Vastustatko aborttia?
Koska abortti on poliittisesti se ikuinen kuuma peruna, haluan esittää tämän kysmyksen
Kommentit (313)
Minä olen ev.lut. kirkon pappi, enkä vastusta aborttia.
Oikea kristitty ei myöskään vihaa elämän kriiseissä olevaa lähimmäistä, joka valitsee abortin. Viha ei ole peräisin Jumalasta, vaan sieltä vastapuolelta.
Jumala on nimittäin rakkaus ja kaikki rakkaus on lähtöisin Hänestä, mutta viha tulee tosiaan sieltä vastapuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Sama homma kuin luomi tai syylä
Tai kakka
Lyökö sydän kakassa tai syylässä??
Pitääkin muuten muistaa käydä kaupassa. Mun syylät tarttee ruokaa huomenna. Mies-syylä sais laihduttaa.
Oli muuten kiva juhannus omien syylien kanssa! Tosin valvoivat kaverisyylien kanssa liiankin myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Se on RASKAUSMATERIAALIA, ei vielä ihminen.
Koska haluat tieteen määritelmän, se on tuo. Tuota termiä sairaaloissa käytetään raskausviikolla 12 keskeytyneestä raskaudesta.Raskausmateriaalia, jonka sydän lyö??
Ei lyö enää siinä vaiheessa kun se valuu ulos limaisina ja verisinä hyytyminä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on täynnä järkyttävää pimeyttä/ pahuutta!
Kuulostaa aivan Orpon hallituksen hallitusohjelmalta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ev.lut. kirkon pappi, enkä vastusta aborttia.
Oikea kristitty ei myöskään vihaa elämän kriiseissä olevaa lähimmäistä, joka valitsee abortin. Viha ei ole peräisin Jumalasta, vaan sieltä vastapuolelta.
Jumala on nimittäin rakkaus ja kaikki rakkaus on lähtöisin Hänestä, mutta viha tulee tosiaan sieltä vastapuolelta.
Eka lauseesi kertoo kaiken.
Jos olet pappi, niin olet ehkä lukenut Raamattua? "Sinä tunsit minut jo idussani"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Se on RASKAUSMATERIAALIA, ei vielä ihminen.
Koska haluat tieteen määritelmän, se on tuo. Tuota termiä sairaaloissa käytetään raskausviikolla 12 keskeytyneestä raskaudesta.Pyh. Ei pariskunta sano keskenmenosurussa "menetimme raskausmateriaalin jota kauan olimme toivoneet."
Tai ei kukaan sano plussattuaan puolisolleen "arvaa mitä Kulta, me odotamme solumöykkyä tai raskausmateriaalia!"
Kummasti abortoijat loitontavat abortissa lapsoajatuksen, kaiken tunnepitoisen ja merkityksellisen, oikeutusta etsiessään. Sitten kun joskus oikeasti haluavat lapsen, alkaa lirkutus "oi mä plussasin, meille tulee vauva!"
Keskenmenossa raskausviikolla 12 minusta postui kuitenkin lääkärin ja kätilöiden mukaan RASKAUSMATERIAALIA. Luulisi heidän tietävän, mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen aivot kehittyvät
On 12. raskausviikko. Lapsen keho on saanut muotonsa, ja eri osat ovat paikoillaan. Lapsella on jo silmäluomet, ja silmät pysyvät suljettuina niiden alla. Suljettuina ne ovat 27. raskausviikkoon saakka.
Lapsen pään kasvu hidastuu muuhun vartaloon verrattuna, ja sikiön mittasuhteet muuttuvat ihmisen näköiseksi.Aivot, keuhkot, maksa sekä suolisto ja ruoansulatus alkavat toimia. Kun 12. raskausviikko alkaa, myös pysyvien hampaiden hammasaiheet ovat kehittymässä, ja lapsi osaa niellä. Sikiön sydän lyö 150 kertaa minuutissa.
Ultraäänikuvasta voi nähdä jo vauvan kädet, jalat ja profiilin. Sukupuolielimet ovat kehittyneet, mutta niistä ei välttämättä vielä saa selvää, onko lapsi tyttö vai poika.
Tässä vaiheessa vauvasta otettu kuva on meillä jääkaapin ovessa.
Hän näyttää vilkuttavan <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa.
Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos.
Ai me prolifeläiset ei välitetä lapsistamme? Mitä soopaa sä suollat? Ihan kuule eikkareiden lapsia ollaan ruokittu kun vanhemmat ryyppää.
Jos välittäisitte syntyneistä lapsista, toimisitte sijaisvanhempina ja tukiperheinä niille lapsille jotka ovat joutuneet kärsimään ensimmäiset vuotensa huonoissa elinolosuhteissa vanhempien kanssa joiden ei koskaan pitäisi hankkia lapsia.
Kuulepas, mä olen toiminut sijaishuollossa ja ENSIMMÄINEN prioriteetti on saada ihan ne omat vanhemmat heräämään vanhemmuuteen. Vanhemmuutta tuetaan kaikin keinoin. Sitten katsotaan isovanhempia tai tätejä ja setiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Se on RASKAUSMATERIAALIA, ei vielä ihminen.
Koska haluat tieteen määritelmän, se on tuo. Tuota termiä sairaaloissa käytetään raskausviikolla 12 keskeytyneestä raskaudesta.Pyh. Ei pariskunta sano keskenmenosurussa "menetimme raskausmateriaalin jota kauan olimme toivoneet."
Tai ei kukaan sano plussattuaan puolisolleen "arvaa mitä Kulta, me odotamme solumöykkyä tai raskausmateriaalia!"
Kummasti abortoijat loitontavat abortissa lapsoajatuksen, kaiken tunnepitoisen ja merkityksellisen, oikeutusta etsiessään. Sitten kun joskus oikeasti haluavat lapsen, alkaa lirkutus "oi mä plussasin, meille tulee vauva!"
Siinä on aika valtava ero onko raskaus toivottu vai ei. Teknisesti ottaen kyse on aina raskausmateriaalista, mutta lasta toivova luonnollisesti pitää sitä lapsena jo ihan alusta asti, eikä siinä ole mitään väärää. Kuitenkin keskenmenossa ("menetimme toivotun lapsen") ulos tulee raskausmateriaalia ja se käsitellään jätteenä, mikäli se ei päädy vessanpönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ev.lut. kirkon pappi, enkä vastusta aborttia.
Oikea kristitty ei myöskään vihaa elämän kriiseissä olevaa lähimmäistä, joka valitsee abortin. Viha ei ole peräisin Jumalasta, vaan sieltä vastapuolelta.
Jumala on nimittäin rakkaus ja kaikki rakkaus on lähtöisin Hänestä, mutta viha tulee tosiaan sieltä vastapuolelta.Eka lauseesi kertoo kaiken.
Jos olet pappi, niin olet ehkä lukenut Raamattua? "Sinä tunsit minut jo idussani"?
Se on idullani. Idun raskausviikolla voi olla vaikka 35 - Raamattu ei anna idun määritelmää.
Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut.
Jumala tietää jo etukäteen kaikki abortit.
Abortti on ok, kunhan se tehdään niin aikaisessa vaiheessa, että hoitohenkilöstö ei traumatisoidu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Se on RASKAUSMATERIAALIA, ei vielä ihminen.
Koska haluat tieteen määritelmän, se on tuo. Tuota termiä sairaaloissa käytetään raskausviikolla 12 keskeytyneestä raskaudesta.Pyh. Ei pariskunta sano keskenmenosurussa "menetimme raskausmateriaalin jota kauan olimme toivoneet."
Tai ei kukaan sano plussattuaan puolisolleen "arvaa mitä Kulta, me odotamme solumöykkyä tai raskausmateriaalia!"
Kummasti abortoijat loitontavat abortissa lapsoajatuksen, kaiken tunnepitoisen ja merkityksellisen, oikeutusta etsiessään. Sitten kun joskus oikeasti haluavat lapsen, alkaa lirkutus "oi mä plussasin, meille tulee vauva!"
Siinä on aika valtava ero onko raskaus toivottu vai ei. Teknisesti ottaen kyse on aina raskausmateriaalista, mutta lasta toivova luonnollisesti pitää sitä lapsena jo ihan alusta asti, eikä siinä ole mitään väärää. Kuitenkin keskenmenossa ("menetimme toivotun lapsen") ulos tulee raskausmateriaalia ja se käsitellään jätteenä, mikäli se ei päädy vessanpönttöön.
Tässä keskustellaan aborteista, ei keskenmenoista.
Abortissa lapsi surmataan, se ei kuole itsekseen kuten keskenmenossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Se on RASKAUSMATERIAALIA, ei vielä ihminen.
Koska haluat tieteen määritelmän, se on tuo. Tuota termiä sairaaloissa käytetään raskausviikolla 12 keskeytyneestä raskaudesta.Raskausmateriaalia, jonka sydän lyö??
Ei lyö enää siinä vaiheessa kun se valuu ulos limaisina ja verisinä hyytyminä.
Ymmärrätkö...ihan ilman mitään sarvia tai hampaita.
Tajuatko, että tuo sun lauseesi ei eroa kauhuleffoista tai jonkun keskiajan pyövelin kuvauksista?
Tähänkö ihmiskunta on tullut?
Vierailija kirjoitti:
Abortti on ok, kunhan se tehdään niin aikaisessa vaiheessa, että hoitohenkilöstö ei traumatisoidu.
Eivät he traumatisoidu
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ev.lut. kirkon pappi, enkä vastusta aborttia.
Oikea kristitty ei myöskään vihaa elämän kriiseissä olevaa lähimmäistä, joka valitsee abortin. Viha ei ole peräisin Jumalasta, vaan sieltä vastapuolelta.
Jumala on nimittäin rakkaus ja kaikki rakkaus on lähtöisin Hänestä, mutta viha tulee tosiaan sieltä vastapuolelta.
Uudessa Testamentissa sanotaan että synti on lupa tuomita. Jumala on rakkaus mutta Hän on myös pyhä ja vihaa syntiä. Murhaaminen on syntiä Raamatun mukaan. Abortti on murha. Ihmistä ei ole lupa tuomita mutta hänen tekemänsä synnin voi ja saa tuomita synniksi.
Abortti ei ole murha. Faktat ovat puolellani nyt ja aina, proliferunkut :)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ev.lut. kirkon pappi, enkä vastusta aborttia.
Oikea kristitty ei myöskään vihaa elämän kriiseissä olevaa lähimmäistä, joka valitsee abortin. Viha ei ole peräisin Jumalasta, vaan sieltä vastapuolelta.
Jumala on nimittäin rakkaus ja kaikki rakkaus on lähtöisin Hänestä, mutta viha tulee tosiaan sieltä vastapuolelta.
Eikö pappi tunne Raamattua? Synti on olemassa ja ihmiselämän tuhoaminen on syntiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Se on RASKAUSMATERIAALIA, ei vielä ihminen.
Koska haluat tieteen määritelmän, se on tuo. Tuota termiä sairaaloissa käytetään raskausviikolla 12 keskeytyneestä raskaudesta.Raskausmateriaalia, jonka sydän lyö??
Ei lyö enää siinä vaiheessa kun se valuu ulos limaisina ja verisinä hyytyminä.
Ymmärrätkö...ihan ilman mitään sarvia tai hampaita.
Tajuatko, että tuo sun lauseesi ei eroa kauhuleffoista tai jonkun keskiajan pyövelin kuvauksista?
Tähänkö ihmiskunta on tullut?
No mutta noinhan se on. Varhaisilla viikoilla tehdyssä abortissa tai samoihin aikoihin tapahtuneessa keskenmenossa ulos tuleva materiaali muistuttaa lähinnä runsaita kuukautisia missä veren mukana tulee klimppeinä limakalvon pintaa. Ei sieltä mitään minikokoista vauvaa tupsahda ulos.
Vierailija kirjoitti:
Abortti ei ole murha. Faktat ovat puolellani nyt ja aina, proliferunkut :)
Kielenkäyttösi kuvaa hyvin ideologista ryhmääsi.
Abortti on moninainen osa naisten terveydenhuoltoa. Abortin vastustaminen on sama kun vastustais kohdunkaulan syövän seulontaa, koska soluja nekin on.