HS:ltä järkyttävä pääkirjoitus eilen! Valehtelevat ja vastustavat naisten oikeuksia.
On todella uskomatonta että lahkonkaltainen ideologia on kaapannut valtakunnan päälehden.
Naisten oikeuksien puolustaminen ei ole transvastaisuutta. Naisilla on syystä omat urheilusarjansa, vankilansa, raiskaustukikeskuksensa, pukeutumistilansa, vessansa, suihkutilansa jne.
Sukupuolia ei ole kuin kaksi. Identiteetit ja persoonallisuudet eivät ole sukupuolia. Puheet sukupuolivähemmistöistä eivät siis voi olla tosia.
Jos mies ei uskalla mennä miesten vessaan, ratkaisu siihen ei ole, että hän menee naisten vessaan. Jos mies ei pärjää miesten urheilusarjassa, ratkaisu ei ole päästää häntä naisten urheilusarjoihin.
Ei ole myöskään naisten vastuulla ratkaista näiden miesten ongelmia.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
"He eivät silti ole mikään sukupuolivähemmistö kun ei niitä sukupuolia ole kuin kaksi. Ihminen voi päänsä sisällä kokea vaikka minkälaista ristiriitaa, mutta se ei muuta fyysistä, materiaalista totuutta. Kun ongelma on pään sisällä, niin tarvitaan tukea ja terapiaa, ei self-id:tä."
Tällaisia ihmisiä on, olit sinä sitten mitä mieltä heistä tahansa. Ja lääketiede on kyllä yrittänyt hoitaa sitä terapialla ja lääkkeillä, heikoin tuloksin. Ja yhteiskunta on yrittänyt marginalisoida, kieltää ja painaa piiloon. Ei vaikutusta.
Sellaisia ihmisiä silti on aina ja tulee aina olemaan. Olisiko siis aika vain hyväksyä ja antaa olla vaikka sinä et ymmärrä miksi jostain voi siltä tuntua?
"Se, että ihminen olisi eri asia kuin kehonsa, on syvästi uskonnollista, eikä muita ihmisiä voida pakottaa tähän uskontoon."
Ei vaan se on havaittu fakta. Osa ihmisistä nyt vain kokee niin eikä sille oikein voi mitään tehdä. Miksi sitä ei voi vain hyväksyä?
Ihmiset voivat ja saavat kokea olevansa muuta kuin mitä ovat, mutta sen hyväksyminen ei tarkoita sitä, että poljetaan muiden ihmisten oikeuksia. Naisilla tulee edelleenkin olla oikeus omiin tiloihin, vaikka mies tuntisikin olevansa nainen.
Vierailija kirjoitti:
"Ranssuilu on rahakas bisnes. "
No ei ole. Suomessa ja maailmassa on tuhansia asioita joissa liikkuu enemmän rahaa.
Oletpa hömö. Luulit varmaan, että tarkoitin että ransut itse tienaa. Miljardibisnes pelkästään meilläpäin, viitsi koko länsimaailmasta edes puhua. Ja valtaa myös.
"Vasemmalta on lähtöisin ajatus sukupuolen itsevalinnasta, eli Self-ID. Se tarkoittaa että miehet voivat identifioitua naisiksi ja heidän tekemänsä rikokset tilastoidaan naisten tekemiksi. Norjassa "naisten" tekemät raiskaukset nousivat tämän vuoksi 2000%."
No naisten tekemät raiskaukset ovat olleet niin äärimmäisen harvinaisia että ne saa 2000 prosentin nousuun vain sillä että ennen oli 1 kerran viidessä vuodessa ja nyt 4 vuodessa. Mitään miesten osuuksien romahtamista ei ole näkynyt.
Ja kun tarkoitus nyt varmaan on lopettaa raiskaukset niin oletko siis sitä mieltä että raiskauksia vastaan ei voida taistellea jos ihan pieni osa siirtyy tilastoissa naisten tekemiksi? Lopetamme kaikki lainsäädäntömuutokset ja muut kun niin on?
"Kokonaan ajatus siitä että naiseus olisi jotain mihin voi identifioitua, eikä fyysinen tosiasia, on naisvastaista ja vie pois naisten oikeuksia vieden naisilta pois oikeuden omiin tiloihin. Se, mikä on tapahtunut muualla, tulee tapahtumaan, jos ei ole jo tapahtunut, myös Suomessa."
Suomessa on voinut omalla ilmoituksella vaihtaa sukupuolensa jo useita vuosia enkä näin naisena ole huomannut missään minkäänlaista muutosta.
" Naisten oikeuksia ei ole olemassa, jos mieskin voi ilmoittautua naiseksi."
Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat näillä "naisten oikeuksilla"?
