Jos Linnea Leino tarvitsee apua, toivomme paikalle karhua pelastajien sijaan.
Kommentit (257)
30 vuotta 3- 6 vuodessa vaeltanut päivien/viikkojen mittaisia reissuja. Lisäksi lukemattomia päiväretkiä. Lähes kaikilla reissuilla tullut tuollainen limainen setämies tai kaksi vastaan.
Muutamassa kohteessa tuntuu asuvan eräät miehet. Joillain reiteillä on lähes asukkaana parikin tapausta. Toisinaan ok, eivät juuri puhu, jöröttää itekseen. Mutta kun ovat viinamäen miehiä, eikä luonnossakaan osaa olla ilman pulloa. Maistissa tai älypäissään. Enää en jää erämökille tai laavulle näiden kanssa - ihan sama onko selvinpäin tai päissään. Moneen kertaan olen joutunut lähtemään yönselkään seuraavalle etapille, kun ne puheet ja mahdollinen lääpintä alkaa. Nyttemmin olen jo oppinut, etten jää pikahuoltoa enempää samalle pisteelle tiettyjen hahmojen kanssa.
Nuo tiedetään nimeltä ja paikalliset poliisit tietävät. En tiedä ovatko koskaan lakia rikkoneet, mutta se turvattomuuskaan ei ole miellyttävää. Ymmärrän Linneaa täysin.
N54 ei niin nuori ja nätti, mutta käyttökelpoinen värkki se mullakin on, kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incelin pillunpuute kulminoituu tänään Linnea Leinoon 🤭
Työtön incel jankuttajakin tuli sanomaan palstalle saman paska kommentin.
En ole, mutta kommentti näköjään meni syvään päätyyn...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tereltä aivan absurdiveto verrata luonnossa olevaa karhua ja vankeudessa elävää karhua. Luonnossa on ok kohdata eläin, mutta ikinä en lähtisi saman lajin kanssa aitaukseen yksin.
No ei todellakaan ole ok luonnossa kohdata karhua. Yleensä niitä vaan ei kohtaa, koska niitä on niin vähän ja koska ne eivät tahdo kohdata. Mutta jos kohtaat, niin riskisi kuolla on suurempi kuin vaarallisimmankaan psykopaatin kohdalla
Karhuja vähän? 😂 Prkle, täällä niitä näkee kaupunkien keskustoissakin. Lisäksi niiden ihmispelko on kadonnut. Kohta saadaan lukea ikäviä uutisia, sillä läheltä piti tapauksia on jo ihan liikaa. Terv. Itä-Suomi
Olipa sekopäinen viesti. Karhuista ei näe edes videoita mediassa tai somessa juuri koskaan, mutta nyt siis siellä päin niitä käyskentelee aivan arkisesti kaduilla.
Sitäpaitsi pointti juuri oli, että kyllä kohdattu karhu on riski ihmiselle. Vahvistit saman lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tereltä aivan absurdiveto verrata luonnossa olevaa karhua ja vankeudessa elävää karhua. Luonnossa on ok kohdata eläin, mutta ikinä en lähtisi saman lajin kanssa aitaukseen yksin.
No ei todellakaan ole ok luonnossa kohdata karhua. Yleensä niitä vaan ei kohtaa, koska niitä on niin vähän ja koska ne eivät tahdo kohdata. Mutta jos kohtaat, niin riskisi kuolla on suurempi kuin vaarallisimmankaan psykopaatin kohdalla
Karhuja vähän? 😂 Prkle, täällä niitä näkee kaupunkien keskustoissakin. Lisäksi niiden ihmispelko on kadonnut. Kohta saadaan lukea ikäviä uutisia, sillä läheltä piti tapauksia on jo ihan liikaa. Terv. Itä-Suomi
Koittakaa nyt vatupassit ymmärtää että ihminen voi vallan hyvin itäsuomessakin elää koko elämänsä kohtaamatta karhua kertaakaan, itse asiassa käytännössä kaikki ihmiset muutamia harvoja lukuun ottamatta elää niin.
Montako ihmistä normaali ihminen kohtaa päivittäin? Viikossa? Vuodessa? Elämänsä aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin karhualueella asuvana voin kertoa, että 1000x mieluummin tapaisin metsässä miehen kuin karhun. Kaikki miehet kun ei ole potentiaalisia vaaroja, mutta karhut ovat. Tervetuloa vaan tänne metsään tai vaikkapa maantielle, mun pihapiiriin tai keskelle kylää niin katsotaan miltä tuntuu nähdä karhu tai edes sen paskaläjä. Harva mies on väkivaltainen ja vielä harvempi on tappaja, mutta karhu voi olla esim. jos joudut sen ja pentujen väliin tai pelmahdat haaskalla aterioivaan nalleen.
Karhu on tappanut ihmisen kerran sadassa vuodessa ja montakos naista miehet on tappanut sadassa vuodessa tai edes vuodessa? Joten kumpiakohan kannataa pelätä?
Aivan hulipumpelivertaus jos ei oteta huomioon että montako kertaa ihminen ylipäätään kohtaa karhun niin läheltä että se edes voi tappaa vs montako kertaa kohtaa elämässään ihmisen.
Luovuta ja hyväksy, että naiset ovat oikeasti tyhmiä ja epärehellisiä ja aidosti ajattelevat noin eivätkä ymmärrä todennäköisyyksiä ja muita loogisuuksia. Mennään puhtaasti tunteella ja älynpuutteella. Masentavaa, tiedän, mutta sellaisia naiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta 3- 6 vuodessa vaeltanut päivien/viikkojen mittaisia reissuja. Lisäksi lukemattomia päiväretkiä. Lähes kaikilla reissuilla tullut tuollainen limainen setämies tai kaksi vastaan.
Muutamassa kohteessa tuntuu asuvan eräät miehet. Joillain reiteillä on lähes asukkaana parikin tapausta. Toisinaan ok, eivät juuri puhu, jöröttää itekseen. Mutta kun ovat viinamäen miehiä, eikä luonnossakaan osaa olla ilman pulloa. Maistissa tai älypäissään. Enää en jää erämökille tai laavulle näiden kanssa - ihan sama onko selvinpäin tai päissään. Moneen kertaan olen joutunut lähtemään yönselkään seuraavalle etapille, kun ne puheet ja mahdollinen lääpintä alkaa. Nyttemmin olen jo oppinut, etten jää pikahuoltoa enempää samalle pisteelle tiettyjen hahmojen kanssa.
Nuo tiedetään nimeltä ja paikalliset poliisit tietävät. En tiedä ovatko koskaan lakia rikkoneet, mutta se turvattomuuskaan ei ole miellyttävää. Ymmärrän Linneaa täysin.
N54 ei niin nuori ja nätti, mutta käyttökelpoinen värkki se mullakin on, kuulemma.
No älä vaan kerro missä näitä on ettei muut osaa varoa. Pidetään satu tältä osin salamyhkäisenä.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta 3- 6 vuodessa vaeltanut päivien/viikkojen mittaisia reissuja. Lisäksi lukemattomia päiväretkiä. Lähes kaikilla reissuilla tullut tuollainen limainen setämies tai kaksi vastaan.
Muutamassa kohteessa tuntuu asuvan eräät miehet. Joillain reiteillä on lähes asukkaana parikin tapausta. Toisinaan ok, eivät juuri puhu, jöröttää itekseen. Mutta kun ovat viinamäen miehiä, eikä luonnossakaan osaa olla ilman pulloa. Maistissa tai älypäissään. Enää en jää erämökille tai laavulle näiden kanssa - ihan sama onko selvinpäin tai päissään. Moneen kertaan olen joutunut lähtemään yönselkään seuraavalle etapille, kun ne puheet ja mahdollinen lääpintä alkaa. Nyttemmin olen jo oppinut, etten jää pikahuoltoa enempää samalle pisteelle tiettyjen hahmojen kanssa.
Nuo tiedetään nimeltä ja paikalliset poliisit tietävät. En tiedä ovatko koskaan lakia rikkoneet, mutta se turvattomuuskaan ei ole miellyttävää. Ymmärrän Linneaa täysin.
N54 ei niin nuori ja nätti, mutta käyttökelpoinen värkki se mullakin on, kuulemma.
Asuu munkin naapurissa puliakka. Räävitön rähjääjä. Jos nyt otan pornotähteen yhteyttä, niin tekeekö se jutun, että "Jukka" asuisi mieluummin karhun kuin naisen naapurissa?
Kohtaan metsässä mieluummin Linnea kuin miehen. Mies saattaa osata pistää puukolla hanttiin ja Linnea on mureampaa.
t. karhu
Vieläkin tämä viha-aloitus saa olla täällä.
Miksi sen sanominen ei ole miesvihaa, että kohtaisi mieluummin karhun kuin miehen, koska tilastojen perusteella mies on vaarallisempi,
mutta sen sanominen on rasismia, jos toteaa, että Lähi-idästä ja Afrikasta tulevat miehet ovat niiden täysin samojen tilastojen mukaan kaikista vaarallisimpia naisille?
En oikeasti ymmärrä logiikkaa tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Kohtaan metsässä mieluummin Linnea kuin miehen. Mies saattaa osata pistää puukolla hanttiin ja Linnea on mureampaa.
t. karhu
Itse kohtaan mieluummin Ylen toimittajan kuin venäläisen sotilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan tuo on. Ihan samat kokemukset kun nuorena vaelsi yksin tai naisporukassa.
Sinulle kiitos linkistä t:34.
Ihan hyvään sävyyn kirjoitettu juttu, joka kertoo enimmäkseen vaellusharrastuksesta, ja haastateltu vieläpä toteaa, että suurin osa ihmisistä on ystävällisiä.
Joku kiinnittää huomiota vain siihen, että muutama limainen mies on herättänyt pelkoa. Ilmeisesti tämä loukkaantuja kuuluu itse näihin limaisiin miehiin, eikä siihen ystävälliseen enemmistöön.
Näin se on. Jos on asiallinen retkeilijä tai muuten asiallinen naisia kohtaan, niin enpä oikein keksi mistä pitäisi loukkaantua? Ettei vaan olisi näillä miehillä huono omatunto esimerkiksi siitä että ajattelee naisista ikävästi tai on itse kohellut naisia huonosti.
Mites jos on asiallinen maahanmuuttaja ja joku yleistää kaikki maahanmuuttajat vaikkapa paiskareiksi. Niin hänen ei pitäisi siitä loukkaantua?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen sanominen ei ole miesvihaa, että kohtaisi mieluummin karhun kuin miehen, koska tilastojen perusteella mies on vaarallisempi,
mutta sen sanominen on rasismia, jos toteaa, että Lähi-idästä ja Afrikasta tulevat miehet ovat niiden täysin samojen tilastojen mukaan kaikista vaarallisimpia naisille?
En oikeasti ymmärrä logiikkaa tässä asiassa.
Ainoa vaan, että ei mies edes ole minkään tilaston mukaan vaarallisempi kohdatessa. Miehet ovat kokonaisuutena vaarallisempia, koska nainen kohtaa miljoonia miehiä ja menee niiden alle vapaaehtoisesti, mutta karhua 99% ei koskaan näe edes matkan päästä saati sitten "kohtaa".
Kohtaan luonnossa mieluummin karhun kuin Linnean tai huor*a.
Olen limainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta 3- 6 vuodessa vaeltanut päivien/viikkojen mittaisia reissuja. Lisäksi lukemattomia päiväretkiä. Lähes kaikilla reissuilla tullut tuollainen limainen setämies tai kaksi vastaan.
Muutamassa kohteessa tuntuu asuvan eräät miehet. Joillain reiteillä on lähes asukkaana parikin tapausta. Toisinaan ok, eivät juuri puhu, jöröttää itekseen. Mutta kun ovat viinamäen miehiä, eikä luonnossakaan osaa olla ilman pulloa. Maistissa tai älypäissään. Enää en jää erämökille tai laavulle näiden kanssa - ihan sama onko selvinpäin tai päissään. Moneen kertaan olen joutunut lähtemään yönselkään seuraavalle etapille, kun ne puheet ja mahdollinen lääpintä alkaa. Nyttemmin olen jo oppinut, etten jää pikahuoltoa enempää samalle pisteelle tiettyjen hahmojen kanssa.
Nuo tiedetään nimeltä ja paikalliset poliisit tietävät. En tiedä ovatko koskaan lakia rikkoneet, mutta se turvattomuuskaan ei ole miellyttävää. Ymmärrän Linneaa täysin.
N54 ei niin nuori ja nätti, mutta käyttökelpoinen värkki se mullakin on, kuulemma.
No älä vaan kerro missä näitä on ettei muut osaa varoa. Pidetään satu tältä osin salamyhkäisenä.
En kerrokaan, koska satunnaisen retkeilijän on suurempi todennäköisyys saada mukava reissu kuin että etukäteen pelkää ahdistelijoita. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen sanominen ei ole miesvihaa, että kohtaisi mieluummin karhun kuin miehen, koska tilastojen perusteella mies on vaarallisempi,
mutta sen sanominen on rasismia, jos toteaa, että Lähi-idästä ja Afrikasta tulevat miehet ovat niiden täysin samojen tilastojen mukaan kaikista vaarallisimpia naisille?
En oikeasti ymmärrä logiikkaa tässä asiassa.
Koska tilastot eivät kerro mitään siitä kumman kohtaaminen on oikeasti vaarallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incelin pillunpuute kulminoituu tänään Linnea Leinoon 🤭
Työtön incel jankuttajakin tuli sanomaan palstalle saman paska kommentin.
En ole, mutta kommentti näköjään meni syvään päätyyn...
Näköjään kun kommentoit.
Seppo Raassina kertoo karhujen selkeästi kesyyntyneen vuosien saatossa.
– Jos karhu oppii, ettei ihmisen näkeminen ole vaaratilanne, karhu kesyyntyy, Raassina kertoo.
Se, että karhuja näkyy pelloilla ja pihoissa, on selkeä merkki ihmisarkuuden vähenemisestä, hän sanoo.
– Pitkällä välillä se on vaarallinen tilanne.
Karhut ovat Raimo Harjusen ja Matti Törrösen mukaan selkeästi tottuneet ihmisen ääniin.
– Tutun traktorin äänistä ne eivät välitä, katsovat vain, Harjunen sanoo.
Matti Törrönen sanoo tottumisen johtuvan siitä, ettei metsästyslupia ole saatu muutamaan vuoteen. Törrönen oli Pohjois-Karjalan karhujahdin koordinaattorina vuoteen 2023 asti. (Karjalainen)
Meidän pellolla oli toissapv 4 karhua ja tänään yksi oli pyörinyt mummoni pihamaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta 3- 6 vuodessa vaeltanut päivien/viikkojen mittaisia reissuja. Lisäksi lukemattomia päiväretkiä. Lähes kaikilla reissuilla tullut tuollainen limainen setämies tai kaksi vastaan.
Muutamassa kohteessa tuntuu asuvan eräät miehet. Joillain reiteillä on lähes asukkaana parikin tapausta. Toisinaan ok, eivät juuri puhu, jöröttää itekseen. Mutta kun ovat viinamäen miehiä, eikä luonnossakaan osaa olla ilman pulloa. Maistissa tai älypäissään. Enää en jää erämökille tai laavulle näiden kanssa - ihan sama onko selvinpäin tai päissään. Moneen kertaan olen joutunut lähtemään yönselkään seuraavalle etapille, kun ne puheet ja mahdollinen lääpintä alkaa. Nyttemmin olen jo oppinut, etten jää pikahuoltoa enempää samalle pisteelle tiettyjen hahmojen kanssa.
Nuo tiedetään nimeltä ja paikalliset poliisit tietävät. En tiedä ovatko koskaan lakia rikkoneet, mutta se turvattomuuskaan ei ole miellyttävää. Ymmärrän Linneaa täysin.
N54 ei niin nuori ja nätti, mutta käyttökelpoinen värkki se mullakin on, kuulemma.
No älä vaan kerro missä näitä on ettei muut osaa varoa. Pidetään satu tältä osin salamyhkäisenä.
En kerrokaan, koska satunnaisen retkeilijän on suurempi todennäköisyys saada mukava reissu kuin että etukäteen pelkää ahdistelijoita. Ole hyvä.
Juuri niin! Vaikka juuri kerroin tarinan missä tietyillä paikoilla on aina juoppoukkoja ahdistelemassa niin en varoita kyseistä paikasta muita vaan jätän asian sattuman varaan.
Nainen on naiselle susi.
Kai sitä voisi isätkin osallistua poikiensa kasvattamiseen?