Jos Linnea Leino tarvitsee apua, toivomme paikalle karhua pelastajien sijaan.
Kommentit (257)
Mulle olisi suurin riski metsässä, että eksyisin.
Uutinen 26.2.2026
”Poronhoitoalueen ulkopuolella kannan kasvua on lisännyt se, että karhuja ei ole metsästetty kahteen viime vuoteen. Lisäksi erityisesti itäisessä Suomessa kannankehitykseen vaikuttaa myös tulomuutto Venäjältä, etenkin nuoria uroksia vaeltaa” Lainauksen lähde: Luke.fi
Onhan toi sillä lailla vähän miesten halveksimista, että Suomessa on miehet perinteisesti painaneet töitä metsässä, tehneet tukkihommia ja metsästäneet, ja tehneet ne Linnean leiriytymispaikatkin. Se että joku nainen tulee sinne ja määrää, että kaikki miehet nyt helvettiin täältä, ei ole ihan reilua. Itse ottaisin jonkun tutun kivan miehen oppaaksi ennemmin.
Vaellustuvilla on kirjoittamaton sääntö, että viimeksitullut majoittuu yöksi. Vieläkö mahtaa päteä ja lähteekö Linneat kölkkimään, kun miesporukka tulee viimeksi.
Isäni on asunut koko ikänsä maalla, metsästänyt, poiminut marjat ja sienet, sekä tehnyt metsätöitä. Koskaan hän ei ollut nähnyt karhua, eikä sen jälkiäkään kuin hyvin hyvin harvoin. Nyt parina vuotena hän on nähnyt karhuja toistakymmentä kertaa, ja jälkiä sekä ulosteita useammin. Viime syksynä karhu pisteli omenapuun päreiksi ja tänä kesänä repi monta pyöröpaalia. Ennen oli ennen ja nyt on nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet ei ole limaisia.
Ei hän niin sanonutkaan.
Yksin vaeltava ottaa melkoisen riskin. Yksin vaeltava nainen ottaa suuren riskin. Mutta jokainen tekee valintansa itse.
Niin, että pitäisikö naisten jättää vaeltaminen, koska se voi olla väärä valinta? Onko vastuu siis naisella, joka valitsee vaeltaa?
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi sillä lailla vähän miesten halveksimista, että Suomessa on miehet perinteisesti painaneet töitä metsässä, tehneet tukkihommia ja metsästäneet, ja tehneet ne Linnean leiriytymispaikatkin. Se että joku nainen tulee sinne ja määrää, että kaikki miehet nyt helvettiin täältä, ei ole ihan reilua. Itse ottaisin jonkun tutun kivan miehen oppaaksi ennemmin.
Tuskin kukaan mies lähtisi Linnean oppaaksi. Haukut palkaksi.
Minä ainakin kohtaan metsässä mielummin naisen ku karhun 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet ei ole limaisia.
Ei hän niin sanonutkaan.
Yksin vaeltava ottaa melkoisen riskin. Yksin vaeltava nainen ottaa suuren riskin. Mutta jokainen tekee valintansa itse.
Niin, että pitäisikö naisten jättää vaeltaminen, koska se voi olla väärä valinta? Onko vastuu siis naisella, joka valitsee vaeltaa?
Lohduttaako se raiskausmurhattua tai karhun syömää naista , että ei ole hänen vastuu?
Kukahan suomalainen julkkisnainen sanoo huomenna vain sanan mies niin täällä alkaa hirveä lynkkaaminen ja miesvihasta syyttäminen...
Minä asuisin mieluummin vaikka ihmissuden kanssa kuin naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet ei ole limaisia.
Ei hän niin sanonutkaan.
Yksin vaeltava ottaa melkoisen riskin. Yksin vaeltava nainen ottaa suuren riskin. Mutta jokainen tekee valintansa itse.
Niin, että pitäisikö naisten jättää vaeltaminen, koska se voi olla väärä valinta? Onko vastuu siis naisella, joka valitsee vaeltaa?
Pitäisikö miesten lopettaa puhuminen, koska naisten mielestä aina sanoo väärin ja loukkaa verisesti naista?
Eikö nämä miehet juuri todista sen, ettei joihinkin miehiin kannata törmätä metsässä tai missään.
Vierailija kirjoitti:
Minä asuisin mieluummin vaikka ihmissuden kanssa kuin naisen.
Aivan vapaasti vaan.
T. Nainen
Sammallahti tapansa mukaan loukkaantui tästäkin asiasta. Hän on kyllä tolkun ihmiseksi (jona itseään pitää) yllättävän herkkämielinen ja fanaattinen.
Ja tuo Sammallahden karhuvertaus oli täysin ontuva. Tottakai jos vankeudessa ja lajilleen täysin sopimattomassa ympäristössä elävän karhun aitaukseen menet niin todennäköisesti saat alituisesti stressistä kärsivän karhun kimppuusi. Sama pätee myös ihmiseen.
Vapaana elävää karhua et kuitenkasn saa läheskään niin suurella todennäköisyydellä kimppuusi kuin vapaana elävän ihmisen. Ihminen on toiselle ihmiselle tilastollisesti paljon vaarallisempi kuin euraasialainen ruskeakarhu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nämä miehet juuri todista sen, ettei joihinkin miehiin kannata törmätä metsässä tai missään.
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
Ja silloin täytyy heittää isommalla kuvainnollisella kepillä. Itse kannatan suorempaa seksuaalikasvatusta ja niihin mätäpaineisiin, joihin sekään ei tehoa ja tekevät seksuaalirikoksia, kannatan kemiallista kastrointia. On käytössä jo muissa länsimaissa seksuaalirikollisiin, Suomi on vain ajankysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nämä miehet juuri todista sen, ettei joihinkin miehiin kannata törmätä metsässä tai missään.
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
Ja silloin täytyy heittää isommalla kuvainnollisella kepillä. Itse kannatan suorempaa seksuaalikasvatusta ja niihin mätäpaineisiin, joihin sekään ei tehoa ja tekevät seksuaalirikoksia, kannatan kemiallista kastrointia. On käytössä jo muissa länsimaissa seksuaalirikollisiin, Suomi on vain ajankysymys.
Olen myötämielinen myös muihin kovempiin sanktioihin ja maastakarkottamisiin.
Seksuaalirikollinen ei varasta nälkäänsä tai lastensa elättämiseen, vaan tuhoaa ja satuttaa puhtaasti pahuuttaan. Vastenmielisiä olioita.
Vierailija kirjoitti:
Kuka vttu on Linnea Leino?
Joku Bille Beinon sukulainen.
Miksi te vaellatte yksinään? Miksette mene porukalla? Jos tulee esim. joku sairauskohtaus, niin se on sitten menoa.