Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:, Wille Rydmanin kohu syvenee - Hallituksessa ilmiriita

Vierailija
22.06.2026 |

"Pääministeri Petteri Orpo (kok) linjaa, että ministeri ei voi edistaa Stea-avustusten kriteerejä koskevaa asiaa ilman hallituksen hyväksyntää.

Hän viittaa sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydmanin (ps) esittämiin sote-järjestöjen Stea-avustusten uusiin kriteereihin.

– Ministeri Rydmanin esittämistä Stea-avustusten kriteereistä ei ole hallituksessa sopua. Ministeri ei voi edistää asiaa ilman hallituksen hyväksyntää. Siksi vien asian poikkeuksellisesti valtioneuvoston istuntoon käsiteltäväksi, Orpo kirjoittaa viestipalvelu X:ssä." 

Orpo riitauttaa asian ja laittaa nyt pääministerin arvovallan peliin järjestöasiassa. 

IS

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen demari mutta Rydmanin puolella. 

Vierailija
102/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään? 

Jep, ajetaan vaan Suomi konkkaan! Tuo järjestökenttä olisi ollut paras leikkauskohde koska siellä isopalkkaisia pomoja mitkä ei tee mitään. Nämä leikkaukset ei tavallisia suomalaisia olisi koskeneet.

Tiesithän että kyse on nyt siis sosiaali- ja terveysalan järjestöistä, joissa STEA avustuksilla tuetulla toiminnalla on palkkakatto. Ja siihenkin kattoon yltää joku 2 % kaikista työntekijöistä, suurimman osan palkka on aika pieni.

En tiennytkään että esim. sairaat, vammaiset, työttömät ja väkivallan uhrit eivät ole tavallisia suomalaisia?

Minäkin olen ollut sairas, työtön, väkivallan uhri mutta mikään järjestö ei ole ottanut yhteyttä.

Ei ole muhunkaan. En ole miltään järjestöltä saanut mitään tukea. En ole päässyt edes tuetuille lomille lasteni kanssa. Mun puolesta voivat leikata niin paljon kuin haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä persumeininkiä, kun persulle on annettu hiukan valtaa. Ku si nousee hattuun välittömästi, ja elkeet ovat kuin diktaattorilla.

Juuri näin. Siksi persujen gallupluvut ovatkin nyt niin katastrofaalisia. Niiden äänestäjät eivät ole oikein tykänneet niiden toiminnasta. 

Tämä palsta ei koskaan petä. Kun asumistukea, toimeentulotukea ja ansiosidonnaista leikattiin, niin tällä palstalla itkettiin ja valitettiin, ettei rikkailta leikata mitään. Nyt kun kovapalkkaisista poliittisista suojatyöpaikoista yritetään leikata, niin taas itketään ja valitetaan.

Vierailija
104/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaalien jälkeen on sitten taas "Rahaa On" hallitus. Demarit ja kommarit iloitsevat, ehkäpä myös kokoomus

Toivottavasti saavat sitten rahat riittämään ja valtionvelan pysymään hallinnassa. Lisäksi veroja takuulla taas nostetaan niin Minjakin iloitsee.

Teen kyllä kaikkeni, että tuota ei tapahtuisi! 

Vierailija
105/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Hallitus kaatuu jos pääministeri eroaa, tai eduskunta enemmistöllään äänestää epäluottamusta. Oppositio ei voi kaataa hallitusta vaikka kuinka valta kiihottaisi.

Mutta persulogiikan mukaan oppositio, lähinnä sdp ja eritoten Sanna Marin, edelleen päättää asioista tässä maassa ja siksi persun kädet on sidotut. Ei kuulemma pysty mitään "hyviä" päätöksiä siksi tekemään.

Jokainen hallitus tekee päätöksiä hallitusohjelman mukaisesti, ja hallitusohjelman laatii pääministeripuolue. Marinin osuus tässä kaikessa on se, että hänen hallituksensa vei Suomen niin syvään velkasuohon, ettei sieltä päästä ylös edes parin seuraavan hallituksen aikana, oli sitten hallituksessa vasemmisto tai oikeisto.

Vierailija
106/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryydmanni taisi sohaista kusiaispesään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Hallitus kaatuu jos pääministeri eroaa, tai eduskunta enemmistöllään äänestää epäluottamusta. Oppositio ei voi kaataa hallitusta vaikka kuinka valta kiihottaisi.

Mutta persulogiikan mukaan oppositio, lähinnä sdp ja eritoten Sanna Marin, edelleen päättää asioista tässä maassa ja siksi persun kädet on sidotut. Ei kuulemma pysty mitään "hyviä" päätöksiä siksi tekemään.

Jokainen hallitus tekee päätöksiä hallitusohjelman mukaisesti, ja hallitusohjelman laatii pääministeripuolue. Marinin osuus tässä kaikessa on se, että hänen hallituksensa vei Suomen niin syvään velkasuohon, ettei sieltä päästä ylös edes parin seuraavan hallituksen aikana, oli sitten hallituksessa vasemmisto tai oikeisto.

Naisviisikon hullut vuodet maksoi maltaita Suomelle. 

Ei se ole hullu se joka pyytää. Vaan se joka antaa. 

Vierailija
108/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rydmanin hölmöläisten peitonleikuussa ärsyttää eniten se, että kun "turhilta järjestöiltä" leikataan euro pois, se monesti lisää kustannuksia toisessa kohtaa. Jos vaikka ennaltaehkäisevää mielenterveystyötä ei ole, se kuormittaa yhteiskuntaa muualla (työkyvyttömyyttä, pitkiä sairaalahoitojaksoja, lasten sijoituksia, jne.)

Varmasti on järjestöjä joilta voi leikata, mutta näkisin sellaisina kaikenmaailman "haavipallo-liitot" sun muut vastaavat.

Ja Suomessa ajatus siitä, että HYVÄNTEKEVÄISYYDELLÄ voidaan toimintoja rahoittaa ei toimi. Esim, USA:ssa homma toimii, koska jos lahjoitat rahaa, saat vähentää ne verotuksessa pois.

Voisin lyödä vetoa, jos SOSTE sanoo kaikki 29 työntekijänsä eli hallitusta lobbaavat entiset poliitikot irti, kuten se nyt uhkaa, niin et edes huomaa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sote-järjestöiltähän on jo leikattu vaikka kuinka paljon parina viime vuonna, ja nyt tullaan leikkaamaan lisää. Joo, ei ole "heppakerhot" sotejärjestöjä, mutta esim. sairaus- ja vammaisyhdistykset/liitot ovat. 

Moni joutuu nyt tosi ahtaalle, ja vaikutukset tulevat varmasti näkymään näissä asiakasryhmissä.

Ville Rydman uhkaa lopettaa järjestöjen järjestöjen rahoituksia. Niiden asiakasryhmiä ovat poliitikot ja ministerit.

Vierailija
110/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta valtion ydintehtävä ole järjestöjen tukeminen. Eikä myöskään yritysten, maatalouden tai harrastustoiminnan tukeminen. Tiukkaa linjaa vaan näille kaikille! Rahat riittää kyllä kun ne suunnataan ydintehtäviin. 

Leikataan ne turhat tuet samalla persukansanedustajan ampumaradalta. Räiskiköön omalla kustannuksellaan!

Kyseisen ampumaradan omistavat Oulu ja Raahen kaupungit sekä niiden ympäristökunnat, ei kukaan persukansanedustaja. Käsittämätöntä, että tätäkin valhetta jaksaa joku hölmö toistaa vuodesta toiseen. Sama sen mökkitien kanssa, joka on yleinen valtion ylläpitämä maantie.

Mutta se persukansanedustaja lobbaa ne tuet. Mikäs sitä on lobatessa suoraan hillopurkilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Rydmanilla tai muilla persuilla mitään sanottavaa pörriäisistä joiden johto on perinteisesti ollut kokoomuspoliitikkojen erittäin suosittu urasiirto? Sinne päätettiin laittaa yli puoli miljardia tuosta vain?

https://yle.fi/a/74-20109090

Täällähän on huudettu, että eläkeläiset tukkivat kaikki terveyskeskukset. Mielestäni 0,5 miljardia on pieni raha siitä, että eläkeläiset ovat poissa terveyskeskuksista, kun otetaan huomioon, että hyvinvointialueiden budjetti on 27,1 miljardia.

Vierailija
112/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Hallitus kaatuu jos pääministeri eroaa, tai eduskunta enemmistöllään äänestää epäluottamusta. Oppositio ei voi kaataa hallitusta vaikka kuinka valta kiihottaisi.

Mutta persulogiikan mukaan oppositio, lähinnä sdp ja eritoten Sanna Marin, edelleen päättää asioista tässä maassa ja siksi persun kädet on sidotut. Ei kuulemma pysty mitään "hyviä" päätöksiä siksi tekemään.

Jokainen hallitus tekee päätöksiä hallitusohjelman mukaisesti, ja hallitusohjelman laatii pääministeripuolue. Marinin osuus tässä kaikessa on se, että hänen hallituksensa vei Suomen niin syvään velkasuohon, ettei sieltä päästä ylös edes parin seuraavan hallituksen aikana, oli sitten hallituksessa vasemmisto tai oikeisto.

Naisviisikon hullut vuodet maksoi maltaita Suomelle. 

Ei se ole hullu se joka pyytää. Vaan se joka antaa. 

Tuo yksi kaksikäsiriikka nokittaa yksinään tuplaksi. Kyllä mäkkärin kassa osaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään? 

Jep, ajetaan vaan Suomi konkkaan! Tuo järjestökenttä olisi ollut paras leikkauskohde koska siellä isopalkkaisia pomoja mitkä ei tee mitään. Nämä leikkaukset ei tavallisia suomalaisia olisi koskeneet.

Tiesithän että kyse on nyt siis sosiaali- ja terveysalan järjestöistä, joissa STEA avustuksilla tuetulla toiminnalla on palkkakatto. Ja siihenkin kattoon yltää joku 2 % kaikista työntekijöistä, suurimman osan palkka on aika pieni.

En tiennytkään että esim. sairaat, vammaiset, työttömät ja väkivallan uhrit eivät ole tavallisia suomalaisia?

Minäkin olen ollut sairas, työtön, väkivallan uhri mutta mikään järjestö ei ole ottanut yhteyttä.

No jos olet persu, niin sehän olisi sinulle ideologian vastaista edes pyytää apua. Vaan ei muillekaan sitä apua tuoda pyytämättä.

Jotta voi pyytää pitää ensin tietää. Varsinkin demarit usein ajaa tällaista mallia että on olemassa valtava verkosto tukia, järjestöjä ja säätiöitä joista voi saada rahaa, jos tietää hakea. Ja sitten pitää anoa. Ja sitten joku ihminen harkitsee annetaanko vai eikö anneta. Onko sopiva sukunimi tai puoluekirja? Säätiörahaan ei voi puuttua mutta valtion ja kuntien rahaa jakaessa pitäisi olla selvä peli. Ja säätiötkin saa valtavaa verotukea verovapauden muodossa jos ne ovat saaneet yleishyödyllisen leiman.

No millaista mallia persut ajaisi jos sellainen olisi? Ja jos ei ole, niin miksi persut eivät ole sellaista saaneet kolmessa vuodessakaan aikaiseksi, vaikka olleet vallassa? Vai mitä ihmettä oikein ajat takaa?

Minä en tiedä persuista kun en kuulu puolueeseen mutta sellainen missä on kohtuulliset verot ja verorahoilla tarjotaan jokaiselle kansalaiselle tasapuoliset välttämättömät palvelut. Ne joilla on rahaa lahjoittaa sitten halutessaan sopivaksi katsomalleen taholle.

Vierailija
114/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpoa vaan vituttaa ko kansa tykkää Rydmanista enemmän.

Näiden kahden välillä valitseminen on kuin valitsisi että rutto vai kuppa, kummatkin harvinaisen perseestä. No okei, vaan toinen pedofiili mutta silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soppa sakenee. Purra on nyt takajaloillaan, ja ps vastustaa esityksen tuomista valtioneuvostoon. Aijai. Saadaanko tästä vielä aikaan hallituskriisi? 

Vierailija
116/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokoomuksen äänestäjänä pettynyt Orpoon. Rydmanin leikkaukset ovat oikein hyviä. Olen yllättynyt kokoomuksen linjasta ja pettynyt.

Kokoomus on nykyisin täysin vasemmistolainen puolue ilman minkäänlaista rotia, ennen oli konservatiiviset arvot kunniassa koti, uskonto ja isänmaa, Orpo ajanut puolueen suohon ja yhä syvemmälle mennään koko ajan, epänormaalit asiat muutetaan normaaleiksi.

Nasse setä on nyt hyvin hyvin vihainen

Vierailija
117/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soppa sakenee. Purra on nyt takajaloillaan, ja ps vastustaa esityksen tuomista valtioneuvostoon. Aijai. Saadaanko tästä vielä aikaan hallituskriisi? 

Toivottavasti. Rydman erotkoon, persut lähtekööt hallituksesta, Orpo nyt kerrankin pitäköön jotain kuria näiden kanssa - olisi korkea aika.

Vierailija
118/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryydmanni taisi sohaista kusiaispesään. 

Orpo astui paskaan! Pääministerin nappuloilla yrittää jyrätä Ryydmanin. Nyt Orpo joutuu itse sanomaa mistä leikataan vai eikö enää olekaan tarve leikata mitään?

Vierailija
119/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soppa sakenee. Purra on nyt takajaloillaan, ja ps vastustaa esityksen tuomista valtioneuvostoon. Aijai. Saadaanko tästä vielä aikaan hallituskriisi? 

Pikku ville tarvii pahan noidan avukseen kun petteri meinaa ottaa omenat, jotka kuuluu kaikille, ei pelkästään villelle.

Vierailija
120/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä leikataanko Folkhälsanilta lainkaan tukia. Sen omaisuuden arvo on n. miljardi !!! ja se tuottaa extrahyvinvointia ja -palveluja tietyllä kielialueella (vaikka on olemassa samat kuntien palvelut ja Kelan tuet jne heillekin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä