Vastustatko aborttia?
Koska abortti on poliittisesti se ikuinen kuuma peruna, haluan esittää tämän kysmyksen
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti ei ole murha. Faktat ovat puolellani nyt ja aina, proliferunkut :)
Kielenkäyttösi kuvaa hyvin ideologista ryhmääsi.
Kusipillervoa taas kiukuttaa
Vierailija kirjoitti:
Abortti ei ole murha. Faktat ovat puolellani nyt ja aina, proliferunkut :)
Siunaan sinua ja rukoilen puolestasi, ystäväni, toivottavasti tulet uskoon ja kohtaat elävän Vapahtajamme Jeesuksen 🙏
Pappi ei varmaan erottais perunan itua valmiista perunasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti ei ole murha. Faktat ovat puolellani nyt ja aina, proliferunkut :)
Siunaan sinua ja rukoilen puolestasi, ystäväni, toivottavasti tulet uskoon ja kohtaat elävän Vapahtajamme Jeesuksen 🙏
Hölmö
https://preglife.fi/raskauskolmanneksen/1/viikko/12
Se näyttää yhä enemmän pieneltä ihmiseltä: pää pyöristyy, luusto kovettuu ja sormet ja varpaat ovat jakautuneet. Sikiö liikkuu yhä enemmän kohdussa, ja se osaa hymyillä, kurtistaa otsaansa ja imeä peukaloaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ev.lut. kirkon pappi, enkä vastusta aborttia.
Oikea kristitty ei myöskään vihaa elämän kriiseissä olevaa lähimmäistä, joka valitsee abortin. Viha ei ole peräisin Jumalasta, vaan sieltä vastapuolelta.
Jumala on nimittäin rakkaus ja kaikki rakkaus on lähtöisin Hänestä, mutta viha tulee tosiaan sieltä vastapuolelta.
Kyllä papin luulisi tietävän, että Jumalan viha herää, kun synnin mitta täyttyy. Jumalan viha ei ole oikukasta tai epäoikeudenmukaista, kuten meidän ihmisten, vaan se nousee hänen pyhyydestään ja oikeudenmukaisuudestaan. Itseäni kristittynä lohduttaa suuresti, että Jumalan viha ja oikeudenmukaiset tuomiot tulevan kerran tekemään lopun kaikesta pahuudesta.
Vierailija kirjoitti:
https://preglife.fi/raskauskolmanneksen/1/viikko/12
Se näyttää yhä enemmän pieneltä ihmiseltä: pää pyöristyy, luusto kovettuu ja sormet ja varpaat ovat jakautuneet. Sikiö liikkuu yhä enemmän kohdussa, ja se osaa hymyillä, kurtistaa otsaansa ja imeä peukaloaan.
Pytystä alas vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on ok, kunhan se tehdään niin aikaisessa vaiheessa, että hoitohenkilöstö ei traumatisoidu.
Eivät he traumatisoidu
Kyllä traumatisoituvat.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ev.lut. kirkon pappi, enkä vastusta aborttia.
Oikea kristitty ei myöskään vihaa elämän kriiseissä olevaa lähimmäistä, joka valitsee abortin. Viha ei ole peräisin Jumalasta, vaan sieltä vastapuolelta.
Jumala on nimittäin rakkaus ja kaikki rakkaus on lähtöisin Hänestä, mutta viha tulee tosiaan sieltä vastapuolelta.
Ev lut kirkon pappi: olet hukassa etkä tunne Jumalan Sanaa, sinussa ei ole Pyhää Henkeä, et ole elävässä pelastavassa uskossa. Moni nyky evl pappi on täysin leipäpappi tai jopa ateisti, joten tittelisi ei kerro yhtään mitään!
Jumala määrittää Raamatussa mitä rakkaus on. Viitaat ilmeisesti samaa sukupuolta olevien seksisuhteisiin, jotka ovat Jumalan mukaan synti ja kauhistus Hänelle. Saatana tekeytyy valkeudeksi ja valheillaan vie ihmisiä pois Jumalasta. Seksi kuuluu ainoastaan miehen ja naisen väliseen avioliittoon.
Sinä " pappi" viet ihmisiä laveta tietä pitkin helvettiin, sinulla on vielä suurempi vastuu ja saat vielä ankaramman kärsimyksen helvetissä. Häpeä!!
Suomen nyky evl halveksii Jumalan Sanaa , ja ihannoi syntiä!
T. Entinen evl- kirkon jäsen.
Vierailija kirjoitti:
Abortti on moninainen osa naisten terveydenhuoltoa. Abortin vastustaminen on sama kun vastustais kohdunkaulan syövän seulontaa, koska soluja nekin on.
Te ootte kyllä humoristisia.
Nyt on ihmisalkio, pieni ihminen kuvattu tässä ketjussa
-solumöykyksi
-limaklöntiksi
-syyläksi
-ja nyt syöpäsoluiksi.
Oikeesti, mua pelottaa jos joku teidän tuttu raskautuu alkuvaiheessa ja saa keskenmenon. Suree ja itkee teille. "Noo, älä sure, se oli syöpäsolu tai syylä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti ei ole murha. Faktat ovat puolellani nyt ja aina, proliferunkut :)
Kielenkäyttösi kuvaa hyvin ideologista ryhmääsi.
Kusipillervoa taas kiukuttaa
Siunausta elämääsi, ystävä 🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on moninainen osa naisten terveydenhuoltoa. Abortin vastustaminen on sama kun vastustais kohdunkaulan syövän seulontaa, koska soluja nekin on.
Te ootte kyllä humoristisia.
Nyt on ihmisalkio, pieni ihminen kuvattu tässä ketjussa
-solumöykyksi
-limaklöntiksi
-syyläksi
-ja nyt syöpäsoluiksi.
Oikeesti, mua pelottaa jos joku teidän tuttu raskautuu alkuvaiheessa ja saa keskenmenon. Suree ja itkee teille. "Noo, älä sure, se oli syöpäsolu tai syylä".
Nauroin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa.
Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos.
Ai me prolifeläiset ei välitetä lapsistamme? Mitä soopaa sä suollat? Ihan kuule eikkareiden lapsia ollaan ruokittu kun vanhemmat ryyppää.
Jos välittäisitte syntyneistä lapsista, toimisitte sijaisvanhempina ja tukiperheinä niille lapsille jotka ovat joutuneet kärsimään ensimmäiset vuotensa huonoissa elinolosuhteissa vanhempien kanssa joiden ei koskaan pitäisi hankkia lapsia.
Kuulepas, mä olen toiminut sijaishuollossa ja ENSIMMÄINEN prioriteetti on saada ihan ne omat vanhemmat heräämään vanhemmuuteen. Vanhemmuutta tuetaan kaikin keinoin. Sitten katsotaan isovanhempia tai tätejä ja setiä.
Mikä on tekosyysi olla toimimatta tukiperheenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on ok, kunhan se tehdään niin aikaisessa vaiheessa, että hoitohenkilöstö ei traumatisoidu.
Eivät he traumatisoidu
Kyllä traumatisoituvat.
Terveydenhuollossa näkee vaikka mitä traumatisoivampaa kuin sallituissa rajoissa tehty abortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://preglife.fi/raskauskolmanneksen/1/viikko/12
Se näyttää yhä enemmän pieneltä ihmiseltä: pää pyöristyy, luusto kovettuu ja sormet ja varpaat ovat jakautuneet. Sikiö liikkuu yhä enemmän kohdussa, ja se osaa hymyillä, kurtistaa otsaansa ja imeä peukaloaan.
Pytystä alas vaan
Ennemmin maa repeää kuin abortintekijä häpeää. Nykyihminen on kyyninen ja kovettunut, itsekäs ja kuuro Jumalan Sanalle. Todellakin lopun ajat menossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa.
Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos.
Ai me prolifeläiset ei välitetä lapsistamme? Mitä soopaa sä suollat? Ihan kuule eikkareiden lapsia ollaan ruokittu kun vanhemmat ryyppää.
Jos välittäisitte syntyneistä lapsista, toimisitte sijaisvanhempina ja tukiperheinä niille lapsille jotka ovat joutuneet kärsimään ensimmäiset vuotensa huonoissa elinolosuhteissa vanhempien kanssa joiden ei koskaan pitäisi hankkia lapsia.
Kuulepas, mä olen toiminut sijaishuollossa ja ENSIMMÄINEN prioriteetti on saada ihan ne omat vanhemmat heräämään vanhemmuuteen. Vanhemmuutta tuetaan kaikin keinoin. Sitten katsotaan isovanhempia tai tätejä ja setiä.
Mikä on tekosyysi olla toimimatta tukiperheenä?
Miksi asia ei kuulu vanhemmille itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://preglife.fi/raskauskolmanneksen/1/viikko/12
Se näyttää yhä enemmän pieneltä ihmiseltä: pää pyöristyy, luusto kovettuu ja sormet ja varpaat ovat jakautuneet. Sikiö liikkuu yhä enemmän kohdussa, ja se osaa hymyillä, kurtistaa otsaansa ja imeä peukaloaan.
Pytystä alas vaan
Ennemmin maa repeää kuin abortintekijä häpeää. Nykyihminen on kyyninen ja kovettunut, itsekäs ja kuuro Jumalan Sanalle. Todellakin lopun ajat menossa...
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://preglife.fi/raskauskolmanneksen/1/viikko/12
Se näyttää yhä enemmän pieneltä ihmiseltä: pää pyöristyy, luusto kovettuu ja sormet ja varpaat ovat jakautuneet. Sikiö liikkuu yhä enemmän kohdussa, ja se osaa hymyillä, kurtistaa otsaansa ja imeä peukaloaan.
Pytystä alas vaan
Onhan teitä abortintekijöitä sääli.
Elää nyt loppuelämänsä oman lapsen surma tunnollaan. Ei ihme jos tulee tuollaista tekstiä suusta, kun on niin traumatisoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on moninainen osa naisten terveydenhuoltoa. Abortin vastustaminen on sama kun vastustais kohdunkaulan syövän seulontaa, koska soluja nekin on.
Te ootte kyllä humoristisia.
Nyt on ihmisalkio, pieni ihminen kuvattu tässä ketjussa
-solumöykyksi
-limaklöntiksi
-syyläksi
-ja nyt syöpäsoluiksi.
Oikeesti, mua pelottaa jos joku teidän tuttu raskautuu alkuvaiheessa ja saa keskenmenon. Suree ja itkee teille. "Noo, älä sure, se oli syöpäsolu tai syylä".
Ohis, en myöskään haluaisi, että neuvolassa tai synnärillä henkilökunta olisi näitä limaklöntti, solumössö, syylä tai syöpä-nimittelijöitä.
Ei itu ole mikään nauriin kokoinen. Se on itu.
Ja jos yhtään yrittäisit edes olla raamatullinen ja uskossa (kokeile joskus, niin yllätyt iloisesti), niin tajuaisit että nämä on eri asioita:
-Jumalan ennaltatietäminen
-Jumalan tahto
Jumala tiesi että Ukrainaan hyökättiin 2022 ja että Butšan kellarissa kidutettiin ukrainalaisia, mutta ei tahtonut sitä.
No, onneksi erosin kirkosta....muualla on elävää uskoa eikä jatkuvaa ajan henkeen mukautumista.