletko, etten osaa googlata? Totesin jo, ettei julkisilla pääse.
Häät alkavat klo 13, kirkossa pitää olla tätä ennen ja tietysti kaasona kampaajat ja muut buukattu aikaa sitten. En pysty itse laittamaan esim. kampausta. Lisäksi pitää nyörittää morsiamen mekko meikin jälkeen. Nämä ovat ajoissa. Edellisenä päivänä pitäisi koristella myös tilat, laittaa penkit ja pöydät järjestykseen jne. Kyllä kiire tulee, jos molempiin haluaa.
-ap
Teet sen kompromissin. Joku muu huolehtii järjestelyt ja nyöritykset, sinä tulet hautajaisista myöhemmin paikalle.
Eihän se niinkään mene että jos sairastut noroon etkä pääse häihin, häät peruuntuu? Kyllä silloinkin joku muu hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.
Ihan samaa ajattelin. Hautajaiset on yleensä päivällä ja häät eivät useinkaan ala ennen puoltapäivää. Joten jos pääset lähtemään hautajaisista vaikka klo 16, niin siinähän on kyllä aikaa matkustaa hääpaikkakunnalle. Kerro missä on hautajaiset ja missä häät, niin suunnitellaan sun matkustusaikataulu.
Luuletko, etten osaa googlata? Totesin jo, ettei julkisilla pääse.
Häät alkavat klo 13, kirkossa pitää olla tätä ennen ja tietysti kaasona kampaajat ja muut buukattu aikaa sitten. En pysty itse laittamaan esim. kampausta. Lisäksi pitää nyörittää morsiamen mekko meikin jälkeen. Nämä ovat ajoissa. Edellisenä päivänä pitäisi koristella myös tilat, laittaa penkit ja pöydät järjestykseen jne. Kyllä kiire tulee, jos molempiin haluaa.
-ap
No niin, sitten menet häihin ja kestät sukulaistesi moitteet.
Kuten tuolla aiemmin spekuloitiin, jos olisit vastuussa hautajaisten järjestämisestä ja vainaja olisi esim. äitisi, aviomiehesi tai lapsesi, marssijärjestys olisi ehkä toinen.
No totta kai marssijärjestys olisi toinen, jos kyseessä olisi vaikka lapseni...? Eikö näitä mietitäkin tapauskohtaisesti... mummo oli minulle rakas, mutta voin varmasti muistella häntä myöhemminkin toisena ajankohtana. No eipä tätä tarvitse nyt päättää. Onneksi sinä et ole mun sukulainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.
Ihan samaa ajattelin. Hautajaiset on yleensä päivällä ja häät eivät useinkaan ala ennen puoltapäivää. Joten jos pääset lähtemään hautajaisista vaikka klo 16, niin siinähän on kyllä aikaa matkustaa hääpaikkakunnalle. Kerro missä on hautajaiset ja missä häät, niin suunnitellaan sun matkustusaikataulu.
Luuletko, etten osaa googlata? Totesin jo, ettei julkisilla pääse.
Häät alkavat klo 13, kirkossa pitää olla tätä ennen ja tietysti kaasona kampaajat ja muut buukattu aikaa sitten. En pysty itse laittamaan esim. kampausta. Lisäksi pitää nyörittää morsiamen mekko meikin jälkeen. Nämä ovat ajoissa. Edellisenä päivänä pitäisi koristella myös tilat, laittaa penkit ja pöydät järjestykseen jne. Kyllä kiire tulee, jos molempiin haluaa.
-ap
No niin, sitten menet häihin ja kestät sukulaistesi moitteet.
Kuten tuolla aiemmin spekuloitiin, jos olisit vastuussa hautajaisten järjestämisestä ja vainaja olisi esim. äitisi, aviomiehesi tai lapsesi, marssijärjestys olisi ehkä toinen.
No totta kai marssijärjestys olisi toinen, jos kyseessä olisi vaikka lapseni...? Eikö näitä mietitäkin tapauskohtaisesti... mummo oli minulle rakas, mutta voin varmasti muistella häntä myöhemminkin toisena ajankohtana. No eipä tätä tarvitse nyt päättää. Onneksi sinä et ole mun sukulainen
Jos olet ap, niin miksi edes kysyt, kun olet menossa häihin ja vain häihin? Vaikka muutenkin tuon voisi halutessaan järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.
Eipä pääse noin vain. Täällä Lapissa ei noin vain kuljeta. Vaika Utsjoelle pääsisi niin miten sinne Nuorgamiin?
Aina on ihania paikkakuntalaisia liikenteessä. Etenkn tuossa tapauksessa, kun on kyseessä on hyvän ystävän häät. Luotetaan lähimmäiseen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.
Eipä pääse noin vain. Täällä Lapissa ei noin vain kuljeta. Vaika Utsjoelle pääsisi niin miten sinne Nuorgamiin?
Aina on ihania paikkakuntalaisia liikenteessä. Etenkn tuossa tapauksessa, kun on kyseessä on hyvän ystävän häät. Luotetaan lähimmäiseen. :)
Lapissa tosiaan naapuriapu toimii. Mutta ap ei nyt ole kertonut, missä nämä tilaisuudet ovat. Ehkä ne ovat Vaasassa ja Kouvolassa.
Olet varmaan lupautunut kaasoksi jo aikaa sitten, älä tee ohareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.
Ihan samaa ajattelin. Hautajaiset on yleensä päivällä ja häät eivät useinkaan ala ennen puoltapäivää. Joten jos pääset lähtemään hautajaisista vaikka klo 16, niin siinähän on kyllä aikaa matkustaa hääpaikkakunnalle. Kerro missä on hautajaiset ja missä häät, niin suunnitellaan sun matkustusaikataulu.
Luuletko, etten osaa googlata? Totesin jo, ettei julkisilla pääse.
Häät alkavat klo 13, kirkossa pitää olla tätä ennen ja tietysti kaasona kampaajat ja muut buukattu aikaa sitten. En pysty itse laittamaan esim. kampausta. Lisäksi pitää nyörittää morsiamen mekko meikin jälkeen. Nämä ovat ajoissa. Edellisenä päivänä pitäisi koristella myös tilat, laittaa penkit ja pöydät järjestykseen jne. Kyllä kiire tulee, jos molempiin haluaa.
-ap
Tuossa tilanteessa sä menet häihin.
Mitä tuohon googlaamiseen tulee.. jengihän mielellään auttaa. Etenkin noissa tietyissä ryhmissä, kun laittaa, että tarvitsen kyydin paikkakunnalta a - paikkakunnale b.
itse en edes jättäisi julkisten varaan kulkemista tässä tapauksessa.
Vaikka Suomessa pitkät välimatkat onkin, niin julkisilla pääsee helposti vuorokaudessa Hangosta Nuorgamiin, jos haluaa. Että se siitä selittelystä.