"Miljardibisnes pelkästään meilläpäin,"
Miten tuohon summaan olet päätynyt? Meillä nämä leikkaukset ja hoidot tehdään lähes täysin julkisella puolella ja siellä ei niillä mitään bisnestä tehdä. Mitään ylimääräistä rahaa ei näihin mistään tule vaan ne ovat osa koko terveydenhoidon budjettia. Jos jonain vuonna tehdään vähemmmän hoitoja, se sama raha menee sitten johonkin muuhun hoitoon.
Money money ja mens world. Nainen on aina sopiva apu hajottaa ja hallita ja voittaa kilpailussa toiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
"Vasemmalta on lähtöisin ajatus sukupuolen itsevalinnasta, eli Self-ID. Se tarkoittaa että miehet voivat identifioitua naisiksi ja heidän tekemänsä rikokset tilastoidaan naisten tekemiksi. Norjassa "naisten" tekemät raiskaukset nousivat tämän vuoksi 2000%."
No naisten tekemät raiskaukset ovat olleet niin äärimmäisen harvinaisia että ne saa 2000 prosentin nousuun vain sillä että ennen oli 1 kerran viidessä vuodessa ja nyt 4 vuodessa. Mitään miesten osuuksien romahtamista ei ole näkynyt.
Ja kun tarkoitus nyt varmaan on lopettaa raiskaukset niin oletko siis sitä mieltä että raiskauksia vastaan ei voida taistellea jos ihan pieni osa siirtyy tilastoissa naisten tekemiksi? Lopetamme kaikki lainsäädäntömuutokset ja muut kun niin on?
"Kokonaan ajatus siitä että naiseus olisi jotain mihin voi identifioitua, eikä fyysinen tosiasia, on naisvastaista ja vie pois naisten oikeuksia vieden naisilta pois oikeuden omiin tiloihin. Se, mikä on tapahtunut muualla, tulee tapahtumaan, jos ei ole jo tapahtunut, myös Suomessa."
Suomessa on voinut omalla ilmoituksella vaihtaa sukupuolensa jo useita vuosia enkä näin naisena ole huomannut missään minkäänlaista muutosta.
" Naisten oikeuksia ei ole olemassa, jos mieskin voi ilmoittautua naiseksi."
Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat näillä "naisten oikeuksilla"?
Mitään miehen tekemää rikosta ei pidä tilastoida naisen tekemäksi. Se vääristää tilastoja. Se ei ole totta. Se, että vähättelet asiaa kuten kirjoitit on kyllä uskomatonta hölmöyttä. Lopetetaan sitten tilastointi kokonaan kun ei totuudella ole merkitystä.
Naisilla on oikeus omiin tiloihinsa, urheilusarjoihinsa jne. ilman miehiä. Aivan kaikilla tulisi olla oikeus luottaa siihen, että naisen henkilötunnuksella oleva ihminen on todella nainen ja päinvastoin.
Nyt elämme dystopiassa.
koko hömppä alkoi sen jälkeen, kun mielen terveyspalveluja alettiin ajamaan alas. tämä on vain seurausta siitä asiasta. eikös se kellokosken sairaalakin lopetettu? siellähän näitä on autettu jo yli sata vuotta. ja nikkilä on suljettu jo aikaisemmin, aikana, jolloin tarve on suurimmillaan koko tsykiatrian aikana.
"Ihmiset voivat ja saavat kokea olevansa muuta kuin mitä ovat, mutta sen hyväksyminen ei tarkoita sitä, että poljetaan muiden ihmisten oikeuksia. Naisilla tulee edelleenkin olla oikeus omiin tiloihin, vaikka mies tuntisikin olevansa nainen. "
Tilakysymys on täysin tekninen ja hoidettavissa. Lisäksi käytännössä hyvin marginaalinen. Siihen ei tarvita sitä että lopetetaan sukupuolivähemmistöjen oikeudet.
Pikkukaupunkien marttakerhot eivät ole muuttuneet parrakkaiden miesten kokoontumispaikoiksi eivätkä uimahallien pukuhuoneissa vilku munat. Se keskiverto naisia ahdisteleva ja häiritsevä taho on edelleen se heteromies.
Vierailija kirjoitti:
"Miljardibisnes pelkästään meilläpäin,"
Miten tuohon summaan olet päätynyt? Meillä nämä leikkaukset ja hoidot tehdään lähes täysin julkisella puolella ja siellä ei niillä mitään bisnestä tehdä. Mitään ylimääräistä rahaa ei näihin mistään tule vaan ne ovat osa koko terveydenhoidon budjettia. Jos jonain vuonna tehdään vähemmmän hoitoja, se sama raha menee sitten johonkin muuhun hoitoon.
Voi yksinkertaisuus. Sillä myydään brändejä, elämäntapaa, ajatuksia, viihdettä, taidetta, tiedettä, tavaraa miljardeilla ja sä puhut joistain leikkauksista.
Vierailija kirjoitti:
"Miljardibisnes pelkästään meilläpäin,"
Miten tuohon summaan olet päätynyt? Meillä nämä leikkaukset ja hoidot tehdään lähes täysin julkisella puolella ja siellä ei niillä mitään bisnestä tehdä. Mitään ylimääräistä rahaa ei näihin mistään tule vaan ne ovat osa koko terveydenhoidon budjettia. Jos jonain vuonna tehdään vähemmmän hoitoja, se sama raha menee sitten johonkin muuhun hoitoon.
Mutta kun kerran kyseessä ei ole sairaus (ainakaan osan tähän ryhmään kuuluvista mielestä) niin näitähän ei silloin tulisi tehdä julkisella puolella.
USA:ssa nämä ovat valtava bisnes.
Vierailija kirjoitti:
"Ihmiset voivat ja saavat kokea olevansa muuta kuin mitä ovat, mutta sen hyväksyminen ei tarkoita sitä, että poljetaan muiden ihmisten oikeuksia. Naisilla tulee edelleenkin olla oikeus omiin tiloihin, vaikka mies tuntisikin olevansa nainen. "
Tilakysymys on täysin tekninen ja hoidettavissa. Lisäksi käytännössä hyvin marginaalinen. Siihen ei tarvita sitä että lopetetaan sukupuolivähemmistöjen oikeudet.
Pikkukaupunkien marttakerhot eivät ole muuttuneet parrakkaiden miesten kokoontumispaikoiksi eivätkä uimahallien pukuhuoneissa vilku munat. Se keskiverto naisia ahdisteleva ja häiritsevä taho on edelleen se heteromies.
Ja se on myös usein heteromies, joka naiseksi identifioituu.
Mitä sukupuolivähemmistön oikeuksia ollaan lopettamassa? Heillä on samat ihmisoikeudet kuin muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miljardibisnes pelkästään meilläpäin,"
Miten tuohon summaan olet päätynyt? Meillä nämä leikkaukset ja hoidot tehdään lähes täysin julkisella puolella ja siellä ei niillä mitään bisnestä tehdä. Mitään ylimääräistä rahaa ei näihin mistään tule vaan ne ovat osa koko terveydenhoidon budjettia. Jos jonain vuonna tehdään vähemmmän hoitoja, se sama raha menee sitten johonkin muuhun hoitoon.
Voi yksinkertaisuus. Sillä myydään brändejä, elämäntapaa, ajatuksia, viihdettä, taidetta, tiedettä, tavaraa miljardeilla ja sä puhut joistain leikkauksista.
Ja politiikkaa, eli valtaa ja m e d i a b i s n e s t ä.
"Mitään miehen tekemää rikosta ei pidä tilastoida naisen tekemäksi. Se vääristää tilastoja."
Teoreetisesti, ei käytännössä. Aika vähän uutta ja tuoretta tietoa meille enää vuonna 2026 antaa se tieto että miehet tekevät edelleen valtaosan seksuaalirikoksista.
Lisäksi jos tätä pelätään, pitää muuttaa tilastointitapaa. Ei mikään laki kiellä keräämästä tietoa rikoksista myös siinä mielessä että millaisia ne ihmiset siinä takana ovat olleet vähän laajemmissa kuvassa.
" Se ei ole totta. Se, että vähättelet asiaa kuten kirjoitit on kyllä uskomatonta hölmöyttä. Lopetetaan sitten tilastointi kokonaan kun ei totuudella ole merkitystä. "
Jos sinulle tilastojen ainoa anti on se montako miestä on syyllistynyt johonkin rikokseen niin miksi tällä tiedolla ei rikollisuutta ole jo onnistutta lopettamaan koska tuo tieto on ollut meillä jo sata vuotta?
"Naisilla on oikeus omiin tiloihinsa, urheilusarjoihinsa jne. ilman miehiä. Aivan kaikilla tulisi olla oikeus luottaa siihen, että naisen henkilötunnuksella oleva ihminen on todella nainen ja päinvastoin."
Minua kiinnostaa käytännön ongelmat ja miten ne voidaan ratkaista niin että kaikkia kunnioitetaan. Kun näen todellisen tapahtuneen ongelman niin sitten haen siihen ratkaisua. Mutta en niin että varmuuden vuoksi laitan erilaiset ihmiset kaappiin ja ajattelen että ongelmat on nyt ratkaistu.
"Voi yksinkertaisuus. Sillä myydään brändejä, elämäntapaa, ajatuksia, viihdettä, taidetta, tiedettä, tavaraa miljardeilla ja sä puhut joistain leikkauksista. "
Noita vähemmistöjä on edelleen jokunen prosentti ihmisistä. Miten ihmeessä heihin kohdistuva viihde voisi olla oikeasti edes lähelle yhtä iso bisnes kuin koko sille isolla tavalliselle massalle kohdistettu viihde?
Eli marginaalinen bisnes on marginaalista. Ei merkityksetöntä mutta ei kukaan oikeasti aja heidän asiaansa vain dollarien kuvat silmissä kun ne paljon isommat rahat liikkuvat ihan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Hesarilla on naispäätoimittaja, eikä mikään ole muuttunut. Lehden jutuista naisia on parhaimmillaan kolmasosa (tämä on tutkittu) eikä aina sitäkään. Ja sitten pääkirjoituksessa juhlistetaan liikettä joka nykypäivänä on ihan täysi miesasialiike, jossa mies voi pelkällä omalla sanallaan julistautua naiseksi.
Saska Saarikoski on 62-vuotias mies
"Mitä sukupuolivähemmistön oikeuksia ollaan lopettamassa?"
Ei onneksi ollakaan koska valtaosa päättäjistä on tolkun ihmisiä. Mutta meillä on kiistatta ryhmiä jotka haluaisivat oikein mielellään kääntää kelloa taaksepäin. Vai ajatteletko että tälläkin palstalla puhutaan näistä ryhmistä hyvin negatiivisesti vain lämpimikseen eikä siksi että monien mielestä samat oikeudet eivät oikeastaan kuuluisi näille ihmisille?
"Heillä on samat ihmisoikeudet kuin muillakin. "
Kyllä mutta kiitos siitä ei kuulu konservatiiveille. Siis niille jotka ovat vastustaneet jokaista tasa-arvon parannusta alkaen naisten äänioikeudesta ja abortista jatkuen homojen avioliittoihin ja oikeuteen itse valita sukupuolimerkintänsä. Aina noita on kiivaasti vastustettu. Ja kun yksi taistelu on hävitty niin seuraavaa jo aloitetaan.
Vierailija kirjoitti:
"Voi yksinkertaisuus. Sillä myydään brändejä, elämäntapaa, ajatuksia, viihdettä, taidetta, tiedettä, tavaraa miljardeilla ja sä puhut joistain leikkauksista. "
Noita vähemmistöjä on edelleen jokunen prosentti ihmisistä. Miten ihmeessä heihin kohdistuva viihde voisi olla oikeasti edes lähelle yhtä iso bisnes kuin koko sille isolla tavalliselle massalle kohdistettu viihde?
Eli marginaalinen bisnes on marginaalista. Ei merkityksetöntä mutta ei kukaan oikeasti aja heidän asiaansa vain dollarien kuvat silmissä kun ne paljon isommat rahat liikkuvat ihan muualla.
Somen kautta transiutta on ajettu lasten mieliin ja sen vuoksihan trans-tapaukset nuorissa ovat nousseet. USA:ssa on iso bisnes tehdä näistä ns. trans-nuorista ikuisia potilaita. Heille tehdään kirurgisia toimenpiteitä ja syötetään hormoneja ja varmistetaan kaikin keinoin ovat koko ikänsä potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarilla on naispäätoimittaja, eikä mikään ole muuttunut. Lehden jutuista naisia on parhaimmillaan kolmasosa (tämä on tutkittu) eikä aina sitäkään. Ja sitten pääkirjoituksessa juhlistetaan liikettä joka nykypäivänä on ihan täysi miesasialiike, jossa mies voi pelkällä omalla sanallaan julistautua naiseksi.
Saska Saarikoski on 62-vuotias mies
Hän siis on se pääkirjoitus- ja mielipidetoimituksen pomo
"USA:ssa nämä ovat valtava bisnes. "
USA:ssa kaikki on bisnestä. Suurin osa sielläkin tätä paljon isompaa. Ja USA:ssa muuten bisneksen pitäisi olla vapaata ja muutenkin vapaus kovassa kurssissa. Miksi äkkiä siellä ei saisi tehdä bisnestä sillä että joku haluaa näyttää erilaiselta? Varsinkin kun kaikki muu esteettinen kirurgia on siellä aivan valtaissa ja iso bisnes jos joku.
Ja nyt puhumme Suomesta. On kummallista vääntää tällä asiasta bisnestä ja väittää että poliittisia päätöksiä tässä tehtäisiin bisneksen takia.
Se on ihan naisten etujen edistämistä. Naiset tuhoavat yhteiskuntia sisältäpäin ja kärsivät siitä eniten.
Vai vastustatko naisten takseja?