Kadehdin niitä joilta puuttuu lihomisgeeni
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole.
Ja tähänkin on turha tulla väittämään vastaa. Katsokaa itseänne mitä te nytkin teette ja mitä te voisitte olla tekemässä.
Öööö BIATCH, kaikille ei toimi SE MIKÄ TOIMII SULLE 🙄💅🏻
Ja jotkut haluu elämää muutakin sisältöö kuin liikunnan
Vierailija kirjoitti:
Lihomisgeeniä ei ole olemassakaan. Normaalipainoisilla on ymmärrys siitä, paljonko tarvitsee syödä. Lihavat syövät ajankuluksi, kun ei ole muutakaan hommaa. Ja minkä helvetin takia pitää tehdä hyvää ruokaa. Minä teen niin huonoa, ettei sitä turhan takia tule syötyä.
Hienot yleistykset sieltä lihavista 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Ja vaikka sä halua syödä 💩 ei me muut välttämättä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole.
Ja tähänkin on turha tulla väittämään vastaa. Katsokaa itseänne mitä te nytkin teette ja mitä te voisitte olla tekemässä.
Öööö BIATCH, kaikille ei toimi SE MIKÄ TOIMII SULLE 🙄💅🏻
Ja jotkut haluu elämää muutakin sisältöö kuin liikunnan
Sellaista ihmistä ei olekaan, jolla ei terveelliset elämäntavat pitäisi painoa normaalina. Lihavat syövät yli kulutuksen, se on ihan fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole.
Ja tähänkin on turha tulla väittämään vastaa. Katsokaa itseänne mitä te nytkin teette ja mitä te voisitte olla tekemässä.
Öööö BIATCH, kaikille ei toimi SE MIKÄ TOIMII SULLE 🙄💅🏻
Ja jotkut haluu elämää muutakin sisältöö kuin liikunnan
Sellaista ihmistä ei olekaan, jolla ei terveelliset elämäntavat pitäisi painoa normaalina. Lihavat syövät yli kulutuksen, se on ihan fakta.
Onhan. Et sitten ole kuullut, että ihmiset on erilaisia? On hidasta aineenvaihduntaa, sairauksia, lääkityksiä, jotka lihottavat. Tällainen ihminen voi elää terveellisesti (syödä monipuolisesti, liikkua sopivasti, nukkua ja rentoutua tarpeeksi jne) mutta olla ylipainoinen, ei nyt tietenkään sairaalloisen lihava.
Sitä, että lihavat syö yli kulutuksen, ei ole kukaan kiistänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole.
Ja tähänkin on turha tulla väittämään vastaa. Katsokaa itseänne mitä te nytkin teette ja mitä te voisitte olla tekemässä.
Öööö BIATCH, kaikille ei toimi SE MIKÄ TOIMII SULLE 🙄💅🏻
Ja jotkut haluu elämää muutakin sisältöö kuin liikunnan
Sellaista ihmistä ei olekaan, jolla ei terveelliset elämäntavat pitäisi painoa normaalina. Lihavat syövät yli kulutuksen, se on ihan fakta.
Onhan. Et sitten ole kuullut, että ihmiset on erilaisia? On hidasta aineenvaihduntaa, sairauksia, lääkityksiä, jotka lihottavat. Tällainen ihminen voi elää terveellisesti (syödä monipuolisesti, liikkua sopivasti, nukkua ja rentoutua tarpeeksi jne) mutta olla ylipainoinen, ei nyt tietenkään sairaalloisen lihava.
Sitä, että lihavat syö yli kulutuksen, ei ole kukaan kiistänytkään.
Ruoka on tärkein osa eikä monikaan ymmärrä, mitä on hyvä ravinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole.
Ja tähänkin on turha tulla väittämään vastaa. Katsokaa itseänne mitä te nytkin teette ja mitä te voisitte olla tekemässä.
Öööö BIATCH, kaikille ei toimi SE MIKÄ TOIMII SULLE 🙄💅🏻
Ja jotkut haluu elämää muutakin sisältöö kuin liikunnan
Sellaista ihmistä ei olekaan, jolla ei terveelliset elämäntavat pitäisi painoa normaalina. Lihavat syövät yli kulutuksen, se on ihan fakta.
Totta mutta on se myös kiinni aineenvaihdunnasta, hormoneista, ym. Itse perin ruumiinrakenteen isän puolelta ja voin syödä mitä vain niin paljon kuin haluan vaikka en liiku paljoa. Vali peri toiselta puolelta, syö terveellisemmin/vähemmän ja liikkuu mutta silti minä olen laihempi meistä. Eri
Ei grillimakkaran syöminen ole mikään geeni.
Lihomisgeenin olemassaolon väittäminen on vain tekosyy pysyä lihavana. Olen liikalihava, nyt laihduttanut 10 kiloa ja niinkin yksinkertaisesti paino putoaa kuin kalorivajeella ja sillä että olen muuttanut paskan ruokavalion puhtaammaksi. Ja matka jatkuu painonpudotuksessa
Lihavuutta voi verrata melkeimpä päihderiippuvuuteen jossa oma mieli syöttää kaikenmaailman tekosyitä pysyä riippuvuudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihomisgeeniä ei ole olemassakaan. Normaalipainoisilla on ymmärrys siitä, paljonko tarvitsee syödä. Lihavat syövät ajankuluksi, kun ei ole muutakaan hommaa. Ja minkä helvetin takia pitää tehdä hyvää ruokaa. Minä teen niin huonoa, ettei sitä turhan takia tule syötyä.
Hienot yleistykset sieltä lihavista 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Ja vaikka sä halua syödä 💩 ei me muut välttämättä
Lihavathan vasta sitä paskaa syövätkin. Vaikka sinun yhtälailla obeesit mursukaverit kehuisivat miten 150kg ruhosi on ihana just tuollaisena ja kannattaa truutata lisää majoneesikastiketta salaattiin niin ei se totuutta muuta. Ei terveellisen ruoan tarvitse olla erityisen energiatiheää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole.
Ja tähänkin on turha tulla väittämään vastaa. Katsokaa itseänne mitä te nytkin teette ja mitä te voisitte olla tekemässä.
Öööö BIATCH, kaikille ei toimi SE MIKÄ TOIMII SULLE 🙄💅🏻
Ja jotkut haluu elämää muutakin sisältöö kuin liikunnan
Sellaista ihmistä ei olekaan, jolla ei terveelliset elämäntavat pitäisi painoa normaalina. Lihavat syövät yli kulutuksen, se on ihan fakta.
Onhan. Et sitten ole kuullut, että ihmiset on erilaisia? On hidasta aineenvaihduntaa, sairauksia, lääkityksiä, jotka lihottavat. Tällainen ihminen voi elää terveellisesti (syödä monipuolisesti, liikkua sopivasti, nukkua ja rentoutua tarpeeksi jne) mutta olla ylipainoinen, ei nyt tietenkään sairaalloisen lihava.
Sitä, että lihavat syö yli kulutuksen, ei ole kukaan kiistänytkään.
Ruoka on tärkein osa eikä monikaan ymmärrä, mitä on hyvä ravinto.
Ja tuotakaan ei ole kukaan kiistänyt. Ohitat kaiken muun viestistäni ja hoet itsestäänselvyyksiä, joten oletan ettei sinulla ole oikeasti mitään järkevää sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole.
Ja tähänkin on turha tulla väittämään vastaa. Katsokaa itseänne mitä te nytkin teette ja mitä te voisitte olla tekemässä.
Öööö BIATCH, kaikille ei toimi SE MIKÄ TOIMII SULLE 🙄💅🏻
Ja jotkut haluu elämää muutakin sisältöö kuin liikunnan
Sellaista ihmistä ei olekaan, jolla ei terveelliset elämäntavat pitäisi painoa normaalina. Lihavat syövät yli kulutuksen, se on ihan fakta.
Totta mutta on se myös kiinni aineenvaihdunnasta, hormoneista, ym. Itse perin ruumiinrakenteen isän puolelta ja voin syödä mitä vain niin paljon kuin haluan vaikka en liiku paljoa. Vali peri toiselta puolelta, syö terveellisemmin/vähemmän ja liikkuu mutta silti minä olen laihempi meistä. Eri
Mullakin on terveelliset elintavat mutta myös kilpirauhasen vajaatoiminta. Olen lievän ylipainon puolella. Minua ei ilmeisesti sitten ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei grillimakkaran syöminen ole mikään geeni.
Myöskään typeryytesi ei selity geeneillä.
Vierailija kirjoitti:
Lihomisgeenin olemassaolon väittäminen on vain tekosyy pysyä lihavana. Olen liikalihava, nyt laihduttanut 10 kiloa ja niinkin yksinkertaisesti paino putoaa kuin kalorivajeella ja sillä että olen muuttanut paskan ruokavalion puhtaammaksi. Ja matka jatkuu painonpudotuksessa
Lihavuutta voi verrata melkeimpä päihderiippuvuuteen jossa oma mieli syöttää kaikenmaailman tekosyitä pysyä riippuvuudessa
Ei se ole mikään tekosyy, se on ihan oikea syy. Tuo geeni tekee laihtumisen vaikeammaksi, mutta ei tietenkään mahdottomaksi.
EIvät lihavat ihmiset ole tuota geenin olemassaoloa keksineet itse, sen ovat ihan oikeat tiedemiehet löytäneet.
Kaikki tuntemani ylipainoiset syövät liikaa. Eivät välttämättä edes kovin epäterveellisesti, mutta annoskoot ovat suuria ja ruokaa puputetaan liian usein. Monet kotiruuatkaan eivät ole mitenkään kevyitä. Harva työskentelee enää missään pellolla. Istumatyöläisen päivittäinen kalorintarve on oikeasti todella pieni.
"Lihavuusgeeni" eli FTO on tunnistettu geeni ihmisen genomissa, ja sen DNA-sekvenssi tunnetaan. Sen olemassaolo on yhtä hyvin dokumentoitu kuin esimerkiksi veriryhmiin tai silmien väriin vaikuttavat geenit.
Kuten on jo ketjussa sanottu, FTO ei yksin määrää ihmisen painoa. Tietyt FTO:n muunnokset kuitenkin lisää keskimäärin lihavuuden riskiä siksi, että ne vaikuttaa ruokahaluun, kylläisyyden tunteeseen ja syömiskäyttäytymiseen. Geeni lisää todennäköisyyttä olla lihava, ei määrää lopputulosta.
Leptiini taas on rasvakudoksen tuottama "kylläisyyshormoni", joka kertoo aivoille, että energiavarastoja on riittävästi. Sen olemassaolo, rakenne, tuotanto rasvakudoksessa ja vaikutusmekanismi aivoissa on hyvin todistettua tiedettä. Joillakin ihmisillä leptiinin toiminta tai sille herkkyys on heikentynyt, jolloin kylläisyyssignaali ei toimi yhtä tehokkaasti. Siksi kaksi ihmistä voi syödä saman määrän ruokaa, mutta toiselle nälän hallinta on biologisesti paljon vaikeampaa.
Odotan yhä näiltä palstaneroilta selityksiä, miten asiaa tutkineet tiedemiehet ovat väärässä ja lihavuusgeeniä ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani ylipainoiset syövät liikaa. Eivät välttämättä edes kovin epäterveellisesti, mutta annoskoot ovat suuria ja ruokaa puputetaan liian usein. Monet kotiruuatkaan eivät ole mitenkään kevyitä. Harva työskentelee enää missään pellolla. Istumatyöläisen päivittäinen kalorintarve on oikeasti todella pieni.
Ja tämä ylisyöminen puolestaan voi johtua lihavuusgeenistä tai kylläsyyshormoneista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani ylipainoiset syövät liikaa. Eivät välttämättä edes kovin epäterveellisesti, mutta annoskoot ovat suuria ja ruokaa puputetaan liian usein. Monet kotiruuatkaan eivät ole mitenkään kevyitä. Harva työskentelee enää missään pellolla. Istumatyöläisen päivittäinen kalorintarve on oikeasti todella pieni.
Ja tämä ylisyöminen puolestaan voi johtua lihavuusgeenistä tai kylläsyyshormoneista.
Ylensyönti johtuu väärästä ravinnosta.
Liittyy se tietenkin hormoneihin, nehän ilmoittavat, että ruoka on sopimatonta ja sitten tekevät jatkuvan nälän.
Vierailija kirjoitti:
"Lihavuusgeeni" eli FTO on tunnistettu geeni ihmisen genomissa, ja sen DNA-sekvenssi tunnetaan. Sen olemassaolo on yhtä hyvin dokumentoitu kuin esimerkiksi veriryhmiin tai silmien väriin vaikuttavat geenit.
Kuten on jo ketjussa sanottu, FTO ei yksin määrää ihmisen painoa. Tietyt FTO:n muunnokset kuitenkin lisää keskimäärin lihavuuden riskiä siksi, että ne vaikuttaa ruokahaluun, kylläisyyden tunteeseen ja syömiskäyttäytymiseen. Geeni lisää todennäköisyyttä olla lihava, ei määrää lopputulosta.
Leptiini taas on rasvakudoksen tuottama "kylläisyyshormoni", joka kertoo aivoille, että energiavarastoja on riittävästi. Sen olemassaolo, rakenne, tuotanto rasvakudoksessa ja vaikutusmekanismi aivoissa on hyvin todistettua tiedettä. Joillakin ihmisillä leptiinin toiminta tai sille herkkyys on heikentynyt, jolloin kylläisyyssignaali ei toimi yhtä tehokkaasti. Siksi kaksi ihmistä voi syödä saman määrän ruokaa, mutta toiselle nälän hallinta on biologisesti paljon vaikeampaa.
Odotan yhä näiltä palstaneroilta selityksiä, miten asiaa tutkineet tiedemiehet ovat väärässä ja lihavuusgeeniä ei ole olemassakaan.
Kyse ei kuitenkaan ole ruuan MÄÄRÄSTÄ, vaan SISÄLLÖSTÄ.
Kylläisyys perustuu ruuan sisältöön, ei määrään.
Vierailija kirjoitti:
Voin syödä vain yhden lihapiirakan siinä missä joku muu 2-3 kpl. Haluaisin syödä 2-3 kpl.
Tätä tarkoitin.
ap
Riippuu tietty lihapiirakan koosta, mutta… itse pysyn nimenomaan hoikkana koska pidän annoskoot pieninä. En juuri koskaan ahmi tai jatka syömistä vain syömisen ilosta, jos olen jo kylläinen. Tämä on se mitä moni lihava ei ymmärrä.
Syömistö ei voi lopettaa kokonaan, mutta terveellinen syöminen kannattaa opetella, ainakin jos haluaa elää mahdollsimman pitkään terveenä. Ei sf ole mitään salatiedettä, ja onnistuu pienilläkin tuloilla.