IS:, Wille Rydmanin kohu syvenee - Hallituksessa ilmiriita
"Pääministeri Petteri Orpo (kok) linjaa, että ministeri ei voi edistaa Stea-avustusten kriteerejä koskevaa asiaa ilman hallituksen hyväksyntää.
Hän viittaa sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydmanin (ps) esittämiin sote-järjestöjen Stea-avustusten uusiin kriteereihin.
– Ministeri Rydmanin esittämistä Stea-avustusten kriteereistä ei ole hallituksessa sopua. Ministeri ei voi edistää asiaa ilman hallituksen hyväksyntää. Siksi vien asian poikkeuksellisesti valtioneuvoston istuntoon käsiteltäväksi, Orpo kirjoittaa viestipalvelu X:ssä."
Orpo riitauttaa asian ja laittaa nyt pääministerin arvovallan peliin järjestöasiassa.
IS
Kommentit (128)
Vaalien jälkeen on sitten taas "Rahaa On" hallitus. Demarit ja kommarit iloitsevat, ehkäpä myös kokoomus
Toivottavasti saavat sitten rahat riittämään ja valtionvelan pysymään hallinnassa. Lisäksi veroja takuulla taas nostetaan niin Minjakin iloitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.
Mene kelaelätti TÖIHIN!!!!
Joko Rixulla alkoi kesäloma?
Vierailija kirjoitti:
Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.
No ei se odottamalla kaadu vaan pitää porukalla lähteä kaatamaan. Mitä se sitten tarkoittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään?
Jep, ajetaan vaan Suomi konkkaan! Tuo järjestökenttä olisi ollut paras leikkauskohde koska siellä isopalkkaisia pomoja mitkä ei tee mitään. Nämä leikkaukset ei tavallisia suomalaisia olisi koskeneet.
Tiesithän että kyse on nyt siis sosiaali- ja terveysalan järjestöistä, joissa STEA avustuksilla tuetulla toiminnalla on palkkakatto. Ja siihenkin kattoon yltää joku 2 % kaikista työntekijöistä, suurimman osan palkka on aika pieni.
En tiennytkään että esim. sairaat, vammaiset, työttömät ja väkivallan uhrit eivät ole tavallisia suomalaisia?Minäkin olen ollut sairas, työtön, väkivallan uhri mutta mikään järjestö ei ole ottanut yhteyttä.
No jos olet persu, niin sehän olisi sinulle ideologian vastaista edes pyytää apua. Vaan ei muillekaan sitä apua tuoda pyytämättä.
Jotta voi pyytää pitää ensin tietää. Varsinkin demarit usein ajaa tällaista mallia että on olemassa valtava verkosto tukia, järjestöjä ja säätiöitä joista voi saada rahaa, jos tietää hakea. Ja sitten pitää anoa. Ja sitten joku ihminen harkitsee annetaanko vai eikö anneta. Onko sopiva sukunimi tai puoluekirja? Säätiörahaan ei voi puuttua mutta valtion ja kuntien rahaa jakaessa pitäisi olla selvä peli. Ja säätiötkin saa valtavaa verotukea verovapauden muodossa jos ne ovat saaneet yleishyödyllisen leiman.
Ville ryyydman, tuo epäluottamuslauseiden suomen ennätys ”mies”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään?
Jep, ajetaan vaan Suomi konkkaan! Tuo järjestökenttä olisi ollut paras leikkauskohde koska siellä isopalkkaisia pomoja mitkä ei tee mitään. Nämä leikkaukset ei tavallisia suomalaisia olisi koskeneet.
Tiesithän että kyse on nyt siis sosiaali- ja terveysalan järjestöistä, joissa STEA avustuksilla tuetulla toiminnalla on palkkakatto. Ja siihenkin kattoon yltää joku 2 % kaikista työntekijöistä, suurimman osan palkka on aika pieni.
En tiennytkään että esim. sairaat, vammaiset, työttömät ja väkivallan uhrit eivät ole tavallisia suomalaisia?Minäkin olen ollut sairas, työtön, väkivallan uhri mutta mikään järjestö ei ole ottanut yhteyttä.
No jos olet persu, niin sehän olisi sinulle ideologian vastaista edes pyytää apua. Vaan ei muillekaan sitä apua tuoda pyytämättä.
Jotta voi pyytää pitää ensin tietää. Varsinkin demarit usein ajaa tällaista mallia että on olemassa valtava verkosto tukia, järjestöjä ja säätiöitä joista voi saada rahaa, jos tietää hakea. Ja sitten pitää anoa. Ja sitten joku ihminen harkitsee annetaanko vai eikö anneta. Onko sopiva sukunimi tai puoluekirja? Säätiörahaan ei voi puuttua mutta valtion ja kuntien rahaa jakaessa pitäisi olla selvä peli. Ja säätiötkin saa valtavaa verotukea verovapauden muodossa jos ne ovat saaneet yleishyödyllisen leiman.
No millaista mallia persut ajaisi jos sellainen olisi? Ja jos ei ole, niin miksi persut eivät ole sellaista saaneet kolmessa vuodessakaan aikaiseksi, vaikka olleet vallassa? Vai mitä ihmettä oikein ajat takaa?
Vierailija kirjoitti:
Vaalien jälkeen on sitten taas "Rahaa On" hallitus. Demarit ja kommarit iloitsevat, ehkäpä myös kokoomus
Toivottavasti saavat sitten rahat riittämään ja valtionvelan pysymään hallinnassa. Lisäksi veroja takuulla taas nostetaan niin Minjakin iloitsee.
Mitä siinä vingut? Juurihan perskokkareet lahjoitti veromiljardin rikkaille koska ”RAHAA ON!”
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta valtion ydintehtävä ole järjestöjen tukeminen. Eikä myöskään yritysten, maatalouden tai harrastustoiminnan tukeminen. Tiukkaa linjaa vaan näille kaikille! Rahat riittää kyllä kun ne suunnataan ydintehtäviin.
Leikataan ne turhat tuet samalla persukansanedustajan ampumaradalta. Räiskiköön omalla kustannuksellaan!
Minä en pidä Rydmanista, mutta näiltä järjestöiltä saisi puolestani leikata reilumminkin. Joo, järjestöt varmaan näennäisesti tekevät tärkeää työtä ja niistä saadaan mukavasti suojatyöpaikkoja entisille kansanedustajille ja muille poliitikoille, mutta ihan oikeasti, samoja asioita varten on monesti lukuisia päällekkäisiä järjestöjä. Ja kiinnostaisi kyllä oikeasti tietää että mikä on järjestöjen hyöty suhteessa siihen mitä niihin laitetaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko aiemmatkin sosiaali- ja terveysministerit joutuneet hyväksyttämän sosiaali- ja terveyspäätökset koko hallituksella, vai onko Rydman poikkeus? Orpo on sitten yksi selkärangaton nahjus.
Aikaisemmin avustuksia ei ole tarvinnut hyväksyttää hallituksella, vaan päätökset on tehty ministeriön sisäisinä päätöksinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta valtion ydintehtävä ole järjestöjen tukeminen. Eikä myöskään yritysten, maatalouden tai harrastustoiminnan tukeminen. Tiukkaa linjaa vaan näille kaikille! Rahat riittää kyllä kun ne suunnataan ydintehtäviin.
Leikataan ne turhat tuet samalla persukansanedustajan ampumaradalta. Räiskiköön omalla kustannuksellaan!
Miljoonan tuki tuollekin - vuosittain! Savuna ilmaan!
Vierailija kirjoitti:
Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään?
Orpokin valkopesee itseään, hallitus on jo päättänyt säästösumman ko. yli 270 miljoonan rahankylvöstä ja ministeri aivan oikein kohdentaa niitä perustyöhön lobbaamisen yms. sijasta.
PS. Suosittelen kaikille STEAn avustusten kuukkelointia, on siellä niin koomisia avustuksen saajia, kuten vaikka ”Taiteilijat rasismia vastaan ART ry.”, montakohan jäsentä lienee kun rahaa on kilahtanut noin 210.000,- vuodessa. Sitten on paljon mamuyhdistyksiä, ilmeisesti joka suvulle omansa ja se parisataa tonnia kilahtaa vuodessa. Lisäksi moni muukin ministeriö jakaa löysää rahaa, esim UM yli 10 miljoonaa SASKille, joka on Suomen ammattiliittojen solidaarisuuskomitea ja vie vasemmiston AY-ilosanomaa kehitysmaihin. Nämä liitothan ovat jo verovapauden piirissä tuloineen mutta kun mikään ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta valtion ydintehtävä ole järjestöjen tukeminen. Eikä myöskään yritysten, maatalouden tai harrastustoiminnan tukeminen. Tiukkaa linjaa vaan näille kaikille! Rahat riittää kyllä kun ne suunnataan ydintehtäviin.
Leikataan ne turhat tuet samalla persukansanedustajan ampumaradalta. Räiskiköön omalla kustannuksellaan!
Kyseisen ampumaradan omistavat Oulu ja Raahen kaupungit sekä niiden ympäristökunnat, ei kukaan persukansanedustaja. Käsittämätöntä, että tätäkin valhetta jaksaa joku hölmö toistaa vuodesta toiseen. Sama sen mökkitien kanssa, joka on yleinen valtion ylläpitämä maantie.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.
Ei se tähän kaadu. Petteri on sellainen vätys, että perääntyy, kun Riikkuli ei anna periksi. Sitten vaan selitellään ja lakaistaan asiat maton alle ja jatketaan hallitusyhteistyötä niin kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Persut tätä maata johtaa, ei pääministeripuolue (kokoomus), vaikka kuinka yrittävät selitellä. Ja kokoomuksen äänestäjille tämä on ihan ok, kun vaan "niiltä muilta" leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Onko Rydmanilla tai muilla persuilla mitään sanottavaa pörriäisistä joiden johto on perinteisesti ollut kokoomuspoliitikkojen erittäin suosittu urasiirto? Sinne päätettiin laittaa yli puoli miljardia tuosta vain?
Kerrotko tarkemmin kuka laittoi puoli miljardia ja minne? Oletko laskenut paljonko valtio laittaa vankien ruokiin tai vaikka asumis-ja työttömyystukiin?
Vierailija kirjoitti:
Miksei säästojä tehdä myös nuoriso- ja liikuntajärjestöistä! Eihän voi olla niin, että joltain momentilta viedään kymmeniä miljoonia ja joiltain ei mitään!
Nuorisojärjestöjen raha-avustuksista päättää Liikunta-, urheilu- ja nuorisoministeri Mika Poutala. Nyt keskustelluista Stea-avustuksista päättää Sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydman.
Minusta Rydmanin leikkaukset ovat oikeutettuja. Suomi ei tarvitse järjestöjä, joiden ainoa tehtävä on poliitikkojen lobbaaminen. Ministereillä ja kansanedustajilla on lukuisia avustajia, joten luulisi heidänkin osaavan kertoa kansanedustajille ja ministerille, mitkä asiat ovat tärkeitä.
Voitte itse katsoa avoimuusrekisteristä, mitä ja kuinka usein esimerkiksi SOSTE on lobannut poliitikkoja. Jos joku ei tiedä, niin avoimuusrekisteriin merkitään kaikki kansanedustajiin, ministereihin ja valtion korkeisiin virkamiehiin tapahtuneet vaikuttamisyritykset.
Milloikohan vihervasemmiston naiset hyväksyisivät että ei ole olenää vallassa. Vaaleissakin on jo reilu kolme vuotta niin päästäisiin jo vihdoin itri vallankahvasta ja lopettaisi tuon diktatorisoinnin ja kaikkien pakottamisen niiden poliittiseen ideologiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syvene! Ei ole riitaa. Älä KOM Mari yritä
Mitään riitaa ei ole eikä tule, faktat on kiistattomia faktoja. Valtion rahat on loppu, lainan saanti ja kyky ottaa sitä 404, demarit on pskasakkia ja niiden järjestöhumpalta ja rälsseiltä lähtee nyt hillotolppamassit. Nämä kiistattomat faktat ei muutu yhtään mihinkään.
Et idiootti näemmä tiedä mikä järjestö on kyseessä.
Sosten hallituksen puheenjohtaja on ent. Kokoomuksen kansanedustaja.
Totta, hallituksen nykyinen puheenjohtaja on kokoomuslainen, varapuheenjohtaja ja pääsihteeri ovat demareita. Toisin sanoen Sostessa on kaikkien puolueiden suojatyöpaikkoja.
Taisit pettyä jo silloin kun rakas Willesi deletoitiin Kokkareista.