Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastustatko aborttia?

Vierailija
21.06.2026 |

Koska abortti on poliittisesti se ikuinen kuuma peruna, haluan esittää tämän kysmyksen

Mielipiteesi abortista?

Vaihtoehdot

Kommentit (311)

Vierailija
301/311 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa. 

Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos. 

Ai me prolifeläiset ei välitetä lapsistamme? Mitä soopaa sä suollat? Ihan kuule eikkareiden lapsia ollaan ruokittu kun vanhemmat ryyppää.

Jos välittäisitte syntyneistä lapsista, toimisitte sijaisvanhempina ja tukiperheinä niille lapsille jotka ovat joutuneet kärsimään ensimmäiset vuotensa huonoissa elinolosuhteissa vanhempien kanssa joiden ei koskaan pitäisi hankkia lapsia.

Olen sijaisvanhempana hoitanut lapsen vauvasta aikuisuuteen asti. Minulla siis oli oikeus vastustaa aborttia. En minä oikeasti mieti mitä kukin tekee mutta noin periaatteessa sen oikeuden olen tuon logiikan mukaan saanut.

Vierailija
302/311 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on hölmöjä kommentteja sekä vastustavilta että kannattavilta. Jeesus juttuja ja Jumalan kostoa. Sitten on näitä miksi et adoptoi. Ihan kuin se olisi noin vaan mahdollista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/311 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tehtäisiin ihan vaan niin ettei kukaan KUOLIS? Että kaikki jäis eloon?

 

Ymmärrättekö edes kuoleman merkitystä? Alkanut ihmiselämä päättyy? 

Vierailija
304/311 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hullua, että juhannustanssit, parisuhdeilta tai festarit on niin kovaa settiä että sen seurauksena joku surmataan.

Ne surmat vaan ei pääse lehtiin ja tekijät liihottaa vapaina.

Ärsyttääkö uskishuoruliinia? 😛

Vierailija
305/311 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin henkeä ei pidä uhrata yhdenkään lapsen takia. Ei yhdenkään.

Yleensä äidin henki ei ole vaarassa. Ja vaikka olisi, voidaan silti pyrkiä säästämään molempien henget. 

Suomessa kuolee vuosittain 2-3 naista synnytykseen. Eli fyysisten mutta henkeä vaarantamattomien terveyshaittojen lisäksi raskauteen liittyy aina kuoleman mahdollisuus. Ja Suomessa on yksi maailman matalimmista synnytyskuolemien määristä, esim. USA:ssa se on peräti kymmenkertainen Suomeen verrattuna.

Vierailija
306/311 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos tehtäisiin ihan vaan niin ettei kukaan KUOLIS? Että kaikki jäis eloon?

 

Ymmärrättekö edes kuoleman merkitystä? Alkanut ihmiselämä päättyy? 

Ymmärrätkö sinä syntymän merkitystä? Sitten kun lapsi on syntynyt, niin sillä on muitakin oikeuksia kuin täällä väittelyn alla oleva oikeus olla olemassa. Siinä vaiheessa kun lapsi syntyy, niin häntä alkavat koskea kaikki mahdolliset lailliset oikeudet. Jos ihminen ei halua lasta, niin hän ei luonnollisestikaan halua myöskään siihen pyöritykseen mikä lapsen syntymästä alkaa. Ei adoptio ole mikään helppo päätös siinä vaiheessa kun raskaushormonit on korkealla ja juuri on tuskalla ja verellä sen lapsen puskenut ulos. Te jankkaatte jostain alle kolmen kuukauden ikäisestä alkiosta/sikiöstä, mutta unohdatte että sen äidin elämä ja elämänhallinnan jatkuminen on yhteiskunnan kannalta, saati hänen omalta kannaltaan, hyvin tärkeää.

 

Sinun naivi ajatuksesi siitä että kaikki jää eloon kuulostaa Disney höpötykseltä. Aikuisten ihmisten maailmassa on ihan fakta, että kaikkia lapsia ei haluta synnyttää. En suostuisi perheenlisäykseen, jos raskaus vielä osuisi kohdalle ehkäisystä huolimatta. Näiden nykyistenkin lasten kanssa on tekemistä enkä voisi syntynyttä lasta ikinä poiskaan antaa. Abortti olisi ainoa vaihtoehto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
307/311 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa. 

Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos. 

Ai me prolifeläiset ei välitetä lapsistamme? Mitä soopaa sä suollat? Ihan kuule eikkareiden lapsia ollaan ruokittu kun vanhemmat ryyppää.

Jos välittäisitte syntyneistä lapsista, toimisitte sijaisvanhempina ja tukiperheinä niille lapsille jotka ovat joutuneet kärsimään ensimmäiset vuotensa huonoissa elinolosuhteissa vanhempien kanssa joiden ei koskaan pitäisi hankkia lapsia.

Olen sijaisvanhempana hoitanut lapsen vauvasta aikuisuuteen asti. Minulla siis oli oikeus vastustaa aborttia. En minä oikeasti mieti mitä kukin tekee mutta noin periaatteessa sen oikeuden olen tuon logiikan mukaan saanut.

Pari kirjainta jäi pois ja viestini tuli ehkä väärin ymmärrettyä. Minulla olisi oikeus piti olla. 

Vierailija
308/311 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hullua, että juhannustanssit, parisuhdeilta tai festarit on niin kovaa settiä että sen seurauksena joku surmataan.

Ne surmat vaan ei pääse lehtiin ja tekijät liihottaa vapaina.

Ärsyttääkö uskishuoruliinia? 😛

Siunausta elämääsi 🙏 Hyvää yötä Jeesus myötä 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
309/311 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hullua, että juhannustanssit, parisuhdeilta tai festarit on niin kovaa settiä että sen seurauksena joku surmataan.

Ne surmat vaan ei pääse lehtiin ja tekijät liihottaa vapaina.

Ärsyttääkö uskishuoruliinia? 😛

Ärsyttävääkö olla vauvanmurhaaja 🤭

Vierailija
310/311 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tappo/murha on väärin. Sikiökin on ihminen ja elämä alkaa hedelmöityksestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
311/311 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se on sikiön tappamista, muttet sää sitä tapa vaa lääkäri. ja se on sun valintas. kauheen vaikee asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä