Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:, Wille Rydmanin kohu syvenee - Hallituksessa ilmiriita

Vierailija
22.06.2026 |

"Pääministeri Petteri Orpo (kok) linjaa, että ministeri ei voi edistaa Stea-avustusten kriteerejä koskevaa asiaa ilman hallituksen hyväksyntää.

Hän viittaa sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydmanin (ps) esittämiin sote-järjestöjen Stea-avustusten uusiin kriteereihin.

– Ministeri Rydmanin esittämistä Stea-avustusten kriteereistä ei ole hallituksessa sopua. Ministeri ei voi edistää asiaa ilman hallituksen hyväksyntää. Siksi vien asian poikkeuksellisesti valtioneuvoston istuntoon käsiteltäväksi, Orpo kirjoittaa viestipalvelu X:ssä." 

Orpo riitauttaa asian ja laittaa nyt pääministerin arvovallan peliin järjestöasiassa. 

IS

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Rydmanilla tai muilla persuilla mitään sanottavaa pörriäisistä joiden johto on perinteisesti ollut kokoomuspoliitikkojen erittäin suosittu urasiirto? Sinne päätettiin laittaa yli puoli miljardia tuosta vain?

https://yle.fi/a/74-20109090

Ei tietenkään! Näiden johto ja lääkärit äänestävät kokoomusta ja pitäähän tukijat palkita!! Suurituloisten veroja on alennettu tuloberoalennuksilla ja ensi vuonna yritysvero vielä laskee. Näistä tulee lähes yli miljardin veroaukko! Kyllähän ne pitää paikata järjestöiltä leikkaamalla (alle sata miljoonaa), joilla saadaan lopetettua esim. auttavia kriisipuhelimia ja etsivää nuorisotyötä?!! 

Vierailija
62/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omapikku Lapanen ja Pedo-Ryb tukkanuottasilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisiä väärinkäsityksiä "järjestörälssistä":
1. Kukaan ei valvo -> STEA valvoo todella tiukasti, raportit tehdään vuosittain
2. Hillotolppia -> järjestösektorin palkkataso on selvästi esim. valtion palkkatasoa matalampi, järjestötöissä ei tosiaankaan rikastu (toki jossain isoimmissa järjestöissä voi olla isompia palkkoja, mutta STEA-avustuksissahan on palkkakatto, joka on varsin matala)
3. Turhaa hommaa, suojatyöpaikkoja -> sotejärjestöt tekee hurjasti työtä sairausryhmien, vammaisryhmien, syrjäytyneiden yms parissa -> kaikkea tätä ei voi tuosta vaan siirtää hyvinvointialueille (lisäksi valtava joukko vapaaehtoisia tekee järjestötoiminnasta kustannustehokasta verrattuna hyvinvointialueisiin)
4. Mikseivät maksa itse? -> vaikea sitä on sairailta, vammaisilta, syrjäytyneiltä, alkoholisteilta, väkivallan uhreilta yms alkaa kerää "jäsenmaksuja" joilla koko toiminta rahoitettaisiin (järjestöt kyllä tekevät myös omaa varainhankintaa, mutta se harvoin pystyy kattamaan kovin suurta osaa toiminnasta)
 

Aivan mahtava paikka järkätä hilloa hyville tovereille.

Hilloa on poliittisissa järjestöissä ja suojatyöpaikoissa paljon muuallakin kuin sotessa! Urheilujärjestöt ovat kokoomuslaisia täynnä ja tehoton systeemi pyörii ja alakerrassa vanhemmat joutuvat silti talkoisiin. 

Vierailija
64/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydman käytti ministerin legitiimiä oikeuttaan. Tämä ei korruptoituneille ja epädemokraattisille kokkareille eikä ruotsalaisille sopinut. 

Vierailija
65/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Rydmanilla tai muilla persuilla mitään sanottavaa pörriäisistä joiden johto on perinteisesti ollut kokoomuspoliitikkojen erittäin suosittu urasiirto? Sinne päätettiin laittaa yli puoli miljardia tuosta vain?

https://yle.fi/a/74-20109090

Ei tietenkään! Näiden johto ja lääkärit äänestävät kokoomusta ja pitäähän tukijat palkita!! Suurituloisten veroja on alennettu tuloberoalennuksilla ja ensi vuonna yritysvero vielä laskee. Näistä tulee lähes yli miljardin veroaukko! Kyllähän ne pitää paikata järjestöiltä leikkaamalla (alle sata miljoonaa), joilla saadaan lopetettua esim. auttavia kriisipuhelimia ja etsivää nuorisotyötä?!! 

Leikataan auttavasta puhelimesta että ex-kokkare mehiläisenjohtaja saa paremman bemarin, persut laittavat asiat tärkeysjärjestykseen.

Vierailija
66/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään? 

Jep, ajetaan vaan Suomi konkkaan! Tuo järjestökenttä olisi ollut paras leikkauskohde koska siellä isopalkkaisia pomoja mitkä ei tee mitään. Nämä leikkaukset ei tavallisia suomalaisia olisi koskeneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpoa vaan vituttaa ko kansa tykkää Rydmanista enemmän.

Orpo ei ole koskaan ollut koko kansan inhokki, toisin kuin rydman. 

Vierailija
68/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään? 

Jep, ajetaan vaan Suomi konkkaan! Tuo järjestökenttä olisi ollut paras leikkauskohde koska siellä isopalkkaisia pomoja mitkä ei tee mitään. Nämä leikkaukset ei tavallisia suomalaisia olisi koskeneet.

Taas näkee kuinka persulle satanen on miljardi ja päinvastoin. Ei mitään ymmärrystä mittasuhteista. Siinä sitten persu öyhöö satasen säästön perään, siitä viis vaikka sillä aiheutettaisiin miljoonan hintainen vahinko. Sitä persuksien ja riikan talouspolitiikka on ollut kolme vuotta. Aivan kuin norsu riehuisi posliinikaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään? 

Jep, ajetaan vaan Suomi konkkaan! Tuo järjestökenttä olisi ollut paras leikkauskohde koska siellä isopalkkaisia pomoja mitkä ei tee mitään. Nämä leikkaukset ei tavallisia suomalaisia olisi koskeneet.

Tiesithän että kyse on nyt siis sosiaali- ja terveysalan järjestöistä, joissa STEA avustuksilla tuetulla toiminnalla on palkkakatto. Ja siihenkin kattoon yltää joku 2 % kaikista työntekijöistä, suurimman osan palkka on aika pieni.

En tiennytkään että esim. sairaat, vammaiset, työttömät ja väkivallan uhrit eivät ole tavallisia suomalaisia?

Vierailija
70/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rydman käytti ministerin legitiimiä oikeuttaan. Tämä ei korruptoituneille ja epädemokraattisille kokkareille eikä ruotsalaisille sopinut. 

Se legitiimi oikeus ei tarkoita demokratiassa diktaattorin valtaa. Ota nyt jo se pää pois hanuristas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kokoomuksessa vaihtoehtoa Orpolle jos Orpolla menee sukset ristiin?

Vierailija
72/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rydman astui hyväveliverkoston jäsenen varpaille.

Persuilla on vaan oma idioottiveliverkosto mikä jokaiselle normaaleille  suomalaisille ((n.90% suomalaisista) on tullut jo aikapäivää sitten selväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ovat kauhuissaan, kun heidän Suomeen haalimansa, kymmenissä tuhansissa jo laskettavat ma mut saavat kansalaisuuden ja äänestävät vaaleissa demareita. Persut ovat oikein aktiivisesti tehneet jatkuvasti vaalityötä demarien laariin, eikä ne edes tajua sitä. Sama pätee persujen kaltoin kohtelemiin muihin vähemmistöihin.

Vierailija
74/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään? 

Jep, ajetaan vaan Suomi konkkaan! Tuo järjestökenttä olisi ollut paras leikkauskohde koska siellä isopalkkaisia pomoja mitkä ei tee mitään. Nämä leikkaukset ei tavallisia suomalaisia olisi koskeneet.

Tiesithän että kyse on nyt siis sosiaali- ja terveysalan järjestöistä, joissa STEA avustuksilla tuetulla toiminnalla on palkkakatto. Ja siihenkin kattoon yltää joku 2 % kaikista työntekijöistä, suurimman osan palkka on aika pieni.

En tiennytkään että esim. sairaat, vammaiset, työttömät ja väkivallan uhrit eivät ole tavallisia suomalaisia?

Minäkin olen ollut sairas, työtön, väkivallan uhri mutta mikään järjestö ei ole ottanut yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuville koittaa nyt kovasti piipittää ja uhriutua, kun petteri antaa sapiskaa muistuttaen käytöstavoista, tai villen kohdalla niiden puutteesta. 

Vierailija
76/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään? 

Jep, ajetaan vaan Suomi konkkaan! Tuo järjestökenttä olisi ollut paras leikkauskohde koska siellä isopalkkaisia pomoja mitkä ei tee mitään. Nämä leikkaukset ei tavallisia suomalaisia olisi koskeneet.

Tiesithän että kyse on nyt siis sosiaali- ja terveysalan järjestöistä, joissa STEA avustuksilla tuetulla toiminnalla on palkkakatto. Ja siihenkin kattoon yltää joku 2 % kaikista työntekijöistä, suurimman osan palkka on aika pieni.

En tiennytkään että esim. sairaat, vammaiset, työttömät ja väkivallan uhrit eivät ole tavallisia suomalaisia?

Minäkin olen ollut sairas, työtön, väkivallan uhri mutta mikään järjestö ei ole ottanut yhteyttä.

No jos olet persu, niin sehän olisi sinulle ideologian vastaista edes pyytää apua. Vaan ei muillekaan sitä apua tuoda pyytämättä.

Vierailija
77/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Älä masennu, rakas ystävä. Vaaleihin on enää alle 10 kk aikaa. 💚 

Vaalien jälkeenkään ei tule enää sellaista Sanna Manna hallitusta,sen voit unohtaa.

Eikä sellaista hallitusta jossa persut olisivat mukana.

Vierailija
78/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta valtion ydintehtävä ole järjestöjen tukeminen. Eikä myöskään yritysten, maatalouden tai harrastustoiminnan tukeminen. Tiukkaa linjaa vaan näille kaikille! Rahat riittää kyllä kun ne suunnataan ydintehtäviin. 

Vierailija
79/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Mene kelaelätti TÖIHIN!!!!

Olen jo.ollut jo 30v. Kohta pääsen jo eläkkeelle. Mites sinä arvoisa persuöyhö? Huoliiko sinua kukaan täysijärkinen töihin?

Vierailija
80/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydman tekee hyvää työtä.

Rohkea mies!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi