Vastustatko aborttia?
Koska abortti on poliittisesti se ikuinen kuuma peruna, haluan esittää tämän kysmyksen
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Sama homma kuin luomi tai syylä
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Se on RASKAUSMATERIAALIA, ei vielä ihminen.
Koska haluat tieteen määritelmän, se on tuo. Tuota termiä sairaaloissa käytetään raskausviikolla 12 keskeytyneestä raskaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prolifehuorien kokoontumisajot
Eiköhän nämä ole jotain ikämiehiä, jotka mm. luulevat, että naisen sterilisaatio tarkoittaa kohdunpoistoa, tai että lääkkeillä tehty abortti on kivuton toimenpide.
Minä olen aborttia vastustava, Raamatun Jumalaan uskova nainen. Ja olen kirjoittanut useita viestejä tänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa.
Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos.
Mihin lajiin alkio / sikiö kuuluu ennen 12 raskausviikkoa, onko eläin kun se ei mielestäsi ihminen? Ja sitten kun taikasauvauvasta muuttuukin yhtäkkiä ihmiseksi 12 rv kohdalla!? Näinkö ??
Eihän nämä lastensa s u r m a a j at pystyisi elämään itsensä kanssa jos eivät jatkuvasti sumuttaisi itseään: ”ei se ole ihminen, ei se ole ihminen…”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prolifehuorien kokoontumisajot
Eiköhän nämä ole jotain ikämiehiä, jotka mm. luulevat, että naisen sterilisaatio tarkoittaa kohdunpoistoa, tai että lääkkeillä tehty abortti on kivuton toimenpide.
Minä olen aborttia vastustava, Raamatun Jumalaan uskova nainen. Ja olen kirjoittanut useita viestejä tänne!
Et ole kovin älykäs nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Se on RASKAUSMATERIAALIA, ei vielä ihminen.
Koska haluat tieteen määritelmän, se on tuo. Tuota termiä sairaaloissa käytetään raskausviikolla 12 keskeytyneestä raskaudesta.
Raskausmateriaalia, jonka sydän lyö??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa.
Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos.
Mihin lajiin alkio / sikiö kuuluu ennen 12 raskausviikkoa, onko eläin kun se ei mielestäsi ihminen? Ja sitten kun taikasauvauvasta muuttuukin yhtäkkiä ihmiseksi 12 rv kohdalla!? Näinkö ??
Kyseessä on nk. zygootti, solukimppu jolla tuossa vaiheessa kehitystään ei ole vielä aivoja eikä tajuntaa jolla se edes kykenisi ymmärtämään kohtalonsa tai olemassaolonsa. Ei se mitään kipua tunne kun se abortoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Sama homma kuin luomi tai syylä
Tai kakka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolustan naisen oikeutta päättää omasta kehostaan ja omasta elämästään.
Ja kyllä, olen tehnyt abortin. Se oli mun elämäni paras päätös! Sitä ei kukaan muuta millään "eikö lapsella ole oikeutta elämään"-sonnalla. Sillä ei ollut. Se "lapsi" oli noin viisi viikkoa kehittynyt solukimppu ja meille molemmille on todella paljon parempi, ettei se koskaan edes syntynyt. Melko varmasti en olisi enää edes hengissä, koska sen "isästä" kuoriutui esiin aivan täysi psykopaatti. 7 vuotta myöhemmin kumppani ja elämäntilanne oli täysin eri ja silloin halusimme lapsen ja pidimme sen. Myös seuraavan pidimme.
Eli tapoit lapsesi, onneksi olkoon?!
En. Poistin elimistöstäni sinne kuulumattomia soluja. Kiitos onnitteluista. Olen tosi onnellinen valinnastani!
...ensin olit suostumuksella ottamassa vastaan siittiöitä? Logiikka?
Ehkäisyä käyttämällä ei kyllä ole suostumuksella ottamassa niitä siittiöitä vastaan, vaikka seksiä harrastaakin.
Itse käytän tuplaehkäisyä...hooohhoijjaa.
Mutta kun se sun Einari haluaa paljaalla vedellä ja sille tulee kortsusta paha mieeeeli.
Toinen vaihtoehto on sterkkaus&vasektomia, mutta sehän ei toki tule kyseeseen...
Siinä toisessa vaihtoehdossa on aika korkea ikäraja, eikä se ole vaihtoehto silloinkaan jos suunnitelmissa on hankkia lapsia myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Usko tai älä, en minäkään jouda koko aikaa päivystämään täällä vastailemaan teille kaheleille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Sama homma kuin luomi tai syylä
Tai kakka
Lyökö sydän kakassa tai syylässä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prolifehuorien kokoontumisajot
Eiköhän nämä ole jotain ikämiehiä, jotka mm. luulevat, että naisen sterilisaatio tarkoittaa kohdunpoistoa, tai että lääkkeillä tehty abortti on kivuton toimenpide.
Minä olen aborttia vastustava, Raamatun Jumalaan uskova nainen. Ja olen kirjoittanut useita viestejä tänne!
Uskot siis satuihin, minä tieteeseen
Tämä ketju on täynnä järkyttävää pimeyttä/ pahuutta!
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on täynnä järkyttävää pimeyttä/ pahuutta!
Prolifeshaibaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??
Se on RASKAUSMATERIAALIA, ei vielä ihminen.
Koska haluat tieteen määritelmän, se on tuo. Tuota termiä sairaaloissa käytetään raskausviikolla 12 keskeytyneestä raskaudesta.
Pyh. Ei pariskunta sano keskenmenosurussa "menetimme raskausmateriaalin jota kauan olimme toivoneet."
Tai ei kukaan sano plussattuaan puolisolleen "arvaa mitä Kulta, me odotamme solumöykkyä tai raskausmateriaalia!"
Kummasti abortoijat loitontavat abortissa lapsoajatuksen, kaiken tunnepitoisen ja merkityksellisen, oikeutusta etsiessään. Sitten kun joskus oikeasti haluavat lapsen, alkaa lirkutus "oi mä plussasin, meille tulee vauva!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prolifehuorien kokoontumisajot
Eiköhän nämä ole jotain ikämiehiä, jotka mm. luulevat, että naisen sterilisaatio tarkoittaa kohdunpoistoa, tai että lääkkeillä tehty abortti on kivuton toimenpide.
Minä olen aborttia vastustava, Raamatun Jumalaan uskova nainen. Ja olen kirjoittanut useita viestejä tänne!
No meilläpäin ei uskota kummituksiin eikä kansansatuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa.
Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos.
Ai me prolifeläiset ei välitetä lapsistamme? Mitä soopaa sä suollat? Ihan kuule eikkareiden lapsia ollaan ruokittu kun vanhemmat ryyppää.
Jos välittäisitte syntyneistä lapsista, toimisitte sijaisvanhempina ja tukiperheinä niille lapsille jotka ovat joutuneet kärsimään ensimmäiset vuotensa huonoissa elinolosuhteissa vanhempien kanssa joiden ei koskaan pitäisi hankkia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prolifehuorien kokoontumisajot
Eiköhän nämä ole jotain ikämiehiä, jotka mm. luulevat, että naisen sterilisaatio tarkoittaa kohdunpoistoa, tai että lääkkeillä tehty abortti on kivuton toimenpide.
Minä olen aborttia vastustava, Raamatun Jumalaan uskova nainen. Ja olen kirjoittanut useita viestejä tänne!
Uskot siis satuihin, minä tieteeseen
Sinäkin tulet seisomaan tuon " satuhahmon" edessä Tuomiopäivänä. Jokainen ihminen joutuu viimeiselle tuomiolle, ja silloin on liian myöhäistä katua !
Lapsen aivot kehittyvät
On 12. raskausviikko. Lapsen keho on saanut muotonsa, ja eri osat ovat paikoillaan. Lapsella on jo silmäluomet, ja silmät pysyvät suljettuina niiden alla. Suljettuina ne ovat 27. raskausviikkoon saakka.
Lapsen pään kasvu hidastuu muuhun vartaloon verrattuna, ja sikiön mittasuhteet muuttuvat ihmisen näköiseksi.
Aivot, keuhkot, maksa sekä suolisto ja ruoansulatus alkavat toimia. Kun 12. raskausviikko alkaa, myös pysyvien hampaiden hammasaiheet ovat kehittymässä, ja lapsi osaa niellä. Sikiön sydän lyö 150 kertaa minuutissa.
Ultraäänikuvasta voi nähdä jo vauvan kädet, jalat ja profiilin. Sukupuolielimet ovat kehittyneet, mutta niistä ei välttämättä vielä saa selvää, onko lapsi tyttö vai poika.
Kuten arvasin en saanut vastausta mihin lajiin alle 12 rv alkio/ sikiö kuuluu? Kirjoittaja totesi että se muuttuu ihmiseksi 12 rv kohdalla. Kysymykseni on mitä lajia alkio/ sikiö edeustaa ennen sitä? Onko eläin??