Jos Linnea Leino tarvitsee apua, toivomme paikalle karhua pelastajien sijaan.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Kuka vttu on Linnea Leino?
Suomen Emma Watson?
Vierailija kirjoitti:
Linnea pitäisi pistää yhdeksi kesäksi samoilemaan vaikka Ilomantsiin. Siellä näkisi kantasuomalaisia miehiä metsässä ja ehkäpä karhunkin.
Veikkaan että ei säikähtäisi niitä miehiä.
Luitko sen jutun? Linnea harrastaa samoilua. Eikä saa metsässäkään olla rauhassa limaisilta kommenteilta.
Tereltä aivan absurdiveto verrata luonnossa olevaa karhua ja vankeudessa elävää karhua. Luonnossa on ok kohdata eläin, mutta ikinä en lähtisi saman lajin kanssa aitaukseen yksin.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä, miten tämä karhumeemi on mennyt niin kovin syvälle miesten ihon alle. Tätäkin on jauhettu jo toista vuotta, ja vieläkin miesten sieluun sattuu. Hyvä asia sinänsä, sillä taitavat tajuta itsekin asian varsinaisen pointin, kun siitä pitää vieläkin meuhkata :D
Katsopa kuinka paljon naiset ahdistuvat kun vähän vitsaillaan naisen raiskaamisella....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on ylipäätään vaarallisin olento toiselle ihmiselle, sukupuolta katsomatta. No fucking shit. Koska ihmiset elävät ihmisten parissa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö kookkaan villieläimen kohtaaminen olisi keskimäärin todella paljon vaarallisempaa. Ihminen kohtaa elämänsä aikana kymmeniä tuhansia, jopa satoja tuhansia, muita ihmisiä, ja tosi harvaa koskaan elämänsä aikana hakataan, rai skataan tai mur hataan, ainakaan sivistyneissä maissa. Mutta mene vain kokeilemaan onneasi ja juttelemaan karhulle. Ehkä pari kertaa karhu perääntyy, mutta ei tule kestämään pitkään, kun karhu jo syö sinua elävältä. Saatana, ihmiset ovat tyhmiä, mukaan lukien tämä Leivo. Uskomatonta.
Ja ei, sanoi nainen, mitä tahansa, ei-komean miehen juttelu sinulle ei itsessään ole henkeesi kohdistuva uhka. Sinä vain et pidä ei-komeista miehistä, tiedetään, tämä on yleisessä tiedossa. Ja ennen kuin joku tulee kutsumaan minua inceliksi, päinvastoin, olen varsin komea mies ja tiedän omakohtaisesti, millaiset kaksoisstandardit naisilla on tässä suhteessa.
Naisia raiskataan ja ahdistellaan tuhatmäärin verrattuna siihen että joku karhu raatelee ja ihan täällä länsimaissakin.
Missä nöitä raiskauksia tapahtuu kun ei niitä.löydy todellakaan tuommoista määrää mistään virallisista kanavissa? Älä nyt vaan sano että sinäkin olet niitä naisia jotka kuuntelee toisilta naisilta että serkun siskon tädin saunakaverin sisko oli kuulemma joskus raiskattu niin tämän takia pelkään kaikkia miehiä? Se että perustat pelkotilasi johtoonkin kuvitteelliseen tapahtumaan mistä ei ole mitään todistetta että sitä olisi oikeasti edes tapahtunut vaikka kuinka joku toinen nainen miesvihoissaan niin sinulle väittää ei oikeita sinua vihaamaan koko mies sukupuolta ja kaikkia miehiä. Se nyt on ihan tilastollinen fakta että se on enemmän kuin epätodennäköistä että sinä naisena joutuisit joku random miehen pahoinpitelemäksi tai raiskaamaski
Ihan kuule vaikka uutisia lukemalla. Naisia on raiskattu vuosittain varmasti tuhansia ja tapettu kymmeniä, kun taas karhu on tappanut Suomessa sadan vuoden aikana yhden ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Miksei miehet voi polulla vain kävellä ohi ja sano "Moi" tai "Terve" kuten yleensä luonnossa tehdään.
Miksi pitää alkaa kylsellä jotain tuollaista creepyä että "Miten se noin kaunis tyttö täällä yksin uskaltaa liikkua" Siis todella ahdistava kommentti jo näin miehenkin mielestä.
Se että sadoista miehistä yksi tai kaksi tuollaista tokaissut ei ensinnäkään ole mikään juttu. Lisäksi hekin hyvin mahdollisesti ilman mitään taka-ajatuksia tai pahaa tahtoa tuon sanoneet. Rivien välistä pahantahtoisesti tulkiten saatiin miehistä tehtyä karhua pahempia. Koska 1-2 miestä sanonut naista nätiksi. Uskomatonta paskaa. Ja sitten vielä "mies" puolustelee juttua.
Sähän se vasta soopaa kirjoitat, kun et edes ymmärrä mikä tuossa lauseessa on pielessä ja ahdistavaa. Okei, ulkonäön korostaminen on täysin tarpeetonta, mutta "uskaltaa yksin täällä liikkua". Sehän on kuin varmistus, että jaa sä olet yksin ja nyt on syytä pelätä.
Tuo on yksi tulkinta, minkä sairas mielesi luo ainoasi mahdollisuudeksi. Se ei todista, että tämän sanovaa miestä pitäisi pelätä. Mies voi vain ajatella yleisesti riskejä, kuten näemmä naisetkin usein tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku siihen on syynä miksi naiset on näin varpaillaan tuntemattomien miesten suhteen. Keskusteluissakin alkaa raivo heti jos nainen pelkää vieraita miehiä ja sanoo sen ääneen?
Sillä ei sit ole lainkaan merkitystä, että jokainen mies on jo demonisoitu? Vain siksi että on mies.
Varovaisuus on vain järkevää. Paljon sitä uutisoidaan kuitenkin viikoittain miten paljon pahoja asioita naiset kohtaa miesten taholta. Sitten kun vielä miettii moniko teko ei edes koskaan päädy viranomaisten tai median tietoon, niin parempi olla vain varuillaan. Miesten reaktio tähänkin uutiseen oli odotetunlainen ja kertoo ihan olennaista miesluonteesta. Jos tuntematonta naista ei saa kehua, niin sitten suututaan ja aletaan pilkaamaan naista kuten tässäkin ketjussa.
Arvaa mitä? 99 pinnaa (noin karkeasti arvioituna) naisten tekemistä pahoinpitelyistä tuskin tulee ikinä esille. Ja jostain kumman syystä naisille tuottaa ylivoimaisia vaikeuksia kasvattaa poikaa. Ihan kuin ei haluta kasvattaa poikaa. Koska on poika. Jos jopa oma äitisi vihaa/halveksii sinua jo sukupuolesi vuoksi, miten vtussa siitä lapsesta muka kasvaisi tasapainoinen aikuinen?
Itse en ikinä uskaltaisi sanoa tuntemattomalle ”nätti tyttö” tai edes ”tyttö”. En hyväksy että osa miehistä häröilee. Mutta en hyväksy sitäkään, että ”kaikki miehet” tekee sitä tai tätä. Vaikka kuinka tiedän, että en toimi kuten Linnean tapauksessa, syyttely tuntuu silti pahalta. Ja se tulee jo kouluajalta. Esimerkki: oli sijainen ja monet pojat riehui, minä olin ehkä ainoa pojista joka en. Tuli aika rangaista riehujia, tuomio oli että ”kaikki pojat”. Kerroin etten tehnyt mitään, olin oikeastaan muita pahempi kun väitin vastaan. Minun lähellä istui monia fiksuja tyttöjä, kukaan ei uskaltanut puolustaa minua, riitti että joku paljon kauempana istunut tyttö väittä ”kaikki pojat”. Ja toinen esimerkki: pidin esitelmän ja samaan aikaan pojat häröili taustalla. Tuomio, kaikki pojat, vaikka kai se opettaja näki että minä pidin asiallisen esitelmän enkä voinut samalla häröillä taustalla. Kokemuksesta tiesin olevan parempi olla inttämättä vastaan, koska ”kaikki pojat”.
Töissä esihenkilö syytti usein sovinistiksi tai mitä milloinkin koska se oli helppo tapa syyttää ja oli vaikea puolustautua kun ”sovinismi” näkyi jossain kolme vuotta aikaisemmin olleessa kokouksessa minun ilmeestäni. Tai jos joku mies puhui kahvitunnilla hävyttömiä, minun syytettiin etten puuttunut asiaan. Niin, olin 4kk määräaikainen ja paikalla oli mm. yli 20 vuotta talossa ollut häröilijän esihenkilö joka ei puuttunut. Minun syy? Aloin käydä harvakseltaan kahvitunnilla ja lähdin aina pois jos jutut oli menossa sellaiseksi, että voi tulla jälkipuheita. Esihenkilö kerran syytti minua etten ollut puuttunut asiaa, onneksi muut todisti etten ollut paikalla, mutta muita paikalla olevia ei syytetty. En käynyt kahvitunnilla yli kuukauteen ja taas oli tapahtunut jotain ja minua syytettiin, kuittasin etten ollut paikalla. Viimeksi olen ollut kahvitunnilla 14 vuotta sitten, on helpompi välttää tilanteita kuin olla syytettynä suotta. Tuossa välissä esihenkilöltäni vietiin esihenkilöoikeudet, koska syytteli muitakin aivan suotta. Tosin sen jälkeen hän syytti minua oikeuksiensa menettämisestä, hän kuvitteli että olin valehdellut hänestä hänen esihenkilölleen. En ollut puhunut mitään, koska tiesin että se johtaisi vain entistä suurempiin ongelmiin. Onneksi hän on nyt eläkkeellä ja voi kiusata muita eläkeläisiä.
Jos saisin toivoa, unohdetaan ”kaikki miehet” tai ”kaikki naiset”. Sanktioidaan niitä jotka häröilee. Ne jotka osaavat käyttäytyä kunnolla, ei anneta heidän kärsiä kaikkein eniten. Ollaan joskus sen puolella joka käyttäytyi hyvin, sellaistakin on joskus tapahtunut ja kummasti arvostan sitä tapahtumaa vaikka siitä on pitkä aika. Ja ei väitetä ettei hyvin käyttäytyviä ”kaikki miehet” -kommentit satuta. Kyllä se satuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on ylipäätään vaarallisin olento toiselle ihmiselle, sukupuolta katsomatta. No fucking shit. Koska ihmiset elävät ihmisten parissa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö kookkaan villieläimen kohtaaminen olisi keskimäärin todella paljon vaarallisempaa. Ihminen kohtaa elämänsä aikana kymmeniä tuhansia, jopa satoja tuhansia, muita ihmisiä, ja tosi harvaa koskaan elämänsä aikana hakataan, rai skataan tai mur hataan, ainakaan sivistyneissä maissa. Mutta mene vain kokeilemaan onneasi ja juttelemaan karhulle. Ehkä pari kertaa karhu perääntyy, mutta ei tule kestämään pitkään, kun karhu jo syö sinua elävältä. Saatana, ihmiset ovat tyhmiä, mukaan lukien tämä Leivo. Uskomatonta.
Ja ei, sanoi nainen, mitä tahansa, ei-komean miehen juttelu sinulle ei itsessään ole henkeesi kohdistuva uhka. Sinä vain et pidä ei-komeista miehistä, tiedetään, tämä on yleisessä tiedossa. Ja ennen kuin joku tulee kutsumaan minua inceliksi, päinvastoin, olen varsin komea mies ja tiedän omakohtaisesti, millaiset kaksoisstandardit naisilla on tässä suhteessa.
Naisia raiskataan ja ahdistellaan tuhatmäärin verrattuna siihen että joku karhu raatelee ja ihan täällä länsimaissakin.
Missä nöitä raiskauksia tapahtuu kun ei niitä.löydy todellakaan tuommoista määrää mistään virallisista kanavissa? Älä nyt vaan sano että sinäkin olet niitä naisia jotka kuuntelee toisilta naisilta että serkun siskon tädin saunakaverin sisko oli kuulemma joskus raiskattu niin tämän takia pelkään kaikkia miehiä? Se että perustat pelkotilasi johtoonkin kuvitteelliseen tapahtumaan mistä ei ole mitään todistetta että sitä olisi oikeasti edes tapahtunut vaikka kuinka joku toinen nainen miesvihoissaan niin sinulle väittää ei oikeita sinua vihaamaan koko mies sukupuolta ja kaikkia miehiä. Se nyt on ihan tilastollinen fakta että se on enemmän kuin epätodennäköistä että sinä naisena joutuisit joku random miehen pahoinpitelemäksi tai raiskaamaski
Ihan kuule vaikka uutisia lukemalla. Naisia on raiskattu vuosittain varmasti tuhansia ja tapettu kymmeniä, kun taas karhu on tappanut Suomessa sadan vuoden aikana yhden ihmisen.
Täällä toinen joka ei tunne ketään, joka olisi r a i s k a t t u
Jonkin verran olen saanut ei-niin-kivaa sanomista ja kuittailua kun olen ollut yksin joella kalassa tai vaikkapa laavulla, mutta turvat menee kiinni kun koirani ilmestyvät paikalle. Ilman koiria en kyllä uskaltaisi lähteä maastoon, en varsinkaan petoalueella.
Vierailija kirjoitti:
Tereltä aivan absurdiveto verrata luonnossa olevaa karhua ja vankeudessa elävää karhua. Luonnossa on ok kohdata eläin, mutta ikinä en lähtisi saman lajin kanssa aitaukseen yksin.
No ei todellakaan ole ok luonnossa kohdata karhua. Yleensä niitä vaan ei kohtaa, koska niitä on niin vähän ja koska ne eivät tahdo kohdata. Mutta jos kohtaat, niin riskisi kuolla on suurempi kuin vaarallisimmankaan psykopaatin kohdalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikkia miehiä ei kollektiivisesti leimattu, miksi AP suhtautuu niin?
Minä ainakaan en sano enää mitään kenellekään huor**le, joka tulee vaeltaessa vastaan.
Minäkään en kollektiivisesti leimannut kaikkia naisia.
Tuohan on juuri hyvä asia että kuljet luonnossa häiritsemättä muita etenkin naisia.
Linnean kokemukset:
Pari vanhaa ukkoa kysyi oman aikansa kontekstiin nähden aivan viattoman kysymyksen, kun suurimman osan patujen eliniän aikana vaeltajat on olleet vaan ukkoja.
Kuvittelu että joku seuraili häntä saunalla.
Vittumitäpaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ikinä uskaltaisi sanoa tuntemattomalle ”nätti tyttö” tai edes ”tyttö”. En hyväksy että osa miehistä häröilee. Mutta en hyväksy sitäkään, että ”kaikki miehet” tekee sitä tai tätä. Vaikka kuinka tiedän, että en toimi kuten Linnean tapauksessa, syyttely tuntuu silti pahalta. Ja se tulee jo kouluajalta. Esimerkki: oli sijainen ja monet pojat riehui, minä olin ehkä ainoa pojista joka en. Tuli aika rangaista riehujia, tuomio oli että ”kaikki pojat”. Kerroin etten tehnyt mitään, olin oikeastaan muita pahempi kun väitin vastaan. Minun lähellä istui monia fiksuja tyttöjä, kukaan ei uskaltanut puolustaa minua, riitti että joku paljon kauempana istunut tyttö väittä ”kaikki pojat”. Ja toinen esimerkki: pidin esitelmän ja samaan aikaan pojat häröili taustalla. Tuomio, kaikki pojat, vaikka kai se opettaja näki että minä pidin asiallisen esitelmän enkä voinut samalla häröillä taustalla. Kokemuksesta tiesin olevan parempi olla inttämättä vastaan, koska ”kaikki pojat”.
Töissä esihenkilö syytti usein sovinistiksi tai mitä milloinkin koska se oli helppo tapa syyttää ja oli vaikea puolustautua kun ”sovinismi” näkyi jossain kolme vuotta aikaisemmin olleessa kokouksessa minun ilmeestäni. Tai jos joku mies puhui kahvitunnilla hävyttömiä, minun syytettiin etten puuttunut asiaan. Niin, olin 4kk määräaikainen ja paikalla oli mm. yli 20 vuotta talossa ollut häröilijän esihenkilö joka ei puuttunut. Minun syy? Aloin käydä harvakseltaan kahvitunnilla ja lähdin aina pois jos jutut oli menossa sellaiseksi, että voi tulla jälkipuheita. Esihenkilö kerran syytti minua etten ollut puuttunut asiaa, onneksi muut todisti etten ollut paikalla, mutta muita paikalla olevia ei syytetty. En käynyt kahvitunnilla yli kuukauteen ja taas oli tapahtunut jotain ja minua syytettiin, kuittasin etten ollut paikalla. Viimeksi olen ollut kahvitunnilla 14 vuotta sitten, on helpompi välttää tilanteita kuin olla syytettynä suotta. Tuossa välissä esihenkilöltäni vietiin esihenkilöoikeudet, koska syytteli muitakin aivan suotta. Tosin sen jälkeen hän syytti minua oikeuksiensa menettämisestä, hän kuvitteli että olin valehdellut hänestä hänen esihenkilölleen. En ollut puhunut mitään, koska tiesin että se johtaisi vain entistä suurempiin ongelmiin. Onneksi hän on nyt eläkkeellä ja voi kiusata muita eläkeläisiä.
Jos saisin toivoa, unohdetaan ”kaikki miehet” tai ”kaikki naiset”. Sanktioidaan niitä jotka häröilee. Ne jotka osaavat käyttäytyä kunnolla, ei anneta heidän kärsiä kaikkein eniten. Ollaan joskus sen puolella joka käyttäytyi hyvin, sellaistakin on joskus tapahtunut ja kummasti arvostan sitä tapahtumaa vaikka siitä on pitkä aika. Ja ei väitetä ettei hyvin käyttäytyviä ”kaikki miehet” -kommentit satuta. Kyllä se satuttaa.
Ei tule tapahtumaan. Liian moni hakee vain omaa hyötyä, välittämättä sivullisista
-toinen mies, joka sai kouluajat pskaa niskaan koska "kaikki pojat"
Se miesten alistaminen kun alkaa jo peruskoulussa
Vierailija kirjoitti:
Näin karhualueella asuvana voin kertoa, että 1000x mieluummin tapaisin metsässä miehen kuin karhun. Kaikki miehet kun ei ole potentiaalisia vaaroja, mutta karhut ovat. Tervetuloa vaan tänne metsään tai vaikkapa maantielle, mun pihapiiriin tai keskelle kylää niin katsotaan miltä tuntuu nähdä karhu tai edes sen paskaläjä. Harva mies on väkivaltainen ja vielä harvempi on tappaja, mutta karhu voi olla esim. jos joudut sen ja pentujen väliin tai pelmahdat haaskalla aterioivaan nalleen.
Karhu on tappanut ihmisen kerran sadassa vuodessa ja montakos naista miehet on tappanut sadassa vuodessa tai edes vuodessa? Joten kumpiakohan kannataa pelätä?
Vierailija kirjoitti:
Näin karhualueella asuvana voin kertoa, että 1000x mieluummin tapaisin metsässä miehen kuin karhun. Kaikki miehet kun ei ole potentiaalisia vaaroja, mutta karhut ovat. Tervetuloa vaan tänne metsään tai vaikkapa maantielle, mun pihapiiriin tai keskelle kylää niin katsotaan miltä tuntuu nähdä karhu tai edes sen paskaläjä. Harva mies on väkivaltainen ja vielä harvempi on tappaja, mutta karhu voi olla esim. jos joudut sen ja pentujen väliin tai pelmahdat haaskalla aterioivaan nalleen.
Kirjoitin jo kokemuksistani suvun mökillä Koillis-Suomen eråmaassa. Enkä puhu pelkästään omista kokemuksistani, vaam muiden sukulaisten, jotka vuoroin viettävät aikaa samalla paikalla. Suvun vanhimmatkin kulkivat erämaassa ikänsä, mutta kuolivat vanhuuteen, eivätkä kohdanneet karhuja. Vaikka merkkejä karhuista näkyy siellä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tereltä aivan absurdiveto verrata luonnossa olevaa karhua ja vankeudessa elävää karhua. Luonnossa on ok kohdata eläin, mutta ikinä en lähtisi saman lajin kanssa aitaukseen yksin.
No ei todellakaan ole ok luonnossa kohdata karhua. Yleensä niitä vaan ei kohtaa, koska niitä on niin vähän ja koska ne eivät tahdo kohdata. Mutta jos kohtaat, niin riskisi kuolla on suurempi kuin vaarallisimmankaan psykopaatin kohdalla
Karhuja vähän? 😂 Prkle, täällä niitä näkee kaupunkien keskustoissakin. Lisäksi niiden ihmispelko on kadonnut. Kohta saadaan lukea ikäviä uutisia, sillä läheltä piti tapauksia on jo ihan liikaa. Terv. Itä-Suomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin karhualueella asuvana voin kertoa, että 1000x mieluummin tapaisin metsässä miehen kuin karhun. Kaikki miehet kun ei ole potentiaalisia vaaroja, mutta karhut ovat. Tervetuloa vaan tänne metsään tai vaikkapa maantielle, mun pihapiiriin tai keskelle kylää niin katsotaan miltä tuntuu nähdä karhu tai edes sen paskaläjä. Harva mies on väkivaltainen ja vielä harvempi on tappaja, mutta karhu voi olla esim. jos joudut sen ja pentujen väliin tai pelmahdat haaskalla aterioivaan nalleen.
Karhu on tappanut ihmisen kerran sadassa vuodessa ja montakos naista miehet on tappanut sadassa vuodessa tai edes vuodessa? Joten kumpiakohan kannataa pelätä?
Moniko nainen on sitten asunut karhun kanssa? Pettänyt karhua? Haukkunut karhua? Lyönyt kirveellä päähän karhua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin karhualueella asuvana voin kertoa, että 1000x mieluummin tapaisin metsässä miehen kuin karhun. Kaikki miehet kun ei ole potentiaalisia vaaroja, mutta karhut ovat. Tervetuloa vaan tänne metsään tai vaikkapa maantielle, mun pihapiiriin tai keskelle kylää niin katsotaan miltä tuntuu nähdä karhu tai edes sen paskaläjä. Harva mies on väkivaltainen ja vielä harvempi on tappaja, mutta karhu voi olla esim. jos joudut sen ja pentujen väliin tai pelmahdat haaskalla aterioivaan nalleen.
Karhu on tappanut ihmisen kerran sadassa vuodessa ja montakos naista miehet on tappanut sadassa vuodessa tai edes vuodessa? Joten kumpiakohan kannataa pelätä?
Aivan hulipumpelivertaus jos ei oteta huomioon että montako kertaa ihminen ylipäätään kohtaa karhun niin läheltä että se edes voi tappaa vs montako kertaa kohtaa elämässään ihmisen.
Tere Sammallahdella tapahtui kyllä aika kämmähdys. Vertasi eläintarhan häkin karhua ja häntä itseään häkin ulkopuolella. Jos haluaa tehdä reilun vertauksen, niin täytyy verrata eläintarhan häkin karhua ja elinkautista rangaistusta vankilassa viettävää miestä. Itse valitsisin karhun.