Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastustatko aborttia?

Vierailija
21.06.2026 |

Koska abortti on poliittisesti se ikuinen kuuma peruna, haluan esittää tämän kysmyksen

Mielipiteesi abortista?

Vaihtoehdot

Kommentit (313)

Vierailija
181/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin?? 

Vierailija
182/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin?? 

Sama homma kuin luomi tai syylä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin?? 

Se on RASKAUSMATERIAALIA, ei vielä ihminen.


Koska haluat tieteen määritelmän, se on tuo. Tuota termiä sairaaloissa käytetään raskausviikolla 12 keskeytyneestä raskaudesta.

Vierailija
184/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prolifehuorien kokoontumisajot

Eiköhän nämä ole jotain ikämiehiä, jotka mm. luulevat, että naisen sterilisaatio tarkoittaa kohdunpoistoa, tai että lääkkeillä tehty abortti on kivuton toimenpide.

Minä olen aborttia vastustava, Raamatun Jumalaan uskova nainen. Ja olen kirjoittanut useita viestejä tänne!

Vierailija
185/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa. 

Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos. 

Mihin lajiin alkio / sikiö kuuluu ennen 12 raskausviikkoa, onko eläin kun se ei mielestäsi ihminen? Ja sitten kun taikasauvauvasta muuttuukin yhtäkkiä ihmiseksi 12 rv kohdalla!? Näinkö ?? 

Eihän nämä lastensa s u r m a a j at pystyisi elämään itsensä kanssa jos eivät jatkuvasti sumuttaisi itseään: ”ei se ole ihminen, ei se ole ihminen…”

Vierailija
186/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prolifehuorien kokoontumisajot

Eiköhän nämä ole jotain ikämiehiä, jotka mm. luulevat, että naisen sterilisaatio tarkoittaa kohdunpoistoa, tai että lääkkeillä tehty abortti on kivuton toimenpide.

Minä olen aborttia vastustava, Raamatun Jumalaan uskova nainen. Ja olen kirjoittanut useita viestejä tänne!

Et ole kovin älykäs nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin?? 

Se on RASKAUSMATERIAALIA, ei vielä ihminen.


Koska haluat tieteen määritelmän, se on tuo. Tuota termiä sairaaloissa käytetään raskausviikolla 12 keskeytyneestä raskaudesta.

Raskausmateriaalia, jonka sydän lyö?? 

Vierailija
188/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa. 

Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos. 

Mihin lajiin alkio / sikiö kuuluu ennen 12 raskausviikkoa, onko eläin kun se ei mielestäsi ihminen? Ja sitten kun taikasauvauvasta muuttuukin yhtäkkiä ihmiseksi 12 rv kohdalla!? Näinkö ?? 

Kyseessä on nk. zygootti, solukimppu jolla tuossa vaiheessa kehitystään ei ole vielä aivoja eikä tajuntaa jolla se edes kykenisi ymmärtämään kohtalonsa tai olemassaolonsa. Ei se mitään kipua tunne kun se abortoidaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin?? 

Sama homma kuin luomi tai syylä

Tai kakka

Vierailija
190/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolustan naisen oikeutta päättää omasta kehostaan ja omasta elämästään. 

Ja kyllä, olen tehnyt abortin. Se oli mun elämäni paras päätös! Sitä ei kukaan muuta millään "eikö lapsella ole oikeutta elämään"-sonnalla. Sillä ei ollut. Se "lapsi" oli noin viisi viikkoa kehittynyt solukimppu ja meille molemmille on todella paljon parempi, ettei se koskaan edes syntynyt. Melko varmasti en olisi enää edes hengissä, koska sen "isästä" kuoriutui esiin aivan täysi psykopaatti. 7 vuotta myöhemmin kumppani ja elämäntilanne oli täysin eri ja silloin halusimme lapsen ja pidimme sen. Myös seuraavan pidimme. 

Eli tapoit lapsesi, onneksi olkoon?!

En. Poistin elimistöstäni sinne kuulumattomia soluja. Kiitos onnitteluista. Olen tosi onnellinen valinnastani! 

...ensin olit suostumuksella ottamassa vastaan siittiöitä? Logiikka?

Ehkäisyä käyttämällä ei kyllä ole suostumuksella ottamassa niitä siittiöitä vastaan, vaikka seksiä harrastaakin. 

Itse käytän tuplaehkäisyä...hooohhoijjaa.

 

Mutta kun se sun Einari haluaa paljaalla vedellä ja sille tulee kortsusta paha mieeeeli.

Toinen vaihtoehto on sterkkaus&vasektomia, mutta sehän ei toki tule kyseeseen...

Siinä toisessa vaihtoehdossa on aika korkea ikäraja, eikä se ole vaihtoehto silloinkaan jos suunnitelmissa on hankkia lapsia myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin?? 

Usko tai älä, en minäkään jouda koko aikaa päivystämään täällä vastailemaan teille kaheleille. 

Vierailija
192/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin?? 

Sama homma kuin luomi tai syylä

Tai kakka

Lyökö sydän kakassa tai syylässä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prolifehuorien kokoontumisajot

Eiköhän nämä ole jotain ikämiehiä, jotka mm. luulevat, että naisen sterilisaatio tarkoittaa kohdunpoistoa, tai että lääkkeillä tehty abortti on kivuton toimenpide.

Minä olen aborttia vastustava, Raamatun Jumalaan uskova nainen. Ja olen kirjoittanut useita viestejä tänne!

Uskot siis satuihin, minä tieteeseen

Vierailija
194/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on täynnä järkyttävää pimeyttä/ pahuutta! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on täynnä järkyttävää pimeyttä/ pahuutta! 

Prolifeshaibaa

Vierailija
196/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin?? 

Se on RASKAUSMATERIAALIA, ei vielä ihminen.


Koska haluat tieteen määritelmän, se on tuo. Tuota termiä sairaaloissa käytetään raskausviikolla 12 keskeytyneestä raskaudesta.

Pyh. Ei pariskunta sano keskenmenosurussa "menetimme raskausmateriaalin jota kauan olimme toivoneet."

 

Tai ei kukaan sano plussattuaan puolisolleen "arvaa mitä Kulta, me odotamme solumöykkyä tai raskausmateriaalia!" 

 

Kummasti abortoijat loitontavat abortissa lapsoajatuksen, kaiken tunnepitoisen ja merkityksellisen, oikeutusta etsiessään. Sitten kun joskus oikeasti haluavat lapsen, alkaa lirkutus "oi mä plussasin, meille tulee vauva!"

Vierailija
197/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prolifehuorien kokoontumisajot

Eiköhän nämä ole jotain ikämiehiä, jotka mm. luulevat, että naisen sterilisaatio tarkoittaa kohdunpoistoa, tai että lääkkeillä tehty abortti on kivuton toimenpide.

Minä olen aborttia vastustava, Raamatun Jumalaan uskova nainen. Ja olen kirjoittanut useita viestejä tänne!

No meilläpäin ei uskota kummituksiin eikä kansansatuihin. 

Vierailija
198/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa. 

Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos. 

Ai me prolifeläiset ei välitetä lapsistamme? Mitä soopaa sä suollat? Ihan kuule eikkareiden lapsia ollaan ruokittu kun vanhemmat ryyppää.

Jos välittäisitte syntyneistä lapsista, toimisitte sijaisvanhempina ja tukiperheinä niille lapsille jotka ovat joutuneet kärsimään ensimmäiset vuotensa huonoissa elinolosuhteissa vanhempien kanssa joiden ei koskaan pitäisi hankkia lapsia.

Vierailija
199/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prolifehuorien kokoontumisajot

Eiköhän nämä ole jotain ikämiehiä, jotka mm. luulevat, että naisen sterilisaatio tarkoittaa kohdunpoistoa, tai että lääkkeillä tehty abortti on kivuton toimenpide.

Minä olen aborttia vastustava, Raamatun Jumalaan uskova nainen. Ja olen kirjoittanut useita viestejä tänne!

Uskot siis satuihin, minä tieteeseen

Sinäkin tulet seisomaan tuon " satuhahmon" edessä Tuomiopäivänä. Jokainen ihminen joutuu viimeiselle tuomiolle, ja silloin on liian myöhäistä katua !

Vierailija
200/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen aivot kehittyvät

On 12. raskausviikko. Lapsen keho on saanut muotonsa, ja eri osat ovat paikoillaan. Lapsella on jo silmäluomet, ja silmät pysyvät suljettuina niiden alla. Suljettuina ne ovat 27. raskausviikkoon saakka.


Lapsen pään kasvu hidastuu muuhun vartaloon verrattuna, ja sikiön mittasuhteet muuttuvat ihmisen näköiseksi.

Aivot, keuhkot, maksa sekä  suolisto ja ruoansulatus alkavat toimia. Kun 12. raskausviikko alkaa, myös pysyvien hampaiden hammasaiheet ovat kehittymässä, ja lapsi osaa niellä. Sikiön sydän lyö 150 kertaa minuutissa.

Ultraäänikuvasta voi nähdä jo vauvan kädet, jalat ja profiilin. Sukupuolielimet ovat kehittyneet, mutta niistä ei välttämättä vielä saa selvää, onko lapsi tyttö vai poika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän