Jos Linnea Leino tarvitsee apua, toivomme paikalle karhua pelastajien sijaan.
Kommentit (233)
🥴 Huu tö vak on Linnea Leino. 🙄
Pystyn samaistumaan kun olin nuorempi. Enää ei pelota mutta yksin en lähtisi metsään vaeltamaan.
N34
"Kiteen keskustassa liikkui torstaina aamupäivällä karhu.
Poliisi antoi asiasta vaaratiedotteen ja kehotti välttämään alueella liikkumista" Yle
"Joensuussa on tehty useita havaintoja kahdesta karhusta" Poliisi
Karhuja siis liikkuu kaupungeissakin, nuo vain pari esimerkkiä. Joensuussa, Lieksassa ja Kiteellä tehdään karhuhavaintoja säännöllisesti, sillä Itä-Suomessa on vahva karhukanta. Karhuja on liikkunut jopa kaupunkialueilla.
Kyllä se karhu on vaarallisempi sille naiselle kuin miehelle. Varsinkin jotenkin limainen nainen. Ties mitä tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta 3- 6 vuodessa vaeltanut päivien/viikkojen mittaisia reissuja. Lisäksi lukemattomia päiväretkiä. Lähes kaikilla reissuilla tullut tuollainen limainen setämies tai kaksi vastaan.
Muutamassa kohteessa tuntuu asuvan eräät miehet. Joillain reiteillä on lähes asukkaana parikin tapausta. Toisinaan ok, eivät juuri puhu, jöröttää itekseen. Mutta kun ovat viinamäen miehiä, eikä luonnossakaan osaa olla ilman pulloa. Maistissa tai älypäissään. Enää en jää erämökille tai laavulle näiden kanssa - ihan sama onko selvinpäin tai päissään. Moneen kertaan olen joutunut lähtemään yönselkään seuraavalle etapille, kun ne puheet ja mahdollinen lääpintä alkaa. Nyttemmin olen jo oppinut, etten jää pikahuoltoa enempää samalle pisteelle tiettyjen hahmojen kanssa.
Nuo tiedetään nimeltä ja paikalliset poliisit tietävät. En tiedä ovatko koskaan lakia rikkoneet, mutta se turvattomuuskaan ei ole miellyttävää. Ymmärrän Linneaa täysin.
N54 ei niin nuori ja nätti, mutta käyttökelpoinen värkki se mullakin on, kuulemma.
Tahallaan karkottavat muita pois. Ovat ehkä salametsästäjiä? Jos se on valtion erämökkejä, on tehtävä ilmoitus vakituisesta asumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vttu on Linnea Leino?
Tanssi TTK:ssa Anssi Heikkilän kanssa.
Kuka on Anssi Heikkilä ja mikä on TTK?
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta 3- 6 vuodessa vaeltanut päivien/viikkojen mittaisia reissuja. Lisäksi lukemattomia päiväretkiä. Lähes kaikilla reissuilla tullut tuollainen limainen setämies tai kaksi vastaan.
Muutamassa kohteessa tuntuu asuvan eräät miehet. Joillain reiteillä on lähes asukkaana parikin tapausta. Toisinaan ok, eivät juuri puhu, jöröttää itekseen. Mutta kun ovat viinamäen miehiä, eikä luonnossakaan osaa olla ilman pulloa. Maistissa tai älypäissään. Enää en jää erämökille tai laavulle näiden kanssa - ihan sama onko selvinpäin tai päissään. Moneen kertaan olen joutunut lähtemään yönselkään seuraavalle etapille, kun ne puheet ja mahdollinen lääpintä alkaa. Nyttemmin olen jo oppinut, etten jää pikahuoltoa enempää samalle pisteelle tiettyjen hahmojen kanssa.
Nuo tiedetään nimeltä ja paikalliset poliisit tietävät. En tiedä ovatko koskaan lakia rikkoneet, mutta se turvattomuuskaan ei ole miellyttävää. Ymmärrän Linneaa täysin.
N54 ei niin nuori ja nätti, mutta käyttökelpoinen värkki se mullakin on, kuulemma.
Sama huomio ja en jää illalla sellaiselle tulipaikalle jossa käytetään alkoholia miesporukassa. Luontopolkuja yleisempää tuo on kuin liikkuu järvillä kanootilla ja siihen retkisatamaan pölähtää veneellinen kännisiä ukkoja. Yleensä kalastajia. Pitää yrittää vaan varovasti pakata ja poistua, vaikka olisin juuri siihen tullut itsekkin ja teltta jo pystyssä.
Karhun tekemiset voi arvata, tuntemattoman miehen ei. Siksi me valitaan karhu. "Täysipäisen" miehen kohtaaminen ei pelota, mutta miehillä ei lue otsassa, että ovat normaaleita. Normaali ihminen ei käy tuntemattomien ihmisten kimppuun. Karhu voi käydä (varsinkin jos mukana on pentuja), koska on karhu eikä tykkää, että sen kotiin tullaan vaeltamaan.
Siellä polulla oleva Teuvo 75 nyt tytöttelee kaikki alle 60-vuotiaita koska on vanhan liiton kasvatti. Siitä ei kannata nyt hirveästi ottaa itseensä vaan nähdä hiljalleen poistuvat dinosaurukset sellaisina kuin ne on. Vaarattomia höppänöitä.
Vierailija kirjoitti:
"Kiteen keskustassa liikkui torstaina aamupäivällä karhu.
Poliisi antoi asiasta vaaratiedotteen ja kehotti välttämään alueella liikkumista" Yle
"Joensuussa on tehty useita havaintoja kahdesta karhusta" Poliisi
Karhuja siis liikkuu kaupungeissakin, nuo vain pari esimerkkiä. Joensuussa, Lieksassa ja Kiteellä tehdään karhuhavaintoja säännöllisesti, sillä Itä-Suomessa on vahva karhukanta. Karhuja on liikkunut jopa kaupunkialueilla.
Karhuja on paljon, mutta vielä enemmän on metsästäjiä häiriköimässä niitä omilla elinpiireillään. Katse peiliin vain, eikä syytellä karhujen paljoutta. Mitä karhukin tekee, takana piirittää monta asemiestä, edessä yksi onneton retkeilijä, pakoreittiä ei missään. Kumpaan purkaa pelkonsa?
Linnea on niitä tyyppejä jotka ottaisi omat pronominit käyttöön jos voisi.
Vierailija kirjoitti:
Näin karhualueella asuvana voin kertoa, että 1000x mieluummin tapaisin metsässä miehen kuin karhun. Kaikki miehet kun ei ole potentiaalisia vaaroja, mutta karhut ovat. Tervetuloa vaan tänne metsään tai vaikkapa maantielle, mun pihapiiriin tai keskelle kylää niin katsotaan miltä tuntuu nähdä karhu tai edes sen paskaläjä. Harva mies on väkivaltainen ja vielä harvempi on tappaja, mutta karhu voi olla esim. jos joudut sen ja pentujen väliin tai pelmahdat haaskalla aterioivaan nalleen.
Sepä. Linnea jätti kertomatta, moneenko karhuun hän on metsässä törmännyt...
Karhuja ei ole saanut metsästää muutamaan vuoteen ja siinä syy kannan voimakkaalle kasvulle. Ravinnon ja elintilan tarpeen takia karhut ovat joutuneet siirtymään lähemmäksi ihmisasutusta, siis jopa kaupunkeihin. Ei se ole hyvä karhujenkaan kannalta että niitä on paljon. Ennen karhut pysyivät korpimailla ja karttoivat ihmisiä, nyt on toisin 🤷
Vierailija kirjoitti:
Se on taas pikku rskariveijo vetänyt herneet nenään kun Linnea kertoo faktoja, että mieshän on suurempi uhka naiselle kuin karhu.
Kantismiehet on tappaneet tässä maassa tänä vuonna jo 12 naista, karhut ei yhtään.
Toisaalta nainen on miehelle suurempi uhka kuin karhu, koska yksi nainen iski yhtä miestä pikkasen kirveellä päähän, mutta yksikään karhu ei ole tehnyt vastaavaa. Miksihän me naiset ei uhriuduta siitä ja volloteta otsa mäntyä vasten?
miksi väität että naissurmat olisivat kaikki kantasuomalisten miesten tekemiä?
Virallista tilastoa ei ole 2026 surmista edes saatavana. Lisäksi on huono vertailupari satunnainen vastaan tuleva mies vs. karju. Naissurmien takana ei ole ollut satunnainen kohtaaminen miespuolisen murhaajan kanssa vaan valitettavasti taustalla on parisuhdeväkivalta, kuten totesin nainen vs. karhu anekdootissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta 3- 6 vuodessa vaeltanut päivien/viikkojen mittaisia reissuja. Lisäksi lukemattomia päiväretkiä. Lähes kaikilla reissuilla tullut tuollainen limainen setämies tai kaksi vastaan.
Muutamassa kohteessa tuntuu asuvan eräät miehet. Joillain reiteillä on lähes asukkaana parikin tapausta. Toisinaan ok, eivät juuri puhu, jöröttää itekseen. Mutta kun ovat viinamäen miehiä, eikä luonnossakaan osaa olla ilman pulloa. Maistissa tai älypäissään. Enää en jää erämökille tai laavulle näiden kanssa - ihan sama onko selvinpäin tai päissään. Moneen kertaan olen joutunut lähtemään yönselkään seuraavalle etapille, kun ne puheet ja mahdollinen lääpintä alkaa. Nyttemmin olen jo oppinut, etten jää pikahuoltoa enempää samalle pisteelle tiettyjen hahmojen kanssa.
Nuo tiedetään nimeltä ja paikalliset poliisit tietävät. En tiedä ovatko koskaan lakia rikkoneet, mutta se turvattomuuskaan ei ole miellyttävää. Ymmärrän Linneaa täysin.
N54 ei niin nuori ja nätti, mutta käyttökelpoinen värkki se mullakin on, kuulemma.
Sama huomio ja en jää illalla sellaiselle tulipaikalle jossa käytetään alkoholia miesporukassa. Luontopolkuja yleisempää tuo on kuin liikkuu järvillä kanootilla ja siihen retkisatamaan pölähtää veneellinen kännisiä ukkoja. Yleensä kalastajia. Pitää yrittää vaan varovasti pakata ja poistua, vaikka olisin juuri siihen tullut itsekkin ja teltta jo pystyssä.
Miehilläkin teltat jo pystyssä ja sitten nainen lähtee
Tappaisin mieluummin metsässä karhun kuin naisen tai miehen.
Vierailija kirjoitti:
Linnea sai vaelluksella kipeän verisen rakon kantapäähänsä, niin halusiko paikalle karhun? Ei vaan venetaksin, jota todennäköisesti ajoi mies.
Oli huvittava kohta. Olisi nyt kömpinyt johonkin karhunpesään hoivattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä huvittavaa että Linnea Leino ei valitse koskaan miestä eikä karhua vaan naisen.
Naisen?
Minä menen naisena mielelläni Linneaa tai ketä tahansa muuta naista auttamaan. Enkä edes vaadi mitään korvaukseksi/ ole kiinnostunut romanttisesti. Nyt on sekin ongelma ratkaistu.
Oisko jotkut miehet? Onko pakko yleistää