Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Linnea Leino tarvitsee apua, toivomme paikalle karhua pelastajien sijaan.

Vierailija
22.06.2026 |

Mistä noita torspoja oikein sikiää? 

Kommentit (257)

Vierailija
181/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku siihen on syynä miksi naiset on näin varpaillaan tuntemattomien miesten suhteen. Keskusteluissakin alkaa raivo heti jos nainen pelkää vieraita miehiä ja sanoo sen ääneen?

Sillä ei sit ole lainkaan merkitystä, että jokainen mies on jo demonisoitu? Vain siksi että on mies.

Varovaisuus on vain järkevää. Paljon sitä uutisoidaan kuitenkin viikoittain miten paljon pahoja asioita naiset kohtaa miesten taholta. Sitten kun vielä miettii moniko teko ei edes koskaan päädy viranomaisten tai median tietoon, niin parempi olla vain varuillaan. Miesten reaktio tähänkin uutiseen oli odotetunlainen ja kertoo ihan olennaista miesluonteesta. Jos tuntematonta naista ei saa kehua, niin sitten suututaan ja aletaan pilkaamaan naista kuten tässäkin ketjussa.

Arvaa mitä? 99 pinnaa (noin karkeasti arvioituna) naisten tekemistä pahoinpitelyistä tuskin tulee ikinä esille. Ja jostain kumman syystä naisille tuottaa ylivoimaisia vaikeuksia kasvattaa poikaa. Ihan kuin ei haluta kasvattaa poikaa. Koska on poika. Jos jopa oma äitisi vihaa/halveksii sinua jo sukupuolesi vuoksi, miten vtussa siitä lapsesta muka kasvaisi tasapainoinen aikuinen?

Kai sitä voisi isätkin osallistua poikiensa kasvattamiseen?

Vierailija
182/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta 3- 6 vuodessa vaeltanut päivien/viikkojen mittaisia reissuja. Lisäksi lukemattomia päiväretkiä. Lähes kaikilla reissuilla tullut tuollainen limainen setämies tai kaksi vastaan. 

Muutamassa kohteessa tuntuu asuvan eräät miehet. Joillain reiteillä on lähes asukkaana parikin tapausta. Toisinaan ok, eivät juuri puhu, jöröttää itekseen. Mutta kun ovat viinamäen miehiä, eikä luonnossakaan osaa olla ilman pulloa. Maistissa tai älypäissään. Enää en jää erämökille tai laavulle näiden kanssa - ihan sama onko selvinpäin tai päissään. Moneen kertaan olen joutunut lähtemään yönselkään seuraavalle etapille, kun ne puheet ja mahdollinen lääpintä alkaa. Nyttemmin olen jo oppinut, etten jää pikahuoltoa enempää samalle pisteelle tiettyjen hahmojen kanssa.

Nuo tiedetään nimeltä ja paikalliset poliisit tietävät. En tiedä ovatko koskaan lakia rikkoneet, mutta se turvattomuuskaan ei ole miellyttävää. Ymmärrän Linneaa täysin.

N54 ei niin nuori ja nätti, mutta käyttökelpoinen värkki se mullakin on, kuulemma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Incelin pillunpuute kulminoituu tänään Linnea Leinoon 🤭

Työtön incel jankuttajakin tuli sanomaan palstalle saman paska kommentin.

En ole, mutta kommentti näköjään meni syvään päätyyn...

Vierailija
184/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tereltä aivan absurdiveto verrata luonnossa olevaa karhua ja vankeudessa elävää karhua. Luonnossa on ok kohdata eläin, mutta ikinä en lähtisi saman lajin kanssa aitaukseen yksin.

No ei todellakaan ole ok luonnossa kohdata karhua. Yleensä niitä vaan ei kohtaa, koska niitä on niin vähän ja koska ne eivät tahdo kohdata. Mutta jos kohtaat, niin riskisi kuolla on suurempi kuin vaarallisimmankaan psykopaatin kohdalla 

Karhuja vähän? 😂 Prkle, täällä niitä näkee kaupunkien keskustoissakin. Lisäksi niiden ihmispelko on kadonnut. Kohta saadaan lukea ikäviä uutisia, sillä läheltä piti tapauksia on jo ihan liikaa. Terv. Itä-Suomi

Olipa sekopäinen viesti. Karhuista ei näe edes videoita mediassa tai somessa juuri koskaan, mutta nyt siis siellä päin niitä käyskentelee aivan arkisesti kaduilla.

 

Sitäpaitsi pointti juuri oli, että kyllä kohdattu karhu on riski ihmiselle. Vahvistit saman lopuksi.

Vierailija
185/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tereltä aivan absurdiveto verrata luonnossa olevaa karhua ja vankeudessa elävää karhua. Luonnossa on ok kohdata eläin, mutta ikinä en lähtisi saman lajin kanssa aitaukseen yksin.

No ei todellakaan ole ok luonnossa kohdata karhua. Yleensä niitä vaan ei kohtaa, koska niitä on niin vähän ja koska ne eivät tahdo kohdata. Mutta jos kohtaat, niin riskisi kuolla on suurempi kuin vaarallisimmankaan psykopaatin kohdalla 

Karhuja vähän? 😂 Prkle, täällä niitä näkee kaupunkien keskustoissakin. Lisäksi niiden ihmispelko on kadonnut. Kohta saadaan lukea ikäviä uutisia, sillä läheltä piti tapauksia on jo ihan liikaa. Terv. Itä-Suomi

Koittakaa nyt vatupassit ymmärtää että ihminen voi vallan hyvin itäsuomessakin elää koko elämänsä kohtaamatta karhua kertaakaan, itse asiassa käytännössä kaikki ihmiset muutamia harvoja lukuun ottamatta elää niin.

 

Montako ihmistä normaali ihminen kohtaa päivittäin? Viikossa? Vuodessa? Elämänsä aikana?

Vierailija
186/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin karhualueella asuvana voin kertoa, että 1000x mieluummin tapaisin metsässä miehen kuin karhun. Kaikki miehet kun ei ole potentiaalisia vaaroja, mutta karhut ovat. Tervetuloa vaan tänne metsään tai vaikkapa maantielle, mun pihapiiriin tai keskelle kylää niin katsotaan miltä tuntuu nähdä karhu tai edes sen paskaläjä. Harva mies on väkivaltainen ja vielä harvempi on tappaja, mutta karhu voi olla esim. jos joudut sen ja pentujen väliin tai pelmahdat haaskalla aterioivaan nalleen. 

Karhu on tappanut ihmisen kerran sadassa vuodessa ja montakos naista miehet on tappanut sadassa vuodessa tai edes vuodessa? Joten kumpiakohan kannataa pelätä?

Aivan hulipumpelivertaus jos ei oteta huomioon että montako kertaa ihminen ylipäätään kohtaa karhun niin läheltä että se edes voi tappaa vs montako kertaa kohtaa elämässään ihmisen.

Luovuta ja hyväksy, että naiset ovat oikeasti tyhmiä ja epärehellisiä ja aidosti ajattelevat noin eivätkä ymmärrä todennäköisyyksiä ja muita loogisuuksia. Mennään puhtaasti tunteella ja älynpuutteella. Masentavaa, tiedän, mutta sellaisia naiset ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta 3- 6 vuodessa vaeltanut päivien/viikkojen mittaisia reissuja. Lisäksi lukemattomia päiväretkiä. Lähes kaikilla reissuilla tullut tuollainen limainen setämies tai kaksi vastaan. 

Muutamassa kohteessa tuntuu asuvan eräät miehet. Joillain reiteillä on lähes asukkaana parikin tapausta. Toisinaan ok, eivät juuri puhu, jöröttää itekseen. Mutta kun ovat viinamäen miehiä, eikä luonnossakaan osaa olla ilman pulloa. Maistissa tai älypäissään. Enää en jää erämökille tai laavulle näiden kanssa - ihan sama onko selvinpäin tai päissään. Moneen kertaan olen joutunut lähtemään yönselkään seuraavalle etapille, kun ne puheet ja mahdollinen lääpintä alkaa. Nyttemmin olen jo oppinut, etten jää pikahuoltoa enempää samalle pisteelle tiettyjen hahmojen kanssa.

Nuo tiedetään nimeltä ja paikalliset poliisit tietävät. En tiedä ovatko koskaan lakia rikkoneet, mutta se turvattomuuskaan ei ole miellyttävää. Ymmärrän Linneaa täysin.

N54 ei niin nuori ja nätti, mutta käyttökelpoinen värkki se mullakin on, kuulemma.

No älä vaan kerro missä näitä on ettei muut osaa varoa. Pidetään satu tältä osin salamyhkäisenä.

Vierailija
188/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta 3- 6 vuodessa vaeltanut päivien/viikkojen mittaisia reissuja. Lisäksi lukemattomia päiväretkiä. Lähes kaikilla reissuilla tullut tuollainen limainen setämies tai kaksi vastaan. 

Muutamassa kohteessa tuntuu asuvan eräät miehet. Joillain reiteillä on lähes asukkaana parikin tapausta. Toisinaan ok, eivät juuri puhu, jöröttää itekseen. Mutta kun ovat viinamäen miehiä, eikä luonnossakaan osaa olla ilman pulloa. Maistissa tai älypäissään. Enää en jää erämökille tai laavulle näiden kanssa - ihan sama onko selvinpäin tai päissään. Moneen kertaan olen joutunut lähtemään yönselkään seuraavalle etapille, kun ne puheet ja mahdollinen lääpintä alkaa. Nyttemmin olen jo oppinut, etten jää pikahuoltoa enempää samalle pisteelle tiettyjen hahmojen kanssa.

Nuo tiedetään nimeltä ja paikalliset poliisit tietävät. En tiedä ovatko koskaan lakia rikkoneet, mutta se turvattomuuskaan ei ole miellyttävää. Ymmärrän Linneaa täysin.

N54 ei niin nuori ja nätti, mutta käyttökelpoinen värkki se mullakin on, kuulemma.

Asuu munkin naapurissa puliakka. Räävitön rähjääjä. Jos nyt otan pornotähteen yhteyttä, niin tekeekö se jutun, että "Jukka" asuisi mieluummin karhun kuin naisen naapurissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaan metsässä mieluummin Linnea kuin miehen. Mies saattaa osata pistää puukolla hanttiin ja Linnea on mureampaa.

 

t. karhu

Vierailija
190/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin tämä viha-aloitus saa olla täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen sanominen ei ole miesvihaa, että kohtaisi mieluummin karhun kuin miehen, koska tilastojen perusteella mies on vaarallisempi,

 

mutta sen sanominen on rasismia, jos toteaa, että Lähi-idästä ja Afrikasta tulevat miehet ovat niiden täysin samojen tilastojen mukaan kaikista vaarallisimpia naisille?

 

En oikeasti ymmärrä logiikkaa tässä asiassa.

Vierailija
192/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtaan metsässä mieluummin Linnea kuin miehen. Mies saattaa osata pistää puukolla hanttiin ja Linnea on mureampaa.

 

t. karhu

Itse kohtaan mieluummin Ylen toimittajan kuin venäläisen sotilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20225601

Oikeassahan tuo on. Ihan samat kokemukset kun nuorena vaelsi yksin tai naisporukassa. 

Sinulle kiitos linkistä t:34.

 

Ihan hyvään sävyyn kirjoitettu juttu, joka kertoo enimmäkseen vaellusharrastuksesta, ja haastateltu vieläpä toteaa, että suurin osa ihmisistä on ystävällisiä. 

 

Joku kiinnittää huomiota vain siihen, että muutama limainen mies on herättänyt pelkoa. Ilmeisesti tämä loukkaantuja kuuluu itse näihin limaisiin miehiin, eikä siihen ystävälliseen enemmistöön.

Näin se on. Jos on asiallinen retkeilijä tai muuten asiallinen naisia kohtaan, niin enpä oikein keksi mistä pitäisi loukkaantua? Ettei vaan olisi näillä miehillä huono omatunto esimerkiksi siitä että ajattelee naisista ikävästi tai on itse kohellut naisia huonosti.

Mites jos on asiallinen maahanmuuttaja ja joku yleistää kaikki maahanmuuttajat vaikkapa paiskareiksi. Niin hänen ei pitäisi siitä loukkaantua?

Vierailija
194/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen sanominen ei ole miesvihaa, että kohtaisi mieluummin karhun kuin miehen, koska tilastojen perusteella mies on vaarallisempi,

 

mutta sen sanominen on rasismia, jos toteaa, että Lähi-idästä ja Afrikasta tulevat miehet ovat niiden täysin samojen tilastojen mukaan kaikista vaarallisimpia naisille?

 

En oikeasti ymmärrä logiikkaa tässä asiassa.

Ainoa vaan, että ei mies edes ole minkään tilaston mukaan vaarallisempi kohdatessa. Miehet ovat kokonaisuutena vaarallisempia, koska nainen kohtaa miljoonia miehiä ja menee niiden alle vapaaehtoisesti, mutta karhua 99% ei koskaan näe edes matkan päästä saati sitten "kohtaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaan luonnossa mieluummin karhun kuin Linnean tai huor*a.

Olen limainen mies.

Vierailija
196/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta 3- 6 vuodessa vaeltanut päivien/viikkojen mittaisia reissuja. Lisäksi lukemattomia päiväretkiä. Lähes kaikilla reissuilla tullut tuollainen limainen setämies tai kaksi vastaan. 

Muutamassa kohteessa tuntuu asuvan eräät miehet. Joillain reiteillä on lähes asukkaana parikin tapausta. Toisinaan ok, eivät juuri puhu, jöröttää itekseen. Mutta kun ovat viinamäen miehiä, eikä luonnossakaan osaa olla ilman pulloa. Maistissa tai älypäissään. Enää en jää erämökille tai laavulle näiden kanssa - ihan sama onko selvinpäin tai päissään. Moneen kertaan olen joutunut lähtemään yönselkään seuraavalle etapille, kun ne puheet ja mahdollinen lääpintä alkaa. Nyttemmin olen jo oppinut, etten jää pikahuoltoa enempää samalle pisteelle tiettyjen hahmojen kanssa.

Nuo tiedetään nimeltä ja paikalliset poliisit tietävät. En tiedä ovatko koskaan lakia rikkoneet, mutta se turvattomuuskaan ei ole miellyttävää. Ymmärrän Linneaa täysin.

N54 ei niin nuori ja nätti, mutta käyttökelpoinen värkki se mullakin on, kuulemma.

No älä vaan kerro missä näitä on ettei muut osaa varoa. Pidetään satu tältä osin salamyhkäisenä.

En kerrokaan, koska satunnaisen retkeilijän on suurempi todennäköisyys saada mukava reissu kuin että etukäteen pelkää ahdistelijoita. Ole hyvä.

Vierailija
197/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen sanominen ei ole miesvihaa, että kohtaisi mieluummin karhun kuin miehen, koska tilastojen perusteella mies on vaarallisempi,

 

mutta sen sanominen on rasismia, jos toteaa, että Lähi-idästä ja Afrikasta tulevat miehet ovat niiden täysin samojen tilastojen mukaan kaikista vaarallisimpia naisille?

 

En oikeasti ymmärrä logiikkaa tässä asiassa.

Koska tilastot eivät kerro mitään siitä kumman kohtaaminen on oikeasti vaarallisempaa.

Vierailija
198/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Incelin pillunpuute kulminoituu tänään Linnea Leinoon 🤭

Työtön incel jankuttajakin tuli sanomaan palstalle saman paska kommentin.

En ole, mutta kommentti näköjään meni syvään päätyyn...

Näköjään kun kommentoit.

Vierailija
199/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo Raassina kertoo karhujen selkeästi kesyyntyneen vuosien saatossa.

– Jos karhu oppii, ettei ihmisen näkeminen ole vaaratilanne, karhu kesyyntyy, Raassina kertoo.

Se, että karhuja näkyy pelloilla ja pihoissa, on selkeä merkki ihmisarkuuden vähenemisestä, hän sanoo.

– Pitkällä välillä se on vaarallinen tilanne.

Karhut ovat Raimo Harjusen ja Matti Törrösen mukaan selkeästi tottuneet ihmisen ääniin.

– Tutun traktorin äänistä ne eivät välitä, katsovat vain, Harjunen sanoo.

Matti Törrönen sanoo tottumisen johtuvan siitä, ettei metsästyslupia ole saatu muutamaan vuoteen. Törrönen oli Pohjois-Karjalan karhujahdin koordinaattorina vuoteen 2023 asti. (Karjalainen) 

 

Meidän pellolla oli toissapv 4 karhua ja tänään yksi oli pyörinyt mummoni pihamaalla. 

Vierailija
200/257 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta 3- 6 vuodessa vaeltanut päivien/viikkojen mittaisia reissuja. Lisäksi lukemattomia päiväretkiä. Lähes kaikilla reissuilla tullut tuollainen limainen setämies tai kaksi vastaan. 

Muutamassa kohteessa tuntuu asuvan eräät miehet. Joillain reiteillä on lähes asukkaana parikin tapausta. Toisinaan ok, eivät juuri puhu, jöröttää itekseen. Mutta kun ovat viinamäen miehiä, eikä luonnossakaan osaa olla ilman pulloa. Maistissa tai älypäissään. Enää en jää erämökille tai laavulle näiden kanssa - ihan sama onko selvinpäin tai päissään. Moneen kertaan olen joutunut lähtemään yönselkään seuraavalle etapille, kun ne puheet ja mahdollinen lääpintä alkaa. Nyttemmin olen jo oppinut, etten jää pikahuoltoa enempää samalle pisteelle tiettyjen hahmojen kanssa.

Nuo tiedetään nimeltä ja paikalliset poliisit tietävät. En tiedä ovatko koskaan lakia rikkoneet, mutta se turvattomuuskaan ei ole miellyttävää. Ymmärrän Linneaa täysin.

N54 ei niin nuori ja nätti, mutta käyttökelpoinen värkki se mullakin on, kuulemma.

No älä vaan kerro missä näitä on ettei muut osaa varoa. Pidetään satu tältä osin salamyhkäisenä.

En kerrokaan, koska satunnaisen retkeilijän on suurempi todennäköisyys saada mukava reissu kuin että etukäteen pelkää ahdistelijoita. Ole hyvä.

Juuri niin! Vaikka juuri kerroin tarinan missä tietyillä paikoilla on aina juoppoukkoja ahdistelemassa niin en varoita kyseistä paikasta muita vaan jätän asian sattuman varaan.

 

Nainen on naiselle susi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi