Jos Linnea Leino tarvitsee apua, toivomme paikalle karhua pelastajien sijaan.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän tuon vertauksen. Jos joku nainen kohtaisi metsässä karhun, niin hän jäisi 99,9% varmuudella eloon.
Mutta naiset ei ymmärrä todennäköisyyksiä. Jos nainen kohtaa metsässä miehen, hän jää 99,999% varmuudella eloon. Muuta ikävää (kuin kuolema) voi toki tapahtua. Ja valitettavan usein tapahtuukin.
EI tapahdu, ahmed ja hussein eivät liiku metsässä...
Mutta valitettavasti Matti ja Pekka liikkuvat...
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikkia miehiä ei kollektiivisesti leimattu, miksi AP suhtautuu niin?
Kyllä vaan on kollektiivisesti leimattu kaikki miehet. Turha selittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet ei ole limaisia.
Ihanko totta pässinpää!
Näin karhualueella asuvana voin kertoa, että 1000x mieluummin tapaisin metsässä miehen kuin karhun. Kaikki miehet kun ei ole potentiaalisia vaaroja, mutta karhut ovat. Tervetuloa vaan tänne metsään tai vaikkapa maantielle, mun pihapiiriin tai keskelle kylää niin katsotaan miltä tuntuu nähdä karhu tai edes sen paskaläjä. Harva mies on väkivaltainen ja vielä harvempi on tappaja, mutta karhu voi olla esim. jos joudut sen ja pentujen väliin tai pelmahdat haaskalla aterioivaan nalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Miksei miehet voi polulla vain kävellä ohi ja sano "Moi" tai "Terve" kuten yleensä luonnossa tehdään.
Miksi pitää alkaa kylsellä jotain tuollaista creepyä että "Miten se noin kaunis tyttö täällä yksin uskaltaa liikkua" Siis todella ahdistava kommentti jo näin miehenkin mielestä.
Näin naisen mielestä taas, huonosti muotoiltu ja creepy kommentti, mutta en lähtisi siitä että sanojalla on pahat mielessä vaan enemmänkin puutteita sosiaalisissa taidoissa. Jos järjellä ajattelee, niin pahat mielessä liikkuvat eivät louskuta leukojaan vaan keskittyvät toteuttamaan niitä pahuuksiaan. Sitten joku korvessa liikkuva metsien mies voi haluta sanoa jotain kohteliasta, ystävällistä tai ihailevaa vastaan tulevalle kauniille naiselle, mutta koska ukko ei nimenomaan siellä korvessa ole päässyt harjoittelemaan sosiaalisia taitoja, niin ulos tuleekin jotain tuollaista tahattoman creepyä. En olisi millänikään. Vähän mietityttää, että miten tuollainen herkkähipiäinen Linnea siellä erämaassa oikeasti pärjää, jos menee pasmat sekaisin jostain parista huonosti valitusta sanasta. Taitaa se hänen telttansa ollakin takapihalla ja karhut ovat jotain hänen pehmonallejaan.
Kiitos. Ongelma ei kuitenkaan ole yksi herkkähipiäinen, vaan se, että hänen pelkotiloilleen ja vihapuheilleen valjastetaan Ylen etusivu. Ja että myös moderaatiolla muokataan mielipiteitä tuohon suuntaan. Koko kulttuuri on muuttunut sekopäiseksi, kun osoittamaasi tolkkua ei enää missään edellytetä tai osoiteta.
Voivathan ne miehet olla olleetkin limaisia, mutta tämä jäi nyt epäselväksi ja vaikka sadoista kohdatuista pari olisi limaisia, niin se ei oikeuta tuollaiseen vihakampanjaan verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan nämä luonnossa liikkuvat miehet ymmärtää että naisten tai edes toisten miesten juttusille ei mennä ellei nämä itse sitä pyydä? Polulla ohittaessa voi tervehtiä ja siinä ei ole mitään väärää, mutta ei ängetä laavulla viereen hopottelemään tai tuppauduta samaan autiotuppaan jonkun yksin liikkuvan naisen kanssa.
Autiotuvissa on se vanha sääntö, että aikaisemmintullut antaa seuraaville tilaa, joten ei ne tuvat ole yhden naisen etuoikeus. Tupaan saa mennä just niin monta kuin siellä on makuupaikkoja, ei nainen voi ilmoittaa, että olin täällä eka eikä tänne muut saa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että miehet pystyy samaistumaan pelon tunteeseen.
Naisella on melko sama tunne tuli metsässä vastaan sitten tuntematon mies vai karhu. Miehiä pelottaa ilmeisesti vain jälkimmäinen.
Älä sinä yritä määrittää, mitä mies pelkää ja mitä ei.
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku siihen on syynä miksi naiset on näin varpaillaan tuntemattomien miesten suhteen. Keskusteluissakin alkaa raivo heti jos nainen pelkää vieraita miehiä ja sanoo sen ääneen?
Sillä ei sit ole lainkaan merkitystä, että jokainen mies on jo demonisoitu? Vain siksi että on mies.
Varovaisuus on vain järkevää. Paljon sitä uutisoidaan kuitenkin viikoittain miten paljon pahoja asioita naiset kohtaa miesten taholta. Sitten kun vielä miettii moniko teko ei edes koskaan päädy viranomaisten tai median tietoon, niin parempi olla vain varuillaan. Miesten reaktio tähänkin uutiseen oli odotetunlainen ja kertoo ihan olennaista miesluonteesta. Jos tuntematonta naista ei saa kehua, niin sitten suututaan ja aletaan pilkaamaan naista kuten tässäkin ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikkia miehiä ei kollektiivisesti leimattu, miksi AP suhtautuu niin?
Kyllä vaan on kollektiivisesti leimattu kaikki miehet. Turha selittää muuta.
Oi! Uhriudu vähän enemmän vielä 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on ylipäätään vaarallisin olento toiselle ihmiselle, sukupuolta katsomatta. No fucking shit. Koska ihmiset elävät ihmisten parissa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö kookkaan villieläimen kohtaaminen olisi keskimäärin todella paljon vaarallisempaa. Ihminen kohtaa elämänsä aikana kymmeniä tuhansia, jopa satoja tuhansia, muita ihmisiä, ja tosi harvaa koskaan elämänsä aikana hakataan, rai skataan tai mur hataan, ainakaan sivistyneissä maissa. Mutta mene vain kokeilemaan onneasi ja juttelemaan karhulle. Ehkä pari kertaa karhu perääntyy, mutta ei tule kestämään pitkään, kun karhu jo syö sinua elävältä. Saatana, ihmiset ovat tyhmiä, mukaan lukien tämä Leivo. Uskomatonta.
Ja ei, sanoi nainen, mitä tahansa, ei-komean miehen juttelu sinulle ei itsessään ole henkeesi kohdistuva uhka. Sinä vain et pidä ei-komeista miehistä, tiedetään, tämä on yleisessä tiedossa. Ja ennen kuin joku tulee kutsumaan minua inceliksi, päinvastoin, olen varsin komea mies ja tiedän omakohtaisesti, millaiset kaksoisstandardit naisilla on tässä suhteessa.
Naisia raiskataan ja ahdistellaan tuhatmäärin verrattuna siihen että joku karhu raatelee ja ihan täällä länsimaissakin.
Missä nöitä raiskauksia tapahtuu kun ei niitä.löydy todellakaan tuommoista määrää mistään virallisista kanavissa? Älä nyt vaan sano että sinäkin olet niitä naisia jotka kuuntelee toisilta naisilta että serkun siskon tädin saunakaverin sisko oli kuulemma joskus raiskattu niin tämän takia pelkään kaikkia miehiä? Se että perustat pelkotilasi johtoonkin kuvitteelliseen tapahtumaan mistä ei ole mitään todistetta että sitä olisi oikeasti edes tapahtunut vaikka kuinka joku toinen nainen miesvihoissaan niin sinulle väittää ei oikeita sinua vihaamaan koko mies sukupuolta ja kaikkia miehiä. Se nyt on ihan tilastollinen fakta että se on enemmän kuin epätodennäköistä että sinä naisena joutuisit joku random miehen pahoinpitelemäksi tai raiskaamaski
Sammallahti vaan toistaa samaa miesten itsesäälikaavaa. Mitä jos Sammallahti ja kumppanit kysyisivätkin, että, niin, mitä me miehet voidaan tehdä paremmin ollaksemme (naisille) turvallisempaa seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Incelin pillunpuute kulminoituu tänään Linnea Leinoon 🤭
Työtön incel jankuttajakin tuli sanomaan palstalle saman paska kommentin.
Linnea pitäisi pistää yhdeksi kesäksi samoilemaan vaikka Ilomantsiin. Siellä näkisi kantasuomalaisia miehiä metsässä ja ehkäpä karhunkin.
Veikkaan että ei säikähtäisi niitä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikkia miehiä ei kollektiivisesti leimattu, miksi AP suhtautuu niin?
Minä ainakaan en sano enää mitään kenellekään huor**le, joka tulee vaeltaessa vastaan.
Minäkään en kollektiivisesti leimannut kaikkia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku siihen on syynä miksi naiset on näin varpaillaan tuntemattomien miesten suhteen. Keskusteluissakin alkaa raivo heti jos nainen pelkää vieraita miehiä ja sanoo sen ääneen?
Sillä ei sit ole lainkaan merkitystä, että jokainen mies on jo demonisoitu? Vain siksi että on mies.
Varovaisuus on vain järkevää. Paljon sitä uutisoidaan kuitenkin viikoittain miten paljon pahoja asioita naiset kohtaa miesten taholta. Sitten kun vielä miettii moniko teko ei edes koskaan päädy viranomaisten tai median tietoon, niin parempi olla vain varuillaan. Miesten reaktio tähänkin uutiseen oli odotetunlainen ja kertoo ihan olennaista miesluonteesta. Jos tuntematonta naista ei saa kehua, niin sitten suututaan ja aletaan pilkaamaan naista kuten tässäkin ketjussa.
Totta. Karhu on kiva, koska se ei kehu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Miksei miehet voi polulla vain kävellä ohi ja sano "Moi" tai "Terve" kuten yleensä luonnossa tehdään.
Miksi pitää alkaa kylsellä jotain tuollaista creepyä että "Miten se noin kaunis tyttö täällä yksin uskaltaa liikkua" Siis todella ahdistava kommentti jo näin miehenkin mielestä.
Se että sadoista miehistä yksi tai kaksi tuollaista tokaissut ei ensinnäkään ole mikään juttu. Lisäksi hekin hyvin mahdollisesti ilman mitään taka-ajatuksia tai pahaa tahtoa tuon sanoneet. Rivien välistä pahantahtoisesti tulkiten saatiin miehistä tehtyä karhua pahempia. Koska 1-2 miestä sanonut naista nätiksi. Uskomatonta paskaa. Ja sitten vielä "mies" puolustelee juttua.
Sähän se vasta soopaa kirjoitat, kun et edes ymmärrä mikä tuossa lauseessa on pielessä ja ahdistavaa. Okei, ulkonäön korostaminen on täysin tarpeetonta, mutta "uskaltaa yksin täällä liikkua". Sehän on kuin varmistus, että jaa sä olet yksin ja nyt on syytä pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan nämä luonnossa liikkuvat miehet ymmärtää että naisten tai edes toisten miesten juttusille ei mennä ellei nämä itse sitä pyydä? Polulla ohittaessa voi tervehtiä ja siinä ei ole mitään väärää, mutta ei ängetä laavulla viereen hopottelemään tai tuppauduta samaan autiotuppaan jonkun yksin liikkuvan naisen kanssa.
Autiotuvissa on se vanha sääntö, että aikaisemmintullut antaa seuraaville tilaa, joten ei ne tuvat ole yhden naisen etuoikeus. Tupaan saa mennä just niin monta kuin siellä on makuupaikkoja, ei nainen voi ilmoittaa, että olin täällä eka eikä tänne muut saa tulla.
Näin, ja tosiaan kunnioittava käytös. Jos toiset ovat laittamassa ruokaa niin odotetaan, ja edellä olevat laittavat ruokansa ja siirtyvät syömään. Jos jotenkin luontaisesti syntyy juttua, niin toki sopii jutella. Mutta useimmat menevät luontoon hakemaan luontoelämykslä ja rauhaa, eivät uusia tuttavuuksia. Joten luonnossa annetaan tilaa, ollaan kohteliaita mutta ei tungetella.
Ketju taas osoittaa raadollisesti naisten keskimääräisen älyn rajallisuuden. Karua katsottavaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Näin karhualueella asuvana voin kertoa, että 1000x mieluummin tapaisin metsässä miehen kuin karhun. Kaikki miehet kun ei ole potentiaalisia vaaroja, mutta karhut ovat. Tervetuloa vaan tänne metsään tai vaikkapa maantielle, mun pihapiiriin tai keskelle kylää niin katsotaan miltä tuntuu nähdä karhu tai edes sen paskaläjä. Harva mies on väkivaltainen ja vielä harvempi on tappaja, mutta karhu voi olla esim. jos joudut sen ja pentujen väliin tai pelmahdat haaskalla aterioivaan nalleen.
Tämä. Miestä vastaan voi viel yrittää puolustautuu varsinki jos sattuu oleen vaik sieniveitsi mukana ja karkuunki voi kokeilla pinkoo, mut karhul et mahda mitään jos se tulee päälle.
Mistä ihmeestä sinä saat niiden tiedot, jotka kieltäytyivät auttamasta?
Linnea halusi lehtijutun siitä, miten yksi sadasta tms. miehestä kyseleee iljettävällä tavalla asioista. Ne 99 mainittiin huomautuksella, että "ei kaikki".
Lisäksi sinulle saattaa olla ihan uusi tieto, että numerosta 112 ei saa hinausapua.